BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки
Здравейте,
скоро не съм писал във форума, но тъй като имам идея да купувам 530и(седан) а не съм запознат с този мотор реших да се обърна към знаещите
Какви са им минусите, тоест като здравина мотора надежден ли е?
Скоростите(говоря за автоматика)?
Другото не ме интересува кой знае колко. Повечето от останалите неща минават за консуматив предвид нашите пътища и горива
Да уточня, говоря за модела който е 231 коня!
Благодаря предварително на отзовалите се
скоро не съм писал във форума, но тъй като имам идея да купувам 530и(седан) а не съм запознат с този мотор реших да се обърна към знаещите
Какви са им минусите, тоест като здравина мотора надежден ли е?
Скоростите(говоря за автоматика)?
Другото не ме интересува кой знае колко. Повечето от останалите неща минават за консуматив предвид нашите пътища и горива
Да уточня, говоря за модела който е 231 коня!
Благодаря предварително на отзовалите се
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки
Основният проблем, и то сериозен, е с горивната помпа - High Pressure Fuel Pump (HPFP). Потърси в гугъл и ще изскочат тонове информация от американските форуми.
Иначе имаше и нещо с омасляването на клапаните (но може и да е на 8-цилиндровите) - при студено палене двигателят не качва масло достатъчно бързо и клапаните (или нещо около тях там) се износват, след което двигателят почва да трака като стар дизел. Решението е да се сложи глава с нов дизайн - доста скъпо, но ако колата е минала през това, проблемът е елиминиран.
Иначе имаше и нещо с омасляването на клапаните (но може и да е на 8-цилиндровите) - при студено палене двигателят не качва масло достатъчно бързо и клапаните (или нещо около тях там) се износват, след което двигателят почва да трака като стар дизел. Решението е да се сложи глава с нов дизайн - доста скъпо, но ако колата е минала през това, проблемът е елиминиран.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки
Благодаря за информацията. Странното е, че където и да попитам за този мотор всеки казва купувай без да го мислиш. Един от най-здравите и непретенциозни мотори на БМВ. Евтин за подръжка, приличен разход на гориво(което в случая не е толкова важно), порових и поразни форуми ..... къде ли не и не намерих забележки дори и за тия клапани които си споменал. Явно го има тоя проблем, но е доста рядък. А това със тракането, ще го имам в предвид при покупката
А това с горивната помпа, толкова ли е сериозно? Сега гледах за тази помпа. Описано е какви са симптомите при проблем с нея. Трудно палене, претрисане, светва лампата на мотора и изгасва. Ако има проблем ще се купи нова и се надявам да се оправят нещата. Все пак не е кола от магазина. Въпроса е автоматика и двигателя да са ОК , че там нещата са сериозни. Казвам го, защото съвсем скоро правих ремонт на един по рядък като двигател автомобил и дадох една торба пари а този 530 бензин също се среща не толкова често, затова са и всички тия въпроси. Та по страшно от ДВГ-то и скоростите няма
А това с горивната помпа, толкова ли е сериозно? Сега гледах за тази помпа. Описано е какви са симптомите при проблем с нея. Трудно палене, претрисане, светва лампата на мотора и изгасва. Ако има проблем ще се купи нова и се надявам да се оправят нещата. Все пак не е кола от магазина. Въпроса е автоматика и двигателя да са ОК , че там нещата са сериозни. Казвам го, защото съвсем скоро правих ремонт на един по рядък като двигател автомобил и дадох една торба пари а този 530 бензин също се среща не толкова често, затова са и всички тия въпроси. Та по страшно от ДВГ-то и скоростите няма
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки
скоростите са идеални - това е автоматика с 6 степени на ZF който се слага и на дизелите и е железен. единствената препоръка е да му се сменя маслото на 60-80 хил. км., за да държи по-дълго. и разбира се като тестваш колата да включва гладко.
за помпата и клапаните ти си преценяваш според информацията която намериш. аз карам дизел и не съм специалист по бензина, просто казвам какво съм срещал като масов проблем.
ето това е тракането на клапаните (всъщност май са хидравличните повдигачи на клапаните):
http://www.youtube.com/watch?v=A-RHEwg9ILs
http://www.youtube.com/watch?v=tjGdBmgVDuE
http://www.youtube.com/watch?v=kZDtFS-w ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=_kpFV1P2fgA
http://www.youtube.com/watch?v=5-LBU9jZ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=4qo1s_Iq ... re=related
надявам се сега е по-ясно.
за помпата и клапаните ти си преценяваш според информацията която намериш. аз карам дизел и не съм специалист по бензина, просто казвам какво съм срещал като масов проблем.
ето това е тракането на клапаните (всъщност май са хидравличните повдигачи на клапаните):
http://www.youtube.com/watch?v=A-RHEwg9ILs
http://www.youtube.com/watch?v=tjGdBmgVDuE
http://www.youtube.com/watch?v=kZDtFS-w ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=_kpFV1P2fgA
http://www.youtube.com/watch?v=5-LBU9jZ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=4qo1s_Iq ... re=related
надявам се сега е по-ясно.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- stenli_bmv
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 239
- Регистриран на: 30.04.2006
- Местоположение: Ст.Загора
- Кара: 535д
Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки
231k.c- 530i има един от наи добрите двигатели на бмв М54.Само му слагаи хубаВО масло и няма да има6 никога проблеми.
Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки
Мдаа потракват си, но да се надяваме, че това което ще взема ще има сервизна история в която ясно е описано кога са сменявани масло-то и филтъра ... иначе като цяло този мотор и кутия са добри, поразпитах днес 2-ма познати и двамата споделят, че това е един добър двигател който ако се гледа правилно няма чупене ... проблема е, че колата ще я доставят по поръчка и ще видим как ще се договорим преди да се плати да мине през сервиз за оглед като цяло. Не че с предната като отидох и я гледаха къде какво може да се получи, имаше светло бъдеще, но все пак
мерси на отзовалите се
мерси на отзовалите се
Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки
Колега, успех с покупката!
Тъй като и аз съм се насочил към абсолютно същата кола - искам да те попитам за каква цена сте говорили с твоят човек, който ще ти я носи?
Имам един познат, който ме убеждава, че може да ми донесе от Германия 530i седан 2004та, за 18 000 лв.
Ти каква сума си приготвил?
Поздрави
Тъй като и аз съм се насочил към абсолютно същата кола - искам да те попитам за каква цена сте говорили с твоят човек, който ще ти я носи?
Имам един познат, който ме убеждава, че може да ми донесе от Германия 530i седан 2004та, за 18 000 лв.
Ти каква сума си приготвил?
Поздрави
- xerial
- старши ентусиаст
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки
А защо си се насочил към 231коня ? 258 още повече 272 би трябвало да са по-добрият избор,
Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки
xerial написа:А защо си се насочил към 231коня ? 258 още повече 272 би трябвало да са по-добрият избор,
Ми колегата може да си е сметнал, че за толкова му стигат парите, и че след като я купи ще има да сменя някои неща. За разлика от сума народ, които се напрягат и си дават и последния лев за няква кола, карат я 3-4 месеца, и като дойде момента за обслужване, смяна на гуми или недай си боже няква неочаквана повреда и почват да кършат пръсти и да търсят начини, втора употреба, рециклирано, гуми по 30лв броя...
Колега, тва не беше към тебе конкретно, просто го казах
Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки
И аз да се изкажа...
Смятам, че трилитровите бензинови шестаци от последните години са много корави и надеждни. Естествено няма безпроблемни автомобили, но според Аутобилд 130i бe най-здравото МПС, тествано от тях до скоро. Това го посочвам само за най-обща представа за надеждността на двигателя. Вярно, че те са тествали 272 коньовото, но считам, че и предходните 231 и 258 к.с са добри.
Колегата da6ip е посочил някои характерни слабости, но следва да се отчита дали BMW-то е европейско или от САЩ, защото отвъд океана монтират N52, отговарящ на други изисквания за вредни емисии (ULEV - Ultra Low Emission Vehicle или SULEV - Super Ultra Low Emission Vehicle) и от там има някои конструктивни разлики в горивната и газоразпределителната система. Моите впечатления (!!!на база прочетеното в интернет) са, че N52 е по-"кекав" от N53, който се предлага в Европа. Отделно от това подочувам, че съществуват и затруднения с обслужването му (на N52) у нас, така че имай това предвид!
Смятам, че трилитровите бензинови шестаци от последните години са много корави и надеждни. Естествено няма безпроблемни автомобили, но според Аутобилд 130i бe най-здравото МПС, тествано от тях до скоро. Това го посочвам само за най-обща представа за надеждността на двигателя. Вярно, че те са тествали 272 коньовото, но считам, че и предходните 231 и 258 к.с са добри.
Колегата da6ip е посочил някои характерни слабости, но следва да се отчита дали BMW-то е европейско или от САЩ, защото отвъд океана монтират N52, отговарящ на други изисквания за вредни емисии (ULEV - Ultra Low Emission Vehicle или SULEV - Super Ultra Low Emission Vehicle) и от там има някои конструктивни разлики в горивната и газоразпределителната система. Моите впечатления (!!!на база прочетеното в интернет) са, че N52 е по-"кекав" от N53, който се предлага в Европа. Отделно от това подочувам, че съществуват и затруднения с обслужването му (на N52) у нас, така че имай това предвид!
Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки
Мерси колеги....
Иначе, избирам 231 коня поради причината която по-горе е описана, предпочитам този мотор, който в случая е най-евтиния вариянт от колкото да взема с 15 000 лв по-скъпа и ако стане нещо недай си боже да си я гледам в гаража. Скоро си купих една кола която е с рядък мотор - самата кола е масова (не искам да споменавам каква и кой мотор - НЕ е БМВ) след 1 седмица изтрака на един сфетофар и за 20 дни съм дал 12 000 лв за ремонт ... та в този ред на мисли, всичко се случва, затова по-добре по-евтината за да мога да поема евентуални непредвидими ремонти. Като цяло да не дава господ, че вече настръхвам при мисълта да давам такива пари за ремонти, обслужването е едно, ремонт на двигател е съвсем друго
Иначе, избирам 231 коня поради причината която по-горе е описана, предпочитам този мотор, който в случая е най-евтиния вариянт от колкото да взема с 15 000 лв по-скъпа и ако стане нещо недай си боже да си я гледам в гаража. Скоро си купих една кола която е с рядък мотор - самата кола е масова (не искам да споменавам каква и кой мотор - НЕ е БМВ) след 1 седмица изтрака на един сфетофар и за 20 дни съм дал 12 000 лв за ремонт ... та в този ред на мисли, всичко се случва, затова по-добре по-евтината за да мога да поема евентуални непредвидими ремонти. Като цяло да не дава господ, че вече настръхвам при мисълта да давам такива пари за ремонти, обслужването е едно, ремонт на двигател е съвсем друго
Последна промяна euroto на 19 Апр 2011, 0:06, променена общо 2 пъти
Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки
Ами като гледам снимката на аватара ти май Ауди е изтракало
Tool - Fear Inoculum
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки
Roman 1 написа: защото отвъд океана монтират N52, отговарящ на други изисквания за вредни емисии (ULEV - Ultra Low Emission Vehicle или SULEV - Super Ultra Low Emission Vehicle) и от там има някои конструктивни разлики в горивната и газоразпределителната система. Моите впечатления (!!!на база прочетеното в интернет) са, че N52 е по-"кекав" от N53, който се предлага в Европа. Отделно от това подочувам, че съществуват и затруднения с обслужването му (на N52) у нас, така че имай това предвид!
много важно уточнение - и на мен ми направи впечатление че оплакванията са най-вече от страната на хамбургерите и антидепресантите
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки
да, аудито е
иначе и аз забелязах, че мрънкат тия отвъд океана ... тук по европейските форуми няма подобни споделяния и дори някъде по USA форум се дискутираше това, че има разлика и тяхните давали проблеми
Ще видим ... сега ми предстои едно пътуване и ако не намера нещо из германия съм се спрял на една която ще ми докарат ...
иначе и аз забелязах, че мрънкат тия отвъд океана ... тук по европейските форуми няма подобни споделяния и дори някъде по USA форум се дискутираше това, че има разлика и тяхните давали проблеми
Ще видим ... сега ми предстои едно пътуване и ако не намера нещо из германия съм се спрял на една която ще ми докарат ...
- kronos
- ентусиаст
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки
N52 е по удачния вариант, върви си доволно и харчи учудващо малко. За 60к км. само свещи и съединител на който нищо му нямаше просто се бе разбила вилката. Тези мотори си похарчват масло, но и м54 си харчи даже и повече. На моя му намерих подходящото масло Yacco vx1000 5-40 и разхода падна драстично(1л. на 10к)
Не ми харесва само това че е с (адаптивна)електрическа водна помпа и като покараш малко по мудно и после ти се струва че колата се е развалила, трябва да я сръчкаш малко за да свали темп. в главата и да живне. Има един проблем с диса-клапата, който още не мога да разреша, когато настъпиш рязко се затваря вместо да стои отворена. Ходих два пъти да ми сменят софт-а но все същото. Проблема е при повечето коли произведени 2005-11.2006
Не ми харесва само това че е с (адаптивна)електрическа водна помпа и като покараш малко по мудно и после ти се струва че колата се е развалила, трябва да я сръчкаш малко за да свали темп. в главата и да живне. Има един проблем с диса-клапата, който още не мога да разреша, когато настъпиш рязко се затваря вместо да стои отворена. Ходих два пъти да ми сменят софт-а но все същото. Проблема е при повечето коли произведени 2005-11.2006
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани