Проблем при първо палене Е90

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 15.11.2010

Проблем при първо палене Е90

Мнение от vamika » 20 Яну 2020, 21:06

Здравейте, колеги. От около месец се боря с един проблем и немога да разбера от какво се получава. Колата е Е90 163 коня 2006 г 320д. Откакто застудя само при първият старт за деня колата не зарежда акумулатора докато не тръгна и не се рестартира нещо по електрониката. Подгрявам я и я паля без никакъв проблем. Изчаквам 2 минути на място и тръгвам. След около 500м до 1км каране таблото гасне за секунда заедно с всички светлини за секунда и се появяват два, три жълти символа на таблото. Спирам, гася и паля отново и след това цял ден нямам никакъв проблем. Купих нов акумулатор, защото старият беше на 8 години оргинален и когато го сложих първият ден нямаше проблем, но днес отново същия проблем. Реших да меря напрежението сутринта и преди да запаля беше 12,4в, след като запалих падна на 11,7 и така до този рестарт, който се случва малко след като потегля. Тогава започва да зарежда на 13,7 и през целия ден е така. Забравих да напиша, че когато работи преди рестарт пуши повече, но това е обяснимо. Необяснимото ми е защо това зареждане се случва на по късен етап, след рестарта на електрониката , а не веднага след като запаля. Търсих подобна тема ,но не открих и ако я повтарям се изеинявам и моля да ме прехвърлите към темата за да разбера какво да правя.
Намирам се в чужбина и тук не си играят с цените в сервизите на БМВ, затова търся насока. Предварително Благодаря!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 949
Регистриран на: 2.10.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 535d LCI
Мечтае да кара: F90

Re: Проблем при първо палене Е90

Мнение от datchko » 21 Яну 2020, 10:06

vamika написа:Здравейте, колеги. От около месец се боря с един проблем и немога да разбера от какво се получава. Колата е Е90 163 коня 2006 г 320д. Откакто застудя само при първият старт за деня колата не зарежда акумулатора докато не тръгна и не се рестартира нещо по електрониката. Подгрявам я и я паля без никакъв проблем. Изчаквам 2 минути на място и тръгвам. След около 500м до 1км каране таблото гасне за секунда заедно с всички светлини за секунда и се появяват два, три жълти символа на таблото. Спирам, гася и паля отново и след това цял ден нямам никакъв проблем. Купих нов акумулатор, защото старият беше на 8 години оргинален и когато го сложих първият ден нямаше проблем, но днес отново същия проблем. Реших да меря напрежението сутринта и преди да запаля беше 12,4в, след като запалих падна на 11,7 и така до този рестарт, който се случва малко след като потегля. Тогава започва да зарежда на 13,7 и през целия ден е така. Забравих да напиша, че когато работи преди рестарт пуши повече, но това е обяснимо. Необяснимото ми е защо това зареждане се случва на по късен етап, след рестарта на електрониката , а не веднага след като запаля. Търсих подобна тема ,но не открих и ако я повтарям се изеинявам и моля да ме прехвърлите към темата за да разбера какво да правя.
Намирам се в чужбина и тук не си играят с цените в сервизите на БМВ, затова търся насока. Предварително Благодаря!


При смяната на акумулатора регистриран ли е в колата, че е сменен?
Ако не е регистриран, трябва да се направи, както и да се погледне за какъв акумулатор е заложено - примерно не е ок, ако е заложено да е 90Аh, пък да си сложил 110Аh. Както е важно и типа акумулатор - дали е AGM или нормален.

Това е важно да се направи, за да знае колата, че зарежда нов акумулатор, а не стария. Тогава релето на алтернатора подава ток, точно толкова, колкото е нужно.

Според мен е хубаво да се провери и самото реле на алтернатора, за което стана дума. След като запалиш втория път и държи 13.7V - това е ниско, трява да е между 14.2V и 14.4V при изправно реле.

В обобщение - първо проверете с човек, който има нужния софтуер, за да провери и евентуално да кодира типа акумулатор, както и на колко Аh трябва да е, както и да го регистрира, че е нов. Като втора стъпка след регистрацията на новия акумулатор, е да се замери колко волта подава алтернатора и ако се оправи след регистрацията - добре, ако не - вероятно е да е за смяна самото реле на алтернатора.

P.S. - Релето е с номер на BMW - 12318510090 (ако алтернатора ти е на 180A). Струва 308лв в ДаруКар, но при колега от форума ще го намериш доста по-евтино. Може да сложиш и Valeo като алтернатива, ако алтернатора е Valeo, но много хора казват, че не изкарвало много време и в крайна сметка се налага все пак да се купи оригинално.
P.S.2 - За пушенето на колата сутрин - погледнете свещите и подгревното реле, което отговаря за свещите.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 15.11.2010

Re: Проблем при първо палене Е90

Мнение от vamika » 22 Яну 2020, 23:03

Здравейте, колеги! Направих каквото ме посъветвахте,но няма промяна в поведението на автомобила. Отидох в оторизиран сервиз на Бмв и регистрираха новия акумулатор и разлика няма. Докато е студена при първи старт не зарежда акумулатора. След 500 метра до 1км каране и светват грешки 24, 50 и 35. Спирам,гася,паля отново и всичко се оправя. Зарежда акумулатора на 13,8 при пуснати светлини музика и климатик. При изключени варира между 14,0 и 14,1волта. Проблем на диагностика не показва, а без този рестарт, който прави не зарежда акумулатора. В момента на рестарт сякаш колата за секунда спира.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 15.11.2010

Re: Проблем при първо палене Е90

Мнение от vamika » 02 Фев 2020, 22:02

Здравейте,колеги! Пробемът е отстранен. Моля, модернаторите да затворят темата. Оказа се проблем в основната конзола на волана с лостовете за мигачи, чистачки и тнт. Не откривам никаква логика, но след като бе подменена в сервиз на бмв за 760 евро, проблемът изчезна. След смяната намерих подобни статии в немски сайтове и разбрах, че и други са имали същия проблем. Благодаря за мненията и безаварийно шофиране през годината!

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook