Гумички за клапани

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 4.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E90 N46

Гумички за клапани

Мнение от lexone » 21 Авг 2023, 22:18

Здравейте колеги, моят N46B20 започна да гори по 3 литра от смяна да смяна(10000км.).

Според вас само за гумички ли е или и сегменти?

Каква марка гумички бихте препоръчали - Elring, Victor Reinz или OEM?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 28.09.2016
Местоположение: Пловдив
Кара: ги да викат
Мечтае да кара: камаз
Детайли за колата: E90 320i 2005г.

Re: Гумички за клапани

Мнение от djakere4a » 22 Авг 2023, 4:07

По принцип ще разбереш като ги смениш. 90% е само гумички. Аз избързах и смених и сегменти, защото при първото палене, след смяната, изпуши отзад, но беше грешка, според мен, но това го осъзнах в последствие. Да не говорим, че при шлайфането на главата я счупиха и трябваше да се търси нова.

Изпратено от моят moto g200 5G с помощта на Tapatalk
Последна промяна djakere4a на 22 Авг 2023, 7:06, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Гумички за клапани

Мнение от SpeedyMan » 22 Авг 2023, 7:00

Ако изпушва при запалване сутрин или след дълъг престой е заради гумички и/или водачи.

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Гумички за клапани

Мнение от The Heartlistener » 22 Авг 2023, 10:42

Този мотор страда само от гумички. Препоръчвам ти Elring.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Гумички за клапани

Мнение от Guberkov » 22 Авг 2023, 11:54

Минах и през това - 100% Гумички , и с 2 ръце препоръчвам Elring и за гумичките и за комплекта гарнитури, които задължително се сменят с този ремонт и те ,както и 4-те втулки с О-пръстените на свещите и всички останали уплътнения в отсега под капака на клапаните, защото и те са леш.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 4.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E90 N46

Re: Гумички за клапани

Мнение от lexone » 23 Авг 2023, 10:47

Благодаря ви много колеги за бързите отговори!!! :oops:

Вече си закупих гумички Elring за 40лв.

Колата ми е на 208 хиляди като последните 90 са от мен.

Още от самото закупуване похарчваше масло в рамките на 1.5 до 2 литра от смяна до смяна(стриктно сменявам маслото на 10 хиляди с 5W40).

Не пуши и ауспуха не е мазен.

Иначе по-високия харч дойде след една гонка на магистралата към морето с един нахален турски мерцедес поне двойно по-мощен от мен.

Гонката продължи около 150км. като, за да го изпреварвам я държах почти в червеното на оборотомера.

Спрях на една бензиностанция и мотора беше започнл да държи съвсем леко неравномерни обороти на място.

Не го загасих и си продължих вече по-леко, след около 60 километра пак спрях и се беше оправил.

Според вас какво се беше случило с мотора?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Гумички за клапани

Мнение от The Heartlistener » 23 Авг 2023, 14:02

Колегата по-горе ти каза: при смяна на гумичките ще ти трябват още пълен комплект гарнитури за капака (има ги на Елринг) и най-важното - пълен комплект О-пръстени за втулките на свещите за ВСИЧКИ цилиндри: 11377514007 - 4 броя и 11377514008 - 4 броя. Има ги само като оригинал, не са евтини, но това задължително трябва да се направи и за 4-те цилиндъра, иначе те чака влизане на масло при свещите. Нарочно го подчертавам, защото в комплектите на Елринг и Ренц има бройки О-пръстени само за 2 цилиндъра.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 28.09.2016
Местоположение: Пловдив
Кара: ги да викат
Мечтае да кара: камаз
Детайли за колата: E90 320i 2005г.

Re: Гумички за клапани

Мнение от djakere4a » 23 Авг 2023, 14:17

Миналата седмица сменях гарнитура на капака и в комплекта на елринг има само за 1ви и 4ти цилиндър. Аз при свещите на 2ри и 3ти имам малко масло, но за смяната на пръстените на 2ри и 3ти трябва да се сваля валвтроника, което доста променя нещата. Затова при смяна на гумичките на клапаните ги смени, защото после става трудно. Явно при мен, когато е сменял гумичките, майстора го не е направил и така ми е заложил следващ ремонт.

Изпратено от моят moto g200 5G с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.08.2008
Местоположение: Пловдив, Backnang [DE]
Пол: Мъж
Кара: Compact m43tu
Мечтае да кара: E28

Re: Гумички за клапани

Мнение от sobiss » 23 Авг 2023, 19:12

lexone написа:...
Според вас какво се беше случило с мотора?

Само мотора си знае какво му се е случило след 150 км., на пълна газ. Със сигурност маслото си го сготвил яко, при екстремно високи температури масовото масло става на чорба и спира да маже качествено. Мой съвет е ако скоро си правил този опит да летиш, то да си смениш маслото с ново. И другият път слагай някое на което му се разрешава да караш 150 км с всичката газ.



Gesendet von meinem Mi A3 mit Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 755
Регистриран на: 16.06.2011
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
Мечтае да кара: 911 Turbo S
Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d

Re: Гумички за клапани

Мнение от astrapower » 24 Авг 2023, 8:05

Е, чак пък 150 км. на пълна газ, то няма условия да се поддържа толкова време високи обороти, има трафик най-малкото..."погонил" си известно време. Колегата по-горе е споменал, маслото се е "постоплило", смени го заедно с гумичкте и о-пръстените и си в боя отново.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 28.09.2016
Местоположение: Пловдив
Кара: ги да викат
Мечтае да кара: камаз
Детайли за колата: E90 320i 2005г.

Re: Гумички за клапани

Мнение от djakere4a » 24 Авг 2023, 8:14

На 150 км в час този мотор е на около 3000-3200 оборота.

Изпратено от моят moto g200 5G с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Гумички за клапани

Мнение от Guberkov » 24 Авг 2023, 9:22

djakere4a написа:На 150 км в час този мотор е на около 3000-3200 оборота.

Изпратено от моят moto g200 5G с помощта на Tapatalk


Аз моята си я карам винаги от 2500-3000 оборота нагоре , без значение с колко километра в час се движа(освен ако не е градско в трафик на тръгни-спри) , защото и без това на този 4-цилиндров атмосверен мотор силата му идва именно от тези обороти нагоре до към 5-6000 - е -да, разхода става като на 6-так с 10-12л./100км. за да върви както трябва няма как, но пък ремонтите му не са като пари като на 6-так : )

Може би на доста хора тук ще им прозвучи смешно , но аз съм сигурно един от малкото на които този мотор им харесва и да не казвам много-доволен, но доволен, вероятно защото взех колата на 160хил. реални и се грижа както трябва за нея - винаги може нагоре и към по-добре.

Иначе пак да припомня във връзка по темата - желателно е да се сменят не само О-пръстените на втулките за свещите , а и самите пластмасови 4 броя втулки (не са скъпи) защото толкова хиляди километри и години при тази висока температура и те са опечени и са на ръб да се спукат.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 4.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E90 N46

Re: Гумички за клапани

Мнение от lexone » 24 Авг 2023, 11:53

Колеги знам, че трябва да се сменят О пръстените на 2-ри и 3-ти цилиндър.

Вече сменях моторче на валветроника и съответно нова гарнитура на капака на клапаните и нови О-пръстени на 1-ви и 4-ти цилиндър.

За сега още нямам течове на масло при свещите на 2-ри и 3-ти цилиндър, но при сваляне на валветроника за гумички за клапани, ще се сменят и О-пръстените.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 16.06.2010
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Скучно E91 с N46B20
Мечтае да кара: E36 M3

Re: Гумички за клапани

Мнение от turbo_k27 » 24 Авг 2023, 18:00

Ремонта по смяната на тези гумички, го правих миналата годината именно заради висок разход на масло. Заради отказ на няколко "майстора" се наложи да го правя сам. Донякъде е по-добре, че стана така, защото имах възможност да го направя така, като мисля, че е редно.
При този ремонт се отваря поле за подмяна на много части, колегите по-горе писаха за о-пръстени и гарнитури, но в крайна сметка се помня само най-необходимото. Дали заради липсата на време или печалбата, но повечето майстори ограничават ремонта до подмяна на най-същественото. Например този ремонт е добра отправна точка за подмяна на верига, водачи и обтегач, гарнитура на картера и всмукателя на маслената помпа.Ако не си с ревизирания обтегач те съветвам да го смениш, определено има защо, също и всмукателя на маслената помпа. Също така при зацепването на ваносите да се ползват нови болтове.
Така отгоре ти нахвърлях някои съвети и се надявам да, че ще се случат правилно нещата.
Поздрави.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Гумички за клапани

Мнение от SpeedyMan » 24 Авг 2023, 19:59

Колеги, тук си играем на врачки :-D
Има си диагностика - много лесно се разбира дали сегментите са се спекли при тия луди гонки с по-мощни коли или не :-D
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook