Поддръжка на 330xd e91 ?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 14.01.2020
Пол: Мъж

Поддръжка на 330xd e91 ?

Мнение от Kinjala2 » 14 Яну 2020, 15:30

Здравейте! Предстои ми покупка на BMW e91 330xd , до сега съм карал audi 80 и BMW e46 325xi като с тяхната поддръжка не съм имал проблем (по BMW-то само консумативи и 2 броя дискове ). Мой колеги и приятели ме наплашиха че e91 -цата и особено със 6 цилиндровия мотор (а именно 330) си е самоубийство пък да не сме говорили за x-drive колко бил проблемен на e91. След покупката на колата съм определил сума от 2000- 2300лв за първоначално обсулжане ( верига, масло , термостати ако се налага , масло на раздатката на Х-ът , може би накладки общо взето най-важните неща) тъ каква скъпа поддръжка ще ме очаква след това че да е "самоубийство" да поддържам 330xd e91 ?
Ще съм благодарен ако споделите таци информация.
:)

П.с. Месечните ми доходи не са кой знае колко високи но чак пък да не мога да обслужвам навреме не мисля.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Поддръжка на 330xd e91 ?

Мнение от vld » 15 Яну 2020, 15:48

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 14.01.2020
Пол: Мъж

Re: Поддръжка на 330xd e91 ?

Мнение от Kinjala2 » 15 Яну 2020, 16:11

vld написа:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=112&t=405431


Темата съм я чел но тя е от преди 4г. Цените на частите се менят а и самите коли остаряват. Доходите са ми по ниски от тези на автора на тази тема. Аз живея в собствен апартамент и нямам наеми / заеми за изплащане. Затова и съм пуснал тази тема на ново, да видя( и не само аз, а и тези които искат "по-прясна" информация за поддръжката на този двигател ) как стоят нещата 4 години по-късно.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Поддръжка на 330xd e91 ?

Мнение от vld » 16 Яну 2020, 10:06

Kinjala2 написа:
vld написа:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=112&t=405431


Темата съм я чел но тя е от преди 4г. Цените на частите се менят а и самите коли остаряват. Доходите са ми по ниски от тези на автора на тази тема. Аз живея в собствен апартамент и нямам наеми / заеми за изплащане. Затова и съм пуснал тази тема на ново, да видя( и не само аз, а и тези които искат "по-прясна" информация за поддръжката на този двигател ) как стоят нещата 4 години по-късно.

Шест цилиндрово БМВ без значение от мотора си е скъпо за поддръжка, само данъка ти е 400лв. на година.
Дали ще караш Ф30 или Е90 няма особенна разлика в цената на частите.
Можеш да я караш ако купиш хубава здрава кола няма да е проблем да се возиш с нея известно време.
Вериги 1500лв.
Съединител с маховик 1500лв.
На хд са по скъпи предните амотртесьори и не съм сигурен дали вече има автър маркет, преди нямаше и цената за един брой беше 700лв.
С доход под 2000-3000к лв. такъв автомобил просто ще го имаш и ще те е страх да го караш - сакън да не му се счупи нещо.
Спираките са ти от 500 до 1500лв. като разбереш че с тия от 500 нищо не става ще са ти 2000лв.
Само обслужването на автомата ти е около 500лв.
Като цяло колите са хубави и здрави, стига да не попаднеш на някой гроб, а тук на нашия пазар е пълно с такива, рядкост са добре поддържаните коли и те обикновенно са на висока цена.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 2.11.2014
Местоположение: София-Враца
Пол: Мъж
Кара: е92 335i
Мечтае да кара: е92 335i 500 коня

Re: Поддръжка на 330xd e91 ?

Мнение от Щурми » 16 Яну 2020, 15:20

Купувай без да се плашиш, не е чак толкова страшно, колкото някои се опитват да го изкарат.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 14.01.2020
Пол: Мъж

Re: Поддръжка на 330xd e91 ?

Мнение от Kinjala2 » 16 Яну 2020, 16:13

vld написа:
Kinjala2 написа:
vld написа:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=112&t=405431


Темата съм я чел но тя е от преди 4г. Цените на частите се менят а и самите коли остаряват. Доходите са ми по ниски от тези на автора на тази тема. Аз живея в собствен апартамент и нямам наеми / заеми за изплащане. Затова и съм пуснал тази тема на ново, да видя( и не само аз, а и тези които искат "по-прясна" информация за поддръжката на този двигател ) как стоят нещата 4 години по-късно.

Шест цилиндрово БМВ без значение от мотора си е скъпо за поддръжка, само данъка ти е 400лв. на година.
Дали ще караш Ф30 или Е90 няма особенна разлика в цената на частите.
Можеш да я караш ако купиш хубава здрава кола няма да е проблем да се возиш с нея известно време.
Вериги 1500лв.
Съединител с маховик 1500лв.
На хд са по скъпи предните амотртесьори и не съм сигурен дали вече има автър маркет, преди нямаше и цената за един брой беше 700лв.
С доход под 2000-3000к лв. такъв автомобил просто ще го имаш и ще те е страх да го караш - сакън да не му се счупи нещо.
Спираките са ти от 500 до 1500лв. като разбереш че с тия от 500 нищо не става ще са ти 2000лв.
Само обслужването на автомата ти е около 500лв.
Като цяло колите са хубави и здрави, стига да не попаднеш на някой гроб, а тук на нашия пазар е пълно с такива, рядкост са добре поддържаните коли и те обикновенно са на висока цена.




Проверих цените на амортисьори и вериги в интернет /само части без таксите за труд при монтаж/ цифрите са далеч от вашите. Също така проверих и цени на други неща споменати от вас които също имат разлика но не чак толкова фрапантна. Вие каква кола карате ? Сбъсквали ли сте се с този двигател защото по написаното от вас и по реални цени в момента по онлайн магазините разликата е много голяма. Също така тази верига която сте написали че струва 1500лв според мойте изчисления няма да излезне по скъро от 650лв с монтажа ! ( знам че двигателя се вади за да се смени и говорих с майстор за цената колко ще излезе) тъ тази верига не се ли сменя на +-190 000км ? За спирачките цените са 500-600 но не за брой а за комплект предни или задни като те също не се сменят всяка година а според карането /да речем на 2г / този маховик на всички коли е скъп , да тук е на двойна зена но и той не е задължително да е в лошо състояние все пак когато се купува вйпросната кола тя ще влезне във сервиз ! Тъ този маховик след смяната му също изкарва едни прилични 170 000+ километра дори и при агресивно шофиране. Поне така излиза по мой сметки и не знам защо Вие сте ги савишили с много. Може да греша, затова и съм пуснал темата тук за да получа помощ и адекватни коментари а и да насочим какви пари ще трябват както на мен така и на бъдещите собственици на 330 XD е90. Извинявам се ако съм Ви засегнал като оспорвам вашите суми но просто каквито и сметки да правя (сравнявайки цените в реално време) винаги излизат доста по-ниски и се чудя защо ? Бихте ли пояснили какво и защо по - точно според вас са такива сумите/каквито вие сте написали/ и ще Ви помоля да приложите линкове към вериги и спирачки. Благодаря!

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Поддръжка на 330xd e91 ?

Мнение от vld » 16 Яну 2020, 16:43

Kinjala2 написа:
vld написа:
Kinjala2 написа:
vld написа:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=112&t=405431


Темата съм я чел но тя е от преди 4г. Цените на частите се менят а и самите коли остаряват. Доходите са ми по ниски от тези на автора на тази тема. Аз живея в собствен апартамент и нямам наеми / заеми за изплащане. Затова и съм пуснал тази тема на ново, да видя( и не само аз, а и тези които искат "по-прясна" информация за поддръжката на този двигател ) как стоят нещата 4 години по-късно.

Шест цилиндрово БМВ без значение от мотора си е скъпо за поддръжка, само данъка ти е 400лв. на година.
Дали ще караш Ф30 или Е90 няма особенна разлика в цената на частите.
Можеш да я караш ако купиш хубава здрава кола няма да е проблем да се возиш с нея известно време.
Вериги 1500лв.
Съединител с маховик 1500лв.
На хд са по скъпи предните амотртесьори и не съм сигурен дали вече има автър маркет, преди нямаше и цената за един брой беше 700лв.
С доход под 2000-3000к лв. такъв автомобил просто ще го имаш и ще те е страх да го караш - сакън да не му се счупи нещо.
Спираките са ти от 500 до 1500лв. като разбереш че с тия от 500 нищо не става ще са ти 2000лв.
Само обслужването на автомата ти е около 500лв.
Като цяло колите са хубави и здрави, стига да не попаднеш на някой гроб, а тук на нашия пазар е пълно с такива, рядкост са добре поддържаните коли и те обикновенно са на висока цена.




Проверих цените на амортисьори и вериги в интернет /само части без таксите за труд при монтаж/ цифрите са далеч от вашите. Също така проверих и цени на други неща споменати от вас които също имат разлика но не чак толкова фрапантна. Вие каква кола карате ? Сбъсквали ли сте се с този двигател защото по написаното от вас и по реални цени в момента по онлайн магазините разликата е много голяма. Също така тази верига която сте написали че струва 1500лв според мойте изчисления няма да излезне по скъро от 650лв с монтажа ! ( знам че двигателя се вади за да се смени и говорих с майстор за цената колко ще излезе) тъ тази верига не се ли сменя на +-190 000км ? За спирачките цените са 500-600 но не за брой а за комплект предни или задни като те също не се сменят всяка година а според карането /да речем на 2г / този маховик на всички коли е скъп , да тук е на двойна зена но и той не е задължително да е в лошо състояние все пак когато се купува вйпросната кола тя ще влезне във сервиз ! Тъ този маховик след смяната му също изкарва едни прилични 170 000+ километра дори и при агресивно шофиране. Поне така излиза по мой сметки и не знам защо Вие сте ги савишили с много. Може да греша, затова и съм пуснал темата тук за да получа помощ и адекватни коментари а и да насочим какви пари ще трябват както на мен така и на бъдещите собственици на 330 XD е90. Извинявам се ако съм Ви засегнал като оспорвам вашите суми но просто каквито и сметки да правя (сравнявайки цените в реално време) винаги излизат доста по-ниски и се чудя защо ? Бихте ли пояснили какво и защо по - точно според вас са такива сумите/каквито вие сте написали/ и ще Ви помоля да приложите линкове към вериги и спирачки. Благодаря!

Колега в профила ми пише какво карам в момента, мотора е същия.
Кое ти е завишено не знам, но можеш да си провериш някои неща в realoem.com и да си сравниш цените на ОЕМ частите. та ОЕМ спирачни дискове с накладки са около 1500лв. за четирите колеола и то с отстъпка без труд. Всички 3.0д страдат от тресене когато се сложат автърмаркет дискове., само един преден диск ти е :
"Номенклатурен номер : 34116855000
Описание : ДИСК СПИРАЧЕН ПРЕДЕН Е90
Ед.цена (с ДДС) : 447.48 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените"
За смяна на ангренажните вериги с ОЕМ части само частите са около 900лв. като в тази цена няма гарнитури, с автърмаркет гарнитури идва към 1000лв. всичко.
Всичко по ангренажа автърмаркет е около 400лв. Това са цени само за части без труд.
Виж цената на термостатите, оригиналните са 265лв., водната помпа е 237лв., картерната вентилация е 121,86 :shock: (тия съвсем са откачили миналата година го взех за ~90)
Всички тези неща се купуват оригинални, особенно термостатите и масления сепаратор, айде за веригите може и автърмаркет.
В темата за частите има доста споделени цени от колеги, там можеш да се ориентираш кое колко струва.
Има голямо значение дали имаш отстъпки по магазините, дали си правиш сам колата и прочие, както и къде ще я караш тази кола, ако я въртиш основно извън градско е едно, ако е само в града е съвсем друго, просто разхода и е различен и само горивото, застраховките и данъците са си пари.
Маховика автърмаркет LUK съм го плащал 800лв. с зверска отстъпка която много малко хора могат да вземат, редовната му цена за крайни клиенти е 1400-1500лв. Съединителя комплект беше около 300-350лв, на е91цата ми.
Не е срашно просто понякога се налага по сериозно изваждане.
Писал си че си карал Е46 325хи, тук няма да е кой знае колко по различно, горе долу еднакви са нещата, като раликата е в това, че на кола на незнаен пробег (или такава около 250к км.) трябва да и смениш тези неща които съм споменал.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 14.01.2020
Пол: Мъж

Re: Поддръжка на 330xd e91 ?

Мнение от Kinjala2 » 16 Яну 2020, 17:23

vld написа:
Kinjala2 написа:
vld написа:
Kinjala2 написа:
vld написа:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=112&t=405431


Темата съм я чел но тя е от преди 4г. Цените на частите се менят а и самите коли остаряват. Доходите са ми по ниски от тези на автора на тази тема. Аз живея в собствен апартамент и нямам наеми / заеми за изплащане. Затова и съм пуснал тази тема на ново, да видя( и не само аз, а и тези които искат "по-прясна" информация за поддръжката на този двигател ) как стоят нещата 4 години по-късно.

Шест цилиндрово БМВ без значение от мотора си е скъпо за поддръжка, само данъка ти е 400лв. на година.
Дали ще караш Ф30 или Е90 няма особенна разлика в цената на частите.
Можеш да я караш ако купиш хубава здрава кола няма да е проблем да се возиш с нея известно време.
Вериги 1500лв.
Съединител с маховик 1500лв.
На хд са по скъпи предните амотртесьори и не съм сигурен дали вече има автър маркет, преди нямаше и цената за един брой беше 700лв.
С доход под 2000-3000к лв. такъв автомобил просто ще го имаш и ще те е страх да го караш - сакън да не му се счупи нещо.
Спираките са ти от 500 до 1500лв. като разбереш че с тия от 500 нищо не става ще са ти 2000лв.
Само обслужването на автомата ти е около 500лв.
Като цяло колите са хубави и здрави, стига да не попаднеш на някой гроб, а тук на нашия пазар е пълно с такива, рядкост са добре поддържаните коли и те обикновенно са на висока цена.




Проверих цените на амортисьори и вериги в интернет /само части без таксите за труд при монтаж/ цифрите са далеч от вашите. Също така проверих и цени на други неща споменати от вас които също имат разлика но не чак толкова фрапантна. Вие каква кола карате ? Сбъсквали ли сте се с този двигател защото по написаното от вас и по реални цени в момента по онлайн магазините разликата е много голяма. Също така тази верига която сте написали че струва 1500лв според мойте изчисления няма да излезне по скъро от 650лв с монтажа ! ( знам че двигателя се вади за да се смени и говорих с майстор за цената колко ще излезе) тъ тази верига не се ли сменя на +-190 000км ? За спирачките цените са 500-600 но не за брой а за комплект предни или задни като те също не се сменят всяка година а според карането /да речем на 2г / този маховик на всички коли е скъп , да тук е на двойна зена но и той не е задължително да е в лошо състояние все пак когато се купува вйпросната кола тя ще влезне във сервиз ! Тъ този маховик след смяната му също изкарва едни прилични 170 000+ километра дори и при агресивно шофиране. Поне така излиза по мой сметки и не знам защо Вие сте ги савишили с много. Може да греша, затова и съм пуснал темата тук за да получа помощ и адекватни коментари а и да насочим какви пари ще трябват както на мен така и на бъдещите собственици на 330 XD е90. Извинявам се ако съм Ви засегнал като оспорвам вашите суми но просто каквито и сметки да правя (сравнявайки цените в реално време) винаги излизат доста по-ниски и се чудя защо ? Бихте ли пояснили какво и защо по - точно според вас са такива сумите/каквито вие сте написали/ и ще Ви помоля да приложите линкове към вериги и спирачки. Благодаря!

Колега в профила ми пише какво карам в момента, мотора е същия.
Кое ти е завишено не знам, но можеш да си провериш някои неща в realoem.com и да си сравниш цените на ОЕМ частите. та ОЕМ спирачни дискове с накладки са около 1500лв. за четирите колеола и то с отстъпка без труд. Всички 3.0д страдат от тресене когато се сложат автърмаркет дискове., само един преден диск ти е :
"Номенклатурен номер : 34116855000
Описание : ДИСК СПИРАЧЕН ПРЕДЕН Е90
Ед.цена (с ДДС) : 447.48 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените"
За смяна на ангренажните вериги с ОЕМ части само частите са около 900лв. като в тази цена няма гарнитури, с автърмаркет гарнитури идва към 1000лв. всичко.
Всичко по ангренажа автърмаркет е около 400лв. Това са цени само за части без труд.
Виж цената на термостатите, оригиналните са 265лв., водната помпа е 237лв., картерната вентилация е 121,86 :shock: (тия съвсем са откачили миналата година го взех за ~90)
Всички тези неща се купуват оригинални, особенно термостатите и масления сепаратор, айде за веригите може и автърмаркет.
В темата за частите има доста споделени цени от колеги, там можеш да се ориентираш кое колко струва.
Има голямо значение дали имаш отстъпки по магазините, дали си правиш сам колата и прочие, както и къде ще я караш тази кола, ако я въртиш основно извън градско е едно, ако е само в града е съвсем друго, просто разхода и е различен и само горивото, застраховките и данъците са си пари.
Маховика автърмаркет LUK съм го плащал 800лв. с зверска отстъпка която много малко хора могат да вземат, редовната му цена за крайни клиенти е 1400-1500лв. Съединителя комплект беше около 300-350лв, на е91цата ми.
Не е срашно просто понякога се налага по сериозно изваждане.
Писал си че си карал Е46 325хи, тук няма да е кой знае колко по различно, горе долу еднакви са нещата, като раликата е в това, че на кола на незнаен пробег (или такава около 250к км.) трябва да и смениш тези неща които съм споменал.


Колега благодаря за информацията сега ви стана по ясно и осъзнах че съм изпуснал да спомена главно колата ще се кара 65-35 градско извънградско (за смяната на 1 масло говоря) а за частите аз имам отстъпка в повечето сайтове (40% и нагоре!) Със 46-цата не видях проблем при обслужването. Също така аз споменах че ще има едни 2000лв за първоначално обслужване :) като съвсем не означава че повече няма да я поддържам. Просто най важните неща с тези 2000-2500лв ще се обслушат и след това лека полека и другите неща /зависи колко скоро трябва да се смени ! Аз не чакам а обслужвам/ благодаля за съветите!
Бюджета микойто мога да отделям за кола /само за ремноти/ на месец е около 300лв като мисля че ще се справям , вие какво мислите ? Нафтата е на отделна сметка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 2.11.2014
Местоположение: София-Враца
Пол: Мъж
Кара: е92 335i
Мечтае да кара: е92 335i 500 коня

Re: Поддръжка на 330xd e91 ?

Мнение от Щурми » 16 Яну 2020, 18:14

vld написа:
Kinjala2 написа:
vld написа:
Kinjala2 написа:
vld написа:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=112&t=405431


Темата съм я чел но тя е от преди 4г. Цените на частите се менят а и самите коли остаряват. Доходите са ми по ниски от тези на автора на тази тема. Аз живея в собствен апартамент и нямам наеми / заеми за изплащане. Затова и съм пуснал тази тема на ново, да видя( и не само аз, а и тези които искат "по-прясна" информация за поддръжката на този двигател ) как стоят нещата 4 години по-късно.

Шест цилиндрово БМВ без значение от мотора си е скъпо за поддръжка, само данъка ти е 400лв. на година.
Дали ще караш Ф30 или Е90 няма особенна разлика в цената на частите.
Можеш да я караш ако купиш хубава здрава кола няма да е проблем да се возиш с нея известно време.
Вериги 1500лв.
Съединител с маховик 1500лв.
На хд са по скъпи предните амотртесьори и не съм сигурен дали вече има автър маркет, преди нямаше и цената за един брой беше 700лв.
С доход под 2000-3000к лв. такъв автомобил просто ще го имаш и ще те е страх да го караш - сакън да не му се счупи нещо.
Спираките са ти от 500 до 1500лв. като разбереш че с тия от 500 нищо не става ще са ти 2000лв.
Само обслужването на автомата ти е около 500лв.
Като цяло колите са хубави и здрави, стига да не попаднеш на някой гроб, а тук на нашия пазар е пълно с такива, рядкост са добре поддържаните коли и те обикновенно са на висока цена.




Проверих цените на амортисьори и вериги в интернет /само части без таксите за труд при монтаж/ цифрите са далеч от вашите. Също така проверих и цени на други неща споменати от вас които също имат разлика но не чак толкова фрапантна. Вие каква кола карате ? Сбъсквали ли сте се с този двигател защото по написаното от вас и по реални цени в момента по онлайн магазините разликата е много голяма. Също така тази верига която сте написали че струва 1500лв според мойте изчисления няма да излезне по скъро от 650лв с монтажа ! ( знам че двигателя се вади за да се смени и говорих с майстор за цената колко ще излезе) тъ тази верига не се ли сменя на +-190 000км ? За спирачките цените са 500-600 но не за брой а за комплект предни или задни като те също не се сменят всяка година а според карането /да речем на 2г / този маховик на всички коли е скъп , да тук е на двойна зена но и той не е задължително да е в лошо състояние все пак когато се купува вйпросната кола тя ще влезне във сервиз ! Тъ този маховик след смяната му също изкарва едни прилични 170 000+ километра дори и при агресивно шофиране. Поне така излиза по мой сметки и не знам защо Вие сте ги савишили с много. Може да греша, затова и съм пуснал темата тук за да получа помощ и адекватни коментари а и да насочим какви пари ще трябват както на мен така и на бъдещите собственици на 330 XD е90. Извинявам се ако съм Ви засегнал като оспорвам вашите суми но просто каквито и сметки да правя (сравнявайки цените в реално време) винаги излизат доста по-ниски и се чудя защо ? Бихте ли пояснили какво и защо по - точно според вас са такива сумите/каквито вие сте написали/ и ще Ви помоля да приложите линкове към вериги и спирачки. Благодаря!


"Номенклатурен номер : 34116855000
Описание : ДИСК СПИРАЧЕН ПРЕДЕН Е90
Ед.цена (с ДДС) : 447.48 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените"


Е ти ако гледаш цените в дару кар и си купуваш от там частите по-добре да се гръмнеш или да си ходиш пеша.

Аз преди 3 месеца взех два предни надупчени диска на Zimmermann за 310 лева общо с доставката и накладки АТЕ за 80 лева.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 851
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Пловдив
Кара: E92 330D

Re: Поддръжка на 330xd e91 ?

Мнение от HackeD » 17 Яну 2020, 8:45

Също така не мисля, че водната помпа и термостатите трябва да са задължително ОЕ, преди месец смених водна помпа на Hepu, и големия термостат на Berh, не мисля че са лоши, 110лв водна помпа и 70лв термостат(най-скъпите преди ОЕ), не мисля че за още близо 300лв за ОЕ ще получа нещо доста по-качествено. :yes:

Виж примерно за веригите мисля, че е по-добре да са ОЕ(лично мое мнение), моята кола я купих със сменени(афтърмаркет), и не мога да дам точно мнение, просто така мисля.

За дисковете също така предишния собственик ги беше сменил с АТЕ цената от фактурата е 370лв/2бр.
(с 348мм. съм) и керамични накладки предни АТЕ 244лв. :shock: , верно колата спира зверски, нищо не че са ОЕ дисковете.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 14.07.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е91
Детайли за колата: '11

Re: Поддръжка на 330xd e91 ?

Мнение от steppenwolfbg » 17 Яну 2020, 10:20

Да допълня, че смяна на верига за 1500лв. може да се случи, но само ако имаш приятел монтьор и ползваш намаление на части.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 23.09.2015
Пол: Мъж

Re: Поддръжка на 330xd e91 ?

Мнение от MMishev » 17 Яну 2020, 11:33

Здравейте, след като проследих темата, въпреки, че нямам такава кола, реших и аз да си дам скромното мнение по въпроса за поддръжката, тъй като и аз като някои не съм съгласен с цифрите, които се споменават, че трябва да се дават. Моето мнение, е че в днешното време на дигитализация, човек има страшно много избор за това от къде да пазарува части и на какви цени. Не съм съгласен, че има практична нужда абсолютно всяко нещо по кола която вече гони 10+ години да е оригинално БМВ, като се има предвид и колко качествени афтърмаркет алтернативи има.
Но, да речем, че ще цитираме цени на оригинални части. Да, по-скъпи са от афтърмаркет алтенативите, но това не значи, че каквото виждаме в България, не може да се намери по-евтино някъде другаде.
За пример давам дисковете от по-горе:
Цена от Дару Кар за 34116855000 - 447лв.
Цена от БМВ Англия за 34116855000 - 132 паунда или около 290лв.
34116854999 са 339лв срещу 100 паунда.
Накладки:
Дару кар ги дават 412лв срещу 113 паунда.
Като сметнем дискове и накладки за смяна отпред излиза- в БГ ще е 2 х 447 + 412 = 1,306лв / части от Англия 2 x 132 + 113 = 377 или 860лв грубо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Поддръжка на 330xd e91 ?

Мнение от NGneer4eto » 17 Яну 2020, 23:59

Kinjala2 написа:Здравейте! Предстои ми покупка на BMW e91 330xd , до сега съм карал audi 80 и BMW e46 325xi като с тяхната поддръжка не съм имал проблем (по BMW-то само консумативи и 2 броя дискове ). Мой колеги и приятели ме наплашиха че e91 -цата и особено със 6 цилиндровия мотор (а именно 330) си е самоубийство пък да не сме говорили за x-drive колко бил проблемен на e91. След покупката на колата съм определил сума от 2000- 2300лв за първоначално обсулжане ( верига, масло , термостати ако се налага , масло на раздатката на Х-ът , може би накладки общо взето най-важните неща) тъ каква скъпа поддръжка ще ме очаква след това че да е "самоубийство" да поддържам 330xd e91 ?
Ще съм благодарен ако споделите таци информация.
:)

П.с. Месечните ми доходи не са кой знае колко високи но чак пък да не мога да обслужвам навреме не мисля.


Колега, ако говорим за двигател N57(подразбира се, щом споменаваш за верига), тези пари, които си заделил за допълнителните неща, ще ти стигнат само за две, максимум три от изброените. Това ти е минимума, ако искаш да ползваш що-годе читави части и да не си отвориш щети за много хилки после. 2000-2300 е за кола, купувана от приятел с история до 160-170К и си се возил често на нея и знаеш, че я е гледал. Ако си набелязал италиански боклук, тези пари няма да ти стигнат даже да можеш да я покараш преди да я продадеш. Започва се с наливане на безлимитни суми и се свършва докъдето издържиш психически и финансово. Добре е да имаш щатен майстор на разположение. Като за начало се готви за: предни полуоски, съединител/маховик (около 3000 лв с труда и отстъпките), вериги, масла - събира 7,2 литра(демек купуваш осем), спирачни дискове, накладки. Това е само за загрявка. После следват DPF, подгревни свещи/реле, дръжки на вратите, тампони, шарнири и т.н.
Като цяло парите, които сипеш за Е46-цата ги умножаваш x1,5 и получаваш цените на Е90. Но като се има предвид, че си имал бензинова, може би х2.
Не ти говоря по слухове, а имам такъв автомобил и знам за какво става въпрос. Въпреки, че с много от проблемите не съм се сблъсквал все още, знам, че предстоят.
С две думи, ако се чувстваш късметлия, може да се пробваш.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Поддръжка на 330xd e91 ?

Мнение от vld » 18 Яну 2020, 20:11

Щурми написа:
vld написа:
Kinjala2 написа:
vld написа:
Kinjala2 написа:
vld написа:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=112&t=405431


.......

.......




......


......


Е ти ако гледаш цените в дару кар и си купуваш от там частите по-добре да се гръмнеш или да си ходиш пеша.

Аз преди 3 месеца взех два предни надупчени диска на Zimmermann за 310 лева общо с доставката и накладки АТЕ за 80 лева.


Колега Дарукар си е едеален за ориентир, иначе термостат различен от ОЕМ аз не купувам, достатъчно дълго карам различни БМВ-та за да съм си направил извода за себе си, а именно, като купя автърмаркет след година две пак е за смяна, да не говорим, че съм имал случай на такъв който не отваряше докрай и щеше да ми сгюбри мотора, а с оригинален нещата стоят така, купуваш го сменяш и докато е твоя колата (4-6г.) не се занимаваш.
А за Zimmermann , какво да ти кажа, на е90 може и да е добре, на е60 не е най доброто което човек може да си купи, а няма кой знае каква разлика в тежестта на купетата.
Аз взех Zimmermann спорт + ате керамик, разработвах ги 1000км че и повече и са горе долу добре, но не са както са ОЕМ спирачките с тая конфигурация повече от едно - две спирания с 160+ и прегряват, почва тресене.... ако спирането е от 200+ още на първото са довиждане :banghead:
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Поддръжка на 330xd e91 ?

Мнение от vld » 18 Яну 2020, 20:14

Kinjala2 написа:
vld написа:
Kinjala2 написа:
vld написа:
Kinjala2 написа:
vld написа:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=112&t=405431



Колега благодаря за информацията сега ви стана по ясно и осъзнах че съм изпуснал да спомена главно колата ще се кара 65-35 градско извънградско (за смяната на 1 масло говоря) а за частите аз имам отстъпка в повечето сайтове (40% и нагоре!) Със 46-цата не видях проблем при обслужването. Също така аз споменах че ще има едни 2000лв за първоначално обслужване :) като съвсем не означава че повече няма да я поддържам. Просто най важните неща с тези 2000-2500лв ще се обслушат и след това лека полека и другите неща /зависи колко скоро трябва да се смени ! Аз не чакам а обслужвам/ благодаля за съветите!
Бюджета микойто мога да отделям за кола /само за ремноти/ на месец е около 300лв като мисля че ще се справям , вие какво мислите ? Нафтата е на отделна сметка.

Няма да имаш проблем с поддръжката в такъв случай.
Тия коли не се чупят всеки месец, просто понякога се налага да метнеш 1000-1500лв. за нещо.
Изображение

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook