Мнение за масло
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: Мнение за масло
Denislav7777 написа:Има логика реално като ти го обясни никой така че вече колата е оставена за ревизия на гумички и сегменти, турбината е на половин година или 12к км от пълен рециклаж така че там проблема го отхвърлям, казаха ми че след ремонта харча на масло няма да се сведе до 0, смисъл казаха ми че да не очаквам колкото налея толкова да точа то още от завода си харчели по 0.5 1 литър на 10К така
Колега, ти сам още в началото на темата писа, че няма никакъв смисъл да се прави капитален ремонт и да се хвърлят няколко хиляди лева, само за да намалиш разхода на маслото от 1,5л на 1л. При това не знам защо не ти написаха колегите - тези двигатели не страдат от гумички и сегменти, ако имаше проблем с тях разходът ти щеше да е много по-голям от описания. Ако погледнеш темата за маслата в раздела Е60 ще видиш, че една голяма част дизеловите двигатели произвдени след 2005 година и на възраст 15тина години, имат разход на масло до 1л на 10к км, т.е. подобен разход е съвсем нормален и бих казал напълно приемлив. Явно ти си перфекционист и имаш достатъчно средства да се опиташ да направиш автомобила като нов. Според мен по-правилно би било изначално да търсиш автомобил в по-добро състояние. Не разбрах какъв ти е двигателя, но M57 може да се каже е пример за един от най-успешните двигатели на БМВ и да му се правят подобни ремонти на толкова малко километри е лишено от смисъл. Същото може да се каже и за N57 ако изключим проблема с веригата. Освен това ти много прибързваш с заключенията и изводите за това кое масло колко го горял двигателя, отделно защо го гори. Както и да е, вече е прекалено късно да се дават съвети, дано поне майсторът да си свърши добре работата и разхода на масло да отиде към 0. Ако той мислеше за теб, сам щеше да ти ги каже тези неща които съм ги писал и да ти спести напълно ненужните разходи. На мен така например момчетата от един от форумните сервизи ми спестиха напълно излишна смяна на гумички. Дано обаче да греша и като се отвори двигателя да се намерят причините за леко повишеният ти разход на масло.
Последна промяна zaharia на 23 Май 2023, 11:18, променена общо 1 път
- Denislav7777
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 65
- Регистриран на: 23.08.2022
- Кара: E92 330d
- Мечтае да кара: По къра
Re: Мнение за масло
zaharia написа:Denislav7777 написа:Има логика реално като ти го обясни никой така че вече колата е оставена за ревизия на гумички и сегменти, турбината е на половин година или 12к км от пълен рециклаж така че там проблема го отхвърлям, казаха ми че след ремонта харча на масло няма да се сведе до 0, смисъл казаха ми че да не очаквам колкото налея толкова да точа то още от завода си харчели по 0.5 1 литър на 10К така
Колега, ти сам още в началото на темата писа, че няма никакъв смисъл да се прави капитален ремонт и да се хвърлят няколко хиляди лева, само за да намалиш разхода на маслото от 1,5л на 1л. При това не знам защо не ти написаха колегите - тези двигатели не страдат от гумички и сегменти, ако имаше проблем с тях разходът ти щеше да е много по-голям от описания. Ако погледнеш темата за маслата в раздела Е60 ще видиш, че една голяма част дизеловите двигатели произвдени след 2005 година и на възраст 15тина години, имат разход на масло до 1л на 10к км, т.е. подобен разход е съвсем нормален и бих казал напълно приемлив. Явно ти си перфекционист и имаш достатъчно средства да се опиташ да направиш автомобила като нов. Според мен по-правилно би било изначално да търсиш автомобил в по-добро състояние. Не разбрах какъв ти е двигателя, но M57 може да се каже е пример за един от най-успешните двигатели на БМВ и да му се правят подобни ремонти на толкова малко километри е лишено от смисъл. Освен това ти много прибързваш с заключенията и изводите за това кое масло колко го горял двигателя, отделно защо го гори. Както и да е, вече е прекалено късно да се дават съвети, дано поне майсторът да си свърши добре работата и разхода на масло да отиде към 0. Ако той мислеше за теб, сам щеше да ти ги каже тези неща които съм ги писал и да ти спести напълно ненужните разходи. На мен така например момчетата от един от форумните сервизи ми спестиха напълно излишна смяна на гумички. Дано обаче да греша и като се отвори двигателя да се намерят причините за леко повишеният ти разход на масло.
Реших да го направя защото така или иначе попушваше синьо и за мен не е нормално да не хваща щеката за 3000км а дали с едното масло харчи 2л с другото повече и в двата случая съм на мнение че не е много добре а до майстора ми- каза ми има леко завишен разход но се колебаеше, колата ако била негова нямало да я пипа но аз искам колите ми да са перфектни от всяка гледна точка.Но в крайна сметка реших да го правя и аз бях на мнение че няма смисъл но нещата взеха леко като че ли да се позадълбочават и така
Re: Мнение за масло
Denislav7777 написа:Реших да го направя защото така или иначе попушваше синьо и за мен не е нормално да не хваща щеката за 3000км а дали с едното масло харчи 2л с другото повече и в двата случая съм на мнение че не е много добре а до майстора ми- каза ми има леко завишен разход но се колебаеше, колата ако била негова нямало да я пипа но аз искам колите ми да са перфектни от всяка гледна точка.Но в крайна сметка реших да го правя и аз бях на мнение че няма смисъл но нещата взеха леко като че ли да се позадълбочават и така
Напълно те разбирам колега, вероятно на твое място в смисъл ако имах излишни средства и аз бих постъпил така. Трябваше обаче да покараш с последното масло повече и да проследиш колко точно го гори при какви условия. Това, че веднъж изгорило цял литър за малко километри все още не означава нищо. Отделно дето гори повече 5в40 спрямо 5в30 - това теоретически в двигателя няма как да се случи стига наистина маслата да са с тези вискозитети. Не знам как изгаря маслото през турбото, възможно е там да има някакъв проблем. Иначе в цилиндрите няма как да се получи това което описваш.
- Denislav7777
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 65
- Регистриран на: 23.08.2022
- Кара: E92 330d
- Мечтае да кара: По къра
Re: Мнение за масло
zaharia написа:Denislav7777 написа:Реших да го направя защото така или иначе попушваше синьо и за мен не е нормално да не хваща щеката за 3000км а дали с едното масло харчи 2л с другото повече и в двата случая съм на мнение че не е много добре а до майстора ми- каза ми има леко завишен разход но се колебаеше, колата ако била негова нямало да я пипа но аз искам колите ми да са перфектни от всяка гледна точка.Но в крайна сметка реших да го правя и аз бях на мнение че няма смисъл но нещата взеха леко като че ли да се позадълбочават и така
Напълно те разбирам колега, вероятно на твое място в смисъл ако имах излишни средства и аз бих постъпил така. Трябваше обаче да покараш с последното масло повече и да проследиш колко точно го гори при какви условия. Това, че веднъж изгорило цял литър за малко километри все още не означава нищо. Отделно дето гори повече 5в40 спрямо 5в30 - това теоретически в двигателя няма как да се случи стига наистина маслата да са с тези вискозитети. Не знам как изгаря маслото през турбото, възможно е там да има някакъв проблем. Иначе в цилиндрите няма как да се получи това което описваш.[/
Едва ли излишни някой има, въпроса е че до 1л е нормален разход и аз го знам имал съм и други бмв та дето харчиха по малко от литър а всяка вечер се правиха по 20 старта.При мен говорим за 2л+ да се долее да не кажа с тоя равенол със сигурност ще стане толкова а колата се кара 99% спокойно вече плюс това попушване на загрял двигател и нещата ме навеждат към леко поизносени сегменти скоро време ще стане ясно и ще споделя пак
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Мнение за масло
При дизелите често се закоксува масления сегмен , и почва да си харчи масло . Запушват се маслоотвеждащите канали на сегмента и в буталото със твърди частици и спира да го обира ефективно от цилиндъра . Може да върви отлично без никакви други симптоми и да харчи масло . В смисъл не е задължително да е издухан двигателя за да почне да харчи . И като почне един път да пипа масло в повече , от това масло дето попада в горивната камера сегмените се запичат още повече .
Единственото което може да окаже влияние на динамиката от маслото е някакъв проблем свързан с напълването хидравличните повдигачи и обтегача на веригата . Според мен си внушаваш , просто между тези 2 масла няма особена разлика . Равенол твърдят че 5-30 VMO го наливат на поточната линия в М серията на БМВ . Ако е вярно не би трябвало да има никакви притеснения с това масло при теб колега .В тоя ред на мисли пак на тази вълна да те попитам нещо, което пак е тясно-свързано с темата.
Карам N46B20 - безупречен на реални 180 хил. км. , много съм доволен, след като съм отстранил всички стандартни проблеми и типични болежки при тоя мотор до преди ремонтите каран винаги поне при мен с 5W40 , реших да сляза от 5W40 на 5W30 , винаги са били хубави масла като Ravenol,MOTUL,BMW.
Сипах при последното обслужване RAVENOL VMO 5W30 LL04 , предходното което източих беше RAVENOL VST 5W40 LL01 - мотора с 30-ката работи усезателно по-тихо,лесно се развърта до високите обороти,загуба и харч на масло няма , обаче :
Имам странното усещане че колата минимално, но загуби от предишната си динамика като поведение и не зная дали си въобразявам или наистина това е така ...
Мисля си дали всички хлабини където преминава маслото не са се пооширили от 5w40 , и сега с 5w30 мотора да не прави абсолютно-същата компресия, а по-малка, но това вие ше кажете.
Поздрави
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Ивайло Димов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 236
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Мнение за масло
Ravenol VMO 5W30 ....няма такова животно ,има 5W40 .Колегата нещо се е объркал .
- Denislav7777
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 65
- Регистриран на: 23.08.2022
- Кара: E92 330d
- Мечтае да кара: По къра
Re: Мнение за масло
Майстора звънна имал съм 24 износени водача на главата, ето от къде може да идва до някъде разхода на масло
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Мнение за масло
Е, то е ясно, че нова няма да стане, но ги сменяй каквото можеш
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
- Denislav7777
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 65
- Регистриран на: 23.08.2022
- Кара: E92 330d
- Мечтае да кара: По къра
Re: Мнение за масло
SpeedyMan написа:Е, то е ясно, че нова няма да стане, но ги сменяй каквото можеш
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Да де всичко ще се смени водачи гумички каквото има всичко
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мнение за масло
Guberkov написа:...
Мисля си, дали всички хлабини, където преминава маслото, не са се поразширили от 5w40 , и сега с 5w30 мотора да не прави абсолютно същата компресия, а по-малка, но това вие ще кажете.
Поздрави.
Мисля, че това е абсолютно невъзможно!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Мнение за масло
Jordana написа:При дизелите често се закоксува масления сегмен , и почва да си харчи масло . Запушват се маслоотвеждащите канали на сегмента и в буталото със твърди частици и спира да го обира ефективно от цилиндъра . Може да върви отлично без никакви други симптоми и да харчи масло . В смисъл не е задължително да е издухан двигателя за да почне да харчи . И като почне един път да пипа масло в повече , от това масло дето попада в горивната камера сегмените се запичат още повече .Единственото което може да окаже влияние на динамиката от маслото е някакъв проблем свързан с напълването хидравличните повдигачи и обтегача на веригата . Според мен си внушаваш , просто между тези 2 масла няма особена разлика . Равенол твърдят че 5-30 VMO го наливат на поточната линия в М серията на БМВ . Ако е вярно не би трябвало да има никакви притеснения с това масло при теб колега .В тоя ред на мисли пак на тази вълна да те попитам нещо, което пак е тясно-свързано с темата.
Карам N46B20 - безупречен на реални 180 хил. км. , много съм доволен, след като съм отстранил всички стандартни проблеми и типични болежки при тоя мотор до преди ремонтите каран винаги поне при мен с 5W40 , реших да сляза от 5W40 на 5W30 , винаги са били хубави масла като Ravenol,MOTUL,BMW.
Сипах при последното обслужване RAVENOL VMO 5W30 LL04 , предходното което източих беше RAVENOL VST 5W40 LL01 - мотора с 30-ката работи усезателно по-тихо,лесно се развърта до високите обороти,загуба и харч на масло няма , обаче :
Имам странното усещане че колата минимално, но загуби от предишната си динамика като поведение и не зная дали си въобразявам или наистина това е така ...
Мисля си дали всички хлабини където преминава маслото не са се пооширили от 5w40 , и сега с 5w30 мотора да не прави абсолютно-същата компресия, а по-малка, но това вие ше кажете.
Много-благодаря и аз си мисля че си въобразявам най-вероятно, но си е друго да го чуеш от когото трябва и ти се иска да го чуеш
Поздрави
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Мнение за масло
В този ред на мисли:
https://www.motorni-masla.net/index.php ... ts_id=4236 - за да има ефект за почистването на сегментите, препоръчвам да се кара 300 км. пробег с тази добавка и да се смени маслото, използвал съм я много пъти.
https://xadoshop.bg/bg/products/atomex- ... -p196.html - за да има ефект за почистването на сегментите, препоръчвам да се кара 300 км. пробег с тази добавка и да се смени маслото, използвал съм я веднъж
За почистване на катализатори и ДПФ - просто карам на 4-та с постоянна скорост 120 - 130 км/ч на магистралата за 40-50 км. Но не повече от тази скорост и не по-малко.
https://www.motorni-masla.net/index.php ... ts_id=4236 - за да има ефект за почистването на сегментите, препоръчвам да се кара 300 км. пробег с тази добавка и да се смени маслото, използвал съм я много пъти.
https://xadoshop.bg/bg/products/atomex- ... -p196.html - за да има ефект за почистването на сегментите, препоръчвам да се кара 300 км. пробег с тази добавка и да се смени маслото, използвал съм я веднъж
За почистване на катализатори и ДПФ - просто карам на 4-та с постоянна скорост 120 - 130 км/ч на магистралата за 40-50 км. Но не повече от тази скорост и не по-малко.
- Ивайло Димов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 236
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Мнение за масло
Тези "вълшебни" добавки освен да протече през някой семеринг ДВГ или да утрепат некой датчик в картера друго не вършат! Категорично не съветвам да се използват .Който си има понятие как е устроена маслената система на един ДВГ му е ясно ,че няма как да изчидтят лак,шлака ,нагар ....по -вероятно е да разкиснат и вдигнат всичката мизерия от дъното на картера и помпата да я разнесе по цялата маслена магистрала..А че може да почисти маслени сегменти е кауза пердута.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Мнение за масло
Няма никакви проблеми, ползвал съм ги поне 10 пъти.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мнение за масло
Може би защото двигателя ти е чист...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани