Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Giorceto
- Дружба Тийм
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Я кажете с какво мажете гумните ъплътнения, за да спре скърцането, че напослед почват да ме дразнят. Пробвах с разни препарати от бензиностанции, но без особен ефект.
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- maro78
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 29.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d'99 E61 530xd'07
- Мечтае да кара: По нормални пътища
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Giorceto написа:Я кажете с какво мажете гумните ъплътнения, за да спре скърцането, че напослед почват да ме дразнят. Пробвах с разни препарати от бензиностанции, но без особен ефект.
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 462bbcebed
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
БМВ имат препарат, не е особено скъп.
- yordanovdir
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 52
- Регистриран на: 10.01.2013
- Пол: Мъж
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Здравейте,
Често срещан надали е проблема(само един клип намерих в You Tube), но с напредване на възрастта, предполагам ще става.
Проблем-скърцане, при движение на задната чистачка.Скърцане не по време на целия и ход-при мен беше за кратко, когато е във вертикално положение и се движи към изходно положение.Колко ще скърца зависи от степента на амортизация.
Причина-Скъсан тампон между стоманената стойка на мотора и алуминиевия корпус на редуктора на мотора(има само един).В резултат корпуса се трие в стойката и се получава въпросното скърцане.
Установяването на проблема е бързо(след като си минал веднъж по пътя).Сваля се кората на багажника(може и част от нея) за да се вижда мотора и се пуска чистачката при затворен прозорец(това е важно).Ако мотора описва странни движения по време на работа, по всяка вероятност въпросния тампон е скъсан.Самия тампон може да се провери внимателно и с малка отверка.Надявах се, че ще се размина със стягане на някой болт ама-не.
До тук е лесното, по нататък трябват търпение и нерви.Как съм решил проблема, се вижда на снимката.....беден ми е речника да го обясня.
Проблема е, че е така изработено, че заради тампона трябва да се смени целия мотор-редуктор.На нов въобще на проверих цената, а за стар веднага отпадна варианта предвид проблема.За изработване на бялата втулка(тампон) съм използвал тефлон.За да я сложа на корпуса(тефлона е много мек и става лесно), съм я процепил на едно място.Най-трудно е свалянето и слагането на пластмасовата капачка върху палеца, който движи чистачката.Вероятността да се съсипе е голяма.Аз я нагрявах много с пистолет за горещ въздух.Ако може да се отреже стойката без да се сваля пластмасата е най-добре, а мисля че може.На снимката се вижда скъсания тампон и отрязаната част от стоманената стойка.
Цялата операция с всичкото гледане, чудене, рязане, струговане и монтаж отне един ден.
Добре е при този ремонт, ако не е почистван и смазван вала на чистачката, това да се направи, защото това е една от причините тампона да се натоварва и къса, макар че при мен чистачката се движеше много леко.
Трябва да се обърне внимание при монтажа на стойката с мотора към вратата за тяхното точно разположение спрямо ключалката на стъклото и палеца на чистачката, така че да няма проблем със затваряне на прозореца.
Резултата си струва-тишина в колата.На който се захване-приятна работа.
Често срещан надали е проблема(само един клип намерих в You Tube), но с напредване на възрастта, предполагам ще става.
Проблем-скърцане, при движение на задната чистачка.Скърцане не по време на целия и ход-при мен беше за кратко, когато е във вертикално положение и се движи към изходно положение.Колко ще скърца зависи от степента на амортизация.
Причина-Скъсан тампон между стоманената стойка на мотора и алуминиевия корпус на редуктора на мотора(има само един).В резултат корпуса се трие в стойката и се получава въпросното скърцане.
Установяването на проблема е бързо(след като си минал веднъж по пътя).Сваля се кората на багажника(може и част от нея) за да се вижда мотора и се пуска чистачката при затворен прозорец(това е важно).Ако мотора описва странни движения по време на работа, по всяка вероятност въпросния тампон е скъсан.Самия тампон може да се провери внимателно и с малка отверка.Надявах се, че ще се размина със стягане на някой болт ама-не.
До тук е лесното, по нататък трябват търпение и нерви.Как съм решил проблема, се вижда на снимката.....беден ми е речника да го обясня.
Проблема е, че е така изработено, че заради тампона трябва да се смени целия мотор-редуктор.На нов въобще на проверих цената, а за стар веднага отпадна варианта предвид проблема.За изработване на бялата втулка(тампон) съм използвал тефлон.За да я сложа на корпуса(тефлона е много мек и става лесно), съм я процепил на едно място.Най-трудно е свалянето и слагането на пластмасовата капачка върху палеца, който движи чистачката.Вероятността да се съсипе е голяма.Аз я нагрявах много с пистолет за горещ въздух.Ако може да се отреже стойката без да се сваля пластмасата е най-добре, а мисля че може.На снимката се вижда скъсания тампон и отрязаната част от стоманената стойка.
Цялата операция с всичкото гледане, чудене, рязане, струговане и монтаж отне един ден.
Добре е при този ремонт, ако не е почистван и смазван вала на чистачката, това да се направи, защото това е една от причините тампона да се натоварва и къса, макар че при мен чистачката се движеше много леко.
Трябва да се обърне внимание при монтажа на стойката с мотора към вратата за тяхното точно разположение спрямо ключалката на стъклото и палеца на чистачката, така че да няма проблем със затваряне на прозореца.
Резултата си струва-тишина в колата.На който се захване-приятна работа.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- doko0007
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 4.11.2007
- Местоположение: Burgas
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 535d
- Мечтае да кара: E60 M5
- Детайли за колата: BMW E61 535d 2005
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Здравейте колеги.От скоро имам проблем който не можем да решим.При палене на колата се отваря задният прозорец на багажника и копчето за него не работи когато му подам директно плюс си работи.Някой има ли идея какъв може да е проблема
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
doko0007 написа:Здравейте колеги.От скоро имам проблем който не можем да решим.При палене на колата се отваря задният прозорец на багажника и копчето за него не работи когато му подам директно плюс си работи.Някой има ли идея какъв може да е проблема
Колега,четете ги тези теми де. В началото на темата ,колегата da6ip си е отделил ценно време да ги напише така подробно и прилежно.
- rzamen
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 57
- Регистриран на: 6.02.2008
- Местоположение: София, ул.Струга 22
- Кара: Е61
- Мечтае да кара: X5M
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Колеги ,някой запознат ли е какво става с домейна и съдържащите се там DIY? Интересува ме демонтажа на задната чистачка - http://bibilicious.com/bmwpower/E61%20- ... rocess.pdf но не ми отваря линка! Моля ако някой го има да ми прати DIY
- rzamen
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 57
- Регистриран на: 6.02.2008
- Местоположение: София, ул.Струга 22
- Кара: Е61
- Мечтае да кара: X5M
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
rzamen написа:Колеги ,някой запознат ли е какво става с домейна и съдържащите се там DIY? Интересува ме демонтажа на задната чистачка - http://bibilicious.com/bmwpower/E61%20- ... rocess.pdf но не ми отваря линка! Моля ако някой го има да ми прати DIY
Намерих нещо пoлезно --> http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... -wiper-fix!
- Niko M3
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 147
- Регистриран на: 22.07.2005
- Местоположение: Голям град, голяма простотия
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Супер. Сега отиди да си купиш opel нафтичка и ще се возиш от сервиз до сервиз икономично
- stoino
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 8.11.2009
- Местоположение: София-Криводол
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d ///M vision
- Мечтае да кара: F10 550d///M
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Здравейте,колеги
Новата тема Е61 "EHC-5F96"-"level control system failure"която пуснах веднага беше заключена,и ми бяха пуснати няколко link към други подобни теми който бях прочел преди да пусна новата тема,но в тях няма отговор на моя проблем..
И така докато си карах и изведнъж "level control system failure"Да спомена още,че днес не съм го чувал компресора да помпа.
Изгасих/запалих пак колата и грешката я нямаше,но не за дълго веднага щом потеглих и пак"level control system failure"
Прибрах се и веднага закачих колата на диагностика и грешка която е записало в EHC е
"5F96- Електромагнитен вентил, източване - Твърде силен сигнал"-/Google Преводач/
Проблема е решен!!!
Новата тема Е61 "EHC-5F96"-"level control system failure"която пуснах веднага беше заключена,и ми бяха пуснати няколко link към други подобни теми който бях прочел преди да пусна новата тема,но в тях няма отговор на моя проблем..
И така докато си карах и изведнъж "level control system failure"Да спомена още,че днес не съм го чувал компресора да помпа.
Изгасих/запалих пак колата и грешката я нямаше,но не за дълго веднага щом потеглих и пак"level control system failure"
Прибрах се и веднага закачих колата на диагностика и грешка която е записало в EHC е
"5F96- Електромагнитен вентил, източване - Твърде силен сигнал"-/Google Преводач/
Проблема е решен!!!
- malin_dinkov
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 16.12.2015
- Пол: Мъж
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Здравейте, Е61 2007г.
Надявам се да не спамя хубавия пост но не мога да пусна нова тема и се надявам някой да даде идея какъв може да е проблема. Симптомите:
Колата седи ниско( гумата влиза в калника около 2-3см.) след като сложих 17-ки с 225/45/17 (една идея по ниски от препоръчителните) гледах снимки от преди това -определено доста по висока на 19-ки( разстояние м/у гума и калник). Не се кара често. Но и не вдига задницата при каране. Интересно е че няма нищо на таблото като грешка. Вози определено твърдо и на неравности се усеща като да удря твърдо. Прегледах сензора(задно дясно ) за нивото откачих го от единия край и го размърдах ( не съм сигурен дали е само от едната страна- новост е за мен това окачване) никакъв ефект компресора не включва(както би трябвало ако отчете разлика в нивото). Опипах възглавниците -изглежда да има въздух в тях и без видими проблеми, не можах да разбера дали маркучите са ок но като няма движещ се въздух не знам как да стане. Прегледах всички букси , ЕСU, реле, датчика за нивото - изглеждат ок. Сега съм в шах какво да правя. Ясно е ако сменя всичко би трябвало да стане , но ми се ще да намеря къде е точно проблема и евентуално да се размине по евтино. Най-вече факта че не показва нищо като грешка ме изумява. Възможно ли е да е манипулирана някак преди да я купя(2 месеца) и дали размера на гумата може да окаже чак такова влияние( едва ли но го допускам) Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем ще бъда благодарен да сподели!
Онзи дето го е яд че си продаде 330-ката
Надявам се да не спамя хубавия пост но не мога да пусна нова тема и се надявам някой да даде идея какъв може да е проблема. Симптомите:
Колата седи ниско( гумата влиза в калника около 2-3см.) след като сложих 17-ки с 225/45/17 (една идея по ниски от препоръчителните) гледах снимки от преди това -определено доста по висока на 19-ки( разстояние м/у гума и калник). Не се кара често. Но и не вдига задницата при каране. Интересно е че няма нищо на таблото като грешка. Вози определено твърдо и на неравности се усеща като да удря твърдо. Прегледах сензора(задно дясно ) за нивото откачих го от единия край и го размърдах ( не съм сигурен дали е само от едната страна- новост е за мен това окачване) никакъв ефект компресора не включва(както би трябвало ако отчете разлика в нивото). Опипах възглавниците -изглежда да има въздух в тях и без видими проблеми, не можах да разбера дали маркучите са ок но като няма движещ се въздух не знам как да стане. Прегледах всички букси , ЕСU, реле, датчика за нивото - изглеждат ок. Сега съм в шах какво да правя. Ясно е ако сменя всичко би трябвало да стане , но ми се ще да намеря къде е точно проблема и евентуално да се размине по евтино. Най-вече факта че не показва нищо като грешка ме изумява. Възможно ли е да е манипулирана някак преди да я купя(2 месеца) и дали размера на гумата може да окаже чак такова влияние( едва ли но го допускам) Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем ще бъда благодарен да сподели!
Онзи дето го е яд че си продаде 330-ката
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Нямаш въздух вътре. Според мен - диагностика най-напред...
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- malin_dinkov
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 16.12.2015
- Пол: Мъж
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Лек ъпдейт на ситуацията: Смених нивомера с нов -нищо, релето също пак без ефект, свалих компресора и му подадох ток директно от друг акумолатор и установих че работи. Интересното е че като свалях мъркучлетата които излизат от клапана към възглавниците излезе въздух и след това възглавниците спаднаха на цяло, но все пак установих че държи въздух т.е. няма теч на такъв. Явно не подава ток към компресора когато трябва което ме навежда на мисълта че ECU-то на окачването е скапало( бяла кутийка в багажното отделение на мястото на резервната гума където е и релето-зелено на цвят, другите 2 са за парктроника както и черната кутийка в същото отделение за тези които ще си блъскат главата кат мен ). Та сега чакам втора употреба ECU да видим какво ще стане , надявам се да тръгне. Ако някой сподели мнение ще съм благодарен!
- kambone
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 20.03.2008
- Местоположение: София
- Кара: Passat 5.5
- Мечтае да кара: е30
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Звучи резонно. Аз имах много досадни проблеми на моята кола от оксидирали спойки в ECU + беше влязла влага в него някакси и беше фира.
Ново компютър прави чудеса Или почивстване с ултразвук.
Ново компютър прави чудеса Или почивстване с ултразвук.
- ICHIBAN
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 249
- Регистриран на: 28.07.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61-530da-05г.
Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения
Някой може ли даде информация.ако може и снимки за това как се демонтира задния спойлер с третия стоп на е61.В DIY документите за монтаж/демонтаж не работят.
И да се гордея и да не се гордея,
все съм си българин,така че по-добре
да се гордея.
все съм си българин,така че по-добре
да се гордея.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани