320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?

Мнение от Guberkov » 13 Дек 2019, 11:20

ivoaudi написа:Той ако е рециклиран качествено маховика нищо лошо няма да се сложи такъв, ама като знам каква боза е пазара на резервни части от години насам.....
Към автора: много добре си постъпил!

Благодаря за мнението колега ,просто сравних моят след като го смъкнах с новият,който бях поръчал евентуално ако моят е много леж.
След като обаче, видях че по ход наляво-надясно и по луфтове новият не се различаваше от моят освен че е лъскав с вид на нов, вземах тогава това решение макар и да не бях много сигурен дали е правилно.

Явно резонанса и вибрациите на ниски обороти около 1000 оборота на 1ва и 2ра предавка , са типични за N46 нека и други колеги с този мотор да кажат при тях наблюдават ли се такива вибрации, а ако някой се е справил с тях още по-добре - може да сподели как.

Явно с маховика всичко е ок, макар и да не съм го сменял.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 896
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?

Мнение от SpeedyMan » 15 Дек 2019, 7:55

Имай предвид, че оригиналните маховици изкарват поне 2 комплекта съединител. Т.е. оригиналния и 1 смяна.
То резонанс и вибрации може да се получат и от разните тампони на двигател (и/или скорости, висящ лагер и т.н. евентуално). Ако това е причината за вибрациите, DMF помага, но не може да обере всичко. Та в този ред на мисли, дори и нов да сложиш е все тая.

Според това, което знам:
- Обикновено главната функция на DMF е да обира камшичните вибрации/удари при работата на самия двигател, но тук имаме демпферни шайби, така че не е сложен за това.
- Другото заради което го слагат е да предпазва скоростната кутия, когато шофьорът е накадърен и не може да сменя предавките меко. За това комплектите с плътен маховик са с доста по-големи двойни пружини и ъгъл на компенсация почти 90 градуса, в сравнение с по-разпространените.
- Следващото нещо, заради което слагат DMF е по-мазната смяна на предавките - това е заради журналистите, които правят ревюта и претенциозните клиенти.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?

Мнение от Guberkov » 16 Дек 2019, 9:49

SpeedyMan написа:Имай предвид, че оригиналните маховици изкарват поне 2 комплекта съединител. Т.е. оригиналния и 1 смяна.
То резонанс и вибрации може да се получат и от разните тампони на двигател (и/или скорости, висящ лагер и т.н. евентуално). Ако това е причината за вибрациите, DMF помага, но не може да обере всичко. Та в този ред на мисли, дори и нов да сложиш е все тая.

Според това, което знам:
- Обикновено главната функция на DMF е да обира камшичните вибрации/удари при работата на самия двигател, но тук имаме демпферни шайби, така че не е сложен за това.
- Другото заради което го слагат е да предпазва скоростната кутия, когато шофьорът е накадърен и не може да сменя предавките меко. За това комплектите с плътен маховик са с доста по-големи двойни пружини и ъгъл на компенсация почти 90 градуса, в сравнение с по-разпространените.
- Следващото нещо, заради което слагат DMF е по-мазната смяна на предавките - това е заради журналистите, които правят ревюта и претенциозните клиенти.



Колага по-принцип си прав за всичко написано и съм съгласен с това, но ако четеш внимателно какво съм писал по-напред, сменил съм чисто нов съединител с притискател и аксиален лагер оригинални LUK,сменил съм тампоните на мотора с чисто-нови Febi Bilstein,сменил съм ролката на генератора за свободният ход(от нея пък имаше страшни вибрации) -тампоните на скоростната кутия не съм ги сменял защото изглеждат като нови без напукато и сплескано по гумата и едва ли на тях им има нещо.
За висящ лагер,кардан,диференциал няма какво да говорим това е много назад - вибрациите идват от към коша на мотора -едва ли нещо на счупване по мотора се задава, защото колата си бяга отлично и в ниските и високите обороти.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 896
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?

Мнение от SpeedyMan » 17 Дек 2019, 21:25

Абе дай да я покарам месец- два и ще се оправи - най-вероятно си иска извънградско каране по магистрала както всеки дизел. :mhihi:
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?

Мнение от Guberkov » 18 Дек 2019, 8:20

SpeedyMan написа:Абе дай да я покарам месец- два и ще се оправи - най-вероятно си иска извънградско каране по магистрала както всеки дизел. :mhihi:

Колега не си допрочел,пише го в заглавието - колата е 320i с бензинов мотор, и си има отличен вървеж като за 4 цилиндров бензинов мотор, разтривам здраво и градско и извън градско както си трябва :)
Много взехме да се отклоняваме от темата...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 896
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?

Мнение от SpeedyMan » 18 Дек 2019, 23:01

Е то на бензин 320i не му трябва изобщо DMF.
Но пък това с карането на магистрала си е пак валидна оферта :mhihi:
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?

Мнение от Guberkov » 19 Дек 2019, 20:09

SpeedyMan написа:Е то на бензин 320i не му трябва изобщо DMF.
Но пък това с карането на магистрала си е пак валидна оферта :mhihi:

Как да не му трябва, като е Демпфер, ама това не ти е Е46 колега, но както и да е...

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 22.02.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E91

Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?

Мнение от xdrive » 25 Мар 2020, 21:39

Ако мога и аз да кажа, че и при мен има нещо такова и по дразнещото е че като отпускам съединителя леко рита педала и двигателя прави козлета
:dunno: преди тази кола н46 е91 съм карал и е34 която правеше същите неща да не би висящ лагер или иглени лагери на каретата на кардан, но пък защо ще рита в педала :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?

Мнение от ognian2002 » 12 Юни 2021, 11:54

Привет, колеги
Поздрав за темата :clap:
И на мен нещо такова ми дойде до главата, колата е н46 б20 е91. При мен притрисане , подобно на ритане ми направи само веднъж при потегляне на баир, колата беше полузагряла и не беше карана няколко дни. Имам я от 9 месеца , на 57000 мили беше като я взех ( около 90000 км, англичанка) и не ми се вярва да е маховик, но усещам едно приглушено тракане от съединителя на свободна , което се чува по- добре вътре в колата, отколкото отпред при двигателя. Това тракане изчезва при натискане на педала, а при гасене на мотора ми прави едно финално изтракване, което се чува доста ясно, но вибрации няма изобщо. Пропуснах да спомена, че съединителя отделя високо горе, за смяна е май.
Има ли вероятност само от лагер или нещо друго да трака така, а маховика да е о.к?
Конкретно на въпроса на колегата, дали някой е сменял само съединителя. На е46- цата с м43 мотора оставих стария маховик, без дори да го проверя, само нов комплект Luk сложих и карам така вече 127000 км. Трудно ми влиза 1-ва от време на време, но и преди така си беше. На е90 предполагам, че са сходни нещата.
Благодарско за темата :clap:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?

Мнение от awful » 12 Юни 2021, 12:39

318D на 150k като свалих скоростите и гледам съединителя свършил и мирише на прегряло феродо, смених само комплект съединител без маховика защото беше добре и вече 10к няма проблеми, така че един маховик съвсем спокойно си кара над 200к км даже при употребата от жена както във моя случаи, при бензина са по малко вибрациите и там може да изкара повече. :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 896
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?

Мнение от SpeedyMan » 12 Юни 2021, 13:34

Съединителят е за смяна, когато отделя горе и/или буксува.

Вибрациите може да са от омекнали пружини на феродов диск, може да са от висящ лагер, и в по-малка степен може да са заради проблем с двумасов маховик.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 11.04.2020
Пол: Мъж

Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?

Мнение от ognian2002 » 12 Юни 2021, 17:30

Благодаря, колега
Ще се сменя това лято съединителя, пък ако се окаже и маховик, ще му мислим. По принцип ми се е случвало преди години на друга кола да ми приритва съединителя при потегляне , причината беше теч на масло от семеринга на вала и съответно поомазано феродо. Така че и това е вариант при притрисане и ритане, макар и по-рядко.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?

Мнение от Guberkov » 14 Юни 2021, 9:11

ognian2002 написа:Благодаря, колега
Ще се сменя това лято съединителя, пък ако се окаже и маховик, ще му мислим. По принцип ми се е случвало преди години на друга кола да ми приритва съединителя при потегляне , причината беше теч на масло от семеринга на вала и съответно поомазано феродо. Така че и това е вариант при притрисане и ритане, макар и по-рядко.


Тук маховика е демфер двумасев , и няма нищо общо с едностранните твърди маховици , по предписание от BMW се сменя задължително - Съединител,притискател,аксиален лагер и маховик.


Това с отделянето на съединителя високо-горе и притрисането - говори че съединителя има крещяща нужда от смяна , защото скоро ще започне да чука много яко , дори и няма да можеш да потеглиш нормално.

В това положение на маховика много рязко започва да му се такова мамата , и дори и да е в положение да изкара още един съединител сега ако го смениш, ако го забавиш още малко и направо ще отиде в кофата - омекват му много-яко успокоителните пружини пружини има и много-голяма вероятност да се счупят , отделно и нитовете дето е наковано феродото на съединителният диск ще да надерат маховика.

Аз смених само съединител,притискател и аксиален лагер , но направо при потегляне имах чувството че от лопане,тракане и биене двигателя ще излитне през капака нагоре и почти не можеше да се потегли и педала на съединителя отделяше чак-горе.

Като разпилях съединителя, нитовете бяха на косъм да задерат в маховика, и се спасих в 59-тата секунда да не си попилея и надера маховика.

Моят съвет е - не отлагай.

Поздрави.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 896
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?

Мнение от SpeedyMan » 14 Юни 2021, 9:18

Не се филмирайте бе хора. Наиграл съм се с тия простотии. Оригиналните Маховици изкарват поне два комплекта съединители.
Сваля се кутията и се преценя, след това се поръчва каквото трябва. И маховиците на пазара са с по-кофти качество. На мен ми се наложи да си върна стария маховик на колата, който си беше ОК, ама аз превантивно си бях купил нов... Който се разхлопа

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?

Мнение от ivoaudi » 14 Юни 2021, 10:57

SpeedyMan написа:Не се филмирайте бе хора. Наиграл съм се с тия простотии. Оригиналните Маховици изкарват поне два комплекта съединители.
Сваля се кутията и се преценя, след това се поръчва каквото трябва. И маховиците на пазара са с по-кофти качество. На мен ми се наложи да си върна стария маховик на колата, който си беше ОК, ама аз превантивно си бях купил нов... Който се разхлопа

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk


+2145!

"СпециЯлистите" из форума и гаражите сменят навред за да се застраховат от мързела и невежеството си, желаещите да си свършат качествено работата диагностицират и преценят.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook