Масло от тръбата за отрботените пари.

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 8.11.2016
Пол: Мъж
Кара: Е91

Масло от тръбата за отрботените пари.

Мнение от toshibata » 31 Яну 2020, 12:57

Здравейте колеги.Колата е е91 320д 163к.с.Става въпрос за тръбата, която идва от дебитомера към турбото и в нея влиза един маркуч за отработените газове. Именно този маркуч отвън е постоянно в масло и дори понякога прави капки върху самото турбо и от топлината започва да пуши и мирише. Пробвах със съликон, скоби и пак омаслява.Като сваля тръбата вътре е мазна, но няма чак толкова масло камо ли да тече. Отвън обаче като пипам маркуча когато съм карал колата ми прави ръката в масло. Избърсвам го и след няколко дни пак всичко става в масло.Колата е обслужена филтъра за картерни газове е сменям скоро с оригинален, турбото е на 1000км.след ремонт, сменях основни и биелни лагери когато го правих. Нямам загуба на масло, дпф регенерира нормално ауспуха няма капка черно.От вакум помпата нямам теч скоро и сменях о пръстените не че има общо с темата, но все пак. Питах няколко майстора и повечето казват, че всички, дори и новите коли се омаслявали там, други казват, че не е нормално чак толкова и говорят за сегменти и високо картерно налягане.Колата си върви нормално нямам забележки. Няма шумове не пуши или каквито и да били проблеми. Само това омасляване ме дразни и не знам как да го спра. Интересува ме при вашите коли така ли е и дали е нормално.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Масло от тръбата за отрботените пари.

Мнение от vld » 02 Фев 2020, 10:02

Правилно са ти казали, виско картерно налягане, сегменти, повредена вакум помпа (разнитена) или скъсан клапан за картерната вентилация.
Писал си че е нов оригинален, вероятно не е в него проблема.
По каква причина си сменявал основни и биелни лагери? При този ремонт какво беше състоянието на цилиндрите и износването на сегментите беше ли проверено?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 8.11.2016
Пол: Мъж
Кара: Е91

Re: Масло от тръбата за отрботените пари.

Мнение от toshibata » 02 Фев 2020, 10:22

Когато свалиха турбото което беше счупено в сервиза казаха, че трябва да установят защо се е получило така.Измериха налягането на мотора и беше много ниско. Свалиха картера и имаше стружки след което свалиха лагерите и видимо проблема беше от тях.Промихме след това мотора с ново масло и добавка. Това което ми обясниха, че от недостатъчно налягане турбото е сдало багажа. Валът и всичко останало било наред. Взеха ми една чанта пари и така. Въпроса е от къде да започна сега.Тази вакум помпа как се проверява? Филтъра за картерните газове е на 10000 км. Преди да го сменя беше избил отгоре масло и си мисля че може и той да ми е прецакал турбината въпреки че тя се развали много след това.Вчера гледах две е90 и двете този маркуч е сух а при мен направо си е в масло отвън. Притеснявам се да не се прецакал пак турбото защото това масло отива в него.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 8.11.2016
Пол: Мъж
Кара: Е91

Re: Масло от тръбата за отрботените пари.

Мнение от toshibata » 02 Фев 2020, 13:33

Колеги след много четене из форума реших и свалих вакум помпата. Пластината която е отзад си играеше накъдето си поиска. Отвора под нея не се затваря а стои постоянно отворен и явно че хем не прави хубав вакум хем надува масло в картената вентилация и филтъра го пропуска към тръбата към дебитомера и турбото.Четох че колега от е61 форума е имал същия дерт и след занитване на тази пластина си е решил проблема с това омасляване и загуба на масло. Аз забравих да пиша в началото, че педала на спирачките при палене сутрин е много твърд и после омеква,но мислех че е от вакум клапана до сервото даже съм го поръчал за да го сменям а то май проблема е от помпата.Утре ще я нося да я занитят и дано всички проблеми се решат. В случая ако всичко се нормализира трябва ли да сменям пак филтъра за карт. газове щом досега е пропускал и масло от високото налягане?

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 8.11.2016
Пол: Мъж
Кара: Е91

Re: Масло от тръбата за отрботените пари.

Мнение от toshibata » 02 Фев 2020, 13:37

IMG_20200202_133444.jpg
ето и пластината как е разместена.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Масло от тръбата за отрботените пари.

Мнение от datchko » 04 Фев 2020, 20:11

Трябваше наистина в началото на темата да пишеш, че педалът е твърд преди палене.
100% вакуум помпа, която води и до сериозна загуба на масло.
Според мен обаче купи нова на Pierburg, това е производителят на оригиналните. Номерът е 11667791232 и е към 300лв от колеги във форума.
Сменя се също и О-пръстена, който уплътнява между помпата и главата. Купува се оригинален - 11667794767 точно 11лв в Дарукар.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Масло от тръбата за отрботените пари.

Мнение от Kurtov » 04 Фев 2020, 20:50

datchko написа:Трябваше наистина в началото на темата да пишеш, че педалът е твърд преди палене.
100% вакуум помпа, която води и до сериозна загуба на масло.
Според мен обаче купи нова на Pierburg, това е производителят на оригиналните. Номерът е 11667791232 и е към 300лв от колеги във форума.
Сменя се също и О-пръстена, който уплътнява между помпата и главата. Купува се оригинален - 11667794767 точно 11лв в Дарукар.


:OT:
Аз да попитам.
Не е ли нормално след като колата не е работила цяла вечер, педала за спирачките да е твърд ?

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 8.11.2016
Пол: Мъж
Кара: Е91

Re: Масло от тръбата за отрботените пари.

Мнение от toshibata » 04 Фев 2020, 21:24

Колега Куртов абсолютно не е нормално педала да е камък сутрин. Може да се втвърди след няколко напомпвания и след като запали колата да омеква. Ами ако си с ръчни скорости и си на стръмен участък как палиш. Трябва всеки път ръчна да дърпаш. Да не говорим че някои модели палят след натискане на спирачка и съединител. Тогава какво правим?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Масло от тръбата за отрботените пари.

Мнение от Kurtov » 04 Фев 2020, 21:46

toshibata написа:Колега Куртов абсолютно не е нормално педала да е камък сутрин. Може да се втвърди след няколко напомпвания и след като запали колата да омеква. Ами ако си с ръчни скорости и си на стръмен участък как палиш. Трябва всеки път ръчна да дърпаш. Да не говорим че някои модели палят след натискане на спирачка и съединител. Тогава какво правим?


Хм.
Има логика в това, което казваш.
Аз не съм се забелязал, защото винаги дърпам ръчната, пък и рядко паркирам на стръмно.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 8.11.2016
Пол: Мъж
Кара: Е91

Re: Масло от тръбата за отрботените пари.

Мнение от toshibata » 04 Фев 2020, 21:52

:yes: :nono:

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 8.11.2016
Пол: Мъж
Кара: Е91

Re: Масло от тръбата за отрботените пари.

Мнение от toshibata » 04 Фев 2020, 22:17

Днес си взех вакум клапана и уплътнението. Свързах се с Краси Ацалов(Пловдив) и се разбрахме да отида да ми ги смени. Не го познавах, но сега мога горещо, да го препоръчам много е в час човека. И така по същество... Той установи, че омасляването ми е от спукан капак на клапаните а твърдия педал на спирачката е от замърсено клапанче на вкумната помпа отгоре. Капака са ми го спукали в сервиза който ми правих турбото. Тогава като си взимах колата забелязах, че не са сложили един болт на кутията на възд.филтър.Като ги питах казаха, че бил превъртял и после забравили да сложат. А те са го пренатегнали и сега от там сълзи стича се масло зад дебитомера и отива точно отдоло на маркуча за картерни газове.Сложихме силикон временно да видим какво ще стане. Ацалов също видя че възд.филтър е много мръсен а съм го сменял преди 2000км.След като го свалих е се оказа, че не са ми сложени тапите които се намират под него и така целият беше леш. Поръчах нов и го сменихме. Утре сутрин ще видя как е педала. Ако няма разлика ще сменяме клапана на сервото въпреки, че там е тегава работа защото е много заврян но.. Освен това ми почисти дебитомера и сменихме гуменото уплатнение на тръбата от дебитомера към турбото там където влиза в студения охлюв защото старото беше твърдо и не уплатняваше добре. Общо взето само добри думи за Краси Ацалов а утре отивам в сервиза в който ми направиха тези пакости да се разправям.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 8.11.2016
Пол: Мъж
Кара: Е91

Re: Масло от тръбата за отрботените пари.

Мнение от toshibata » 04 Фев 2020, 22:28

Снимки
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 8.11.2016
Пол: Мъж
Кара: Е91

Re: Масло от тръбата за отрботените пари.

Мнение от toshibata » 04 Фев 2020, 22:29

Снимки
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 8.11.2016
Пол: Мъж
Кара: Е91

Re: Масло от тръбата за отрботените пари.

Мнение от toshibata » 04 Фев 2020, 22:30

Снимки
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Масло от тръбата за отрботените пари.

Мнение от vld » 05 Фев 2020, 14:12

Попаднал си на точното място, ще останеш доволен!
Изображение

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook