НЕрешим проблем с КАН шината

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

НЕрешим проблем с КАН шината

Мнение от dhtj » 01 Сеп 2023, 4:53

Колата е Е90 330д 231 коня, 2005-2006г автомат, карам я от 2020.

Беше доста послушна доскоро, но в последните 2 месеца реши да се чупи от всички страни. Смених перка на радиатора, акумулатор, стартер, подгревни свещи, една брава, запоявах скъсани кабели на лоста на автоматика, имаше и още дреболии, но последния проблем ме вкара в шах и не мога да го реша вече два месеца. Ходих в три сервиза - в София, в Плевен и в Русе, уж най-големите специалисти, занимават се само с бмв-та, единия беше електричар, закачаха я с всякакви компютри, но никой нищо съществено не можа да ми каже.

Ще опитам да обясня подробно проблема:
Паля си колата всеки ден и започвам да карам, всичко нормално.
През първите 10-15-20 минути (да кажем преди да загрее, което е относително, щото тая кола няма уред за температура), няма никакъв проблем.
След това идва един момент докато си карам, в който светват едновременно 3-4 грешки на таблото за АБС, ЕСП, ДСЦ системите (всичките са свързани и се контролират от един модул. Секунди след това се побърква и автоматичната кутия и влиза в авариен режим и остава само на 3-та предавка. Обяснявам си го с това, че автомата взима данни за скоростта на движение от АБС модула, а АБС модула или е болен или няма връзка с него и кутията не знае с каква скорост се движим и затова влиза в авариен режим.
Ако съм достатъчно търпелив да изчистя грешките 20-тина пъти през половин минута (дали с диагностиката, дали с просто гасене и палене наново), колата достига до някаква "по-загряла" температура и проблема изчезва за дълго. Ако не я оставям да изстива мога да стигна от София до Варна без да се прояви проблема отново. Но на другия ден всичко ще се повтори отначало.

-В първия сервиз ме накараха да си сменя акумулатора (беше оригинален бмв на 10 години), казаха че от него е възможно да се случват такива аномалии. Смених го, нямаше промяна.
-Във втория сервиз ме накараха да си оправя кабелите на селектора на автоматика и да се върна пак при тях. Оправих ги, но те служат само за индикация - стигат до една платка с 4-5 ЛЕД-а, които индикират на коя предавка си - P, R, N или D. Те не светеха от години, не ги оправях щото знаех, че са само за индикация. Оправих ги най-накрая, но проблема не е и от там.
-В третия сервиз ми изглеждаха че са най-запознати и отделиха най-много време за диагностика, провериха всички видими връзки на кан шината (обясниха ми че това е усукан чифт, който върви през цялата кола), провериха ми алтернатора и ми казаха да си сменя АБС модула, но не са сигурни, че е от него.

АБС модула не бързам да го сменя, защото е скъп, труден за намиране и много труден за смяна, имало някаква сложна процедура по обезвъздушаване, също и някои хора казват, че модул от десняк не става, а всички бмвта на части са десняци...
Прикачам като снимка списъка с грешки, който чета с диагностиката.

Изображение

Общо взето колата реве че се губи връзката между АБС модула, Кутията и Мотора.
За мен са две възможните причини - или лоша връзка някъде по кабели и букси (проверил съм буксите към абс модула и към компютъра на колата) , или проблем в самия модул. Може ли да се обвърже тази температурна зависимост, за която обясних в началото с някакъв евентуален проблем по чипове или платки, нещо като лоша спойка или умиращ чип по платката на абс модула, възможно ли е нещо такова?

Проверил съм още всички датчици на абс на колелата и потенциометъра на педала на газта (пробвах с друг). Не е от тях проблема, такива съвети прочетох във форумите просто и затова пробвах.
Интересен факт е, че таблото с уредите се води отделен модул и то не губи никаква връзка, получавам постоянна информация за скоростта на движение и оборотите на двигателя. Което пък сега като го пиша осъзнавам, че трябва да значи, че абс модула ми е здрав??

Много сложно и дълго стана, дано да не съм ви отегчил и да съм успял да обясня разбираемо и смислено какво се случва.
Ако нещо не ви е ясно, питайте, ще опитам да го обясня по-хубаво.
Благодаря за вниманието!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 9.10.2016
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E61 в цвят “мантинела”

Re: НЕрешим проблем с КАН шината

Мнение от SpasT » 01 Сеп 2023, 5:45

В общи линии е трудно за откриване коя е причината за подобни проблеми поради спорадичното проявяване на дефекта. В тези автомобили има няколко Кан шини. Проблема ти конкретно е в комуникацията по PT-Can.
Може да е всеки модул в приложената схема или в кабелите или конекторите.
IMG_0139.jpeg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 21.09.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 M57T2
Мечтае да кара: фърчило

Re: НЕрешим проблем с КАН шината

Мнение от ID A » 01 Сеп 2023, 7:29

Защо не пробваш да разкачиш кан от модулите един по един? Ако е от модул, с разкачането му цялата кан комуникация ще се появи.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12763
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: НЕрешим проблем с КАН шината

Мнение от vld » 01 Сеп 2023, 8:20

Колега проверяваш цялостта на проводниците по всички точки във веригата на участващите модули, ако кабелите са здрави или проблема е в junction box или по скоро в някоя от връзките на кан шината.
Всеки един модул когато има нарушена комуникация почва да дава грешки.
Няма такова нещо като трудно сменяем ДСЦ, сменя се лесно кодира се новия модул обезвъздушава се системата, нищо сложно няма.
Но аз лично смятам че има по скоро комуникационен проблем.
Ако можеш да четеш постоянно скоростта на колелата на диагностика, значи модула е здрав.
Като ти светнат грешки АБС продължава ли да работи или спира?
Грешка за ъгъла на волана появява ли се ?
Или като стане проблем изобщо вече не виждаш ДСЦ модула ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: НЕрешим проблем с КАН шината

Мнение от zvetiko » 01 Сеп 2023, 10:44

Таблото взема сигнал от друг датчик на АБС.
Принцип в науката е когато има много вероятности за нещо, обикновено правилната е най-елементарната, в случая е проблем с датчик АБС. Но това, с което гледаш не показва нищо. Не знам как си ги диагностицирал, но датчиците на АБС се проверяват най-добре като им се гледа сигнала с осцилоскоп, е може да се започне като се гледат живи данни или да ги завъртиш и да видиш дали няма да бъгне таблото. И наистина в случая може да е модула, както колегата ти каза не е нещо извънземно смяната му, но тръгни от датчика.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: НЕрешим проблем с КАН шината

Мнение от ивчо » 01 Сеп 2023, 10:49

zvetiko написа:Принцип в науката е когато има много вероятности за нещо, обикновено правилната е най-елементарната, в случая е проблем с датчик АБС.


+1
Или гривната за датчик, че напоследък много такив ръждиви ... :dunno:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

Re: НЕрешим проблем с КАН шината

Мнение от dhtj » 01 Сеп 2023, 14:23

vld написа:Като ти светнат грешки АБС продължава ли да работи или спира?
Грешка за ъгъла на волана появява ли се ?
Или като стане проблем изобщо вече не виждаш ДСЦ модула ?


ABS-а ще го тествам при следващата проява на проблема.
Грешка за ъгъла на волана не се появява.
Като стане проблема продължавам да си виждам ДСЦ модула в БимерТул и трия грешките.
Скоростта също я чете постоянно това приложение, не я губи.


zvetiko написа:Не знам как си ги диагностицирал, но датчиците на АБС се проверяват най-добре...

Просто ги изключвах от буксите им един по един. Правех го с идеята, ако има бъгав датчик на абс, който бърка системата, да го изключа и колата да продължи да работи с останалите 3. Беше ясно че ДСЦ системата няма да работи, но исках да видя дали ще продължава да се бъгва кутията. Продължава.
Само задните датчици изключвах де, именно заради вече споменатия възможен проблем с гривните.
Не ми е проблем и с предните да направя опит.
Имал съм друго е90 с проблемен датчик на абс и просто не работеха системите и на диагностиката си излизаше кой датчик е дефектен,казва си преден ляв и толкова, не излизаха 100 грешки за КАН шини и не бъгваше кутията.


Русенския майстор, при който ходих - Ицо от сервиз Електра, хвалят го много, търсят го да връзва садени САТ кутии, грамотен ми изглеждаше. Той провери буксата до абс модула, връзките до ФРМ-а (свали шофьорския праг и кората под волана) и връзката до модула на горивната помпа (разглоби нещо до задна дясна врата и свали облегалката на седалката. Каза че всички връзки са добре, няма нагоряло или лоши контакти.
Каза че решението на проблема ще е с налучкване между две неща и да си избера дали да сменя първо JBE модул или DSC модул според това което намеря по-евтино и ми е по-лесно за смяна.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 26.04.2013
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж

Re: НЕрешим проблем с КАН шината

Мнение от STEVAL » 01 Сеп 2023, 19:12

CF07
If multiple CAN fault code entries are present conduct CAN system analysis. Check CAN wiring, check transmission plugs 2, 6, 9 and 14 for loose sockets.
If no problems are found: Replace Mechatronic

Някои от грешките сочат за липса на комуникация от кутия към останалите модули. Според мен някъде около кутията е проблема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: НЕрешим проблем с КАН шината

Мнение от Jordana » 02 Сеп 2023, 9:01

Много прилича на проблем с алтернатор или някое напрежение по датчици или модули или нарушена окислена връзка , докато не загрее и се оправи контакта ошашква цялата кола . И вероятно първо сбъгва АБС модула след него и другите . Дори да е плаващ проблема то няма как късо по КАН шината да прави такива симптоми с изчезване на проблема като загрее . Ще си го има и ще изчезва топла студена без значение когато си поиска .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 11.08.2007
Пол: Мъж
Кара: Nissan
Мечтае да кара: Twin Supercharged E92 M3

Re: НЕрешим проблем с КАН шината

Мнение от racing_fan » 03 Сеп 2023, 12:32

дистроник имаш ли? (окото на предната броня)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

Re: НЕрешим проблем с КАН шината

Мнение от dhtj » 03 Сеп 2023, 15:30

racing_fan написа:дистроник имаш ли? (окото на предната броня)


Не?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 11.08.2007
Пол: Мъж
Кара: Nissan
Мечтае да кара: Twin Supercharged E92 M3

Re: НЕрешим проблем с КАН шината

Мнение от racing_fan » 03 Сеп 2023, 17:44

На приятел с Е60 даваше подобни грешки от дистроника.... като го изключи софтуерно и се оправи, а какво ли не смени преди това.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

Re: НЕрешим проблем с КАН шината

Мнение от dhtj » 06 Сеп 2023, 3:10

dhtj написа:
vld написа:Като ти светнат грешки АБС продължава ли да работи или спира?
Грешка за ъгъла на волана появява ли се ?
Или като стане проблем изобщо вече не виждаш ДСЦ модула ?


ABS-а ще го тествам при следващата проява на проблема.
Грешка за ъгъла на волана не се появява.


ABS продължава да работи дори и като светнат грешките.

Нови наблюдения - грешките, както вече знаем имат някаква температурна зависимост, но имат и зависимост от "напъна" върху колата. Ако карам лекичко пак се появяват от време на време, но почна ли да подавам газ се появяват почти винаги, стига колата да не е студена.

Днес ми се появиха и когато бях пуснал колата по инерция на неутрална с 30-40 км/ч , така че изключвам някакви механични проблеми в кутията. Също и след изтриване първо се проявяват грешките модула на дсц-то и в мотора. В кутията се появяват в последствие.

Давайте идеи пичове, какво да проверявам, какво да разкачам, какво да сменям, мислете, щото не знам кво да мисля вече аз. Утре може да пробвам да разкача и някой от предните абс датчици да видим без тях как ще е положението. Нямам някакви надежди, но поне ми е безплатен теста. :lol:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12763
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: НЕрешим проблем с КАН шината

Мнение от vld » 06 Сеп 2023, 6:29

dhtj написа:
vld написа:Като ти светнат грешки АБС продължава ли да работи или спира?
Грешка за ъгъла на волана появява ли се ?
Или като стане проблем изобщо вече не виждаш ДСЦ модула ?


ABS-а ще го тествам при следващата проява на проблема.
Грешка за ъгъла на волана не се появява.
Като стане проблема продължавам да си виждам ДСЦ модула в БимерТул и трия грешките.
Скоростта също я чете постоянно това приложение, не я губи.


zvetiko написа:Не знам как си ги диагностицирал, но датчиците на АБС се проверяват най-добре...

Просто ги изключвах от буксите им един по един. Правех го с идеята, ако има бъгав датчик на абс, който бърка системата, да го изключа и колата да продължи да работи с останалите 3. Беше ясно че ДСЦ системата няма да работи, но исках да видя дали ще продължава да се бъгва кутията. Продължава.
Само задните датчици изключвах де, именно заради вече споменатия възможен проблем с гривните.
Не ми е проблем и с предните да направя опит.
Имал съм друго е90 с проблемен датчик на абс и просто не работеха системите и на диагностиката си излизаше кой датчик е дефектен,казва си преден ляв и толкова, не излизаха 100 грешки за КАН шини и не бъгваше кутията.


Русенския майстор, при който ходих - Ицо от сервиз Електра, хвалят го много, търсят го да връзва садени САТ кутии, грамотен ми изглеждаше. Той провери буксата до абс модула, връзките до ФРМ-а (свали шофьорския праг и кората под волана) и връзката до модула на горивната помпа (разглоби нещо до задна дясна врата и свали облегалката на седалката. Каза че всички връзки са добре, няма нагоряло или лоши контакти.
Каза че решението на проблема ще е с налучкване между две неща и да си избера дали да сменя първо JBE модул или DSC модул според това което намеря по-евтино и ми е по-лесно за смяна.
Щом е проверил връзките по Кан шината и всичко е било наред значи е това което ти е казал. Сменяш един по един модулите и ще видиш от кое е проблема.

Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

Re: НЕрешим проблем с КАН шината

Мнение от dhtj » 15 Сеп 2023, 2:38

Ии открих къде е проблема...

Преди да сменям каквито и да е модули, си викам, я да огледам колата отдолу да видим кво е положението, може да съм протъркал или закачил някой кабел...

Тъкмо преди да спра на канала и светват грешките, идеален момент. В тоя момент когато излязат грешките и лоста е на неутрал почва произволно да цъка електромагнита, който заключва движението му, тва е важна част от историята.

Слизам долу, гледам, гледам, виждам един дебел сноп кабели слиза от под чистачките някъде зад мотора, слиза надолу и покрай генерацията отива към кутията. Гледам го че е горе-долу свободен, не е закачен никъде, разбутах го с ръка да видя как е и в момента в който го пипнах почнаха да се чуват някакви електрически звуци, нещо писна лекичко, нещо цъкна (май беше въпросния електромагнит), нещо явно се намести и всичко утихна.
После покарах доста и по всякакви начини, проблема не се появи повече.

Нямах време и инструменти да вникна по-дълбоко в проблема, а и канала беше един негоден публичен пълен с масло и плитък, та се налага да стоиш полуклекнал, но тея дни ще кача каруцата на подемник и ще разгледам по-детайлно положението с тоя кабел.

Ако имате някакви съвети кво да правя - давайте, преди да съм разпорил изолацията на кабела от любопитство да видя кво има вътре. :mhihi:

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook