С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:vvasilev1 написа:Някой пробвал ли е с кастрол 0W40?
Мисля, че ще е по-добре от Риванола.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Не съм уверен колега, по скоро към настоящия момент Рaвeнол 0w40 е с по-добри характеристики според последните анализи. Дали Кастрола е на неговото ниво трябва тепърва да се доказва. На официалният им сайт например има 3 различни рецепти в които съдържанието на ПАО е 25-50% за Германия това за варианта A3/B4, другата им версия която е C3 и ПАО-то е 50-75% в която се доближава до това на Реванол-а не знам дали изобщо се продава на пазара. Да не говорим, че в Рaвeнола има и естери, молибден, а с новите рецепити може да са добавили и волфрам. Така, че към момента Рaвeнола(SSL 0w40) е отлично масло на ПАО основа, на много добра цена за двигатели в които могат да се слагат високопепелни масла. На всичкото отгоре в момента тече промоция с 20% намаление.
Е добре де Риванола е с моблиден, а Кастрола е с титан! Титана е патент на Кастрол и е също много добра добавка в маслото, предотвратяваща износване и шум? Някак не мога да повярвам, че редица автомобилни производители са избрали ей тъй кастрола???
Не казвам, че Риванола е лош, дори точно обратното, но чак да е на нивото на Кастрол
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Докато се опитвах да издиря информация колко издържат маслата с допуск C3 - LL04 в големите дизелови двигатели, попаднах на няколко анализа на БМВ 525d 2007г в които се вижда, че хубавите масла издържат докъм 450-500 моторни часа в такива двигатели(събиращи 8л масло)!!! За сравнение разни други малки двигатели с обем 3-4л каквито анализи преобладават на сайта oil-club.ru скапват същите масла за 200-250 моторни часа! Вижда се, има огромна разлика почти двойна. Под влияние на тези анализи до момента препоръчвах на колегите по-кратки интервали за смяна, за което се извинявам. Теоретически високопепелните масла A3/B4 трябва да са още по-дълготрайни. Всичко това обаче трябва да го имаме предвид, че важи, при изправен двигател, качествено гориво, абсолютна увереност в произхода на маслото и нормална експлоатация на автомобила. За бензиновите двигатели трябва да проверя допълнително как стоят нещата, по принци в тях маслата заминават по-бързо.
Това са препратки към серията анализи които споменавам по-горе за който се интересува.
http://www.oil-club.ru/forum/topic/2594 ... e-13100km/
http://www.oil-club.ru/forum/topic/9287 ... e-14500km/
http://www.oil-club.ru/forum/topic/7880 ... e-10100km/
http://webcache.googleusercontent.com/s ... -alehandro
за сравнение тук може да се види анализ в който БМВ 320д с двигател обем 5.2л, е развалил друго хубаво масло за същите 500 моторни часа работа на двигателя.
http://www.oil-club.ru/forum/topic/3085 ... -10000-km/
Това са препратки към серията анализи които споменавам по-горе за който се интересува.
http://www.oil-club.ru/forum/topic/2594 ... e-13100km/
http://www.oil-club.ru/forum/topic/9287 ... e-14500km/
http://www.oil-club.ru/forum/topic/7880 ... e-10100km/
http://webcache.googleusercontent.com/s ... -alehandro
за сравнение тук може да се види анализ в който БМВ 320д с двигател обем 5.2л, е развалил друго хубаво масло за същите 500 моторни часа работа на двигателя.
http://www.oil-club.ru/forum/topic/3085 ... -10000-km/
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
vvasilev1 написа:zaharia написа:vvasilev1 написа:Някой пробвал ли е с кастрол 0W40?
Мисля, че ще е по-добре от Риванола.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Не съм уверен колега, по скоро към настоящия момент Рaвeнол 0w40 е с по-добри характеристики според последните анализи. Дали Кастрола е на неговото ниво трябва тепърва да се доказва. На официалният им сайт например има 3 различни рецепти в които съдържанието на ПАО е 25-50% за Германия това за варианта A3/B4, другата им версия която е C3 и ПАО-то е 50-75% в която се доближава до това на Реванол-а не знам дали изобщо се продава на пазара. Да не говорим, че в Рaвeнола има и естери, молибден, а с новите рецепити може да са добавили и волфрам. Така, че към момента Рaвeнола(SSL 0w40) е отлично масло на ПАО основа, на много добра цена за двигатели в които могат да се слагат високопепелни масла. На всичкото отгоре в момента тече промоция с 20% намаление.
Е добре де Риванола е с моблиден, а Кастрола е с титан! Титана е патент на Кастрол и е също много добра добавка в маслото, предотвратяваща износване и шум? Някак не мога да повярвам, че редица автомобилни производители са избрали ей тъй кастрола???
Не казвам, че Риванола е лош, дори точно обратното, но чак да е на нивото на Кастрол
Колега, ако сравним Castrol FST 0w40 A3/B4 с Ravenol SSL 0w40, второто масло печели по два показателя - то е на основа ПАО - съдържание към 60/70% може и повече и съдържа естери поне 5-10%. Като по-специални присадки против износ и триене отбелязваме бора и органичния молибден. С новите си рецепти от септември е възможно да са му добавили волфрам. Първото масло е на основа хирдокрек и има ПАО между 25-50%, също така титан и бор. Виждаме, че Равенола е пълна синтетика с естери, а Кастрoла е хидрокрек и ПАО, т.е. има по нискокачестwен състав. До 2014 година и той е бил на база ПАО, но Кастрол очевидно са решили да икономисват и са започали да го месят с хидрокрек. Такива са фактите. Това кой каква марка си харесва е друг въпрос и няма отношение към настоящите характеристики и качества на маслата. Утре ако Кастрол си променят рецептата, нещата може да се променят, но в момента не е това положението.
ето тук за сравнение анализ на Castrol Edge 0w-30 A3/B4 което се различава само по вискозитет от 0w40, но има същия пакет присадки и Ravenol SSL 0w40
http://www.oil-club.ru/forum/topic/2995 ... 4-svezhee/
http://webcache.googleusercontent.com/s ... 0-svezhee/
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Еми хората са го написали "маслото на първите пет"! Аз лично от кастрол съм доволен. Сега съм с Castrol Edge Professional 5W30 LL04. Купих го на 18 лева със сериозни отстъпки.zaharia написа:vvasilev1 написа:zaharia написа:vvasilev1 написа:Някой пробвал ли е с кастрол 0W40?
Мисля, че ще е по-добре от Риванола.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Не съм уверен колега, по скоро към настоящия момент Рaвeнол 0w40 е с по-добри характеристики според последните анализи. Дали Кастрола е на неговото ниво трябва тепърва да се доказва. На официалният им сайт например има 3 различни рецепти в които съдържанието на ПАО е 25-50% за Германия това за варианта A3/B4, другата им версия която е C3 и ПАО-то е 50-75% в която се доближава до това на Реванол-а не знам дали изобщо се продава на пазара. Да не говорим, че в Рaвeнола има и естери, молибден, а с новите рецепити може да са добавили и волфрам. Така, че към момента Рaвeнола(SSL 0w40) е отлично масло на ПАО основа, на много добра цена за двигатели в които могат да се слагат високопепелни масла. На всичкото отгоре в момента тече промоция с 20% намаление.
Е добре де Риванола е с моблиден, а Кастрола е с титан! Титана е патент на Кастрол и е също много добра добавка в маслото, предотвратяваща износване и шум? Някак не мога да повярвам, че редица автомобилни производители са избрали ей тъй кастрола???
Не казвам, че Риванола е лош, дори точно обратното, но чак да е на нивото на Кастрол
Колега, ако сравним Castrol FST 0w40 A3/B4 с Ravenol SSL 0w40, второто масло печели по два показателя - то е на основа ПАО - съдържание към 60/70% може и повече и съдържа естери поне 5-10%. Като по-специални присадки против износ и триене отбелязваме бора и органичния молибден. С новите си рецепти от септември е възможно да са му добавили волфрам. Първото масло е на основа хирдокрек и има ПАО между 25-50%, също така титан и бор. Виждаме, че Равенола е пълна синтетика с естери, а Кастрoла е хидрокрек и ПАО, т.е. има по нискокачестwен състав. До 2014 година и той е бил на база ПАО, но Кастрол очевидно са решили да икономисват и са започали да го месят с хидрокрек. Такива са фактите. Това кой каква марка си харесва е друг въпрос и няма отношение към настоящите характеристики и качества на маслата. Утре ако Кастрол си променят рецептата, нещата може да се променят, но в момента не е това положението.
ето тук за сравнение анализ на Castrol Edge 0w-30 A3/B4 което се различава само по вискозитет от 0w40, но има същия пакет присадки и Ravenol SSL 0w40
http://www.oil-club.ru/forum/topic/2995 ... 4-svezhee/
http://webcache.googleusercontent.com/s ... 0-svezhee/
Някой знае ли как може да се гледат мото часове на е46?
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
- Я.Велинов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 30.09.2006
- Местоположение: София
- Кара: E61 530d , E39 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:За бензиновите двигатели трябва да проверя допълнително как стоят нещата, по принци в тях маслата заминават по-бързо.
Интересно ми е защо? Досега винаги съм мислел, че в дизелов двигател маслото се съсипва по-бързо, най-малкото почти веднага става черно при дизела, докато в бензинов мотор може да остане бистро доста дълго време....
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Я.Велинов написа:zaharia написа:За бензиновите двигатели трябва да проверя допълнително как стоят нещата, по принци в тях маслата заминават по-бързо.
Интересно ми е защо? Досега винаги съм мислел, че в дизелов двигател маслото се съсипва по-бързо, най-малкото почти веднага става черно при дизела, докато в бензинов мотор може да остане бистро доста дълго време....
Почерняването се получава заради саждите в нафтата които са повече отколкото като гори бензин. Бензиновите мотори по принцип са по-горещи и маслото работи при екстреми условия, затова и по-бързо си губи качествата и се пълни с отпадъци.
- Ganchev__
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 213
- Регистриран на: 25.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
@vvasilev1, имай предвид, че автомобилните производители избират доставчиците си на масла най-вече от чисто финансов интерес.В момента официалният доставчик на BMW е Shell.Ако залагаха на първо на място на качеството, картинката щеше да е съвсем друга.
Колегата zaharia с факти ти показва защо в момента този риванол е по-доброто масло.Остави лафовете и погледни data sheet-овете на двете масла.Какво ще налееш си е твой избор.
Колегата zaharia с факти ти показва защо в момента този риванол е по-доброто масло.Остави лафовете и погледни data sheet-овете на двете масла.Какво ще налееш си е твой избор.
- димитър_81
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 229
- Регистриран на: 26.01.2008
- Кара: 318is;Е36 328i;Е46 330i;E60 530d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:ето тук за сравнение анализ на Castrol Edge 0w-30 A3/B4 което се различава само по вискозитет от 0w40, но има същия пакет присадки и Ravenol SSL 0w40
http://www.oil-club.ru/forum/topic/2995 ... 4-svezhee/
http://webcache.googleusercontent.com/s ... 0-svezhee/
Значи от Кастрол са променили формулата и на 0w30, като са му добавели група 3, типично за ширпотребата. Пример е Exxon Mobil като един от най-големите производители на PAO бази на масла в техните топ продукти не използват топ базите си. Всичко опира до маркетинг и реклама и в крайна сметка слагат хиляди % надценка.
За тези който нямат ДПФ и търсят най- доброто, ето едно от най-качествените масла в света,AMSOil Series 3000 Heavy Duty Diesel Oil 5W30.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ganchev__ написа:@vvasilev1, имай предвид, че автомобилните производители избират доставчиците си на масла най-вече от чисто финансов интерес.В момента официалният доставчик на BMW е Shell.Ако залагаха на първо на място на качеството, картинката щеше да е съвсем друга.
Колегата zaharia с факти ти показва защо в момента този риванол е по-доброто масло.Остави лафовете и погледни data sheet-овете на двете масла.Какво ще налееш си е твой избор.
Shell да не са някакви аматьори?
То по логиката, в която се разсъждава щяха да изберат Lukoil за доставчик
Не съм химик и не мога да чета тези параметри на маслата.
Като гледам и в руския форум един двама чуват петела, а останалите са пълнеж.
Освен това оставам с впечатлението, че дори на спектрален анализ не хващат от какво е маслото, а най-вече гадаят.
Последно гледам, че тези дето разбират козируват на течния титан в кастрола.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
димитър_81 написа:zaharia написа:ето тук за сравнение анализ на Castrol Edge 0w-30 A3/B4 което се различава само по вискозитет от 0w40, но има същия пакет присадки и Ravenol SSL 0w40
http://www.oil-club.ru/forum/topic/2995 ... 4-svezhee/
http://webcache.googleusercontent.com/s ... 0-svezhee/
Значи от Кастрол са променили формулата и на 0w30, като са му добавели група 3, типично за ширпотребата. Пример е Exxon Mobil като един от най-големите производители на PAO бази на масла в техните топ продукти не използват топ базите си. Всичко опира до маркетинг и реклама и в крайна сметка слагат хиляди % надценка.
За тези който нямат ДПФ и търсят най- доброто, ето едно от най-качествените масла в света,AMSOil Series 3000 Heavy Duty Diesel Oil 5W30.
Кастрол е променил форулата за маслото 0в30 A3/B4 LL01 като е добвил хидрокрек, за маслото 0в30 C3 LL04 промяна няма и си е пълна синтетика(50-75% ПАО).
- димитър_81
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 229
- Регистриран на: 26.01.2008
- Кара: 318is;Е36 328i;Е46 330i;E60 530d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:.... за маслото 0в30 C3 LL04 промяна няма и си е пълна синтетика(50-75% ПАО).
Това съм го изпуснал
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Я.Велинов написа:zvetiko написа:Я.Велинов написа:Наистина им е добра офертата на ауто бавария, но сега ще тествам RAVENOL Super Synthetik Öl SSL SAE 0W-40 върху моя дизелЯк и ще пиша отизиви по-натам.
Ако имаш DPF не е подходящото.Спецификации
API SN / CF, ACEA A3 / B4
одобрения
Лиценз: API SN, MB-одобрение 229.5, Renault RN0700, Renault RN0710, Porsche A40, VW 502 00, VW 505 00, BMW Longlife-01
Нямам, нямам, отдавна го премахнах това "изродче" хаха.....сега чакам да дойдат от Грийнпийс да ме пердашат
А това:
Или си затапил и EGR- ама какво питам, сигурно си рецидивист и си го направил.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Това на колко милиона километра е?zvetiko написа:Я.Велинов написа:zvetiko написа:Я.Велинов написа:Наистина им е добра офертата на ауто бавария, но сега ще тествам RAVENOL Super Synthetik Öl SSL SAE 0W-40 върху моя дизелЯк и ще пиша отизиви по-натам.
Ако имаш DPF не е подходящото.Спецификации
API SN / CF, ACEA A3 / B4
одобрения
Лиценз: API SN, MB-одобрение 229.5, Renault RN0700, Renault RN0710, Porsche A40, VW 502 00, VW 505 00, BMW Longlife-01
Нямам, нямам, отдавна го премахнах това "изродче" хаха.....сега чакам да дойдат от Грийнпийс да ме пердашат
А това:
Или си затапил и EGR- ама какво питам, сигурно си рецидивист и си го направил.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Я.Велинов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 30.09.2006
- Местоположение: София
- Кара: E61 530d , E39 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zvetiko написа:Или си затапил и EGR- ама какво питам, сигурно си рецидивист и си го направил.
Даааа...хаха....първо софтуерно го клъцнах, сега съм взел и "рейс пайп", за да го махна и хардуерно, като мисля да модифицирам и последното, което може да ми замърсява колектора, турбо пътищата и т.н. - картерните газове....ще си направя един съд по поръчка и ще реша веднъж завинаги омазването на мотора с гняс....
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
dextuar написа:Това на колко милиона километра е?zvetiko написа:Я.Велинов написа:zvetiko написа:Я.Велинов написа:Наистина им е добра офертата на ауто бавария, но сега ще тествам RAVENOL Super Synthetik Öl SSL SAE 0W-40 върху моя дизелЯк и ще пиша отизиви по-натам.
Ако имаш DPF не е подходящото.Спецификации
API SN / CF, ACEA A3 / B4
одобрения
Лиценз: API SN, MB-одобрение 229.5, Renault RN0700, Renault RN0710, Porsche A40, VW 502 00, VW 505 00, BMW Longlife-01
Нямам, нямам, отдавна го премахнах това "изродче" хаха.....сега чакам да дойдат от Грийнпийс да ме пердашат
А това:
Или си затапил и EGR- ама какво питам, сигурно си рецидивист и си го направил.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Според мен, за да го докараш до това състояние трябва да караш с развалени дюзи, строшено турбо и да наливаш мазут от паровата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани