Проблем след смяна на термостат 530Д

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3725
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от adovet » 12 Яну 2016, 8:24

silver_knight написа:
atanasov_aa написа:За сега съм замервал само температурата в казанчето, която е в рамките на 76-80 градуса при загрял двигател. Така или иначе, ще почвам със смяна на големия термостат. И тогава ще видя, какво е положението. В момента, маркуча под големия термостат се затопля много бързо. А под малкия не забелязвам, че е по-хладен.

За да си сигурен, че датчика отчита правилно и не дава грешка, може да замериш и температурата в разширителния съд. Но трябва да отваряш много внимателно капачката и двигателя да работи известно време на място, за да загрее напълно.

Що се отнася до скритото меня, явно съм доста зле с бутона. Все стигам до някъде и ме изхвърля в началото. И така не мога да стигна до самата температура, за да я видя в движение. :)


Скрито Меню:
1 Отиваш на 19
2. Вкараваш сбора на цифрите от последните 7 символа на Рамата ( има букви и цифир, използваш само цифрите)
3. Избираш меню 7

Работи!

Не е последните 7 а последните 5

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 20.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD E61
Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от silver_knight » 12 Яну 2016, 9:42

adovet написа:
silver_knight написа:
atanasov_aa написа:За сега съм замервал само температурата в казанчето, която е в рамките на 76-80 градуса при загрял двигател. Така или иначе, ще почвам със смяна на големия термостат. И тогава ще видя, какво е положението. В момента, маркуча под големия термостат се затопля много бързо. А под малкия не забелязвам, че е по-хладен.

За да си сигурен, че датчика отчита правилно и не дава грешка, може да замериш и температурата в разширителния съд. Но трябва да отваряш много внимателно капачката и двигателя да работи известно време на място, за да загрее напълно.

Що се отнася до скритото меня, явно съм доста зле с бутона. Все стигам до някъде и ме изхвърля в началото. И така не мога да стигна до самата температура, за да я видя в движение. :)


Скрито Меню:
1 Отиваш на 19
2. Вкараваш сбора на цифрите от последните 7 символа на Рамата ( има букви и цифир, използваш само цифрите)
3. Избираш меню 7

Работи!

Не е последните 7 а последните 5

Аз казах....изпилзваш само цифрите от последните 7

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 20.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD E61
Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от silver_knight » 17 Яну 2016, 12:57

iceblast написа:Сложи си два оригинални термостата и ще останеш доволен. При мен на старата след смяна при температура от -16 навън и леко каране държеше 88 градуса.

На големия термостат пише 88 Градуса, сега го погледнах, мога и снимка да кача, ако някой иска. Моята си държи температура след смяна на двата във сервиз ( малък и голям) , единствения кусур е,че като дойде надолнище пада до 82,85 градуса което не знам дали е нормално :roll: От сервиза ми предлагат да сменят този на скоростната кутия , чудя се какво да направя. Нека колеги със същите проблеми, ако има такива да споделят мнение!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 20.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD E61
Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от silver_knight » 17 Яну 2016, 14:10

hol1gans написа:
iceblast написа:Нали го виждаш, 4 маркуча и си готов. Зареди се с антифриз и сменяй сам ;)



Ми и аз точно това се чудя, дали да си го сменям сам. Само ме притеснява, че нямам канал и трябва да си направя изкуствена рамка. Иначе попитах в един магазин и ми казаха около 400лв, но с кулера заедно. Ще си го сваля утре и ако няма видим проблем в кулера, ще си купя само термостата, и най-много да ми легне 150лв. Дано това да е проблема, че вече ми омразна да не ми държи температура и да ми е висок разхода (около 10 смесено)

До колкото знам, вървят заедно и не може да си купиш отделно термостата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 20.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD E61
Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от silver_knight » 17 Яну 2016, 14:27

petio написа:Този топлообменник според мен играе роля в двете посоки. Първо затопля маслото на кутията след студен старт, после го охлажда чрез охладителната система на двигателя. Абе общо взето изравнява температурите. И на кутията не и е добре да работи на студено, но явно с приоритет е двигателя с цел намаляване на вредните емисии и износването. Някой знае ли на колко градуса отваря тоя термостат? Смених и другите два миналата зима и колата се стопли. Оня ден влизах да гледам и беше 85 градуса на градско. Качваше до 87 и пак надолу. Изглежда ми нормално а? Вашите на колко държат тия дни? В събота беше около минус два.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

На големия термостат пише 88 градуса

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 20.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD E61
Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от silver_knight » 17 Яну 2016, 14:46

bijuto написа:
hol1gans написа:Ааа и забравих да добавя, че заради това, че не потдържа работна темп. си монтирах жалузи на предната броня.....без ефект. Само ми загрява малко по-бързо.

Аз също съм с два сменени термостата (третия го проверих по метода на маркуча от радиатора към третия термостат - на 50гр, темперарура на двг. маркуча беше студен ), имам и фабрични жалузи. При извън градско за 15-16 км. достига 88-90 гр.(темп. на въздуха беше 7-8 гр.). По баир на долу пада до 80-82 гр. след това пак достига до 87-88. При баир на горе стига до 93-94 гр. Скороста ми беше 110км с темпомат. Според ''Варна карс'' нямам проблеми със загряването. :dunno:


Същотото и при мен, какво ти казаха после тези от сервиза

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 22.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E61 530d
Мечтае да кара: М6 G-PoweR

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от hol1gans » 18 Яну 2016, 18:58

silver_knight написа:
bijuto написа:
hol1gans написа:Ааа и забравих да добавя, че заради това, че не потдържа работна темп. си монтирах жалузи на предната броня.....без ефект. Само ми загрява малко по-бързо.

Аз също съм с два сменени термостата (третия го проверих по метода на маркуча от радиатора към третия термостат - на 50гр, темперарура на двг. маркуча беше студен ), имам и фабрични жалузи. При извън градско за 15-16 км. достига 88-90 гр.(темп. на въздуха беше 7-8 гр.). По баир на долу пада до 80-82 гр. след това пак достига до 87-88. При баир на горе стига до 93-94 гр. Скороста ми беше 110км с темпомат. Според ''Варна карс'' нямам проблеми със загряването. :dunno:


Същотото и при мен, какво ти казаха после тези от сервиза


И да смениш другия термостат няма да ина ефект. И при мен е така. На прав път при - температури седи на 86-87 а понадолнищата пада до 82. Само в града се дига до 88-89.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от Taruno » 18 Яну 2016, 21:00

И при мен БЕШЕ така и се оказа дефектирал малък термостат (беше оригибален сменен преди година) след смяната сега и по нанадолнище държи 86-87 иначе заковава на 88-89

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от B.Stoimenov » 25 Яну 2016, 11:00

Добре де, явно аз опирам до 3тия термостат, защото колата тези дни не загрява достатъчно ...не истива поне.
Някой успя ли да намери само термостата без топлообменника ? че 500 лева ... ми се струват повечко.
Дайте едно рамо моля ви :)
И двата термостата са сменени преди месец, с оригинални. изключвам да са те.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от Taruno » 25 Яну 2016, 11:08

Недей да ги изключваш, защото се е случвало да има дефектни бройки дори с оригиналните - пипай тръбите преди да сменяш напразно

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 22.05.2012
Пол: Мъж
Кара: E61 530d
Мечтае да кара: М6 G-PoweR

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от hol1gans » 27 Яну 2016, 13:13

B.Stoimenov написа:Добре де, явно аз опирам до 3тия термостат, защото колата тези дни не загрява достатъчно ...не истива поне.
Някой успя ли да намери само термостата без топлообменника ? че 500 лева ... ми се струват повечко.
Дайте едно рамо моля ви :)
И двата термостата са сменени преди месец, с оригинални. изключвам да са те.


Първо пипай маркучите да си сиг на 100%, и ако си сигорен вече е за смяна. Оригинално го има само с топлообменика, но не орг го има и термостата в ебей, но спореф мен не ди струва. Иначе с остъпка идва към 400 лв. Има колеги в форума които продават

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от B.Stoimenov » 03 Фев 2016, 21:09

всичко хубаво ама според маркучите и прочие, няма проблем. Най-интересното е, че от два дни, си държи 97-98 градуса градско температурата .. странни аномалии стават :) за сега оставям нещата така. Пък здраве да е, то ще си проличи ако нещо :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1030
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от andy » 04 Фев 2016, 8:22

В града никога не ги гледайте. Там си загряват дори и при не работещ термостат. Само извън градско и то на по-висока скорост си проличава колко е добре термостата.
Моята на около -2 градуса околна, парно на ауто 22 си вдига 97 градуса. Магистрално(над 180км/ч) повече от 65 не искаше. След смяна на термостата нещата си дойдоха на място - 85-87гр магистрално при -10 гр. Лятно време 87-95.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 420
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от fitter » 07 Фев 2016, 18:49

B.Stoimenov написа:всичко хубаво ама според маркучите и прочие, няма проблем. Най-интересното е, че от два дни, си държи 97-98 градуса градско температурата .. странни аномалии стават :) за сега оставям нещата така. Пък здраве да е, то ще си проличи ако нещо :bchug:


Закачете я с инпа и в скоростите гледайте температурите на двигателя и скоростите. Ако третият термостат е изправен , то температурата на маслото на скоростите не трябва да се променя с вдигането на температурата на двигателя при нормално каране.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 209
Регистриран на: 26.09.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е60 530Д, Е90 320Д

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от Ronian » 09 Фев 2016, 13:12

Искам да използвам темата на колегата да попитам как да разбера кой от двата термостата е за смяна. Колата загрява до 50 градуса сравнително лесно но се закучва на 65-70 и мн мн трудно да достигне 87-90 и то само ако вън е малко по топло и я карам по интензивно.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook