BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: по диагонал
Мечтае да кара: E9 CSL
Детайли за колата: 2979 cc

Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки

Мнение от Radichev » 26 Апр 2011, 12:20

Мотора е супер, моята е 530i, но с ръчни скорости, че не харесвам автоматици за лични цели. По отношение на двгателя съм много доволен от вървежа, а разхода е доста приличен за този обем и купе. За 20 000 не съм имал никакви проблеми и работи като часовник (в момента на 160 000км.), аз си я внесох сам от Германия със сервизна книжка и TUV до края на тази година, като допълнителна застраховка, че няма да попадна на поредната италианска тояга.

П.П. На базата на този мотор е разработен N54 мотора с двете турбини, защото се смята, че е по-надежден за надуване от N53 ;)
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 14.08.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i
Мечтае да кара: BMW M3 CSL

Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки

Мнение от g0dkratos » 02 Юли 2018, 9:23

Малко ЪП на темата. И аз се оглеждам за 530i i много се чудя коя от трите модификации на двигателя да избера. В момента карам е46 330i която е с м54 мотор, който го има и при е60 530i. Не мога да кажа въобще че това не е капризен двигател или че подръжката му е супер евтина.... Поразрових се в интернет, но не можах като че ли да отсея правилно информацията коя от 3-те модификации е най удачна, но като че ли повечето предпочитат м54 мотора, което за мен е супер странно :kuku: И все пак ако може някой да сподели адекватно мнение за моторите след м54, ще съм много благодарен :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки

Мнение от Ненко Вранков » 02 Юли 2018, 9:59

По-хубави са, но по-скъпо лягат... но като всеки друг- стане ли на километри , иска поддръжка... а бъгларина ако има пари, няма да кара барака на 15г ... Само като чуят цената на водната помпа и повечето бягат :)
М54 е евтин за поддръжка, което е нормално, в предвид, че е на почти 20 години и е от по-старите модели на БМВ - Е46 и Е39.
g0dkratos написа:...В момента карам е46 330i която е с м54 мото...Не мога да кажа въобще че това не е капризен двигател или че подръжката му е супер евтина....

Щом този ти е скъп... значи следващите ще са ти още по-скъпи.

*****

N53

Маслен топлообменник - 350лв (само оригинален, всички останали го спряха от производство)
Водна помпа - 1200лв / рециклирана ( В БМВ с връщане на твоята) или 1260лв - HEPU
Термостат - 300лв (оригинален) / 110лв (алтернативен)
Вакуум помпа - 860лв.
Датчиците на валовете - 2 х 300лв БМВ или 2 х 140лв (алтернативни)
Ел. клапана на главата - 300лв

... като цяло.. придобиваш представа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 14.08.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330i
Мечтае да кара: BMW M3 CSL

Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки

Мнение от g0dkratos » 02 Юли 2018, 10:38

Ненко Вранков написа:По-хубави са, но по-скъпо лягат... но като всеки друг- стане ли на километри , иска поддръжка... а бъгларина ако има пари, няма да кара барака на 15г ... Само като чуят цената на водната помпа и повечето бягат :)
М54 е евтин за поддръжка, което е нормално, в предвид, че е на почти 20 години и е от по-старите модели на БМВ - Е46 и Е39.
g0dkratos написа:...В момента карам е46 330i която е с м54 мото...Не мога да кажа въобще че това не е капризен двигател или че подръжката му е супер евтина....

Щом този ти е скъп... значи следващите ще са ти още по-скъпи.

*****

N53

Маслен топлообменник - 350лв (само оригинален, всички останали го спряха от производство)
Водна помпа - 1200лв / рециклирана ( В БМВ с връщане на твоята) или 1260лв - HEPU
Термостат - 300лв (оригинален) / 110лв (алтернативен)
Вакуум помпа - 860лв.
Датчиците на валовете - 2 х 300лв БМВ или 2 х 140лв (алтернативни)
Ел. клапана на главата - 300лв

... като цяло.. придобиваш представа.


Ами казвам че не е евтин защото смених 100 неща и все още има проблеми... ремонтите до момента ми стъпиха почти на цената на автомобила... По скоро ме интересуваше дали са по проблемни моторите след м54.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки

Мнение от pinko_23 » 02 Юли 2018, 11:42

Моторът с по малко проблеми и по-евтин за поддръжка е М54Б30, освен ако не е на 1 000 000 км. Водната помпа ти е 60 лв. Задължително си смени гарнитура на маслена конзола, и хидравличният маркуч за ваносът. И няма да ти гори масло е в рамките на нормалното при мене е към 1 литър на 4000 което смятам че е добре. Гарам си я на газ и съм доволен градско разход 16/100 извън градско 10-13 зависи от стилът на каране.
Няма начин да няма начин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки

Мнение от ildivvy » 03 Юли 2018, 11:10

Имаше и една тема точно с разискване на трите двигателя! Потърсете я! Мисля,че е доста полезна!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 17.06.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E46 328i
Мечтае да кара: M10
Детайли за колата: Panda

Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки

Мнение от ayaks90 » 23 Ное 2018, 11:04

Включвам се с няколко месеца закъснение и мнението ми ще е най-вероятно за читателите след него от колкото за колегата пуснал темата.Да започна малко по от там.....Газификация M54B30 (никви проблеми) N52B25/30 които са 218/256 к.с. газифицират се,но по някога трудно,N53B30 272 к.с. е директно вркъскване и не става (само течна фаза) N54 само течна фаза.Колегите вече са споменали за проблемите с помпата за високо налягане такаче няма да ги задълбавам.От всичките мотори най-удачния вариант е М54B25/30. M54B30 за да не гори масло се сменят клапан картерни газове с маслените магистрали,слага се масло 5w40 и спецификация LL04 с добавка на бардхал (добре е и маслото да е на бардака излиза най-евтино и не отстъпва на мотула),другия заводски проблем идва от това че сегментите на буталото при М54Б30 са с доста голям луфт,а са взаимно заменяеми с В28 където това нещо го няма затова и много собственици на В28 (като мен) за 15000 км масло не доливат.В30 също така има хармонични трептения в коляновия вал (това е същия вал взет от щатското Е36 М3),после В30 има склонност към износване на ванусите (за всички 6 цилиндрови двоеният ванос е един и същ,а англичанки на части колкото искате).Хубавото на B30 е че е зглоби чарк от предходните модели и части можеш да си търсиш от 2.0 до 3.0,вануси вече казах,изпускателен вал за всичките 6-ци м52ту/М54 е еднакъв,коляновия вал е36 м3 щатите който си е кован,биелите са еднакви с е36/46 В28,разликите са в самото бутало (по ниско е спрямо В28),всмукателния вал за 3.0 е друг (за всички останали е един и същ),пружинките на валовете са подсилени.Заключение аз лично бих вземал М54В25 и бих му ръгнал турбина на 0.3-0.5 да стане около 250-260 к.с. разхода ще падне с поне 1 литър и като го газифицирам ще имам един здрав и пъргав автомобил на газ.Подготовка за това нещо естествено ще има.Веднага биелите се сменят с такива от В28 (държат макс до 1.4 бара),колянов вал от В28 който е кован чугуни в щатите имаше един пич изкара 680 коня на колела та не можа да строши вала,отделно няма хармонични трептения като при 3.0.Бутала от 3.0 държат малс на 1 бар и се слагат сегменти от 2.8 че да не пипа маслото,всмукателен вал от 3.0 с смяна на пружините и всмукателен колелтор от 3.0,крайния резултат е долу горе 2.9 и с хубав чип тунинг колата отива спокойно на 240-250 к.с. с около 310 нм....Сега идва въпроса защо с турбо пак ще е толкова (много зависи от мапера) цялата идея е че едно е да имаш пик в някви си 500 оборота крива друго е да имаш истински 250-60 коня в диапазон от 1500 оборота (и да не забравяме че още в 2500 оборота турбото ще има едни 20 коня отгоре спрямо асматик версита.Вече тук идва и дилемата какво ви се прави целия този буилд без турбо или нищо да не се пипа и само да се ма ие турбо и в двата варианта колата ще живне доста но с турбото ще гори по малко,ако се направи всичко от до спокойно колата отива и на 400 к.с. и си държи много мъжката защото блоковете на м52ту М54 са с ковани ризници (не знам за 2.0 само дали е така).Такаче моля Ви недейте бърка старото М52 което беше пълен Халамин с тези мотори.Като цени ако правите В25 атмосферка до към 240 коня цените са долу горе около 2000-2500 лв ако ще е само турбо на сток мотор пак долу горе толкова ако ще е всичко заедно цената е по две за инжекторите само забравих да напиша ами до към 250-60 коня може да се ползват от 3.0 на горе вече трябват други (не са скъпи с едни 500лв може да си вземете 6 хубави чисто нови).Комп мега се слага ако искате да имате лаунч контрол иначе заводския комп може да се мапне,да работят ваносите и да няма никви грешки и си оставате с една настройка ако искате няколко карти за различен вид шофиране вече мегата е задължителна.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 23.02.2021

Re: BMW 530i - покупка. Мнения и препоръки

Мнение от the_dreamer » 24 Фев 2021, 19:18

Здравете,
мисля да си купя БМВ 4х4 530 272 кс едното е 2007 другото 2009 фейс, дай съвет казват че са обслужени напълно ? Или да си купя 530 231к.с. но да не е 4х4?

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook