По пътя към перфектното Е92 битурбо
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- MCPO
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 124
- Регистриран на: 29.10.2011
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: 745d, 530d, 335d
- Мечтае да кара: Су-35
- Детайли за колата: - Е36 320i (SOLD)
- E46 330i BlackSapphire (stage 2) (SOLD)
- E46 330ci (SOLD)
- E46 330cd 400+ hp (SOLD)
- E65 745d 400+ hp
- E60 530d 300+ hp
- E92 335d (Stage 3)
По пътя към перфектното Е92 битурбо
В последните години социалните мрежи се развиха страшно много и това се отрази на основния ни форум, вече няма нови потребители, няма нови теми, няма проекти и активноста не е същата като от преди години. Всичко се е изместило по групите във Фейсбук и феновете се делят на много повече от една групичка. Лично мен това много ме натъжава и ще отворя тема която да проследи работата и развитието по една от колите ми, като респективно ще спра да споделям информация из фейсбук. Та знае ли човек на някого може да му стане интересно и да увеличи трафика към старото ни форумче ако не то поне ще ми достави удоволствие и ще ме върне назад във времето с писането на големи дълги теми вечер.
Та така малко предистория... 2020г закупих въпросния автомобил Е92 335d, който нито беше най-лъскавия нито най-перфектния. Купих го с идеята да го позасиля малко и да го карам като евридейка. За 2 години му навъртях 70к км на цялата газ и го позасилих леко каквато беше и първоначалната идея. Съвсем наскоро обаче си пролича, че автомобила се кара повече отколкото да се прави нещо по него, появи се ръждичка, салона се позахаби, появяваха се дребни жокери и на последно място след целия този бой започна да надува маркучите на охладителната система, след кратка проверка се оказа че има газове в системата, но след такъв бой и аз ще запона да надувам хахах Понеже вече и колите ни станаха в повечко с жената, Е65 745д фейс, взехме и бившето E60 на "Trixster", а преждевремено се пръкна и едно работно Пежо ( това последното как стана и аз не разбрах ), та така де реших, че мога да си позволя да спра за известно време купето и да се захвана с работа по него без да бързам и без да претупвам нещата. Целта която си бях поставил е да направя перфектното е92 което да караме в почивните дни или просто за удоволствие. Основно ми предстояха следните неща:
1.Пълен ребилд на мотора и лека промяна на концепцията по сетъпа
2.Възстановяване на интериора
3.Подготовка и цялостна боя на купето
4.Възстановяване на всеки липсващ и подмяна на всеки захабен елемент
Та така, в ден Х запретнах ръкавите и вкарах купето в гаража на село където си бях спретнал скромна работилничка (https://i.imgur.com/QuSXfL3.jpg), след няколко часа бях свалил генерацията, кардана, разоборудвах всичко възможно на място и двигателя беше изкаран навън заедно с кутията.
След изваждането на мотора и кутията, рязко зае стойка като на офроудаджийка
На пръв поглед след разглобяването на двигателя щетите са следните:
1. Две спукани бутала
2. Спукана глава при подгревните свещи и на 6те цилиндъра
3. Основния лагер при първи цилиндър (на първата пета) беше захабен
4. Биелните бяха видимо в отлично състояние, но и те ще бъдат заменени
5. Спукан капак на ангренажа
6. Спукан изпускател
7. Множество микро течове на масло от различни места по периферията
И доста други дразнещи неща
Личното ми мнение е, че повечето от щетите са причинени от високи температури.
Турбините бяха прибрани в кашон и изпратени на Петър в Шумен "Петьо Системс" да ги провери и да ги омагьоса за повече коне
Намерих здрава глава, която изпратих за проверка, шлайф и гумички в Корди - Варна. На следващия ден хората ми се обадиха да си прибера главата.
Валовете също бяха проверени и се оказаха прави като струна. Блока беше изпратен на човек който да го провери, включително и цилиндрите защото имат навика доста често да стават яйцевидни. Оказа се че всичко е точно и просто пуснахме един вятър на блока... вятър вятър, бяха отнети 1 десета и 8 стотни Духали са яко и 6те цилиндъра
Купих две нови(втора употреба) бутала и всички 6 бяха разглобени и почистени.
След това се захванах се с коляновия вал и основните лагери, за целта си поръчах и пластик гейдж (продава се във всеки магазин за авточасти и струва 15тина лв.)
Продължение на темата ще направя утре вечер
Та така малко предистория... 2020г закупих въпросния автомобил Е92 335d, който нито беше най-лъскавия нито най-перфектния. Купих го с идеята да го позасиля малко и да го карам като евридейка. За 2 години му навъртях 70к км на цялата газ и го позасилих леко каквато беше и първоначалната идея. Съвсем наскоро обаче си пролича, че автомобила се кара повече отколкото да се прави нещо по него, появи се ръждичка, салона се позахаби, появяваха се дребни жокери и на последно място след целия този бой започна да надува маркучите на охладителната система, след кратка проверка се оказа че има газове в системата, но след такъв бой и аз ще запона да надувам хахах Понеже вече и колите ни станаха в повечко с жената, Е65 745д фейс, взехме и бившето E60 на "Trixster", а преждевремено се пръкна и едно работно Пежо ( това последното как стана и аз не разбрах ), та така де реших, че мога да си позволя да спра за известно време купето и да се захвана с работа по него без да бързам и без да претупвам нещата. Целта която си бях поставил е да направя перфектното е92 което да караме в почивните дни или просто за удоволствие. Основно ми предстояха следните неща:
1.Пълен ребилд на мотора и лека промяна на концепцията по сетъпа
2.Възстановяване на интериора
3.Подготовка и цялостна боя на купето
4.Възстановяване на всеки липсващ и подмяна на всеки захабен елемент
Та така, в ден Х запретнах ръкавите и вкарах купето в гаража на село където си бях спретнал скромна работилничка (https://i.imgur.com/QuSXfL3.jpg), след няколко часа бях свалил генерацията, кардана, разоборудвах всичко възможно на място и двигателя беше изкаран навън заедно с кутията.
След изваждането на мотора и кутията, рязко зае стойка като на офроудаджийка
На пръв поглед след разглобяването на двигателя щетите са следните:
1. Две спукани бутала
2. Спукана глава при подгревните свещи и на 6те цилиндъра
3. Основния лагер при първи цилиндър (на първата пета) беше захабен
4. Биелните бяха видимо в отлично състояние, но и те ще бъдат заменени
5. Спукан капак на ангренажа
6. Спукан изпускател
7. Множество микро течове на масло от различни места по периферията
И доста други дразнещи неща
Личното ми мнение е, че повечето от щетите са причинени от високи температури.
Турбините бяха прибрани в кашон и изпратени на Петър в Шумен "Петьо Системс" да ги провери и да ги омагьоса за повече коне
Намерих здрава глава, която изпратих за проверка, шлайф и гумички в Корди - Варна. На следващия ден хората ми се обадиха да си прибера главата.
Валовете също бяха проверени и се оказаха прави като струна. Блока беше изпратен на човек който да го провери, включително и цилиндрите защото имат навика доста често да стават яйцевидни. Оказа се че всичко е точно и просто пуснахме един вятър на блока... вятър вятър, бяха отнети 1 десета и 8 стотни Духали са яко и 6те цилиндъра
Купих две нови(втора употреба) бутала и всички 6 бяха разглобени и почистени.
След това се захванах се с коляновия вал и основните лагери, за целта си поръчах и пластик гейдж (продава се във всеки магазин за авточасти и струва 15тина лв.)
Продължение на темата ще направя утре вечер
"Силата не идва от физическия капацитет. Тя идва от неукротимата воля." - Ганди
BWM Team Dobrich - Just Cavalli
BWM Team Dobrich - Just Cavalli
- dhtj
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 135
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CB600F
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо
Хубава тема, хубав подход също, поздравления.
Позволявам си да се включа с едно предложение или предположение....
Замисли се каква е причината за този проблем. За мен или ти е шибан ремапа или имаш някакъв проблем с охлаждането, за да поцепиш така железата. Не е от яко каране със сигурност, много м57 се карат яко, но малко умират така категорично като твоето.
Позволявам си да се включа с едно предложение или предположение....
Замисли се каква е причината за този проблем. За мен или ти е шибан ремапа или имаш някакъв проблем с охлаждането, за да поцепиш така железата. Не е от яко каране със сигурност, много м57 се карат яко, но малко умират така категорично като твоето.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1538
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо
Отдавна не сме чели подобни теми ! Не беше ли по-добре в подфорум 'Проекти' да я пуснеш? Във всички случаи, чакаме с нетърпение продължението !
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- u`F`o
- ентусиаст
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо
Браво!
Чакам да кажеш какви са времената после от 0-100 и 100 до 200. Мога да съдействам с RaceBox, ако нямаш с какво да измериш.
Чакам да кажеш какви са времената после от 0-100 и 100 до 200. Мога да съдействам с RaceBox, ако нямаш с какво да измериш.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3920
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо
Даже си я слагам в отметки на служебния, че ме изкефи.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- BorislavB
- ентусиаст
- Мнения: 843
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо
Да се запиша и аз за темата.
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
- c04
- Кръстникът
- Мнения: 547
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо
И аз се записвам с интерес
- anatoll_
- Потребител
- Мнения: 29
- Регистриран на: 13.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо
Евала за ентусиазма да споделиш проекта, а не снимка с "mieteli gi kolegi"
- MCPO
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 124
- Регистриран на: 29.10.2011
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: 745d, 530d, 335d
- Мечтае да кара: Су-35
- Детайли за колата: - Е36 320i (SOLD)
- E46 330i BlackSapphire (stage 2) (SOLD)
- E46 330ci (SOLD)
- E46 330cd 400+ hp (SOLD)
- E65 745d 400+ hp
- E60 530d 300+ hp
- E92 335d (Stage 3)
Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо
dhtj написа:Хубава тема, хубав подход също, поздравления.
Позволявам си да се включа с едно предложение или предположение....
Замисли се каква е причината за този проблем. За мен или ти е шибан ремапа или имаш някакъв проблем с охлаждането, за да поцепиш така железата. Не е от яко каране със сигурност, много м57 се карат яко, но малко умират така категорично като твоето.
Реално човека който ми настройва колите ми е близък и е МАСТЪРА на тези м57ци в България, лично мнение, всеки сериозен проект който настройва разписва много сериозни времена. Проблема е че с повечето коне ( досега разполагах с 900нм и 415 к.с. на 2.45 бууст, 100мг гориво и 2100 рейл, за напред ще вдигнем летвата) идват и проблемите с греенето и си иска по сериозно охлаждане. Реално си е от моята глава за две години имам най малкото 200 старта държал съм я с над 280 много пъти и все пак с всички ядове си вървеше на гръм, което и доказва, че наистина са много здрави железа.
Та така по темата обадих се и поръчах малко от нужните ми части.
Тук е мястото да кажа че накрая на темата ще споделя цени, кое как, къде и колко струва, понеже обичам да си пазя всички бележки фактури и прочие и няма да ми е проблем.
Ето и нещо дръзко което се реших да направя. Поръчах и 6 чисто нови дюзи
Та докато изчаквам да ми доставят и последните нужни части за двигателя (следващия пост ще бъде с продължение на работата по силовия агрегат) се реших да поработя малко по интериора. Понеже жената и детето бяха изляли някакви сладки гадости подобни на сок или компот идея нямам, по нави модула и лоста за скоростите и всичко лепнеше, копчетата задържаха и т.н.... Се захванвах с разглобяването на интериора. Разглобих лицевата част на модула и извадих всяко копченце, болтче, винтче, пластмаска и т.н. След това бяха старателно почистени. Същата процедура беше и с подсветката на лоста.
След това свалих и интериорните лайстни от които направо ми се повръщаше и реших сам да ги почистя и подготвя за боя.
Оказа се доста по трудоемко от предвиденето защото тази стара гняс нямаше падане, та така ще си потъркам още малко следващия ден защото нервите ми в този свършиха.
Свалих и волана, който също беше в много лошо състояние и го занесох на познат който да го направи, като изискванията ми бяха да няма никакви шукаритетни изпълнения, исках го в максимално оргинално състояние без шарени цветни конци без смотани кожи и без разстояние 5см между шевовете. И в крайна сметка резултата ми харесва.
Накрая дойде и първата декоративна лайстна от централната част на таблото, сега чакам и тази на врътките на климатика.
В следващия пост обещавам повече информация и интересни материали придружени с повече детайли, главно от силовия агрегат.
"Силата не идва от физическия капацитет. Тя идва от неукротимата воля." - Ганди
BWM Team Dobrich - Just Cavalli
BWM Team Dobrich - Just Cavalli
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3920
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо
И мен ме заболя като взех 4 чисто нови за 46-цата, но така се прави.
Само един съвет, ние спряхме да изпозлваме алтернативни г-тури. Само оригинални.
Дай на лс кой е човека за настройка, че чакам да ми дойде Е61-цата която е 525, и няма да издържа и ще сложа турбо и дюзи от 235 и мааалко да я позасиля, но имам много големи изисквания, защото искам всичко да ми работи - егр, дпф и т.н. Не искам пушеци, миризми и другите шитни...
Само един съвет, ние спряхме да изпозлваме алтернативни г-тури. Само оригинални.
Дай на лс кой е човека за настройка, че чакам да ми дойде Е61-цата която е 525, и няма да издържа и ще сложа турбо и дюзи от 235 и мааалко да я позасиля, но имам много големи изисквания, защото искам всичко да ми работи - егр, дпф и т.н. Не искам пушеци, миризми и другите шитни...
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- c04
- Кръстникът
- Мнения: 547
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо
Kroki написа:И мен ме заболя като взех 4 чисто нови за 46-цата, но така се прави.
Само един съвет, ние спряхме да изпозлваме алтернативни г-тури. Само оригинални.
Дай на лс кой е човека за настройка, че чакам да ми дойде Е61-цата която е 525, и няма да издържа и ще сложа турбо и дюзи от 235 и мааалко да я позасиля, но имам много големи изисквания, защото искам всичко да ми работи - егр, дпф и т.н. Не искам пушеци, миризми и другите шитни...
То ако има такъв, който отговаря на изискванията, направо го споделяйте в темата
- DiscontroL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 150
- Регистриран на: 1.08.2019
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: ВАЗ 2106 Turbo / BMW E46 330xi
- Мечтае да кара: E30 M3 SPORT EVOLUTION / Е36 М3 / E46 M3
- Детайли за колата: E36 - M43B18 --> M50B20 (Продадена)
Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо
Харесва ми как си правиш колата, направо ме връщаш към проектите едно време в тунинг.бг форума Само да вметна ако не си мерил теглото на буталата да го направиш, щото съм чувал, че има различни отливки и няма да е особено хубаво ако има някаква голяма разлика.
За да си остане дпф-а засилването найстина трябва да е малко. За София мога да препоръчам Волен от овърдрайв.
За да си остане дпф-а засилването найстина трябва да е малко. За София мога да препоръчам Волен от овърдрайв.
Race cars is my escape from all bullshit in life...
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12780
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо
Kroki написа:И мен ме заболя като взех 4 чисто нови за 46-цата, но така се прави.
Само един съвет, ние спряхме да изпозлваме алтернативни г-тури. Само оригинални.
Дай на лс кой е човека за настройка, че чакам да ми дойде Е61-цата която е 525, и няма да издържа и ще сложа турбо и дюзи от 235 и мааалко да я позасиля, но имам много големи изисквания, защото искам всичко да ми работи - егр, дпф и т.н. Не искам пушеци, миризми и другите шитни...
Защо ще сменяш турбинатана?, 25цата е същата като на 235.
Щом искаш ДПФ-а да и ЕГР-а да си работят просто не пипай нищо по колата, 25цата е с маклата кутия и ако я презориш ще трябва и нея да смениш после....
- MCPO
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 124
- Регистриран на: 29.10.2011
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: 745d, 530d, 335d
- Мечтае да кара: Су-35
- Детайли за колата: - Е36 320i (SOLD)
- E46 330i BlackSapphire (stage 2) (SOLD)
- E46 330ci (SOLD)
- E46 330cd 400+ hp (SOLD)
- E65 745d 400+ hp
- E60 530d 300+ hp
- E92 335d (Stage 3)
Re: По пътя към перфектното Е92 битурбо
И така малък ъпдейт на темата с работата по автомобила.
Връщам се на двигателя и до момента в който слагам петите на блока, основните лагери и коляновия вал. След като сме подбрали правилните лагери идва момента когато трябва да стегнем петите към блока.
Аз лично го направих по следната схема:
1. Jointing torque 25 Nm
2. Jointing torque 50 Nm
3. Angle of rotation 90 °
4. Отпускаме болтовете
5. Jointing torque 25 Nm
6. Jointing torque 50 Nm
7. Angle of rotation 60 °
8. Angle of rotation 60 °
След това дойде време за монтаж на буталата. Както написах и по горе всички бутала бяха почистени максимално добре, като се старах най-много с каналите на сигментите, на ръка, предпочетох този вариант вместо на водно бластиране както правят някои хора. Може играчката да е доста по голяма, но не ми пука, не бързам за никъде. Всяко бутало и биела бяха измерени и разликите в грамажа бяха в норма на всеки един елемент.
Сигментите които използвах са MAHLE, понеже имам кофти опит с GOETZE, а лагерите на Колбеншит. Тук изникна един много интересен въпрос пред мен, при монтирането на биелните лагери всеки един знае, че има значение как са монтирани те. Има значение кой лагер е монтиран на биелата и кой на петата. Лагера с означение S трябва да бъде монтиран на биелата, а другия на петата. Да добре ама при мен лагерите нямаха означение S или нещо на пръв поглед което да подсказва кой от коя страна трябва да бъде монтиран, виждаше се разлика само в повърхноста им, единият беше по черен а другия по лъскав. Но при малко по обстойно зачитане в дебелите книги се разбра, че лагерът който трябва да бъде монтиран на биелата има синя маркировка острани, каквато имаше и при мен.
Накра биелите бяха стегнати по следната схема:
1. Jointing torque 20 Nm
2. Angle of rotation 70 °
Дойде ред и на главата. Главата беше старателно подготвена за монтаж в КОРДИ. Използвах най-дебелата гарнитура с 3 дупки.
Болтовете на главата бяха стегнати по следната схема:
1.Jointing torque 80 Nm
2.Release all bolts min. 180° from outside inwards
3.Jointing torque 50 Nm
4.1st angle of rotation 90 °
5.2nd angle of rotation 90
Забравих да допълня, че преди да бъде монтирана главата всеки един повдигач беше почистен, проверен и напълнен отново с масло.
След това монтирах маслената помпа, с долната верига и новото зъбо колело на коляновия вал, последва ГНП-то (колата е с Р90), гарнитурата на ангренажния капак и накрая картера и гарнитурата на картера. Без малко да забравя и маслената конзола с охладителя им бяха подменени гарнитурите с нови и също бяха монтирани.
Продължение малко по късно довечера или утре сутрин.
П.С. Понеже има TIS и куп друга литература не описвам всяко една действие и до най малката подробност, затова ако в описанието ми не намирате дадена стъпка или подробност и не ви се търси и чете просто питайте тук и ще допълня.
Връщам се на двигателя и до момента в който слагам петите на блока, основните лагери и коляновия вал. След като сме подбрали правилните лагери идва момента когато трябва да стегнем петите към блока.
Аз лично го направих по следната схема:
1. Jointing torque 25 Nm
2. Jointing torque 50 Nm
3. Angle of rotation 90 °
4. Отпускаме болтовете
5. Jointing torque 25 Nm
6. Jointing torque 50 Nm
7. Angle of rotation 60 °
8. Angle of rotation 60 °
След това дойде време за монтаж на буталата. Както написах и по горе всички бутала бяха почистени максимално добре, като се старах най-много с каналите на сигментите, на ръка, предпочетох този вариант вместо на водно бластиране както правят някои хора. Може играчката да е доста по голяма, но не ми пука, не бързам за никъде. Всяко бутало и биела бяха измерени и разликите в грамажа бяха в норма на всеки един елемент.
Сигментите които използвах са MAHLE, понеже имам кофти опит с GOETZE, а лагерите на Колбеншит. Тук изникна един много интересен въпрос пред мен, при монтирането на биелните лагери всеки един знае, че има значение как са монтирани те. Има значение кой лагер е монтиран на биелата и кой на петата. Лагера с означение S трябва да бъде монтиран на биелата, а другия на петата. Да добре ама при мен лагерите нямаха означение S или нещо на пръв поглед което да подсказва кой от коя страна трябва да бъде монтиран, виждаше се разлика само в повърхноста им, единият беше по черен а другия по лъскав. Но при малко по обстойно зачитане в дебелите книги се разбра, че лагерът който трябва да бъде монтиран на биелата има синя маркировка острани, каквато имаше и при мен.
Накра биелите бяха стегнати по следната схема:
1. Jointing torque 20 Nm
2. Angle of rotation 70 °
Дойде ред и на главата. Главата беше старателно подготвена за монтаж в КОРДИ. Използвах най-дебелата гарнитура с 3 дупки.
Болтовете на главата бяха стегнати по следната схема:
1.Jointing torque 80 Nm
2.Release all bolts min. 180° from outside inwards
3.Jointing torque 50 Nm
4.1st angle of rotation 90 °
5.2nd angle of rotation 90
Забравих да допълня, че преди да бъде монтирана главата всеки един повдигач беше почистен, проверен и напълнен отново с масло.
След това монтирах маслената помпа, с долната верига и новото зъбо колело на коляновия вал, последва ГНП-то (колата е с Р90), гарнитурата на ангренажния капак и накрая картера и гарнитурата на картера. Без малко да забравя и маслената конзола с охладителя им бяха подменени гарнитурите с нови и също бяха монтирани.
Продължение малко по късно довечера или утре сутрин.
П.С. Понеже има TIS и куп друга литература не описвам всяко една действие и до най малката подробност, затова ако в описанието ми не намирате дадена стъпка или подробност и не ви се търси и чете просто питайте тук и ще допълня.
"Силата не идва от физическия капацитет. Тя идва от неукротимата воля." - Ганди
BWM Team Dobrich - Just Cavalli
BWM Team Dobrich - Just Cavalli
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани