IBS или акумулатор (error 29A8)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 420
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d, E60 545i

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от dir2cas » 11 Окт 2018, 22:38

ICHIBAN написа:Нещо не мога да си открия мейла но преди около 3 месеца писах в Ауто Бавария дали имат някаква акция за е60/61 и ми казаха че точно за плюсовия кабел има но незнам дали го сменят или нещо друго.Звънни им и питай,нищо не пречи.

Преди почти месец ги питах и 3-те представителства в София, нямаха никакви акции, аз точно за тази се интересувах.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 9.05.2017
Кара: E61 530xd lci

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от Bungo_Baggins » 12 Окт 2018, 9:08

Акцията нормално е за подмяна на клемата на червения плюсов кабел, където е връзката под резервната гума.
Слагат друг цвят клема, не помня какъв, и гресират повечко.
Моята е минавала тази процедура при предишния собственик в Италия.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 420
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d, E60 545i

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от dir2cas » 12 Окт 2018, 10:00

Bungo_Baggins написа:Акцията нормално е за подмяна на клемата на червения плюсов кабел, където е връзката под резервната гума.
Слагат друг цвят клема, не помня какъв, и гресират повечко.
Моята е минавала тази процедура при предишния собственик в Италия.

Да уточним - става въпрос за това нали? А защо се налага гресирането?

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 9.05.2017
Кара: E61 530xd lci

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от Bungo_Baggins » 12 Окт 2018, 19:55

Точно това.
Греста е за предпазване от окиси.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 20.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD E61
Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от silver_knight » 23 Ное 2018, 18:51

dir2cas написа:Колеги, опитвам се да елиминирам един проблем, който за момента не е фатален, но е предпоставка за други такива.

Колата е с акумулатор BOSCH SILVER S5 110AH 920A на 3 години купен и сложен още от предния собственик на колата. Първата зима с нея (преди почти 2г) започна често да ми се появява High rate of battery dischagre на I-Drive сутрин. Въпреки това, не ми се е случвало да не може да запали (колата се държи в гараж). След като това започна да се появява доста често, дори и след като колата е била карана няколко часа преди това, реших да откача BSD буксана на IBS-a. Така карах година и половина без да ми се появява съобщението. В това време съм правил няколко профилактични заряда с изправител, когато колата е оставала да не се кара за по-дълго време и не съм имал проблеми с непалене. Да допълня, че колата заспива нормално, поне като съм гледал до 25-тата мин е заспала.

Един път само ми се случи да го сваля до дупка, когато работих почти цял ден по колата с отваряне на врати и местене на седалки прочие, но това си беше нормално. След това ми дадоха ток и в гаража го дозаредих с изправителя.

Та на въпроса, покрай заигравката с xhp, приложението винаги пищеше за слаб акумулатор (явно под 12V), преди да се върже външно захранване и преди около 2 седмици реших да разбера какво точно става.

Вързах обратно IBS-а и направих проверка на зареждането на батерията - около 13,3 - 13,5V с откачен IBS. С включен IBS зареждането стига до 14,5V на моменти малко повече, на моменти и по-малко, но като цяло е осезаемо повече отколкото с откачен сензор.

Премерих акумулатора с мултицет - беше около 12V. Направих му едно профилактично дозареждане със зарядното за около 12ч (зарядното е слабо, така че за 12ч не мога да го заредя целия), като от тогава заряда стои около 12.3 V.

Започнаха обаче отново съобщенията за High rate of battery dischagre на I-Drive след закачането на IBS-a сутрин. Интересно, че след като извадя ключа, заключа и след това вкарам отново вече не се появява. След като съм карал колата също не се появява (примерно на връщане от работа вечер). Въпросът е, че я карам всеки ден, а всяка сутрин излиза това съобщение. Веднага премервам с мултицета - 12,3V. Все си мисля, че това е нормален заряд.
Важно е да отбеляжа, че ми записва и грешка
Код: Избери целия код
29A8 Power Management Network Failure

която по мои наблюдения се записва, когато изкара High rate of battery dischagre на I-Drive, тъй като я чистя и на следващия ден като се появи сутрин съобщението на i-drive, явно се записва и тя в DME.

Отбелязвам, че вчера смених IBS-а с такъв 2-ра употреба, който уж работи. Тази сутрин - същото положение - 12,3V с мултицета, High rate of battery dischagre на I-Drive и записана грешка 29A8 Power Management Network Failure в DME. Отново след изваждане на ключа, заключване и слагане отново, грешката на i-drive изчезва.

Вече клоня към акумулатор (затова питах и в една съседна тема дали да мина на AGM), но все си мисля, че акумулатора не е толкова стар, а показанията на мултицета ми се струват нормални. Освен това винаги съм палил въпреки тези съобщения. Не изключвам да съм му скъсил живота с карането без IBS толкова време, освен това като купих колата предния собственик я беше карал много малко предната година, та въпреки че беше нов акумулатора, може да не е бил в много добро здраве.

Ако е скапан IBS-a какви грешки трябва да даде? Тази 29A8 може ли да показва, че не е наред IBS-a? Или е знак, че не може да заспи някой модул, или пък нещо свързано с MPM?

п.с. Колата е Е60, 2004-та с MPM модул.



Колеги, аз имам същия проблем и със ТОЧНО същия акумулатор. Той на 2 дена :) С Carly установих,че все ще колата "знае" за стария 90Ah , 900 A .Уж ми го кодираха :) Сега ще видя как да го прекодирам и ще споделя тук резултата. Иначе същото съобщение го имам от предния акумулатор, него го карам близо 4 години, не се знае от кога е и сутрин взе да излиза тази грешка + "замисляне" при палене и реших да го сменя. Някой от София, ако иска кодиране, да се обади ще помогна.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 769
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от pinko_23 » 23 Ное 2018, 22:24

Колеги миналата година си купих Банер АГМ 92 ампера 850 стартов ток на цена от 330 лв. И точно 1 година по късно, преди 2 седмици след като не бях карал колата не успях да запаля. Направих рекламация мериха за утечки, нямаше, след няколко дена пак мерихме за утечки и показа 0.58. Откачих въпросният IBS сензор и сега мяй се позакрепи. КАто цяло четох по много американски форуми че го махат защото не позволявал на колата да заспи и това е причината за повишена консумация.
Няма начин да няма начин

Старши ентусиаст
Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 11040
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 LCI 530d

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от vld » 24 Ное 2018, 15:03

pinko_23 написа:Колеги миналата година си купих Банер АГМ 92 ампера 850 стартов ток на цена от 330 лв. И точно 1 година по късно, преди 2 седмици след като не бях карал колата не успях да запаля. Направих рекламация мериха за утечки, нямаше, след няколко дена пак мерихме за утечки и показа 0.58. Откачих въпросният IBS сензор и сега мяй се позакрепи. КАто цяло четох по много американски форуми че го махат защото не позволявал на колата да заспи и това е причината за повишена консумация.

Да има такива случаи и е по добре да го смениш с нов за да ти зарежда правилно акумулатора.
С откачен кабел не решаваш проблема.
А колкото до това за утечката много е важно как точно е извършено замерването.
Трябва колата да заспи и тогава да се мери.
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 769
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: IBS или акумулатор (error 29A8)

Мнение от pinko_23 » 24 Ное 2018, 18:51

vld написа:
pinko_23 написа:Колеги миналата година си купих Банер АГМ 92 ампера 850 стартов ток на цена от 330 лв. И точно 1 година по късно, преди 2 седмици след като не бях карал колата не успях да запаля. Направих рекламация мериха за утечки, нямаше, след няколко дена пак мерихме за утечки и показа 0.58. Откачих въпросният IBS сензор и сега мяй се позакрепи. КАто цяло четох по много американски форуми че го махат защото не позволявал на колата да заспи и това е причината за повишена консумация.

Да има такива случаи и е по добре да го смениш с нов за да ти зарежда правилно акумулатора.
С откачен кабел не решаваш проблема.
А колкото до това за утечката много е важно как точно е извършено замерването.
Трябва колата да заспи и тогава да се мери.


Мерих ме го на заключена кола и чаках ме да заспи колата ама не заспиваше. АЛтернаторът е рециклиран всичко възможно е сменено дава 13.08-14.02 което в нормите, има вероятност да зарежда малко повечко ток което води до съкращаване на живота на акумолатора но не е нещо фрапантно, незнам кое е по ефтино да и купя два акумолатора през 5 години или този сензор за 400 лв
Няма начин да няма начин

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook