термостат BMW E60 525d
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- batzlati
- младши ентусиаст
- Мнения: 287
- Регистриран на: 21.03.2008
- Местоположение: Созопол
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: карах почти всичко
Re: термостат BMW E60 525d
На Х5-цата се оказа същия проблем. Едното краче от корпуса се беше отчупило и металната част стоеше на една страна.
Самият термостат е същия като на Е60.
Самият термостат е същия като на Е60.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: термостат BMW E60 525d
Колеги, при такива манипулации, пръскайте с ВД40 или нещо подобно. А при сглобяването използвайте медна паста против клеасване, иначе казано anti seize compound, която издържа до 1200 градуса, след време като се наложи да се развиват болтовете няма да има проблеми. Или можете да си смените болтовете с такива от нераждавейка.
Re: термостат BMW E60 525d
Здрваеите!
От една седмица сам собственик на 520i Е60 2003 год. сменихме маслото с един причтел кочто смяна небеше трудна и на изкарване от гаража изтека антифриза марку4 се беше отка4ил незнам как та наляхме вода гледахме за обезвъздушаване,но не идчхме нищо ,а и на таблото никаде не показва температура.Автомати4но ли се обезвъздушава?и как се налася да ти излиза температурата?
От една седмица сам собственик на 520i Е60 2003 год. сменихме маслото с един причтел кочто смяна небеше трудна и на изкарване от гаража изтека антифриза марку4 се беше отка4ил незнам как та наляхме вода гледахме за обезвъздушаване,но не идчхме нищо ,а и на таблото никаде не показва температура.Автомати4но ли се обезвъздушава?и как се налася да ти излиза температурата?
- miroleskov
- младши ентусиаст
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: термостат BMW E60 525d
8286 написа:Здрваеите!
От една седмица сам собственик на 520i Е60 2003 год. сменихме маслото с един причтел кочто смяна небеше трудна и на изкарване от гаража изтека антифриза марку4 се беше отка4ил незнам как та наляхме вода гледахме за обезвъздушаване,но не идчхме нищо ,а и на таблото никаде не показва температура.Автомати4но ли се обезвъздушава?и как се налася да ти излиза температурата?
Ко речиии
чети из форума има доста инфо
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- bijuto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 8.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp
Re: термостат BMW E60 525d
Здравейте колеги, нужно ли е обезвъздушаване на системата след смяна на малкия термостат ? И освен отвиване на пробката в/у него докато потече антифриз, нещо друго трябва ли да се прави ? Четох по назад в темата, но там пише за обезвъздушаване след смяна на големия термостат, или на двата заедно. Благодаря предварително.
- bijuto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 8.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp
Re: термостат BMW E60 525d
bijuto написа:Здравейте колеги, нужно ли е обезвъздушаване на системата след смяна на малкия термостат ? И освен отвиване на пробката в/у него докато потече антифриз, нещо друго трябва ли да се прави ? Четох по назад в темата, но там пише за обезвъздушаване след смяна на големия термостат, или на двата заедно. Благодаря предварително.
Понеже никой не отговори за обезвъздушаването, ето малко информация. На някой може да му е полезна :
" Понеже един колега прояви интерес - давам процедурата за пълнене и обезвъздушаване на охладителната система, която извадих от TIS-а (в скоби са моите коментари):
1. Завива се с найлон генератора (срещу намокряне);
2. Сваля се капачката на разширителния съд, температура на охладителната течност да бъде ≤ 40 °C;
3. Развиват се винтовете за обезвъздушаване (най-лесно става с монета от 1 лев):
- На термостата на топлообменника на EGR-а;
- На маркуча за връщане на охладителната течност;
- (При мен има още един, на маркуч от подгревателя към купето, но аз не съм го развивал);
4. Включва се запалването (само на контакт, второ положение на ключа, вероятно – за да задейства електрическия подгревател и помпата към него);
5. Слага се температурата на MAX, а скоростта на вентилатора – на MIN. При това се отварят напълно клапаните на отоплението и работи допълнителната помпа;
6. Бавно се налива охладителната течност в разширителния съд;
7. Когато от отворите за обезвъздушаване излезе течност без мехурчета, или след запълване на разширителния съд до максималното ниво – винтовете се завиват (на ръка до упор, с монета от 1 лев);
8. Долива се охлаждаща течност до максималното ниво на разширителния съд в студено състояние;
9. Стартира се двигателят и се оставя да работи 5 минути на празен ход. Следи се нивото на течността в разширителния съд и при необходимост се долива до максималното ниво (при това от един страничен отвор в разширителния съд се връща тънка струйка охладителна течност);
10. Затваря се капачката на разширителния съд. Няколко пъти двигателят се форсира до 2 500 оборота/минута;
11. Отваря се отново капачката на разширителния съд и двигателят да поработи още 5 минути на празен ход – докато от вентилационния отвор в разширителния съд започне да излиза течност без мехурчета;
12. Долива се охладителна течност до максималното ниво за незагрял двигател;
13. Долива се в разширителния съд допълнително 250 ml охладителна течност (това - вероятно за да компенсира разликата между белега на "студеното" ниво и това на загрелия двигател. Според мен - може да се долее по-късно, когато моторът изстине);
14. Завива се капачката на разширителния съд.
Ако колата има печка - процедурата има още няколко точки, но общо взето е това..."
Мнението е на Borymeckata от бмв X3 подфорума
- bijuto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 8.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp
Re: термостат BMW E60 525d
А ето и аз да споделя опит от два сменени термостата. Излязох на магистралата за регенерация на ДПФ-а, и включих сервизното меню на температурата (показваше 47 градуса ). Включих на темпомат и скорост от 110км/ч. След окло 13-14 км. колата загря на 88 гр. ,след още 2-3 км. стигна до 92 гр. Последва наклон от около 3 км. и температурата падна до 81-82 гр. След като свърши спускането пак загря до 88-90гр. Като почти през цялот време държеше само 88 гр. Така изминах около 70 км. При спускане падаше на 80 гр. при изкачване вдигаше до 93-4 гр. През цялото време бях на темпомат и 110км/ч. Не знам това нормално ли да пада до 80гр. при спускане по наклон.
- netmurder
- старши ентусиаст
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: термостат BMW E60 525d
bijuto написа:А ето и аз да споделя опит от два сменени термостата. Излязох на магистралата за регенерация на ДПФ-а, и включих сервизното меню на температурата (показваше 47 градуса ). Включих на темпомат и скорост от 110км/ч. След окло 13-14 км. колата загря на 88 гр. ,след още 2-3 км. стигна до 92 гр. Последва наклон от около 3 км. и температурата падна до 81-82 гр. След като свърши спускането пак загря до 88-90гр. Като почти през цялот време държеше само 88 гр. Така изминах около 70 км. При спускане падаше на 80 гр. при изкачване вдигаше до 93-4 гр. През цялото време бях на темпомат и 110км/ч. Не знам това нормално ли да пада до 80гр. при спускане по наклон.
Колега на мен при спускане, съм я засичал пада най-много до 85 градуса...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: термостат BMW E60 525d
Aз съм смененил и 3те термостaтa с оригинaлни и съм без дпф, но темп ми седи нa 87-88 нa прaв учaстък, понaдолнище ми пaдa до 83-4 a понaгорнище до 91. Незнaм зaщо ми е с 3-4 грaдусa по-мaлко. Също съм сменил aнтифризa и кaпaчкaтa.
- netmurder
- старши ентусиаст
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: термостат BMW E60 525d
Аз съм с жалузи колега, ако това има някакво значение при спускане...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- bijuto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 8.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp
Re: термостат BMW E60 525d
netmurder написа:Аз съм с жалузи колега, ако това има някакво значение при спускане...
И аз имам жалузи, но незнам дали се отварят като стигне 91-2 гр. или остават затворени
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: термостат BMW E60 525d
аз пък нямам, сигурно там ми е проблема.
- ILIANan1
- Потребител
- Мнения: 19
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: Пловдив, Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Х5
- Мечтае да кара: Самолет
- Детайли за колата: 3.0 д
Re: термостат BMW E60 525d
При мен колеги е малко по-различно градско температурата стои между 90-91 С,а извънградско вдига на 95-96 С и я подържа, след намаляване на скоростта температурата отново пада на 90 С. Сменен е голямия термостат за малкия незнам отскоро съм собственик на автомобила. Някакви предположения ?
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: термостат BMW E60 525d
ILIANan1 написа:При мен колеги е малко по-различно градско температурата стои между 90-91 С,а извънградско вдига на 95-96 С и я подържа, след намаляване на скоростта температурата отново пада на 90 С. Сменен е голямия термостат за малкия незнам отскоро съм собственик на автомобила. Някакви предположения ?
Ако термостатите са ти сменени и на дълъг път вдига температурата (или като я напънеп) е възможно да имаш задръстени радиатор / кулер...... Пълнят се с боклуци, през жалюзите влиза какво ли не. Хубаво е на пролет когато се затопля да се почистват, ако има нужда. Една водоструйка и малко препарати правят чудеса.
На един приятел на RS6-цата му имаше проблем че когато загрее до работна температура спираше да върви, оказа се че работната температура по табло не била 90 и отивала към 110 градуса. След такава интервенция по почистване на радиаторите и кулерите всичко е ОК.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- stankata777
- ентусиаст
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 9.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е71 30д
- Мечтае да кара: Ф06
- Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/
Re: термостат BMW E60 525d
Нека да споделя малко инфо за разликата в разхода след смяната на двата термостата на 525д ,2004г,автоматик(колата е на приятел).
Среден разход за последната седмица 21,2л ,дневни Т под нулата , температура на охладителната течност през скритото меню 52-59.След смяната на малкият(Бехр) и големият(Феби Билщайн) термостати закупени от лавиатан ,Т на охл.течност 90-94 , разход по борд 11-13л при дневни Т под нулата.
Среден разход за последната седмица 21,2л ,дневни Т под нулата , температура на охладителната течност през скритото меню 52-59.След смяната на малкият(Бехр) и големият(Феби Билщайн) термостати закупени от лавиатан ,Т на охл.течност 90-94 , разход по борд 11-13л при дневни Т под нулата.
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue
E36 grey
E90 monaco blue
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани