Гумички за клапани
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Гумички за клапани
Здравейте колеги, моят N46B20 започна да гори по 3 литра от смяна да смяна(10000км.).
Според вас само за гумички ли е или и сегменти?
Каква марка гумички бихте препоръчали - Elring, Victor Reinz или OEM?
Според вас само за гумички ли е или и сегменти?
Каква марка гумички бихте препоръчали - Elring, Victor Reinz или OEM?
- djakere4a
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 161
- Регистриран на: 28.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Кара: ги да викат
- Мечтае да кара: камаз
- Детайли за колата: E90 320i 2005г.
Re: Гумички за клапани
По принцип ще разбереш като ги смениш. 90% е само гумички. Аз избързах и смених и сегменти, защото при първото палене, след смяната, изпуши отзад, но беше грешка, според мен, но това го осъзнах в последствие. Да не говорим, че при шлайфането на главата я счупиха и трябваше да се търси нова.
Изпратено от моят moto g200 5G с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят moto g200 5G с помощта на Tapatalk
Последна промяна djakere4a на 22 Авг 2023, 7:06, променена общо 1 път
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Гумички за клапани
Ако изпушва при запалване сутрин или след дълъг престой е заради гумички и/или водачи.
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Гумички за клапани
Този мотор страда само от гумички. Препоръчвам ти Elring.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Гумички за клапани
Минах и през това - 100% Гумички , и с 2 ръце препоръчвам Elring и за гумичките и за комплекта гарнитури, които задължително се сменят с този ремонт и те ,както и 4-те втулки с О-пръстените на свещите и всички останали уплътнения в отсега под капака на клапаните, защото и те са леш.
Re: Гумички за клапани
Благодаря ви много колеги за бързите отговори!!!
Вече си закупих гумички Elring за 40лв.
Колата ми е на 208 хиляди като последните 90 са от мен.
Още от самото закупуване похарчваше масло в рамките на 1.5 до 2 литра от смяна до смяна(стриктно сменявам маслото на 10 хиляди с 5W40).
Не пуши и ауспуха не е мазен.
Иначе по-високия харч дойде след една гонка на магистралата към морето с един нахален турски мерцедес поне двойно по-мощен от мен.
Гонката продължи около 150км. като, за да го изпреварвам я държах почти в червеното на оборотомера.
Спрях на една бензиностанция и мотора беше започнл да държи съвсем леко неравномерни обороти на място.
Не го загасих и си продължих вече по-леко, след около 60 километра пак спрях и се беше оправил.
Според вас какво се беше случило с мотора?
Вече си закупих гумички Elring за 40лв.
Колата ми е на 208 хиляди като последните 90 са от мен.
Още от самото закупуване похарчваше масло в рамките на 1.5 до 2 литра от смяна до смяна(стриктно сменявам маслото на 10 хиляди с 5W40).
Не пуши и ауспуха не е мазен.
Иначе по-високия харч дойде след една гонка на магистралата към морето с един нахален турски мерцедес поне двойно по-мощен от мен.
Гонката продължи около 150км. като, за да го изпреварвам я държах почти в червеното на оборотомера.
Спрях на една бензиностанция и мотора беше започнл да държи съвсем леко неравномерни обороти на място.
Не го загасих и си продължих вече по-леко, след около 60 километра пак спрях и се беше оправил.
Според вас какво се беше случило с мотора?
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Гумички за клапани
Колегата по-горе ти каза: при смяна на гумичките ще ти трябват още пълен комплект гарнитури за капака (има ги на Елринг) и най-важното - пълен комплект О-пръстени за втулките на свещите за ВСИЧКИ цилиндри: 11377514007 - 4 броя и 11377514008 - 4 броя. Има ги само като оригинал, не са евтини, но това задължително трябва да се направи и за 4-те цилиндъра, иначе те чака влизане на масло при свещите. Нарочно го подчертавам, защото в комплектите на Елринг и Ренц има бройки О-пръстени само за 2 цилиндъра.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- djakere4a
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 161
- Регистриран на: 28.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Кара: ги да викат
- Мечтае да кара: камаз
- Детайли за колата: E90 320i 2005г.
Re: Гумички за клапани
Миналата седмица сменях гарнитура на капака и в комплекта на елринг има само за 1ви и 4ти цилиндър. Аз при свещите на 2ри и 3ти имам малко масло, но за смяната на пръстените на 2ри и 3ти трябва да се сваля валвтроника, което доста променя нещата. Затова при смяна на гумичките на клапаните ги смени, защото после става трудно. Явно при мен, когато е сменял гумичките, майстора го не е направил и така ми е заложил следващ ремонт.
Изпратено от моят moto g200 5G с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят moto g200 5G с помощта на Tapatalk
- sobiss
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.08.2008
- Местоположение: Пловдив, Backnang [DE]
- Пол: Мъж
- Кара: Compact m43tu
- Мечтае да кара: E28
Re: Гумички за клапани
lexone написа:...
Според вас какво се беше случило с мотора?
Само мотора си знае какво му се е случило след 150 км., на пълна газ. Със сигурност маслото си го сготвил яко, при екстремно високи температури масовото масло става на чорба и спира да маже качествено. Мой съвет е ако скоро си правил този опит да летиш, то да си смениш маслото с ново. И другият път слагай някое на което му се разрешава да караш 150 км с всичката газ.
Gesendet von meinem Mi A3 mit Tapatalk
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Гумички за клапани
Е, чак пък 150 км. на пълна газ, то няма условия да се поддържа толкова време високи обороти, има трафик най-малкото..."погонил" си известно време. Колегата по-горе е споменал, маслото се е "постоплило", смени го заедно с гумичкте и о-пръстените и си в боя отново.
- djakere4a
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 161
- Регистриран на: 28.09.2016
- Местоположение: Пловдив
- Кара: ги да викат
- Мечтае да кара: камаз
- Детайли за колата: E90 320i 2005г.
Re: Гумички за клапани
На 150 км в час този мотор е на около 3000-3200 оборота.
Изпратено от моят moto g200 5G с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят moto g200 5G с помощта на Tapatalk
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Гумички за клапани
djakere4a написа:На 150 км в час този мотор е на около 3000-3200 оборота.
Изпратено от моят moto g200 5G с помощта на Tapatalk
Аз моята си я карам винаги от 2500-3000 оборота нагоре , без значение с колко километра в час се движа(освен ако не е градско в трафик на тръгни-спри) , защото и без това на този 4-цилиндров атмосверен мотор силата му идва именно от тези обороти нагоре до към 5-6000 - е -да, разхода става като на 6-так с 10-12л./100км. за да върви както трябва няма как, но пък ремонтите му не са като пари като на 6-так : )
Може би на доста хора тук ще им прозвучи смешно , но аз съм сигурно един от малкото на които този мотор им харесва и да не казвам много-доволен, но доволен, вероятно защото взех колата на 160хил. реални и се грижа както трябва за нея - винаги може нагоре и към по-добре.
Иначе пак да припомня във връзка по темата - желателно е да се сменят не само О-пръстените на втулките за свещите , а и самите пластмасови 4 броя втулки (не са скъпи) защото толкова хиляди километри и години при тази висока температура и те са опечени и са на ръб да се спукат.
Re: Гумички за клапани
Колеги знам, че трябва да се сменят О пръстените на 2-ри и 3-ти цилиндър.
Вече сменях моторче на валветроника и съответно нова гарнитура на капака на клапаните и нови О-пръстени на 1-ви и 4-ти цилиндър.
За сега още нямам течове на масло при свещите на 2-ри и 3-ти цилиндър, но при сваляне на валветроника за гумички за клапани, ще се сменят и О-пръстените.
Вече сменях моторче на валветроника и съответно нова гарнитура на капака на клапаните и нови О-пръстени на 1-ви и 4-ти цилиндър.
За сега още нямам течове на масло при свещите на 2-ри и 3-ти цилиндър, но при сваляне на валветроника за гумички за клапани, ще се сменят и О-пръстените.
- turbo_k27
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 16.06.2010
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Скучно E91 с N46B20
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Гумички за клапани
Ремонта по смяната на тези гумички, го правих миналата годината именно заради висок разход на масло. Заради отказ на няколко "майстора" се наложи да го правя сам. Донякъде е по-добре, че стана така, защото имах възможност да го направя така, като мисля, че е редно.
При този ремонт се отваря поле за подмяна на много части, колегите по-горе писаха за о-пръстени и гарнитури, но в крайна сметка се помня само най-необходимото. Дали заради липсата на време или печалбата, но повечето майстори ограничават ремонта до подмяна на най-същественото. Например този ремонт е добра отправна точка за подмяна на верига, водачи и обтегач, гарнитура на картера и всмукателя на маслената помпа.Ако не си с ревизирания обтегач те съветвам да го смениш, определено има защо, също и всмукателя на маслената помпа. Също така при зацепването на ваносите да се ползват нови болтове.
Така отгоре ти нахвърлях някои съвети и се надявам да, че ще се случат правилно нещата.
Поздрави.
При този ремонт се отваря поле за подмяна на много части, колегите по-горе писаха за о-пръстени и гарнитури, но в крайна сметка се помня само най-необходимото. Дали заради липсата на време или печалбата, но повечето майстори ограничават ремонта до подмяна на най-същественото. Например този ремонт е добра отправна точка за подмяна на верига, водачи и обтегач, гарнитура на картера и всмукателя на маслената помпа.Ако не си с ревизирания обтегач те съветвам да го смениш, определено има защо, също и всмукателя на маслената помпа. Също така при зацепването на ваносите да се ползват нови болтове.
Така отгоре ти нахвърлях някои съвети и се надявам да, че ще се случат правилно нещата.
Поздрави.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Гумички за клапани
Колеги, тук си играем на врачки :-D
Има си диагностика - много лесно се разбира дали сегментите са се спекли при тия луди гонки с по-мощни коли или не :-D
Има си диагностика - много лесно се разбира дали сегментите са се спекли при тия луди гонки с по-мощни коли или не :-D
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани