E61 Проблем, загуба мощност и грешка 3ff0

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 18.08.2017
Пол: Мъж

E61 Проблем, загуба мощност и грешка 3ff0

Мнение от petarninov » 18 Авг 2017, 22:12

Здравейте!
Доста порових в Google и търсачката на форума, но като моя проблем не намерих имаше доста подобни с грешка 3ff0, но не и като моя за това реших да отворя нова тема, ако с това съм сгрешил или пропуснал нещо моля да ме извините.
Предварително се извинявам за дългият пост и блгодаря на всеки, които ще отдели от времето си, за да прочетат този коментар и да удари едно рамо!
Всяка помощ ще е много добре дошла тъй като вече 3 майстора не могат да отстранят проблема.

Преди около 6 месеца закупих БМВ 535д (е61) 2006г 272к.с. При закупуването и три месеца след това колата не даваше никакви грешки (закачвана е на компютър няколко пъти).
Но колата не вървеше добре (нямаше мощност). Обслужил съм я напълно (масла, филтри и т.н.) Реших, въпреки че не дава грешки, да потърся решение на проблема с мощността. Отидох на майстор, отново пълен тест/диагностика на колата (дюзи, турбини и т.н.) всичко в норми. Майсторът предложи да почистим колектора (имаше доста нагар), да подменим вакуумните маркучи и филтър за картерни газове.
След почистване и подмяна на гореспоменатите части, наистина се реши проблема с вървежа, но от тук започна истинското приключение. Колата започна да дава грешка дебитомер - 3ff0 през дебитомера минава много по-голямо количество въздух от това, което очаква двигателя. Колата никога не иска повече от 400-450mg независимо колко газ си подал, а пук през дебитомера най-ниската стойност , която минава е 400mg и с подаване на газ се вдига 700mg+ и програмата спира да отчита (моля вижте снимка 1 и снимка 2) като понякога стойностите се разминават с 100-150mg (не знам дали има общо, но след гореспоменатото почистване и подмяна, турбините започнаха да се чуват много по-силно и като отпусна педала за газта се чува силен звук на въздух много наподобяващ на булоф, казаха ми, че били нормални тези звуци, "турбините не раздували хубаво, колекторът бил много запушен и с почистването му и подмяната на филтъра за картерните газове сега турбините раздуват и за това свирят при подаване на газ, а като пък отпусна газта турбините разтоварвали и за това било това тип булоф съскане".
След което при други 2 майстора: подмяна на дебитомер с 2 бр. втора употреба и 1бр. чисто нов (всичко по номер на Бош) уж с ресет/триене на старите адаптации (не съм бил там няма как да съм сигурен) проверка на всички вакууми, въздуховоди и прозвъняване на кабелите до добитомера, от всичко това никакъв ефект. Главният проблем лично за мен не е грешката, а факта, че през кратки интервали след всяко палене (10-20км) колата забива муцуната, губи мощност и не вдига повече от 1500 оборота (нищо не светва по таблото) Загасяване на автомобила изваждане на ключа и чакане 2 3 мин решава проблема, но пак за кратко. По време на тази загуба на мощност, на живия тест се обръщат стойностите колата започва да иска повече въздух 500-600mg и нагоре, а пък дебитомерът отчита, че през него минава не повече от 250mg независимо колко газ давам (моля вижте снимка 3) като от време на време за около секунда стойностите на дебитомера се вдигат "достигат исканите от колата" и колата подскача сякаш я "риташ отзад", но това се случва само за секунда и се връща към стойностите от снимка 3. Към момента са ме насочили към -подмяна software на двигателя и ако това не станело, смяна на компютър на колата.
Моля, помогнете, дайте съвет какво да проверя още или къде и при кого компетентен майстор да отида за да може със сигурност да установи от къде идва проблема.
В безизходица съм, 50лв тук, 100лв там по няколко пъти вече и без резултат сега ме карат да дам маса пари за смяна на компютър и ако това не реши проблема...

Поздрави!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E61 Проблем, загуба мощност и грешка 3ff0

Мнение от vld » 19 Авг 2017, 12:30

За мен проблема е в дебитомер, мап сензор или някой температурен, но по скоро първите два.
П.с. как така се съмняват в софтуера или пък в компютъра, то това да не Уиндоус, че да го преинсталирам от време на време ?

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: E61 Проблем, загуба мощност и грешка 3ff0

Мнение от memorex » 19 Авг 2017, 12:57

Fuel pressure sensor (ние му викаме МАР)случайно проверявахте ли го?

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 18.08.2017
Пол: Мъж

Re: E61 Проблем, загуба мощност и грешка 3ff0

Мнение от petarninov » 19 Авг 2017, 14:15

Здравейте!
Първо благодаря за отговорите!

vld написа:П.с. как така се съмняват в софтуера или пък в компютъра, то това да не Уиндоус, че да го преинсталирам от време на време

Нямам представа това ми казват майсторите това ви пиша.

memorex написа:Fuel pressure sensor (ние му викаме МАР)случайно проверявахте ли го?

Да, проверен е или поне така ми казват от сервиза.

И сега малко нова информация до която вчера стигнах сам, но нямам представа дали има нещо общо с дебитомер грешката която дава и загубата на мощност.
Малко след като закупих колата забелязах, че оборотите леко подскачат около 1200-1400 оборота. Веднага в сервиз и ми казаха че е от машинката която управлява вакуума на ЕГР.
Подмениха ми я с втора употреба и проблемът веднага изчезна за това и не съм го споменавал в първоначалния пост, тъй като от тогава оборотите не играят.
НО от около 3 дена на сам се появи грешка Increased Emissions (предположих, че от всичкото ръчкане по-колата нещо е сваляно и не е изтрита грешката след това - ще я закача на комп. ще я изтрием и ще се махне, тъй като преди да се смени гореспоменатата клапа излизаше такава грешка и се махаше след смяната на вакуум клапата/машинката не се е появявала).
Вчера отидох да я изтрием и за моя изненада грешката се появяваше пак и пак след всяко триене след около 2-3км.
Доста почетох в Google от къде може да идва тази грешка и има ли нещо общо с дебитомер 3ff0 грешката.
Един от постовете споменаваше да се прегледат вакуумите към ЕГР-а веднага се сетих за подмененият компонент и реших да проверя ЕГР вакуума и днес установих, че към ЕГР-а няма никакъв вакуум няколко пъти на място свалям вакуум маркуча към ЕГР-а на студена, топла кола, след натоварване, без да подаваме газ с подаване на газ изобщо както се сетя никога в този маркуч няма никакъв вакуум.
Започвам да работя по отстраняването на този проблем и личното ми мнение след всичко което прочетох е, че когато успея да възстановя вакуума към ЕГР-а най-вероятно Increased Emissions грешката ще се отстрани, въпросът ми е -фактът, че в момента ЕГР клапата/бутало не работи може ли да има нещо общо с 3ff0 дебитомер грешката, загубата на мощност и с данните от снимките в първият пост?

Благодаря!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E61 Проблем, загуба мощност и грешка 3ff0

Мнение от vld » 19 Авг 2017, 15:38

Трябва по обстойно да се диагностицира тая кола. Има ли ДПФ? Работи ли коректно, егр-а чист ли е работи ли, дросела работи ли и тн. Къде се намираш и при кой ходиш на диагностика?

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 17.10.2012
Местоположение: Карнобат
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD 231hp
Мечтае да кара: Bugatti Veyron 1001hp

Re: E61 Проблем, загуба мощност и грешка 3ff0

Мнение от ReDFiRe » 19 Авг 2017, 22:42

memorex написа:Fuel pressure sensor (ние му викаме МАР)случайно проверявахте ли го?
Това не е ли Mass air pressure за налягането на турбото който стои най отгоре на колектора, а не както казваш ти колега.(и от това може да влиза в авариен режим колата) Но и аз така като слушам ми намирисва на DPF. Гледам че с ista/d правите диагностиката там има тест за DPF има даже доста теми за това.Погледни и датчика който е на трабата (металната част) която отива към дросела той е за температура на входящия въздух към двигателя. Незнам колега от много неща може да влиза в авариен режим ... Направо незнам какво да ти кажа все пак повече от половината тук не сме майстори а любители а ти та уж си ходил на "майстори"

Изпратено от моят Redmi Note 2 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: E61 Проблем, загуба мощност и грешка 3ff0

Мнение от Z3Ro* » 20 Авг 2017, 7:57

ReDFiRe написа:
memorex написа:Fuel pressure sensor (ние му викаме МАР)случайно проверявахте ли го?
Това не е ли Mass air pressure за налягането на турбото който стои най отгоре на колектора, а не както казваш ти колега.(и от това може да влиза в авариен режим колата) Но и аз така като слушам ми намирисва на DPF. Гледам че с ista/d правите диагностиката там има тест за DPF има даже доста теми за това.Погледни и датчика който е на трабата (металната част) която отива към дросела той е за температура на входящия въздух към двигателя. Незнам колега от много неща може да влиза в авариен режим ... Направо незнам какво да ти кажа все пак повече от половината тук не сме майстори а любители а ти та уж си ходил на "майстори"

Изпратено от моят Redmi Note 2 с помощта на Tapatalk


MAP = Manifold absolute pressure. Към колегата с проблема - щом няма вакуум към ЕГР, започни с това. Възстанови вакуума и виж този ЕГР работи ли, блокирал ли е и т.н. От него може да не ти върви колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: E61 Проблем, загуба мощност и грешка 3ff0

Мнение от DiGital » 20 Авг 2017, 10:02

Колеги, при грешка/и свързани с дебитомер EGR системата спира да работи, не си губете времето в празни тестове. Най-важното което е редно да се направи е да се проверят всички вакууми дали са свързани правилно, щом проблемът се е появил след подмяна на вакуумите твърде вероятно е да има объркани маркучи. Проверете дали са правилно свързани маркучите при самите клапани, белязани са с VAC и OUT и твърде често се бъркат!
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 22.09.2016
Местоположение: Враца, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330xd e90
Мечтае да кара: John Deere

Re: E61 Проблем, загуба мощност и грешка 3ff0

Мнение от Plamenv » 21 Авг 2017, 10:06

Колега, аз бях като тебе горе доло.. Като си взех колата вървеше като хората. След извесно време ми се появи тва треперене в оборотите, но не му обърнах внимание защото гледах дюзите и бяха наред. След 2 3 месеца колата се сбъгяса от един път. Подавам газ тя не мърда.. присецва като натисна педала до доло, абе тотален мъртвец. Влезе в авариен режим. На диагностиката ми излезе дебитомер. Смених го с нов бош, ресет на адаптациите и тн.. но колата остана същата. Ориентирах се към егра (чистих го като взех колата..беше чист) и му смених вакуумната машинка която го управлява.. пак нее, същата работа. След това мап сензора с оригинален от бмв, същата работа. Накрая поръчах един делиит кит за егра, махнах го физически и софтуерно и колата тръгна. Егра май си има свойсрвото да умира :D
Моя си беше чистичък и пак ми направи мизерията.
Провери си дпф.. моя на скоро ми записа грешка и ще го махам и него тия дни.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: E61 Проблем, загуба мощност и грешка 3ff0

Мнение от nikolae » 21 Авг 2017, 10:08


Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook