BMW E92 328i висок разход и врибрации

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 27.03.2017

BMW E92 328i висок разход и врибрации

Мнение от niksss » 09 Мар 2020, 11:08

Здравейте колеги. Имам проблем с колата ми от 6-7 месеца и не мога да разбера от къде идва. Колата е 2012 BMW E92 328i X-Drive на 112 000км. Мотора е N51B30. От 6 месеца насам разхода на автомобила се вдигна с около 3 литра на 100 извънградско и градско, като извънградско се усеща най-много. При шофиране със 130км/ч ми дава около 13.5/100, а преди с тази скорост беше 9-10/100. Градко разхода ми е около 19-20/100, а преди беше към 16/100. Също така има врибрации на празен ход. Не са силни, но се усещат. Доста рядко се случва, но понякога мени обороти на празен ход (+- 200 оборота) и се усеща, че колата се мъчи.
Нещата които съм направил до сега са:
-Всички бобини (преди от време на време колата прекъсваше, но от както съм ги сменил не е прекъсвала)
-Бях със спортен филтър K&N, но го смених с обикновен защото си мислих, че той може да прави проблеми
-Веднъж ми беше набило грешка за ваноса (Vanos Cold Start) и изчистих соленоидите. От тогава тази грешка не се е появявала.
-Смених Ламбда сондата преди катализатора на Bank 2 (4,5,6 цилиндър) тъй като беше изгоряла.
-Ходих на тест за вакуми с пушек машина. Не откриха нищо.
-Тествах ламбда сондите дали реагират при впръскване на спрей в интейка. Реагират адекватно и веднага отнемат гориво.

Като грешки ми дава всички сонди. Понякога дава lean mixture, понякога rich. Винаги първата грешка която се набива е бедна смес на сондата след катализатора на bank 1 (1,2,3 цилиндър). После набива грешки и за другите.
2C2B - Oxygen sensor before cat (bank 1) - system check (mixture stuck at ritch)
2C2C - Oxygen sensor before cat (bank 2) - system check (mixture stuck at ritch)
2C31 - Oxygen sensor emission control
2C6B - Oxygen sensor after cat(bank 1): system check
2CB6 - Oxygen sensor after cat(bank 1): signal fixed at lean

Последно разглеждах (LTFT)Long Term Fuel Trims и не ми изглеждаха окей. На празен ход LTFT на Bank 1 ми дава +11%, а на bank 2 - 0%. При шофиране на темпомат с 100км/ч bank 1 - 5%, bank 2 - 0-1%.
Каква може да е причината само първите 3 цилиндъра да работят с бедна смес ? Изключваме инжекторите като вариант защото колата има газ и проблема и Fuel Trim-овете са абсолютно едни и същи на бензин и газ.
Последно съм сменял свещите преди 50 000км, възможно ли е проблема да е от тях и да са за смяна ?
Друго като идея ми идва катализатора да е сдал багажа, но на тези километри ми се вижда малко съмнително.
Също пропуснах да споделя, че колата има ремап в madness, но този проблем се появи близо 1 година и 20 000км след ремапа. Снимката долу е на LTFT на празен ход, на загрял автомобил.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: BMW E92 328i висок разход и врибрации

Мнение от Infinity_bg » 15 Мар 2020, 13:33

Много възможно точно катализатора да е заминал. Вероятно е запушен тотално.
BMW 325i M3 look.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook