Проблем след смяна на термостат 530Д

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 272
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f11 535d xdrive lci

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от bossorange » 17 Дек 2013, 18:35

hol1gans написа:http://www.google.bg/imgres?start=177&biw=1366&bih=642&tbm=isch&tbnid=l5372BJhf_sA3M:&imgrefurl=http://forum.bmw5.co.uk/topic/77899-2007-e60-530d-changed-my-thermostats-todayyet-another-guide/&docid=XkQ99dPcN2CGDM&imgurl=http://i1177.photobucket.com/albums/x342/mjojom/P1010082_2160x16201.jpg&w=1024&h=768&ei=26qbUrnmI8fZtQaDhoHoCA&zoom=1&ved=1t:3588,r:77,s:100,i:235&iact=rc&page=8&tbnh=170&tbnw=211&ndsp=25&tx=121&ty=78

Най-первия (тънкия) маркуч на снимката. Няма как да не го забележиш. Като застанеш пред колата в ляво на радиатора почти от посредата излиза, и отива към топлообменника. 100% сам сигурен, че като си го смениш, ще се радваш на колата като в първия ден от покупката :)


Кой е този маркуч точно, че не ми става ясно. Ако може със стрелка да се посочи. Мерси.
Продавам си колата

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 22.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E61 530d
Мечтае да кара: М6 G-PoweR

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от hol1gans » 17 Дек 2013, 20:13

Най- отдолу на снимката има един тънък и дълъг маркуч, който на снимката минава отгоре на капака за двигателя, точно до надписа на BMW. Ако пак не си разбрал по-късно или утре ще го посоча с стрелка, че сега нямам време.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 8.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от bijuto » 17 Дек 2013, 22:24

bossorange написа:
hol1gans написа:http://www.google.bg/imgres?start=177&biw=1366&bih=642&tbm=isch&tbnid=l5372BJhf_sA3M:&imgrefurl=http://forum.bmw5.co.uk/topic/77899-2007-e60-530d-changed-my-thermostats-todayyet-another-guide/&docid=XkQ99dPcN2CGDM&imgurl=http://i1177.photobucket.com/albums/x342/mjojom/P1010082_2160x16201.jpg&w=1024&h=768&ei=26qbUrnmI8fZtQaDhoHoCA&zoom=1&ved=1t:3588,r:77,s:100,i:235&iact=rc&page=8&tbnh=170&tbnw=211&ndsp=25&tx=121&ty=78

Най-первия (тънкия) маркуч на снимката. Няма как да не го забележиш. Като застанеш пред колата в ляво на радиатора почти от посредата излиза, и отива към топлообменника. 100% сам сигурен, че като си го смениш, ще се радваш на колата като в първия ден от покупката :)


Кой е този маркуч точно, че не ми става ясно. Ако може със стрелка да се посочи. Мерси.

На тази снимка се вижда по добре. Най от долу на снимката, с двете зелени точки върху маркуча който излиза от ляво, по средата на радиатора:
http://i1177.photobucket.com/albums/x34 ... x16201.jpg :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 272
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f11 535d xdrive lci

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от bossorange » 18 Дек 2013, 9:18

Май се ориентирах, мерси.
Иначе бях сменил охладителя на ск кутия(застраховтелите го бяха сменили, бях влязъл в една канавка) и ми е интересно дали и термостата на топлообменника е сменен(дали са на едно място), или двете се на различни места.
Продавам си колата

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 29.12.2007
Кара: BMW E 60

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от garbac » 27 Дек 2013, 12:04

Както бях писал и аз съм с такъв проблем!
Да споделя и ако има мнения ще съм благодарен.
При външна темп.1-2 гр. колата поддържа между 55-72 гр. в зависимост от карането.
Започнах от смяна на малък термостат- никакъв резултат.
Смених и големия/ да уточня само оригинални термостати/-никакъв резултат.
В сервиза изказаха съмнение 1-към хиляда за нередовни термостати и сложихме нови-никакъв резултат.
Сменихме и капачката на разшерителния съд-никакъв резултат.
От там отидох в Бовакар-
Обясниха ми,че не са сигурни дали съм сложил оригинални термостати и за да я оправят трябва те да ми доставят и поставят термостатите!!!
Доставиха ги и ги поставиха :bang: -никакъв резултат!!!!
Започнаха с тестове- на место при 30 мин.форсиране достигнаха темп.90 гр. След като колата тръгне да се движи темп. почва да пада до 65 гр.
Пречупиха маркуча,който колегата по горе обяснява,че е за топлообменника на ск.кутия.На практика го елиминираха-никакъв резултат
Казаха,че такъв случай не са имали- :dunno:
След празниците ще правят запитване до bmw-Германия да им помагат от там
Само ,че на мен ми омръзна да плащам и резултат никакъв
Проба-грешка
Моля ви за мнения :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10482
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от Leon » 27 Дек 2013, 14:06

Щом си взел от тях оригинални и са ги сменили, ще ровят докато решат проблема. Не ги оставяй да вдигнат рамене.
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 24.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E92 335i

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от mak1n7osh » 27 Дек 2013, 15:47

Колеги, на мен ми изби антифриз от оградената част на картинката (ако някой може да каже за какво е предназначена). Прилича ми на някакъв предпазен клапан. Онзи ден светна лампата на антифриза, и видях че капе от тази пластмасова част. Капе само при работещ двигател.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от memorex » 27 Дек 2013, 18:28

garbac написа:Както бях писал и аз съм с такъв проблем!
Да споделя и ако има мнения ще съм благодарен.
При външна темп.1-2 гр. колата поддържа между 55-72 гр. в зависимост от карането.
Започнах от смяна на малък термостат- никакъв резултат.
Смених и големия/ да уточня само оригинални термостати/-никакъв резултат.
В сервиза изказаха съмнение 1-към хиляда за нередовни термостати и сложихме нови-никакъв резултат.
Сменихме и капачката на разшерителния съд-никакъв резултат.
От там отидох в Бовакар-
Обясниха ми,че не са сигурни дали съм сложил оригинални термостати и за да я оправят трябва те да ми доставят и поставят термостатите!!!
Доставиха ги и ги поставиха :bang: -никакъв резултат!!!!
Започнаха с тестове- на место при 30 мин.форсиране достигнаха темп.90 гр. След като колата тръгне да се движи темп. почва да пада до 65 гр.
Пречупиха маркуча,който колегата по горе обяснява,че е за топлообменника на ск.кутия.На практика го елиминираха-никакъв резултат
Казаха,че такъв случай не са имали- :dunno:
След празниците ще правят запитване до bmw-Германия да им помагат от там
Само ,че на мен ми омръзна да плащам и резултат никакъв
Проба-грешка
Моля ви за мнения :bowdown:


Имаш ли кори под мотора или пък жалузи пред радиатора?
Сензора за температурата дали показва правилно през цялото време.Пробвахте ли и втори начин за мерене на температурата?Например с инфраред термометър.Би трябвало да имат в сервиза .Също и на пипане се усеща.
Водна помпа предполагам върти нормално?Успех
Последна промяна memorex на 29 Дек 2013, 8:42, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 24.11.2012
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: 530d
Мечтае да кара: X6

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от ziko_86 » 27 Дек 2013, 18:38

Колеги, при какви обороти карате тези коли ?Аз мисля да пробвам при минусови температури да карам на DS и оборотите да не падат под 2000.
При постоянна скорост от 100 км/ч оборотите са 1500 и повече от 75 градуса не е вдигала при вече сменени термостати и проверен топлообменник, а ако поддържам оборотите около 2000 мисля,че ще достигна желаната температура.Добре, че от пред жалузите работят и не се отварят до като не достигна 90 градуса :lalala:
Ex Alfa Romeo 156 1.9
Ex Alfa Romeo 156 1.9 16v
Ex Alfa Romeo 159 2.4 TI

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 22.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E61 530d
Мечтае да кара: М6 G-PoweR

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от hol1gans » 27 Дек 2013, 23:48

Колега, аз жлузи нямам отпред, но като карам с 100 на ниски обороти на 6та ми държи на 87-88 градуса, след смяна на всичките термостати.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от mili4uk » 28 Дек 2013, 18:52

А този третия термостат е само черната част от целия охладител ... нали така ?
Че за него ми искат около 200лв а за цялата част към 500 лв някъде.
Аз също съм с 2 нови термостата и ефект никакъв... ще го сменя и ако не се оправи... да му мислят застрахователите. Ще плащат тоталка :)

както всички колеги по-горе... непостоянна температура... зор до 90 градуса... и пусна ли парното и карам по-леко... до 70 пада.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 29.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e60 530xd

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от teto » 28 Дек 2013, 19:45

450лв целия охладител+термостата ,но аз неможах да намеря само термостата навсякаде го продават целия,а гледам има някакви болчета и би трябвало да се продава и отделно?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 552
Регистриран на: 18.02.2008
Пол: Мъж
Кара: жена си да дрифти
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: харчи малко - върви на страх

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от mili4uk » 28 Дек 2013, 21:42

teto написа:450лв целия охладител+термостата ,но аз неможах да намеря само термостата навсякаде го продават целия,а гледам има някакви болчета и би трябвало да се продава и отделно?

Толкова :)
Днес разглобихме почти всичко и сменихме почти всичко без 3-тия и аз как си го обеснявам.
Има един тройник на двигателя. Той вкарва антифриза от двигателя към големия термостат и този към скоростната кутия.
Ако той е останал отворен(3-тия), той пуска директно антифриза към радиатора които принципно до 88градуса трябва да е студен. Да де... ама при мен при сменени 2-та чисто нови оргинални термостата, радиатора си беше топъл на 50-60 градуса... та до 70 градуса все топъл.
Колата 30 минути я мъчих на място да загрее до над 88 градуса и тогава си отвори големия термостат и маркуча за него си стана топъл. Но радиатора вече беше топъл. Затова загрява трудно и държи трудно тези градуси.
Благодаря на колегата hol1gans !!!

Днес с 3-ма майстори спорех за този проблем и 3-мата ме разубеждаваха. Да де.. ама ТИС и RealOem не лъжат !

Този 3-тия отваря на 82 градуса. Както се беше написало вече, той не е само за охлаждане но и за затопляне на скоростната кутия ! Приоритет си е обаче двигателя !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 8.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от bijuto » 28 Дек 2013, 22:01

mak1n7osh написа:Колеги, на мен ми изби антифриз от оградената част на картинката (ако някой може да каже за какво е предназначена). Прилича ми на някакъв предпазен клапан. Онзи ден светна лампата на антифриза, и видях че капе от тази пластмасова част. Капе само при работещ двигател.

Това е ЕГР термостата или така наречения малък термостат. Струва около 70 лв. оригинален в БМВ, сменя се за 10 мин.

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 29.12.2007
Кара: BMW E 60

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от garbac » 29 Дек 2013, 15:02

bijuto написа:
mak1n7osh написа:Колеги, на мен ми изби антифриз от оградената част на картинката (ако някой може да каже за какво е предназначена). Прилича ми на някакъв предпазен клапан. Онзи ден светна лампата на антифриза, и видях че капе от тази пластмасова част. Капе само при работещ двигател.

Това е ЕГР термостата или така наречения малък термостат. Струва около 70 лв. оригинален в БМВ, сменя се за 10 мин.


Точно така! Малкия термостат! Успех и весели празници :D

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook