С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Kurtov » 22 Фев 2019, 20:10

vvasilev1 написа:Просто от любопитство, какъв е смисъла да се сипват масла с естери, платина и сокове от млада девойка на автомобили с пробег над 500.000 км, прегрявани или с реален пробег от 180.000 км с три смени на масло? Тоя мотор в 2/3 от случаите е вече разлопан и върви на фантазия. Има и някой друг късметлия дето все пак са му сменяли маслото и то на 20.000 км.
Ако сте от късметлиите със здрав мотор, всяко едно масло от 15 кинта за литър, купено от нормален търговец и отговарящо на изискванията на бмв, ще върши перфектна работа за ежедневна и комерсиална употреба. Ако го сменяте на 10.000, съвсем няма да има грижи.
Единствено ако се ползва автомобила за писта, вече е добре да се потърси нещо подходящо или ако сте си купили някое ламбо, ферари, някоя нова м-ка.
Две коли съм карал от нови(дизел) до 200.000 км, на които маслото се е сменяло на 20.000 км при дилъра на марката и не са им наливали масло от естери и местери. До последно си работеха като чисто нови, с разход на масло от макс 200 грама на 20.000 км, без проблем с турбини, лопане, тропане, пушилки и прочие.
Бмвето което карам само господ му знае километрите, не му наливам естери от Германия, а масло дето го има навсякъде и го продават колегите от форума и за 10.000 км бутва най - много 200—300 грама. Струва между 18-25 лева, както го намериш.

Та какъв е смисъла?

Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk


Аз ще ти кажа какъв е смисъла.
Смисъл и аз не виждам, освен ако маслото не е за нещо скъпо, но за колегите може би това е нещо като хоби и просто им е кеф да си глезят колите. Така ги виждам нещата.
Реално и аз бях така преди време.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 1.02.2019
Кара: на пост и молитви

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Вуйчо » 22 Фев 2019, 20:28

а
Последна промяна Вуйчо на 31 Май 2020, 11:35, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 25.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Ganchev__ » 22 Фев 2019, 22:27

Моят двигател е на 30-40к км след основен ремонт, буквално всичко по него е сменено.За мен има голямо значение какво масло наливам, тъй като искам да го запазя максимално дълго време.
Ясно е, че е на коли n-та употреба с незнаен пробег не е финансово изгодно да се кара със скъпи масла.Това смятам всеки го знае и няма нужда да се дъвче по 1000 пъти.Все пак е въпрос на личен избор и не разбирам защо спамите темата.
Колегата zaharia е така любезен да споделя подробна информация с цел да ни помага и информира.На всичкото отгоре се обяснява и се обосновава какво, как и защо относно състава и качествата на маслата.И насреща за пореден път иронични коментари от vvasilev1.... :banghead: Няма нужда, карай си там с каквото масло пожелаеш и не ни пълни дискусията с безсмислени мнения !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от vvasilev1 » 23 Фев 2019, 0:23

Е много ясно, че ще си карам с каквото поискам. Аз си го плащам.
Къде видя ирония и какъв беше смисъла от поста ти?
Поне напиши с какво пазиш новия си мотор.

Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Benord » 23 Фев 2019, 2:40

Има смисъл,разбира се! Или си обичаш нещата и се грижиш за тях,или ги караш на доизживяване.Кой, както си реши.
Доброто масло спестява много излишни разходи и главоболия.Който е отварял мотори знае ,за какво говоря.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от vld » 23 Фев 2019, 9:28

vvasilev1 написа:Е много ясно, че ще си карам с каквото поискам. Аз си го плащам.
Къде видя ирония и какъв беше смисъла от поста ти?
Поне напиши с какво пазиш новия си мотор.

Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk

Колега какъв ти е проблема на тебе?
Като не те кефи подминавай тая тема и просто не минавай да дрискаш в нея. ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 23 Фев 2019, 13:04

zaharia написа:
vld написа:А къде в Полша се правят и имат ли там магазин?
Може да организирам някоя друга доставка като се прибира родата от там :D

Маслото е произведено в завода на Venol в град Лодз с които имат кооперация и на които принадлежи марката AMG. Докато беше още в Полша ми предлагаха да ми изпратят, но тъй като бях се заредил за две смени ине ми се затваряха 100на евро им отказах. Ако са го транспортирали всичкото в Русия което е много вероятно, ще трябва да се чака докато дойде ред да се прави нова партида. Тия дни ще питам човека и ще видим какво е положението.
PS. Писах вече, да видим какво ще отговорят.

Получих отговор на въпросите ми. Оказва се, че маслото което вероятно е правено специално за продажба в Европа е изкупено веднага от дилърите на гуми(това е основния бизнес на копанията Extreme), защото е било в неголямо количество. За края на април е планирано производството на следващата партида която ще бъде вече с достатъчно голям обем, и масло ще има за всички :bchug: За контакти дадоха адреса на човекa който отговаря за разпространението в Европа. Така, че засега ще трябва да се изчака още малко.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от vld » 23 Фев 2019, 22:07

zaharia написа:
zaharia написа:
vld написа:А къде в Полша се правят и имат ли там магазин?
Може да организирам някоя друга доставка като се прибира родата от там :D

Маслото е произведено в завода на Venol в град Лодз с които имат кооперация и на които принадлежи марката AMG. Докато беше още в Полша ми предлагаха да ми изпратят, но тъй като бях се заредил за две смени ине ми се затваряха 100на евро им отказах. Ако са го транспортирали всичкото в Русия което е много вероятно, ще трябва да се чака докато дойде ред да се прави нова партида. Тия дни ще питам човека и ще видим какво е положението.
PS. Писах вече, да видим какво ще отговорят.

Получих отговор на въпросите ми. Оказва се, че маслото което вероятно е правено специално за продажба в Европа е изкупено веднага от дилърите на гуми(това е основния бизнес на копанията Extreme), защото е било в неголямо количество. За края на април е планирано производството на следващата партида която ще бъде вече с достатъчно голям обем, и масло ще има за всички :bchug: За контакти дадоха адреса на човекa който отговаря за разпространението в Европа. Така, че засега ще трябва да се изчака още малко.

:yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 09 Мар 2019, 23:33

zaharia написа:Извинявам се за цвета на шрифта, но е добре да се чете това съобщение, за да няма човек главоболия ако случай но реши да пазарува тук http://www.motoroele.at или в някой от магазините на същите на амазон или ибей.
Поради много неприятният опит с поръчка на колега в този магазин http://www.motoroele.at, искам да предпупредя колегите, че не препоръчвам да се купува от него, или ако някой се наеме поради ниските цени, да плаща с PayPal, при който човек може да поиска да му бъдат възстановени средствата, ако търговец се държи некоректно и не изпълнява поръчката. Освен това поръчваните продукти трябва да са налични с време за доставка 2-3, а още по-сигурно е да се обадите и да проверите дали това наистина е така! В противен случай има опасност да чакате негораничено дълго време докато сами решите да ги потърсите и за да ви кажат какво се случва с поръчката ви, а в случай на невъзможност за изпълнение да я анулирате. Връщането на парите както вече споменах също не е лесно и не става веднага.

Миналата седмица се възползвах за пръв път от услугите на въпросния магазин, като в неделя вечерта си поръчах масло. Във вторник на обяд вече го бяха донесли в къщи. Така, че нещата не са толкова лоши както в случая с колегата, който също беше поръчвал при тях. Магазинът предлага някои интересни масла, на едни от най-ниските цени които могат да се видят в интернет и заради това си струва да се пазарува в него. Разбира се за да се застрахова човек от възможни проблеми е задължително да се плаща с PayPal които предлагат защита от некоректни търговци и да поръчва масла които са в наличност.
Последна промяна zaharia на 10 Мар 2019, 2:13, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 10 Мар 2019, 0:34

Дойде време да споделя опита си от добавянето на хладилно масло което съдържа почти 100% полиол естери в моторно масло. В моя случай на 3900км от смяната на маслото добавих 0,5л POE 100 Errecom, което като процентно съдържание е около 7,7%. Първоначалният ефект беше осезателно намаляване на шума при работа на двигателя особено при по високи обороти, а също така намаляване на работната температура. За съжаление за сравнение имах само 2 замервания - преди добавянето им тя бе 110°C при външна температура 24°C и движение с 3000 об. мин. и скорост 130км/ч. След това при същите условия температурата на двигателя се понижи на 106-107°C. Подобни наблюдения се отчитат и от много други колеги от руския форум oil-club.ru, които също са експериментирали с POE. Другото важно нещо, което се цели при ползването на естерите към моторното масло е почистването на двигателя от отложенията и нагарите в него. Всъщност аз реших да ги ползвам точно с таква цел, тъй като двигателят ми е доста мръсен защото предишните собственици са сменяли маслото на прекалено големи интервали - препоръчвани от производителя като по този начин са го осрали тотално, в резултат на което маслообиращите сегменти са залегнали и са загубили подвижността си и разходът на масло е прекалено висок, обикновено около 1л на 3200км. Естерите останаха в двигателя около 6500км и 86 моторни часа. За времето което бяха вътре не се забелязаха някакви изменения - отложенията които се видждат през заливния отвор си оставаха същите като количество и бяха много твърди при опит да се махат с остър предмет. Интересно стана обаче месец след като смених маслото и реших да проверя отново какво им е състоянието. Когато се опитах отново да проверя дали могат да се махат, се оказа, че те вече са омекнали и падат леко дори като се натиснат разтъркат с пръсти. Т.е. в резултат на краткосрочната работа на естерите в двигателя, те започнаха да се падат и да се отмиват, което се потвърди и от снимките които бях правил преди и след експеримента на части върху които имаше значителен слой отлагания. Разбира се за горенето на маслото е важна ситуацията със сегмените, а не какво има по двигателя в горната му част, но принципно се видя, че естерите работят на практика и са в състояние да мият двигателя и да го предпазват от натрупване на нови отлагания, т.е. при по-чистите двигатели в неголеми концентрации те могат да се ползват профилактично. Разбира се те имат и отрицателни страни - тъй като са продукт на киселни съдействат за по-бързото спадане на основното число на маслото и заради това интервалът на замяна на маслото би трябвало да се съкрати, в сравнение със случая ако се ползва същото масло без тях.
За онези които имат интерес по въпроса, давам препратка към темата посветена на това https://www.oil-club.ru/forum/topic/260 ... /?page=128
Там може да се види и анализ на моето масло, които показа, че при правилен подбор на вида на маслото и количеството на естерите в него, проблеми няма - преди мен един друг колега беше правил анализи на масла с добавено ПОЕ в тях и при него положението с износването хич не беше добро. Причините според мен за това са изборът на масло в прекалено нисък вискозитет и добавянето на прекалено голямо количество естери което допълнително понижава вискозитета на маслото, намалява критично концентрацията на добавките срещу триенето и износване и като резулат в анализите се наблюдават прекално високи стойности на желязо, алуминий, мед, хром и други. В сродната тема за ползване друг вид естери - диестерите - има много повече на брой анализи и там при подобни ситуации се наблюдаваше прекално голямо износване най-вече по отношение на желязото. Поради тази причина у голяма част от форумците там се наблюдаваше недоверие или направо се отричаше самостоятелната употреба на естери в моторното масло. Конкретно в моя анализ за 150 моторни часа стойността за желязото беше 10 ppm, което ако се сравни с тази от предния ми анализ - 25 ppm - който беше с масло без естери за 230 м.ч. показва намаление на износването от около 37,5%. Тоест вместо да се увеличи износът, той е спаднал и то значително! Надявам се в лабораторията да не са допуснали грешка и изводите които сега се налагат да са верни. При сравнението на стойностите на медта няма разлики, при алуминията има повишение от около 50%. По принцип тези елеменити не са свързани с естерите и засега може да се игнорат разликите, които вероятно се дължат на друго. Следващите анализи предполагам ще дадат яснота за това какви стойности по елементи могат и трябва да се считат за средни и нормални при работа на маслото. Та така колеги, естерите си работят, при условие, че не са скъпи те могат да се ползват самостоятелно за профилактика на двигателя. Например 1л Хладилно масло, синтетично SL68,SUNISO струва 31лв, и това количество е достатъчно за 2-4 смени на маслото, т.е. човек няма нужда да търси и купува скъпи масла с естери които струват по 20-40лв литъра. Разбира се ако някой реши да опита, е добре да се запознае първо подробно с въпроса, защото не е безопасно човек да слага каквото и да е в двигателя.
Последна промяна zaharia на 12 Мар 2019, 13:16, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Zubcho » 12 Мар 2019, 12:12

Понеже видях колеги по-горе да питат какъв е смисъла да се втеляваме в маслата. Ще кажа моите 2ст. по въпроса.

Аз си карам колата сравнително малко и на къси разстояния. Това води до по-бързо износване на двигателя. С лошо и ниско качество масло, това ще става още по-бързо.

Та ето защо е хубаво да се извадят 20-40лв отгоре и да се налее хубаво масло, от колкото поредния боклук с неясен произход.

Цена 160лв за 10л масло не е кой знае колко според мен и може да се преглътне веднъж или няколко пъти годишно според пробега. (Имам предвид руските масла коментирани по-горе в темата)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 5.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ейшейсе и едно
Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
Детайли за колата: За тез пари Е39.

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Monky » 13 Мар 2019, 19:12

Zubcho написа:Понеже видях колеги по-горе да питат какъв е смисъла да се втеляваме в маслата. Ще кажа моите 2ст. по въпроса.

Аз си карам колата сравнително малко и на къси разстояния. Това води до по-бързо износване на двигателя. С лошо и ниско качество масло, това ще става още по-бързо.

Та ето защо е хубаво да се извадят 20-40лв отгоре и да се налее хубаво масло, от колкото поредния боклук с неясен произход.

Цена 160лв за 10л масло не е кой знае колко според мен и може да се преглътне веднъж или няколко пъти годишно според пробега. (Имам предвид руските масла коментирани по-горе в темата)


Оригинално BMW масло влиза ли в графа качествено?

При мен това е горещ въпрос предвид късите разстояния от 10-15 км, рядкото ползване на колата и капризния (на хартия) N52 двигател.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Zubcho » 13 Мар 2019, 19:25

Monky написа:
Zubcho написа:Понеже видях колеги по-горе да питат какъв е смисъла да се втеляваме в маслата. Ще кажа моите 2ст. по въпроса.

Аз си карам колата сравнително малко и на къси разстояния. Това води до по-бързо износване на двигателя. С лошо и ниско качество масло, това ще става още по-бързо.

Та ето защо е хубаво да се извадят 20-40лв отгоре и да се налее хубаво масло, от колкото поредния боклук с неясен произход.

Цена 160лв за 10л масло не е кой знае колко според мен и може да се преглътне веднъж или няколко пъти годишно според пробега. (Имам предвид руските масла коментирани по-горе в темата)


Оригинално BMW масло влиза ли в графа качествено?

При мен това е горещ въпрос предвид късите разстояния от 10-15 км, рядкото ползване на колата и капризния (на хартия) N52 двигател.
За мен лично, не. Има тестове на това масло рови по нета.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Emooo » 13 Мар 2019, 21:01

zaharia, не е ли по-добре да се налива каквото производителя казва, вместо да се правят такива химични анализи? Може и да не е най-доброто но е достатъчно добро. С наливането на такива неща които предлагаш знае ли се как ще се отрази това на турбо, катализатори, ДПФ и т.н. Шанса да се прецака нещо с такива експерименти е по-голям от колкото шанса да постигнеш някакво по-добро смазване. Не си заслужава риска.
Tool - Fear Inoculum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от The_Bear » 13 Мар 2019, 22:20

Emooo написа:zaharia, не е ли по-добре да се налива каквото производителя казва, вместо да се правят такива химични анализи? Не си заслужава риска.


Всеки си преценява какво да сипва и кой да слуша. Евала на колегата zaharia, че полага толкова труд и ни поднася информация наготово! Има и такива, които ни е интересно какво пише и може и да рискуваме да го послушаме. Моля не го отказвайте с такива коментари!

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook