Проблем след смяна на термостат 530Д
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3725
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
silver_knight написа:atanasov_aa написа:За сега съм замервал само температурата в казанчето, която е в рамките на 76-80 градуса при загрял двигател. Така или иначе, ще почвам със смяна на големия термостат. И тогава ще видя, какво е положението. В момента, маркуча под големия термостат се затопля много бързо. А под малкия не забелязвам, че е по-хладен.
За да си сигурен, че датчика отчита правилно и не дава грешка, може да замериш и температурата в разширителния съд. Но трябва да отваряш много внимателно капачката и двигателя да работи известно време на място, за да загрее напълно.
Що се отнася до скритото меня, явно съм доста зле с бутона. Все стигам до някъде и ме изхвърля в началото. И така не мога да стигна до самата температура, за да я видя в движение.
Скрито Меню:
1 Отиваш на 19
2. Вкараваш сбора на цифрите от последните 7 символа на Рамата ( има букви и цифир, използваш само цифрите)
3. Избираш меню 7
Работи!
Не е последните 7 а последните 5
- silver_knight
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 93
- Регистриран на: 20.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530XD E61
- Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
- Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
adovet написа:silver_knight написа:atanasov_aa написа:За сега съм замервал само температурата в казанчето, която е в рамките на 76-80 градуса при загрял двигател. Така или иначе, ще почвам със смяна на големия термостат. И тогава ще видя, какво е положението. В момента, маркуча под големия термостат се затопля много бързо. А под малкия не забелязвам, че е по-хладен.
За да си сигурен, че датчика отчита правилно и не дава грешка, може да замериш и температурата в разширителния съд. Но трябва да отваряш много внимателно капачката и двигателя да работи известно време на място, за да загрее напълно.
Що се отнася до скритото меня, явно съм доста зле с бутона. Все стигам до някъде и ме изхвърля в началото. И така не мога да стигна до самата температура, за да я видя в движение.
Скрито Меню:
1 Отиваш на 19
2. Вкараваш сбора на цифрите от последните 7 символа на Рамата ( има букви и цифир, използваш само цифрите)
3. Избираш меню 7
Работи!
Не е последните 7 а последните 5
Аз казах....изпилзваш само цифрите от последните 7
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
- silver_knight
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 93
- Регистриран на: 20.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530XD E61
- Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
- Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
iceblast написа:Сложи си два оригинални термостата и ще останеш доволен. При мен на старата след смяна при температура от -16 навън и леко каране държеше 88 градуса.
На големия термостат пише 88 Градуса, сега го погледнах, мога и снимка да кача, ако някой иска. Моята си държи температура след смяна на двата във сервиз ( малък и голям) , единствения кусур е,че като дойде надолнище пада до 82,85 градуса което не знам дали е нормално От сервиза ми предлагат да сменят този на скоростната кутия , чудя се какво да направя. Нека колеги със същите проблеми, ако има такива да споделят мнение!
- silver_knight
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 93
- Регистриран на: 20.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530XD E61
- Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
- Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
hol1gans написа:iceblast написа:Нали го виждаш, 4 маркуча и си готов. Зареди се с антифриз и сменяй сам
Ми и аз точно това се чудя, дали да си го сменям сам. Само ме притеснява, че нямам канал и трябва да си направя изкуствена рамка. Иначе попитах в един магазин и ми казаха около 400лв, но с кулера заедно. Ще си го сваля утре и ако няма видим проблем в кулера, ще си купя само термостата, и най-много да ми легне 150лв. Дано това да е проблема, че вече ми омразна да не ми държи температура и да ми е висок разхода (около 10 смесено)
До колкото знам, вървят заедно и не може да си купиш отделно термостата.
- silver_knight
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 93
- Регистриран на: 20.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530XD E61
- Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
- Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
petio написа:Този топлообменник според мен играе роля в двете посоки. Първо затопля маслото на кутията след студен старт, после го охлажда чрез охладителната система на двигателя. Абе общо взето изравнява температурите. И на кутията не и е добре да работи на студено, но явно с приоритет е двигателя с цел намаляване на вредните емисии и износването. Някой знае ли на колко градуса отваря тоя термостат? Смених и другите два миналата зима и колата се стопли. Оня ден влизах да гледам и беше 85 градуса на градско. Качваше до 87 и пак надолу. Изглежда ми нормално а? Вашите на колко държат тия дни? В събота беше около минус два.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
На големия термостат пише 88 градуса
- silver_knight
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 93
- Регистриран на: 20.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530XD E61
- Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
- Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
bijuto написа:hol1gans написа:Ааа и забравих да добавя, че заради това, че не потдържа работна темп. си монтирах жалузи на предната броня.....без ефект. Само ми загрява малко по-бързо.
Аз също съм с два сменени термостата (третия го проверих по метода на маркуча от радиатора към третия термостат - на 50гр, темперарура на двг. маркуча беше студен ), имам и фабрични жалузи. При извън градско за 15-16 км. достига 88-90 гр.(темп. на въздуха беше 7-8 гр.). По баир на долу пада до 80-82 гр. след това пак достига до 87-88. При баир на горе стига до 93-94 гр. Скороста ми беше 110км с темпомат. Според ''Варна карс'' нямам проблеми със загряването.
Същотото и при мен, какво ти казаха после тези от сервиза
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
silver_knight написа:bijuto написа:hol1gans написа:Ааа и забравих да добавя, че заради това, че не потдържа работна темп. си монтирах жалузи на предната броня.....без ефект. Само ми загрява малко по-бързо.
Аз също съм с два сменени термостата (третия го проверих по метода на маркуча от радиатора към третия термостат - на 50гр, темперарура на двг. маркуча беше студен ), имам и фабрични жалузи. При извън градско за 15-16 км. достига 88-90 гр.(темп. на въздуха беше 7-8 гр.). По баир на долу пада до 80-82 гр. след това пак достига до 87-88. При баир на горе стига до 93-94 гр. Скороста ми беше 110км с темпомат. Според ''Варна карс'' нямам проблеми със загряването.
Същотото и при мен, какво ти казаха после тези от сервиза
И да смениш другия термостат няма да ина ефект. И при мен е така. На прав път при - температури седи на 86-87 а понадолнищата пада до 82. Само в града се дига до 88-89.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
И при мен БЕШЕ така и се оказа дефектирал малък термостат (беше оригибален сменен преди година) след смяната сега и по нанадолнище държи 86-87 иначе заковава на 88-89
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Добре де, явно аз опирам до 3тия термостат, защото колата тези дни не загрява достатъчно ...не истива поне.
Някой успя ли да намери само термостата без топлообменника ? че 500 лева ... ми се струват повечко.
Дайте едно рамо моля ви
И двата термостата са сменени преди месец, с оригинални. изключвам да са те.
Някой успя ли да намери само термостата без топлообменника ? че 500 лева ... ми се струват повечко.
Дайте едно рамо моля ви
И двата термостата са сменени преди месец, с оригинални. изключвам да са те.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Недей да ги изключваш, защото се е случвало да има дефектни бройки дори с оригиналните - пипай тръбите преди да сменяш напразно
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
B.Stoimenov написа:Добре де, явно аз опирам до 3тия термостат, защото колата тези дни не загрява достатъчно ...не истива поне.
Някой успя ли да намери само термостата без топлообменника ? че 500 лева ... ми се струват повечко.
Дайте едно рамо моля ви
И двата термостата са сменени преди месец, с оригинални. изключвам да са те.
Първо пипай маркучите да си сиг на 100%, и ако си сигорен вече е за смяна. Оригинално го има само с топлообменика, но не орг го има и термостата в ебей, но спореф мен не ди струва. Иначе с остъпка идва към 400 лв. Има колеги в форума които продават
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
всичко хубаво ама според маркучите и прочие, няма проблем. Най-интересното е, че от два дни, си държи 97-98 градуса градско температурата .. странни аномалии стават за сега оставям нещата така. Пък здраве да е, то ще си проличи ако нещо
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
В града никога не ги гледайте. Там си загряват дори и при не работещ термостат. Само извън градско и то на по-висока скорост си проличава колко е добре термостата.
Моята на около -2 градуса околна, парно на ауто 22 си вдига 97 градуса. Магистрално(над 180км/ч) повече от 65 не искаше. След смяна на термостата нещата си дойдоха на място - 85-87гр магистрално при -10 гр. Лятно време 87-95.
Моята на около -2 градуса околна, парно на ауто 22 си вдига 97 градуса. Магистрално(над 180км/ч) повече от 65 не искаше. След смяна на термостата нещата си дойдоха на място - 85-87гр магистрално при -10 гр. Лятно време 87-95.
- fitter
- младши ентусиаст
- Мнения: 420
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535D
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
B.Stoimenov написа:всичко хубаво ама според маркучите и прочие, няма проблем. Най-интересното е, че от два дни, си държи 97-98 градуса градско температурата .. странни аномалии стават за сега оставям нещата така. Пък здраве да е, то ще си проличи ако нещо
Закачете я с инпа и в скоростите гледайте температурите на двигателя и скоростите. Ако третият термостат е изправен , то температурата на маслото на скоростите не трябва да се променя с вдигането на температурата на двигателя при нормално каране.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Ronian
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 209
- Регистриран на: 26.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60 530Д, Е90 320Д
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Искам да използвам темата на колегата да попитам как да разбера кой от двата термостата е за смяна. Колата загрява до 50 градуса сравнително лесно но се закучва на 65-70 и мн мн трудно да достигне 87-90 и то само ако вън е малко по топло и я карам по интензивно.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани