Поддръжка на 330xd e91 ?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Ангел ангелов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 128
- Регистриран на: 30.12.2016
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E91 330xd
Re: Поддръжка на 330xd e91 ?
Основно всичко зависи от състоянието на автомобила,повечето са гробища и може да ти побелее косицата!за това гледай читавото и не се подлъгвай по цената основно,желателто е да знаеш рялните км на колата защото повечето са над 500 000км който влизат в бг за да са на цена!
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Поддръжка на 330xd e91 ?
HackeD написа:Също така не мисля, че водната помпа и термостатите трябва да са задължително ОЕ, преди месец смених водна помпа на Hepu, и големия термостат на Berh, не мисля че са лоши, 110лв водна помпа и 70лв термостат(най-скъпите преди ОЕ), не мисля че за още близо 300лв за ОЕ ще получа нещо доста по-качествено.
Виж примерно за веригите мисля, че е по-добре да са ОЕ(лично мое мнение), моята кола я купих със сменени(афтърмаркет), и не мога да дам точно мнение, просто така мисля.
За дисковете също така предишния собственик ги беше сменил с АТЕ цената от фактурата е 370лв/2бр.
(с 348мм. съм) и керамични накладки предни АТЕ 244лв. , верно колата спира зверски, нищо не че са ОЕ дисковете.
И аз тъй си виках и бях взел HEPU водна помпа. Изкара 45000 км и ме остави на магистралата. Под остави разбирай лагера ѝ се строши и ми изпадна ремъка. АТЕ-тата се кривят Дай ѝм време
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Поддръжка на 330xd e91 ?
С риск пак да разпалим спора OE или OEM/афтърмаркет...
Аз имам много добър опит със следните ОЕМ/Афтърмаркет части:
1. АТЕ на Е90, карам ги 35+ хил. км вече и почти 2г (обаче PowerDisc т.е. "нарязани" на кутията пишеше Made in Germany, обикновените Ате ми тресяха, те бяха с надпис Made in Czech Republic). Като минус мога само да кажа, че в началото накладките свиреха като се нагреят.
2. Термостат Behr (голям) го карах 1.5г беше чук, смених го с оригинален, оказа се, че нямаше нужда - след смяната никаква разлика в загряването. Тогава се убедих, че дизелът просто си загрява по-бавно.
3. Каквото съм сменял по тампони/окачване е било Lemfoerder/Sachs (и двете са под ZF шапката мисля) и съм доволен, нищо не се е разтропало.
4. Ремъците Continental (5 пъти по-евтини от ОЕ ремъка), а ролките Ina, не свирят и на 60хил. км при смяната си бяха почти като нови (можеха спокойно да изкарат до 100хил. км, майсторът ми се скара, че му ги нося за смяна). За протокола 2 безпроблемни (без свирене и прочее) смени съм правил на комплект ремъци и ролки.
5. Стъкло предно - смених го с Кобра-джийско. Колко камъни е изяло, а още не е счупено... Доста колеги пък се оплакват от Pilkington, който за година-две става на песъчинки или припада на петото камъче.
Това са моите 5 стотинки за близо 85хил. км пробег на Е91.
Та от моята камбанария - не е зле положението при ОЕМ/афтърмаркет. Уважавам мнението на колегите преди мен, но е редно да споменем, че има случаи и на ОЕ термостати да откажат, както и ОЕ дискове да тресат. Гаранция може да се намери както за ОЕ така и за афтърмаркет части - стига човек да си търси правата и да пази бележките, по закон всичко е с гаранция. Връщал съм гаранционно тресящото АТЕ и взех PowerDisc-а без драми и да се обяснявам.
П.П.
Лош опит имам само с биалетки Феби (платих си да сложат TRW.. но сервизът е решил да ми спести, че са сложили каквото има - т.е. Febi). Разхлопаха се за около 6 месца, смених си ги сам с Lemfoerder и от тогава нямам проблеми.
Аз имам много добър опит със следните ОЕМ/Афтърмаркет части:
1. АТЕ на Е90, карам ги 35+ хил. км вече и почти 2г (обаче PowerDisc т.е. "нарязани" на кутията пишеше Made in Germany, обикновените Ате ми тресяха, те бяха с надпис Made in Czech Republic). Като минус мога само да кажа, че в началото накладките свиреха като се нагреят.
2. Термостат Behr (голям) го карах 1.5г беше чук, смених го с оригинален, оказа се, че нямаше нужда - след смяната никаква разлика в загряването. Тогава се убедих, че дизелът просто си загрява по-бавно.
3. Каквото съм сменял по тампони/окачване е било Lemfoerder/Sachs (и двете са под ZF шапката мисля) и съм доволен, нищо не се е разтропало.
4. Ремъците Continental (5 пъти по-евтини от ОЕ ремъка), а ролките Ina, не свирят и на 60хил. км при смяната си бяха почти като нови (можеха спокойно да изкарат до 100хил. км, майсторът ми се скара, че му ги нося за смяна). За протокола 2 безпроблемни (без свирене и прочее) смени съм правил на комплект ремъци и ролки.
5. Стъкло предно - смених го с Кобра-джийско. Колко камъни е изяло, а още не е счупено... Доста колеги пък се оплакват от Pilkington, който за година-две става на песъчинки или припада на петото камъче.
Това са моите 5 стотинки за близо 85хил. км пробег на Е91.
Та от моята камбанария - не е зле положението при ОЕМ/афтърмаркет. Уважавам мнението на колегите преди мен, но е редно да споменем, че има случаи и на ОЕ термостати да откажат, както и ОЕ дискове да тресат. Гаранция може да се намери както за ОЕ така и за афтърмаркет части - стига човек да си търси правата и да пази бележките, по закон всичко е с гаранция. Връщал съм гаранционно тресящото АТЕ и взех PowerDisc-а без драми и да се обяснявам.
П.П.
Лош опит имам само с биалетки Феби (платих си да сложат TRW.. но сервизът е решил да ми спести, че са сложили каквото има - т.е. Febi). Разхлопаха се за около 6 месца, смених си ги сам с Lemfoerder и от тогава нямам проблеми.
- IvajloHristov
- Потребител
- Мнения: 23
- Регистриран на: 7.10.2015
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: е36/318ис,Е90/320Д
- Мечтае да кара: I8
Re: Поддръжка на 330xd e91 ?
Привет,от близо 5 години имам 320Д,колата я взех за 14к,има всички най-важни екстри за мен-навигация,кожен салон,парктроник,темпомат и ксенон.До момента съм дал още малко над 9000 по нея,като не броим горивото,автомивките и паркинг таксите:).Ремонтите за това време са ремонт на турбото за 900 в добър сервиз,нови зимни и летни гуми висок клас,демферна шайба,акумулатор,реле+подг.свещи,ремъци и ролки,накладки,спирачни маркучи и течност.Минал съм 55к км,като почти цялото е извънградско и имам 5 обслужвания за масла и филтри,Каско само първата година при закупуване/имам си гараж/.Ако сега я продам най вероятно струва 8 до 10к,да кажем 8,което значи че за 5 години ми е излязла 15 без горивото,което е 3000 на година или 250 на месец,читава 330ХД,сигурно може излезе около тази сума за 5 години,ако не е сигурно двойно нагоре.НО основния извод е,че голям разход е и обезценката на автомобила,аз много се замислям за 5 годишно Ф30 фейс,но читавите с екстри са поне 35-40к,а след 5 години ще са около 20к,което е доста над евентуалните разходи за ремонт и поддръжка....
Смъртта е по-лека от перце, а дългът по-тежък от планина
19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани