термостат BMW E60 525d

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 21.03.2008
Местоположение: Созопол
Пол: Мъж
Кара: F10 530d
Мечтае да кара: карах почти всичко

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от batzlati » 25 Дек 2012, 18:18

На Х5-цата се оказа същия проблем. Едното краче от корпуса се беше отчупило и металната част стоеше на една страна.
Самият термостат е същия като на Е60.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от toni » 26 Дек 2012, 11:08

Колеги, при такива манипулации, пръскайте с ВД40 или нещо подобно. А при сглобяването използвайте медна паста против клеасване, иначе казано anti seize compound, която издържа до 1200 градуса, след време като се наложи да се развиват болтовете няма да има проблеми. Или можете да си смените болтовете с такива от нераждавейка.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 4.05.2013

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от 8286 » 06 Май 2013, 15:11

Здрваеите!
От една седмица сам собственик на 520i Е60 2003 год. сменихме маслото с един причтел кочто смяна небеше трудна и на изкарване от гаража изтека антифриза марку4 се беше отка4ил незнам как та наляхме вода гледахме за обезвъздушаване,но не идчхме нищо ,а и на таблото никаде не показва температура.Автомати4но ли се обезвъздушава?и как се налася да ти излиза температурата?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от miroleskov » 07 Май 2013, 2:10

8286 написа:Здрваеите!
От една седмица сам собственик на 520i Е60 2003 год. сменихме маслото с един причтел кочто смяна небеше трудна и на изкарване от гаража изтека антифриза марку4 се беше отка4ил незнам как та наляхме вода гледахме за обезвъздушаване,но не идчхме нищо ,а и на таблото никаде не показва температура.Автомати4но ли се обезвъздушава?и как се налася да ти излиза температурата?

Ко речиии :help:

чети из форума има доста инфо
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 8.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от bijuto » 11 Дек 2013, 17:17

Здравейте колеги, нужно ли е обезвъздушаване на системата след смяна на малкия термостат ? И освен отвиване на пробката в/у него докато потече антифриз, нещо друго трябва ли да се прави ? Четох по назад в темата, но там пише за обезвъздушаване след смяна на големия термостат, или на двата заедно. Благодаря предварително.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 8.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от bijuto » 17 Яну 2014, 17:11

bijuto написа:Здравейте колеги, нужно ли е обезвъздушаване на системата след смяна на малкия термостат ? И освен отвиване на пробката в/у него докато потече антифриз, нещо друго трябва ли да се прави ? Четох по назад в темата, но там пише за обезвъздушаване след смяна на големия термостат, или на двата заедно. Благодаря предварително.


Понеже никой не отговори за обезвъздушаването, ето малко информация. На някой може да му е полезна :

" Понеже един колега прояви интерес - давам процедурата за пълнене и обезвъздушаване на охладителната система, която извадих от TIS-а (в скоби са моите коментари):

1. Завива се с найлон генератора (срещу намокряне);
2. Сваля се капачката на разширителния съд, температура на охладителната течност да бъде ≤ 40 °C;
3. Развиват се винтовете за обезвъздушаване (най-лесно става с монета от 1 лев):
- На термостата на топлообменника на EGR-а;
- На маркуча за връщане на охладителната течност;
- (При мен има още един, на маркуч от подгревателя към купето, но аз не съм го развивал);
4. Включва се запалването (само на контакт, второ положение на ключа, вероятно – за да задейства електрическия подгревател и помпата към него);
5. Слага се температурата на MAX, а скоростта на вентилатора – на MIN. При това се отварят напълно клапаните на отоплението и работи допълнителната помпа;
6. Бавно се налива охладителната течност в разширителния съд;
7. Когато от отворите за обезвъздушаване излезе течност без мехурчета, или след запълване на разширителния съд до максималното ниво – винтовете се завиват (на ръка до упор, с монета от 1 лев);
8. Долива се охлаждаща течност до максималното ниво на разширителния съд в студено състояние;
9. Стартира се двигателят и се оставя да работи 5 минути на празен ход. Следи се нивото на течността в разширителния съд и при необходимост се долива до максималното ниво (при това от един страничен отвор в разширителния съд се връща тънка струйка охладителна течност);
10. Затваря се капачката на разширителния съд. Няколко пъти двигателят се форсира до 2 500 оборота/минута;
11. Отваря се отново капачката на разширителния съд и двигателят да поработи още 5 минути на празен ход – докато от вентилационния отвор в разширителния съд започне да излиза течност без мехурчета;
12. Долива се охладителна течност до максималното ниво за незагрял двигател;
13. Долива се в разширителния съд допълнително 250 ml охладителна течност (това - вероятно за да компенсира разликата между белега на "студеното" ниво и това на загрелия двигател. Според мен - може да се долее по-късно, когато моторът изстине);
14. Завива се капачката на разширителния съд.

Ако колата има печка - процедурата има още няколко точки, но общо взето е това..."


Мнението е на Borymeckata от бмв X3 подфорума

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 8.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от bijuto » 17 Яну 2014, 17:33

А ето и аз да споделя опит от два сменени термостата. Излязох на магистралата за регенерация на ДПФ-а, и включих сервизното меню на температурата (показваше 47 градуса ). Включих на темпомат и скорост от 110км/ч. След окло 13-14 км. колата загря на 88 гр. ,след още 2-3 км. стигна до 92 гр. Последва наклон от около 3 км. и температурата падна до 81-82 гр. След като свърши спускането пак загря до 88-90гр. Като почти през цялот време държеше само 88 гр. Така изминах около 70 км. При спускане падаше на 80 гр. при изкачване вдигаше до 93-4 гр. През цялото време бях на темпомат и 110км/ч. Не знам това нормално ли да пада до 80гр. при спускане по наклон.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1730
Регистриран на: 14.08.2007
Пол: Мъж
Кара: ше E60 530dА

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от netmurder » 17 Яну 2014, 18:56

bijuto написа:А ето и аз да споделя опит от два сменени термостата. Излязох на магистралата за регенерация на ДПФ-а, и включих сервизното меню на температурата (показваше 47 градуса ). Включих на темпомат и скорост от 110км/ч. След окло 13-14 км. колата загря на 88 гр. ,след още 2-3 км. стигна до 92 гр. Последва наклон от около 3 км. и температурата падна до 81-82 гр. След като свърши спускането пак загря до 88-90гр. Като почти през цялот време държеше само 88 гр. Така изминах около 70 км. При спускане падаше на 80 гр. при изкачване вдигаше до 93-4 гр. През цялото време бях на темпомат и 110км/ч. Не знам това нормално ли да пада до 80гр. при спускане по наклон.

Колега на мен при спускане, съм я засичал пада най-много до 85 градуса...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 22.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E61 530d
Мечтае да кара: М6 G-PoweR

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от hol1gans » 18 Яну 2014, 10:52

Aз съм смененил и 3те термостaтa с оригинaлни и съм без дпф, но темп ми седи нa 87-88 нa прaв учaстък, понaдолнище ми пaдa до 83-4 a понaгорнище до 91. Незнaм зaщо ми е с 3-4 грaдусa по-мaлко. Също съм сменил aнтифризa и кaпaчкaтa.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1730
Регистриран на: 14.08.2007
Пол: Мъж
Кара: ше E60 530dА

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от netmurder » 18 Яну 2014, 12:19

Аз съм с жалузи колега, ако това има някакво значение при спускане...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 8.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от bijuto » 18 Яну 2014, 13:41

netmurder написа:Аз съм с жалузи колега, ако това има някакво значение при спускане...

И аз имам жалузи, но незнам дали се отварят като стигне 91-2 гр. или остават затворени :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 22.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E61 530d
Мечтае да кара: М6 G-PoweR

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от hol1gans » 18 Яну 2014, 15:36

аз пък нямам, сигурно там ми е проблема.

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: Пловдив, Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: Х5
Мечтае да кара: Самолет
Детайли за колата: 3.0 д

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от ILIANan1 » 19 Яну 2014, 23:06

При мен колеги е малко по-различно градско температурата стои между 90-91 С,а извънградско вдига на 95-96 С и я подържа, след намаляване на скоростта температурата отново пада на 90 С. Сменен е голямия термостат за малкия незнам отскоро съм собственик на автомобила. Някакви предположения ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от Trixster » 21 Яну 2014, 19:10

ILIANan1 написа:При мен колеги е малко по-различно градско температурата стои между 90-91 С,а извънградско вдига на 95-96 С и я подържа, след намаляване на скоростта температурата отново пада на 90 С. Сменен е голямия термостат за малкия незнам отскоро съм собственик на автомобила. Някакви предположения ?


Ако термостатите са ти сменени и на дълъг път вдига температурата (или като я напънеп) е възможно да имаш задръстени радиатор / кулер...... Пълнят се с боклуци, през жалюзите влиза какво ли не. Хубаво е на пролет когато се затопля да се почистват, ако има нужда. Една водоструйка и малко препарати правят чудеса.
На един приятел на RS6-цата му имаше проблем че когато загрее до работна температура спираше да върви, оказа се че работната температура по табло не била 90 и отивала към 110 градуса. След такава интервенция по почистване на радиаторите и кулерите всичко е ОК.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 9.02.2009
Пол: Мъж
Кара: Е71 30д
Мечтае да кара: Ф06
Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от stankata777 » 05 Фев 2014, 10:38

Нека да споделя малко инфо за разликата в разхода след смяната на двата термостата на 525д ,2004г,автоматик(колата е на приятел).
Среден разход за последната седмица 21,2л ,дневни Т под нулата , температура на охладителната течност през скритото меню 52-59.След смяната на малкият(Бехр) и големият(Феби Билщайн) термостати закупени от лавиатан ,Т на охл.течност 90-94 , разход по борд 11-13л при дневни Т под нулата.
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook