Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b20

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от zaharia » 25 Май 2020, 23:07

Optrop написа:Не е гаранция, че като поръчам Равенол на руснакът от Германия няма да е фалшиво. Ама ми звуче по добре. И мотора си мърка или поне така ми се чува. За тва е демокрация всеки да си копува от където си иска.

Според мен е гаранция, защото човекът си държи на името и бизнеса и прави всичко възможно да си поддържа реномето. Пише редовно в немския форум за маслата, отговаря на всякакви зададени въпроси, има си и договор с Равенол. Ако си позволи да пусне някакво менте, значи се е побъркал, защото това е равносилно да си загуби напълно бизнеса - и от страна на клиентите и от страна на производителя и дори да влезе в затвора. Тая логика на дребния мошенник дето иска с един удар да забогатее, в Германия и другите западноевропейски държави не работи. Чувал съм обаче, че в Полша има доста фалшиво масло, не знам какви са причините за това.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 4.08.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330 xd E91

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от Optrop » 26 Май 2020, 5:51

От равенол съм доволен. Карам си с VMP и всичко е наред. Поръчвам си го от Германия за 2-3 смени. От тук не ми се занимава с търговци.

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 19.04.2016

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от harry74 » 26 Май 2020, 15:25

Колега не се занимавай с глупости. Аз съм от Варна и си сменям маслото в М Кар. Цялата процедура с филтрите ми излиза 250 лв. Маслото е на Шел.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от Guberkov » 27 Май 2020, 7:48

zaharia написа:
Optrop написа:Не е гаранция, че като поръчам Равенол на руснакът от Германия няма да е фалшиво. Ама ми звуче по добре. И мотора си мърка или поне така ми се чува. За тва е демокрация всеки да си копува от където си иска.

Според мен е гаранция, защото човекът си държи на името и бизнеса и прави всичко възможно да си поддържа реномето. Пише редовно в немския форум за маслата, отговаря на всякакви зададени въпроси, има си и договор с Равенол. Ако си позволи да пусне някакво менте, значи се е побъркал, защото това е равносилно да си загуби напълно бизнеса - и от страна на клиентите и от страна на производителя и дори да влезе в затвора. Тая логика на дребния мошенник дето иска с един удар да забогатее, в Германия и другите западноевропейски държави не работи. Чувал съм обаче, че в Полша има доста фалшиво масло, не знам какви са причините за това.


Вероятно е писано на доста места във форума за читави търговци, ама ако не е проблем може ли тук линкове към тях там колкото са ТОП 3 , ТОП 5, ТОП 10 читавите с оригиналните масла и препоръка за търговец на RAVENOL.

Междудругото бях споменал и немското производство масло ALPIN , някой с някакви наблюдения и впечатления от тази марка?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46

Мнение от Guberkov » 31 Май 2020, 19:55

Колеги, след огромен ресърч в интернет пространството, наши и чужди форуми и сайтове, много изгледани ревюта и отзиви в Yoyube , както и вашите мнения от опит и практика тук в този форум, с особенно-големи благодарности за напътствията от всички вас и най-вече с уважение към компетентноста и професионализма на колегата @ zaharia , залагайки на моят инстинкт и усет събирайки всичката тази информация и знания от всичките тези първоизточници, най-накрая направих своят избор консумативи за поредното предстоящо обслужване на личният ми автомобил.
Особенно съм впечатлен от всичко видяно и прочетено като достоверност най-вече от Руски първоизточници - за пореден път доказателство че са уникални като знания,опит,производство,тестове и всичко останало както е във всяка свера при руснаците , без значение за какво става въпрос.

Всички компоненти вече закупих и са при мен , нека да не звучи като реклама, но съм впечатлен от отношение,качество,цена и експресност на доставката от човека на когото си поръчах и препоръчвам с две ръце - https://www.motorni-masla.net/

В крайна избрах ето това:

Масло: RAVENOL VST 5W40 FullSynth 5 литра .

Всички филтри - маслен,въздушен и купе с активен въглен са MAHLE Made in Austria


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Дали това е най-добрият избор или не, не мога да кажа - мисля че като за в България на фона на всичко останало е на ниво.

Още веднъж, благодаря на всички колеги отзовали се по темата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от zaharia » 01 Юни 2020, 19:51

Изборът ти е добър колега, няма за какво да се притесняваш, чакаме като изкараш един интервал с маслото отзиви за него:)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от Guberkov » 02 Юни 2020, 9:21

zaharia написа:Изборът ти е добър колега, няма за какво да се притесняваш, чакаме като изкараш един интервал с маслото отзиви за него:)


Да разбира се, ще дам отзиви при първи впечатления.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от stoqnov23 » 05 Авг 2020, 17:41

Колеги да се включа и аз към темата.Първо да попитам автора,какви са му впечатленията от маслото? Работи ли тихо колата,пипа ли го?Аз съм със н52б25а след почти пълен основен ремонт още със първото масло за разработка (мобил 5в40),със което ми се струва шумничък мотора,може би трябват още доста километри,докато се напаснат частите,и да утихне още все пак съм минал само 1300км още.Та сигурно ще го сменя пак на около 2000 км,и се чудех дали да търся кастрол от чужбина,или да поръчам този ревеанол от колегата laviatan,със шанс да попадна на истинско масло,което за този капризен мотор ще му дойде много добре.Другата ми дилема е дали да не трябва да се минат още 4-5хил км със някакво масло за доразработка,и чак тогава да сложа хубаво,и по-скъпо,или още след първата смяна да се слага хубаво масло вече.И трето още се чудя много дали да е 5-30 или 5-40 понеже,като взех колата се караше само на 5-30,и всякаш работеше доста по-тихо от сега,но с оглед на дизайна на мотора не се знае,дали няма да почне да го пипа повечеко.Но всякаш искам да е 5-30,да работи още по-мазно колата.Другият проблем е,че е без катализатори,и много гадно мирише на отворени прозорци по светофарите, и в спряло положение.Та се чудех също дали по-добрият вариянт тук ще е лл4 за по-малко вредни емисии, и миризми но пък да се отрази на работата на мотора,или във случея със лл01,няма да има голяма разлика.Как ще ме съветвате да постъпя?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от Kurtov » 06 Авг 2020, 13:05

Има масла за разработка, не знам дали не е късно за тях, щом вече си минал 1300 км.
Най-добре е да сложиш катализатор и тогава би трябвало да спре да мирише.
Не вярвам от ll-01 до ll-04 да усетиш разлика в тази посока.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от Guberkov » 06 Авг 2020, 19:34

stoqnov23 написа:Колеги да се включа и аз към темата.Първо да попитам автора,какви са му впечатленията от маслото? Работи ли тихо колата,пипа ли го?Аз съм със н52б25а след почти пълен основен ремонт още със първото масло за разработка (мобил 5в40),със което ми се струва шумничък мотора,може би трябват още доста километри,докато се напаснат частите,и да утихне още все пак съм минал само 1300км още.Та сигурно ще го сменя пак на около 2000 км,и се чудех дали да търся кастрол от чужбина,или да поръчам този ревеанол от колегата laviatan,със шанс да попадна на истинско масло,което за този капризен мотор ще му дойде много добре.Другата ми дилема е дали да не трябва да се минат още 4-5хил км със някакво масло за доразработка,и чак тогава да сложа хубаво,и по-скъпо,или още след първата смяна да се слага хубаво масло вече.И трето още се чудя много дали да е 5-30 или 5-40 понеже,като взех колата се караше само на 5-30,и всякаш работеше доста по-тихо от сега,но с оглед на дизайна на мотора не се знае,дали няма да почне да го пипа повечеко.Но всякаш искам да е 5-30,да работи още по-мазно колата.Другият проблем е,че е без катализатори,и много гадно мирише на отворени прозорци по светофарите, и в спряло положение.Та се чудех също дали по-добрият вариянт тук ще е лл4 за по-малко вредни емисии, и миризми но пък да се отрази на работата на мотора,или във случея със лл01,няма да има голяма разлика.Как ще ме съветвате да постъпя?


Мотора работи тихо и добре с маслото(RAVENOL VST 5W40 FULL-SYNTH Long Life 01) не го пипа ,което сега съм сипал след обслужване и ремонт за пушеци и харч на масло 1 литър на 1000 километра.

Но сякаш с предишното масло ,което бях сипал - MOTUL X-Clean 8100 5W40 Long Life 04 , въпреки пушаците и харча на масло , мотора някак си по-добре се развърташе и колата беше доста по-пъргава, не зная дали това да го отдам и на това че след ремонта се съвпаднаха и смяната на размера на гумите с джантите - преди смяната на маслото и ремонта бях с 205/55/16 , след смяната на маслото и ремонта съм с 225/40/18 - това някой,който е запознат как размера на гумите и цолажа на джантите влияят на вървежа на колата ще каже.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от stoqnov23 » 06 Авг 2020, 21:26

Вече бях минал по тази игра със катовете.Платих 300 лв за нови питки със заварките ( сигурно някой е срещал обявата за внедряване на новите пити за катализатори,и дпф предимно от Варна) отделно платих 250 лв за труд за монтаж/демонтаж на колекторите (от моя майстор,те казаха че не се наемат да го правят,ако не са отдоло),и не обираха толкова миризмата тези питки,но поне звукът на колата се оправи.И все пак да не говорим колко време трябваше да търпя още по-силна миризма на лепилото,което чаках да се размирише поне 2 месеца,и точно още на първия месец вече се раздрънкаха питките вътре,и накрая след още месец и половина,като баталяса мотора вече, като свалихме колекторите бяха на парчета вътре,и отново без катализатори - стържещ отвратителен звук,и отвратителна миризма във купето,особено във спряло положение.Да не говорим като си вкарвам колата във двора цялата къща със отворени прозорци се размирисва на изгорели газове не знам защо чак толкова изгаря.И старото ми бмв беше без катализатори, ама никога не е миришело така.Още ме е яд че хвърлих толкова пари за нищо.Ако търся пък от морга сигурно ще ми искат 400-500лв,ако не и повече,и като знам разхода на масло на тези коли сигурно ще са стопени.Към колегата какъв ремонт прави сменя ли сегменти понеже,и аз бях на литър/1000,и си плачеше за смяна на сегменти.И ако си на първото масло за разработка след колко време го хвърли,и имало ли е загуба да речем около 200-400 мл след 1000км,докато се напаснат сегментите,и гумичките,и като цяло как ти премина разработката как ти казаха да я караш,и кога можеш да натискаш повече?Или само си сменял гумичките,и масления сепаратор

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b

Мнение от Guberkov » 07 Авг 2020, 0:41

stoqnov23 написа:Вече бях минал по тази игра със катовете.Платих 300 лв за нови питки със заварките ( сигурно някой е срещал обявата за внедряване на новите пити за катализатори,и дпф предимно от Варна) отделно платих 250 лв за труд за монтаж/демонтаж на колекторите (от моя майстор,те казаха че не се наемат да го правят,ако не са отдоло),и не обираха толкова миризмата тези питки,но поне звукът на колата се оправи.И все пак да не говорим колко време трябваше да търпя още по-силна миризма на лепилото,което чаках да се размирише поне 2 месеца,и точно още на първия месец вече се раздрънкаха питките вътре,и накрая след още месец и половина,като баталяса мотора вече, като свалихме колекторите бяха на парчета вътре,и отново без катализатори - стържещ отвратителен звук,и отвратителна миризма във купето,особено във спряло положение.Да не говорим като си вкарвам колата във двора цялата къща със отворени прозорци се размирисва на изгорели газове не знам защо чак толкова изгаря.И старото ми бмв беше без катализатори, ама никога не е миришело така.Още ме е яд че хвърлих толкова пари за нищо.Ако търся пък от морга сигурно ще ми искат 400-500лв,ако не и повече,и като знам разхода на масло на тези коли сигурно ще са стопени.Към колегата какъв ремонт прави сменя ли сегменти понеже,и аз бях на литър/1000,и си плачеше за смяна на сегменти.И ако си на първото масло за разработка след колко време го хвърли,и имало ли е загуба да речем около 200-400 мл след 1000км,докато се напаснат сегментите,и гумичките,и като цяло как ти премина разработката как ти казаха да я караш,и кога можеш да натискаш повече?Или само си сменял гумичките,и масления сепаратор


Ами маслообирателни сегменти ако имаш впредвид - не съм сменял, а и нямаше нужда при положение че колата се разпушваше едва чак на 6-тата минута, след като запаля което е ясен знак че в следствие на опечени и разширени гумички на клапаните вдигайки маслото горе до капака на клапаните.
Ако беше сегменти щеше да пуши още със запалването :)
Този мотор страда основно от високата работна температура 105-110 градуса фабрично-заложана заради екологични норми и икономия на гориво,в резултат на което налице е опечени гумички на клапаните още на 80 000км. от нова кола и харч на масло до 1 литър на 2000км .
Е ако колата е на 400-500 000км. може и да е за основен ремонт на мотора от-до, разбира се :)
А и моята кола до преди ремонта вървеше отлично като динамика, нямаше загуба на компресия на реални 170 000 км.

Ремонта беше - смяна на всички О-пръстени , гарнитури и уплътнения в отсега и областа на капака на клапаните, смяна вал за променливият ход на клапаните както и кобилиците 8горни/8долни към него от към входящата част защото имаха накопано и абразив от не навременна смяна на маслото от предишният първи собственник.
Мотора надоло от капака на клапаните не е пипан.
Всичко е отлично и без грам пушек с форсиране до 7000 оборота на място , и за сега слава на бога без грам загуби на масло.

Това е :)

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook