320i N46 , има ли вариант да пуши от нещо без да пипа масло?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
320i N46 , има ли вариант да пуши от нещо без да пипа масло?
Здравейте колеги и за много години.
Колата е E90 320i , прави ми впечатление че пуши от аспуха видимо повече от колкото трябва, дима не е синкав,не гори маслото ( MOTUL 5W40 X-Clean 8100 + добавка Bardahl B2) , изминати са над 2000км. маслото си е колкото е налято , антифриза също не намалява - колата върви отлично.
Има ли вариант да пуши повече от нещо като клапан-картерна вентилация+тръбите към него или нещо друго извън стандарните проблеми с гумички на клапаните,маслени сегменти и така нататък, тъй като както споменах вече колата не гори масло и нивото на антифриза не спада.
Колата е E90 320i , прави ми впечатление че пуши от аспуха видимо повече от колкото трябва, дима не е синкав,не гори маслото ( MOTUL 5W40 X-Clean 8100 + добавка Bardahl B2) , изминати са над 2000км. маслото си е колкото е налято , антифриза също не намалява - колата върви отлично.
Има ли вариант да пуши повече от нещо като клапан-картерна вентилация+тръбите към него или нещо друго извън стандарните проблеми с гумички на клапаните,маслени сегменти и така нататък, тъй като както споменах вече колата не гори масло и нивото на антифриза не спада.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 320i N46 , има ли вариант да пуши от нещо без да пипа ма
Guberkov написа:Здравейте колеги и за много години.
Колата е E90 320i , прави ми впечатление че пуши от аспуха видимо повече от колкото трябва, дима не е синкав,не гори маслото ( MOTUL 5W40 X-Clean 8100 + добавка Bardahl B2) , изминати са над 2000км. маслото си е колкото е налято , антифриза също не намалява - колата върви отлично.
Има ли вариант да пуши повече от нещо като клапан-картерна вентилация+тръбите към него или нещо друго извън стандарните проблеми с гумички на клапаните,маслени сегменти и така нататък, тъй като както споменах вече колата не гори масло и нивото на антифриза не спада.
Колега, изпарява се кондеза от изпускателната система- през студените месеци може да достигне до 1литър.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: 320i N46 , има ли вариант да пуши от нещо без да пипа ма
Да сега в студеното време има и доза вповече пушене и от конденза масово и при изрядните автомобили съм забелязвал, при мен специално пушенето започва като запаля колата от студен мотор, след около 5-6 минути явно като се загрее изпускателната система.
Обаче ми се струва че и в топлите месеци понапушва повече от колкото трябва не толкова както на студеното разбира се.
Когато нещо не е наред с клапана или тръбите на картерната вентилация какви са артефактите?
Също и не зная каква е зависимоста в зависимост топло или студено време ако се наблюдава някакъв харч на масло - примерно зимата на студено да го пипа повече, от колкото лятото и в топлите месеци.
При мен няма въпреки всичко загуба на масло.
Ясно е че вискозитета се променя в завизимост от температурата на маслото, но колите които имат проблем с разход на масло, кога би следвало да го харчат повече - зимата или лятото?
Обаче ми се струва че и в топлите месеци понапушва повече от колкото трябва не толкова както на студеното разбира се.
Когато нещо не е наред с клапана или тръбите на картерната вентилация какви са артефактите?
Също и не зная каква е зависимоста в зависимост топло или студено време ако се наблюдава някакъв харч на масло - примерно зимата на студено да го пипа повече, от колкото лятото и в топлите месеци.
При мен няма въпреки всичко загуба на масло.
Ясно е че вискозитета се променя в завизимост от температурата на маслото, но колите които имат проблем с разход на масло, кога би следвало да го харчат повече - зимата или лятото?
Re: 320i N46 , има ли вариант да пуши от нещо без да пипа ма
Едно свредло 2мм. и от предната страна над сгъвката в най-ниската точка една дупчица на последното гърне и повече ядове няма да имате.Явно я карате на къси разстояния и събира по една кофа вода от конденза в гърнето и тръбите.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: 320i N46 , има ли вариант да пуши от нещо без да пипа ма
Явно аз съм си въобразявал че не пипа маслото , а пуши - схемата е ясна при N46B20b , след 80 000км. от нова кола - процедурата за решаване на проблема с харча на масло е ясна на 100% при всички с тоя мотор - задължително смяна на гумички на клапаните и всички О-пръстени имащи отнешение и подвизаващи се в зоната до ниво капак-клапани, както и гарнитура капак клапани задължително !
Иначе този мотор надоло от към глава,блок,цилиндри,сегменти и маслообирателни сегменти е чук като-чисто-нов до 400 000км. минимум, стига преди това да е обслужван редовно на 10 000км най-много , смяна с хубаво и качественно не-менте масло,както и останалите задължителни консумативи, и да не е прегряван разбира се
Процедурата се завършва с термостат, хладен да отваря колкото се може на по-ниски градуси като най-достъпното решение, но не най-ефективно е плъг-едн-плей(махаш оригиналният,монтираш новият 1:1) , с отварящ се на 95 градуса - сток е на 105 градуса о това му иде ташкън-множко на този мотор и изпича всичко гумено без време и се почва харча на масло 1 литър на 1000км.
Това е
Иначе този мотор надоло от към глава,блок,цилиндри,сегменти и маслообирателни сегменти е чук като-чисто-нов до 400 000км. минимум, стига преди това да е обслужван редовно на 10 000км най-много , смяна с хубаво и качественно не-менте масло,както и останалите задължителни консумативи, и да не е прегряван разбира се
Процедурата се завършва с термостат, хладен да отваря колкото се може на по-ниски градуси като най-достъпното решение, но не най-ефективно е плъг-едн-плей(махаш оригиналният,монтираш новият 1:1) , с отварящ се на 95 градуса - сток е на 105 градуса о това му иде ташкън-множко на този мотор и изпича всичко гумено без време и се почва харча на масло 1 литър на 1000км.
Това е
- MaRsMaN
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530i,BMW 320i Touring
Re: 320i N46 , има ли вариант да пуши от нещо без да пипа ма
Здравейте, някой може ли да ми даде номер за този хладен термостат? Търсих в магазина, но всички са на 105 градуса. Благодаря
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: 320i N46 , има ли вариант да пуши от нещо без да пипа ма
MaRsMaN написа:Здравейте, някой може ли да ми даде номер за този хладен термостат? Търсих в магазина, но всички са на 105 градуса. Благодаря
Купуваш си Wahler или друг за BMW E46 316i , на 95 градуса фиксиран-механичен , без букса за подгрев и си готов , аз поне така направих след смяна на гумички на клапаните и всичко гумено под капака на клапаните, карам вече 2 години от тоя ремонт и всичко е Окей, повече от 100 градуса не вдигам.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: 320i N46 , има ли вариант да пуши от нещо без да пипа ма
MaRsMaN написа:Здравейте, някой може ли да ми даде номер за този хладен термостат? Търсих в магазина, но всички са на 105 градуса. Благодаря
11517500597
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- MaRsMaN
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530i,BMW 320i Touring
Re: 320i N46 , има ли вариант да пуши от нещо без да пипа ма
Колеги благодаря за отговора. Взимам този термостат и направо го слагам или се препратя нещо(на снимката ми изглежда по късичък този термостат - там където е пружината)? И тази букса за какво е по принцип?
Поздрави
Поздрави
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: 320i N46 , има ли вариант да пуши от нещо без да пипа ма
MaRsMaN написа:Колеги благодаря за отговора. Взимам този термостат и направо го слагам или се препратя нещо(на снимката ми изглежда по късичък този термостат - там където е пружината)? И тази букса за какво е по принцип?
Поздрави
Термостатът пасва 1 към 1 като болтове.
Буксата е за нагревател - при 105 градусовия този нагревател се управлява от еку-то, за да може термостата да отваря напълно спрямо натоварването на двигателя.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- MaRsMaN
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530i,BMW 320i Touring
Re: 320i N46 , има ли вариант да пуши от нещо без да пипа ма
Супер... Значи няма да се занимавам с преправяне. А тази букса я оставям да си виси ли? Грешка записва ли след това като стои откачена?
Поздрави
Поздрави
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: 320i N46 , има ли вариант да пуши от нещо без да пипа ма
MaRsMaN написа:Супер... Значи няма да се занимавам с преправяне. А тази букса я оставям да си виси ли? Грешка записва ли след това като стои откачена?
Поздрави
Според колегата Guberkov в еку-то на N46 в Е90 не записва. При N42/N46 в Е46 записва, въпрос на софтуерни отличия, става дума за различни DME. Така че спокойно я оставяш свободна.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- MaRsMaN
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530i,BMW 320i Touring
Re: 320i N46 , има ли вариант да пуши от нещо без да пипа ма
Много благодаря колеги за отговорите...златни сте
- MaRsMaN
- Потребител
- Мнения: 26
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530i,BMW 320i Touring
Re: 320i N46 , има ли вариант да пуши от нещо без да пипа ма
Здравейте колеги, най накрая смених термостата. Оказа се, че не става без преправяне. На оригиналния термостат има две пластмасови крачета, който оказват как да се постави в пластмасата на тръбата.
Новия термостат когато се сложи застава в друго положение и тръбата се осуква когато се сложи термостата на мястото му и заради това се наложи да премахна оригиналната скоба на маркуча за да мога да преместя пластмасови накрайник. По този начин вече може да се сложи термостата в правилната позиция. До тук всичко е ок вече..
После се качих да по карам..
Минах към 50 км смесено и температурата стигна до 105 градуса.. После падна на 102 и после пак на 105...като държеше почти постоянно 105 градуса. Надявам се да и трябва малко време да се обевъздуши системата и да свали градусите.
Това е за сега от мен... Поздрави
Новия термостат когато се сложи застава в друго положение и тръбата се осуква когато се сложи термостата на мястото му и заради това се наложи да премахна оригиналната скоба на маркуча за да мога да преместя пластмасови накрайник. По този начин вече може да се сложи термостата в правилната позиция. До тук всичко е ок вече..
После се качих да по карам..
Минах към 50 км смесено и температурата стигна до 105 градуса.. После падна на 102 и после пак на 105...като държеше почти постоянно 105 градуса. Надявам се да и трябва малко време да се обевъздуши системата и да свали градусите.
Това е за сега от мен... Поздрави
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: 320i N46 , има ли вариант да пуши от нещо без да пипа ма
Да,"чопчето" на този термостат е различно разположено и ако се нахлузи така маркуча седи много усукан. Писано е по въпроса, точно така трябва да се процедира - внимателно рязане на капсулованата скоба, завъртане на накрайника и после обикновена скоба.
Ако всичко с охладителната система е оптимално не трябва да вдигаш повече от 102 градско, тогава перката вече работи.
Ако всичко с охладителната система е оптимално не трябва да вдигаш повече от 102 градско, тогава перката вече работи.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани