Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b20
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
57 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b20
Здравейте, дайте предложение за марка и модел масло , различно от имитации на CASTROL и Shell.
Пробвал съм до сега Motul 8100 X-Clean 5W40 ( бива) , ориентирал съм се към BARDAHL 5W40 , но искам да чуя и отзиви и мнения на всички вас, които сте сменяли маслото да речем през последните 6 месеца и с какво.
Тъй,като всички знаем, че тук в България има много ментета на известните премиум-марки масла(включително и оригиналното BMW).
Ако се налее масло 5W40 LL01 сертифицирано за EURO2 или EURO3 (моделите до 2004-та година), вместо LL04 за EURO4/EURO 5 след 2004-та година , дали би имало проблем за мотора или катализаторите.
Поздрави.
Пробвал съм до сега Motul 8100 X-Clean 5W40 ( бива) , ориентирал съм се към BARDAHL 5W40 , но искам да чуя и отзиви и мнения на всички вас, които сте сменяли маслото да речем през последните 6 месеца и с какво.
Тъй,като всички знаем, че тук в България има много ментета на известните премиум-марки масла(включително и оригиналното BMW).
Ако се налее масло 5W40 LL01 сертифицирано за EURO2 или EURO3 (моделите до 2004-та година), вместо LL04 за EURO4/EURO 5 след 2004-та година , дали би имало проблем за мотора или катализаторите.
Поздрави.
Последна промяна Guberkov на 07 Май 2020, 22:36, променена общо 1 път
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b
Ако ще купуваш от местен магазин Ravenol нямат все още ментета и съответно цената не е от най-ниските. Иначе, ако искаш да избегнеш ментетата просто поръчваш от чужбина.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b
madafaka_donkele написа:Ако ще купуваш от местен магазин Ravenol нямат все още ментета и съответно цената не е от най-ниските. Иначе, ако искаш да избегнеш ментетата просто поръчваш от чужбина.
Благодаря колега.
Но нека,колкото се може повече колеги да дадат мнение, за да направим пълен обзор по темата за маслата , без значение от марка и цена.
Идеята е да отсеем ментетата от читавите масла на базата на практически резултати от смяна , защото от калпави масла може някой да се подведе да ремонтира читав мотор без проблеми заради менте масло , защото и този сценарий го има с харча на масло да речем от порядъка на 1 литър на 2000-2500км....
Ясно е че когато мотора е с проблеми, и от марс някой да донесе масло - харча няма да изчезне
И не на последно място , дали е проблем да се налее масло на мотор N46B20 Valvetronic 2.0 150ps(EURO4) вместо 5W40 LL04 - да се налее ето-това 5W40 LL01(което е за предишните мотори на BMW птимерно E39 E46 Euro 2 , Euro 3)
Това е и идеята ми на текущата дискусия.
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b
Не съм 100% сигурен, но мисля, че LL04 са 0W40 и 5W30, а LL01 е 5W40, като LL04 са за по-новите и капризни двигатели, а LL01 за старите мотори. Аз на 39-ката съм слагал и двата вида и двата вискозитета и разлика не усещам, но на по-нова кола не бих сложил LL01.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b
madafaka_donkele написа:Не съм 100% сигурен, но мисля, че LL04 са 0W40 и 5W30, а LL01 е 5W40, като LL04 са за по-новите и капризни двигатели, а LL01 за старите мотори. Аз на 39-ката съм слагал и двата вида и двата вискозитета и разлика не усещам, но на по-нова кола не бих сложил LL01.
Не е точно-така, но няма значение.
От всичките стойности вискозитети има и LL01 ( за мотори до EURO 3 до края на 2003-та година с екологични норми и изискваяния,с малко повече съдържание на сяра в маслото при изгаряне ) и LL04 ( EURO 4 след 2004-та година с по-ниско съдържание на сяра в маслото при изгаряне ).
Ясно е че комерса е в полза на ЕКО-нормите , което въобще не ме засяга - въпроса е да не оказва негативно влияние върху работата и износването на двигателя.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 720
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b
Don_Diego написа:Ravenol
Колеги , точно за това масло на Ravenol ли говорите :
RAVENOL VMO 5W-40 - 5 ЛИТРА 80,38 лв.
Cпeцифиĸaции и oдoбpeния:
АРІ ЅN/СF
АСЕА С3
МВ 229.31
VW 502 00 / 505 00 / 505 01
ВМW Lоnglіfе-04
GМ Dехоѕ 2
Tecтвaнo и oдoбpeнo в:
Роrѕсhе А40
Fоrd WЅЅ-М2С917-А
Fіаt 9.55535-Ѕ2
Fіаt 9.55535-GН2
https://www.avtochastionline24.bg/ravenol/8211385
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b
Всички масла идват или от бритиш петролиум или от тексако, нашият нефтохим изобщо не го бръсна за фактор в бизнеса с нефтопреработването..
Карат ги на гарата с вагони, и явно ги бутилират някъде тук! виждал съм ги вагони стотици BP като ходих да спотвам влаковете с канона..
Карат ги на гарата с вагони, и явно ги бутилират някъде тук! виждал съм ги вагони стотици BP като ходих да спотвам влаковете с канона..
Тиез коне искат да ядат....
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 703
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b
Guberkov написа:madafaka_donkele написа:Ако ще купуваш от местен магазин Ravenol нямат все още ментета и съответно цената не е от най-ниските. Иначе, ако искаш да избегнеш ментетата просто поръчваш от чужбина.
Благодаря колега.
Но нека,колкото се може повече колеги да дадат мнение, за да направим пълен обзор по темата за маслата , без значение от марка и цена.
Идеята е да отсеем ментетата от читавите масла на базата на практически резултати от смяна , защото от калпави масла може някой да се подведе да ремонтира читав мотор без проблеми заради менте масло , защото и този сценарий го има с харча на масло да речем от порядъка на 1 литър на 2000-2500км....
Ясно е че когато мотора е с проблеми, и от марс някой да донесе масло - харча няма да изчезне
И не на последно място , дали е проблем да се налее масло на мотор N46B20 Valvetronic 2.0 150ps(EURO4) вместо 5W40 LL04 - да се налее ето-това 5W40 LL01(което е за предишните мотори на BMW птимерно E39 E46 Euro 2 , Euro 3)
Това е и идеята ми на текущата дискусия.
Прочети внимателно тази тема за маслата - ще намериш отговорите: viewtopic.php?f=116&t=255530&start=2355 , а колегата @zaharia също може да питаш. С този Motul дето си карал, а мислиш за BARDAHL е от "трън" та на "глог" Има анализи и те ясно показват какви са тези масла. Ако търсиш качество прочети темата от линка дето посочих.
Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b
Аз също съм с RAVENOL купувам го от тука https://www.moto25.bg/
Няма начин да няма начин
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b
nikola59 написа:Guberkov написа:madafaka_donkele написа:Ако ще купуваш от местен магазин Ravenol нямат все още ментета и съответно цената не е от най-ниските. Иначе, ако искаш да избегнеш ментетата просто поръчваш от чужбина.
Благодаря колега.
Но нека,колкото се може повече колеги да дадат мнение, за да направим пълен обзор по темата за маслата , без значение от марка и цена.
Идеята е да отсеем ментетата от читавите масла на базата на практически резултати от смяна , защото от калпави масла може някой да се подведе да ремонтира читав мотор без проблеми заради менте масло , защото и този сценарий го има с харча на масло да речем от порядъка на 1 литър на 2000-2500км....
Ясно е че когато мотора е с проблеми, и от марс някой да донесе масло - харча няма да изчезне
И не на последно място , дали е проблем да се налее масло на мотор N46B20 Valvetronic 2.0 150ps(EURO4) вместо 5W40 LL04 - да се налее ето-това 5W40 LL01(което е за предишните мотори на BMW птимерно E39 E46 Euro 2 , Euro 3)
Това е и идеята ми на текущата дискусия.
Прочети внимателно тази тема за маслата - ще намериш отговорите: viewtopic.php?f=116&t=255530&start=2355 , а колегата @zaharia също може да питаш. С този Motul дето си карал, а мислиш за BARDAHL е от "трън" та на "глог" Има анализи и те ясно показват какви са тези масла. Ако търсиш качество прочети темата от линка дето посочих.
Колега тя тази тема 158 страници и е от 2011 година, за 9 години нещата и с моторите и с еко нормите се смениха незнам и аз колко пъти , за маслата да не говорим за тия 9 години и колко премиум марки като CASTROL се сдобиха с клонинг-ментаци, а и темата касае глобално всички мотори дизел/бензин различна архитектура и концепции.
Въпросът ми е конкретен - N46B20 към днешна дата , кое масло е оптималният вариант, без значение марка,модел и цена - за да се избегне вероятноста максимално от масло-менте.
От линка който си ми дал излиза , че LIQUI MOLY Synthoil High Tech и RAVENOL VPD са според тамушните анализи с най-висок процент PAO , смазочни свойства или там каквото и да означава това.
До тук темата е на страната на RAVENOL , според отзиви от няколко колеги писали тук.
Продължавайте с мнения за най-добър вариант масло 5W40 към днешна дата за N46B20 .
- lpStoyanov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 24.06.2019
- Кара: E92
Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b
onewg написа:Всички масла идват или от бритиш петролиум или от тексако, нашият нефтохим изобщо не го бръсна за фактор в бизнеса с нефтопреработването..
Карат ги на гарата с вагони, и явно ги бутилират някъде тук! виждал съм ги вагони стотици BP като ходих да спотвам влаковете с канона..
Това твърдение малко ме притесни. Колега, имаш ли наблюдения за BMW Twin Power Turbo 5W-30 маслото? Исках да го поръчам от maslo1. Преди бях чел добри отзиви на хора от форума, които купуват от там и са доволни.
Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b
Guberkov написа:nikola59 написа:Guberkov написа:madafaka_donkele написа:Ако ще купуваш от местен магазин Ravenol нямат все още ментета и съответно цената не е от най-ниските. Иначе, ако искаш да избегнеш ментетата просто поръчваш от чужбина.
Благодаря колега.
Но нека,колкото се може повече колеги да дадат мнение, за да направим пълен обзор по темата за маслата , без значение от марка и цена.
Идеята е да отсеем ментетата от читавите масла на базата на практически резултати от смяна , защото от калпави масла може някой да се подведе да ремонтира читав мотор без проблеми заради менте масло , защото и този сценарий го има с харча на масло да речем от порядъка на 1 литър на 2000-2500км....
Ясно е че когато мотора е с проблеми, и от марс някой да донесе масло - харча няма да изчезне
И не на последно място , дали е проблем да се налее масло на мотор N46B20 Valvetronic 2.0 150ps(EURO4) вместо 5W40 LL04 - да се налее ето-това 5W40 LL01(което е за предишните мотори на BMW птимерно E39 E46 Euro 2 , Euro 3)
Това е и идеята ми на текущата дискусия.
Прочети внимателно тази тема за маслата - ще намериш отговорите: viewtopic.php?f=116&t=255530&start=2355 , а колегата @zaharia също може да питаш. С този Motul дето си карал, а мислиш за BARDAHL е от "трън" та на "глог" Има анализи и те ясно показват какви са тези масла. Ако търсиш качество прочети темата от линка дето посочих.
Колега тя тази тема 158 страници и е от 2011 година, за 9 години нещата и с моторите и с еко нормите се смениха незнам и аз колко пъти , за маслата да не говорим за тия 9 години и колко премиум марки като CASTROL се сдобиха с клонинг-ментаци, а и темата касае глобално всички мотори дизел/бензин различна архитектура и концепции.
Въпросът ми е конкретен - N46B20 към днешна дата , кое масло е оптималният вариант, без значение марка,модел и цена - за да се избегне вероятноста максимално от масло-менте.
От линка който си ми дал излиза , че LIQUI MOLY Synthoil High Tech и RAVENOL VPD са според тамушните анализи с най-висок процент PAO , смазочни свойства или там каквото и да означава това.
До тук темата е на страната на RAVENOL , според отзиви от няколко колеги писали тук.
Продължавайте с мнения за най-добър вариант масло 5W40 към днешна дата за N46B20 .
1. Тази тема е достатъчно актуална, никой не ти казва да я четеш от началото.
2. Двигателя ти не е с нищо по-различен от всички други двигатели.
3. За менте масло, не знам дали има тук във форума кой да ти гарантира, къде маслата са менте и къде са оригинални.
Ravenol преди време имаха номер на всяка туба и онлайн се проверяваше с този номер, дали маслото е оригинално.
Аз лично съм поръчвал масло и от ato24.de.
4. Най-доброто 5w40 за този мотор според мен е Redline euro 5w40.
Успех!
- kikko
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b
Всичко по темата за маслата е казано отдавна. Коментирано, коментирано ,коментирано. Сто човека-сто мнения. Аз лично всичките ми коли(БМВ-та и др. марки) съм карал с това,което дава производителя. БМВ маслото си го купувам от доверен търговец на прекрасна цена и оплаквания нямам. Като мотора почне да "говни", каквото и да му сипете няма да го поправите.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Колеги, дайте предложение за не-МЕНТЕ масло 5W40 за N46b
Четох,четох мнения в наши,руски,немски,английски форуми и сайтове не само BMW и VAG-групите , и май стигнах до извода че ще заложа на RAVENOL ( за което благодаря и на няколко колеги изказали мнение в този пост и са за това масло).
Така ориентирах се към МАСЛО RAVENOL VMO 5W-40 - 5 ЛИТРА 97.75 лв ето от тук: https://oilgroupbg.com/ravenol-vmo-5w-40-5l.html?search=RAVENOL%20VMO%205W&category_id=0
Сега ако дадете мнение за разликата между RAVENOL VMO 5W-40 и RAVENOL VPD 5W-40 кое е по-подходящото за N46B20(съобразено с това че тези мотори имат навика да побутват маслото) , както и мнение за посочения търговец, може би ще съм на финала в избора на масло.
Благодаря на всички отзовали се колеги за мненията и съветите.
Така ориентирах се към МАСЛО RAVENOL VMO 5W-40 - 5 ЛИТРА 97.75 лв ето от тук: https://oilgroupbg.com/ravenol-vmo-5w-40-5l.html?search=RAVENOL%20VMO%205W&category_id=0
Сега ако дадете мнение за разликата между RAVENOL VMO 5W-40 и RAVENOL VPD 5W-40 кое е по-подходящото за N46B20(съобразено с това че тези мотори имат навика да побутват маслото) , както и мнение за посочения търговец, може би ще съм на финала в избора на масло.
Благодаря на всички отзовали се колеги за мненията и съветите.
57 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани