n52b30 спортни изпускателни колектори проблем с оборотите
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Razor90
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 74
- Регистриран на: 2.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 328i
- Мечтае да кара: BMW М3/M5
n52b30 спортни изпускателни колектори проблем с оборотите
Здравейте колеги,
Имам следният проблем след поставянето на спортни изпускателни колектори.
Когато загрее колата, на място оборотите започват да играят(500-700rpm) и се усеща леко тресене/задавяне на колата.
Според това което аз проверих и разпитах проблемът идва от разположението на ламбда сондите, защото са много назад и бавно връщат информация на компютъра.
Когато гледам живите данни в INPA, волтажът на ламбда сондите се променя постоянно, тоест получават различни данни.
Софтуерът е за колектори. Преди да сложа колекторите нямаше такива проблеми.
Двигателят е n52b30 с черния капак n52k.
Интересувам се дали някой е срещал подобен проблем и дали има начин да се отстрани.
Нови други колектори? Преместване на положението на ламбдите? Друг софтуер? Увиване на колекторите с термо лента за запазване на топлината, което ще доведе до по-бързо достигане на газовете до ламбда сензорите?
Или единствения вариант е да си върна старите колектори с катализаторите?
Имам следният проблем след поставянето на спортни изпускателни колектори.
Когато загрее колата, на място оборотите започват да играят(500-700rpm) и се усеща леко тресене/задавяне на колата.
Според това което аз проверих и разпитах проблемът идва от разположението на ламбда сондите, защото са много назад и бавно връщат информация на компютъра.
Когато гледам живите данни в INPA, волтажът на ламбда сондите се променя постоянно, тоест получават различни данни.
Софтуерът е за колектори. Преди да сложа колекторите нямаше такива проблеми.
Двигателят е n52b30 с черния капак n52k.
Интересувам се дали някой е срещал подобен проблем и дали има начин да се отстрани.
Нови други колектори? Преместване на положението на ламбдите? Друг софтуер? Увиване на колекторите с термо лента за запазване на топлината, което ще доведе до по-бързо достигане на газовете до ламбда сензорите?
Или единствения вариант е да си върна старите колектори с катализаторите?
- HackeD
- Старши ентусиаст
- Мнения: 851
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E92 330D
Re: n52b30 спортни изпускателни колектори проблем с оборотит
Според мен проблема е в "софтуера за колектори" някой е оплескал там нещата, а не че сондата е 5см по назад или напред и не можела бързо да отчете, пълни глупости.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: n52b30 спортни изпускателни колектори проблем с оборотит
"Софтуер за колектори"... Някакъв чип тунинг е правен явно...
Върни си заводския софт. Изключи ламбдите след катализаторите-контролните /ако са още там/. Доколкото знам, при N52 ДМЕ преминава в режим Евро2 само с добавяне на нужната опция в FA и кодиране на ДМЕ /NCS Expert/, после триене на всички адаптации и ресет /спящ режим/-INPA. По този начин ДМЕ "отписва" задните ламбди и няма грешки по тях. С други думи - при премахване на катализатори, не е нужна смяна на софта.
Върни си заводския софт. Изключи ламбдите след катализаторите-контролните /ако са още там/. Доколкото знам, при N52 ДМЕ преминава в режим Евро2 само с добавяне на нужната опция в FA и кодиране на ДМЕ /NCS Expert/, после триене на всички адаптации и ресет /спящ режим/-INPA. По този начин ДМЕ "отписва" задните ламбди и няма грешки по тях. С други думи - при премахване на катализатори, не е нужна смяна на софта.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Razor90
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 74
- Регистриран на: 2.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 328i
- Мечтае да кара: BMW М3/M5
Re: n52b30 спортни изпускателни колектори проблем с оборотит
Този "софтуер за колектори" е качен от един от реномираните мапери. Човека ще я погледне ако се налага, но според мен проблемът не идва от там.
Преди да сложа колекторите нямаше ядове, а софтуерът беше същия.
Преди да сложа колекторите нямаше ядове, а софтуерът беше същия.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: n52b30 спортни изпускателни колектори проблем с оборотит
При липсата на катализатори и ако регулиращите сонди са преместени далеч назад на генерацията, идва проблема с недозагряването им а оттук и коректността на данните които предават на еку-то.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Razor90
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 74
- Регистриран на: 2.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e90 328i
- Мечтае да кара: BMW М3/M5
Re: n52b30 спортни изпускателни колектори проблем с оборотит
The Heartlistener написа:При липсата на катализатори и ако регулиращите сонди са преместени далеч назад на генерацията, идва проблема с недозагряването им а оттук и коректността на данните които предават на еку-то.
Възможно е. Старите места на първите сонди се намират много близо до изхода. Сега са далеч назад. Другата възможна причина според мен е, ако не влизат достатъчно навътре самите ламбди.
Забелязах в INPA, че lambda heatеr-a на първите сонди работи на 50% а на вторите на 70% при загряла кола.
Предполагам решението в този случай е увиване на колекторите с термо лента ?
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: n52b30 спортни изпускателни колектори проблем с оборотит
Да, това може да помогне. Другият по-сложен начин е да си ги преместиш на колекторите.
Преди години съм го ял тоя с добрия стар М50. След избиване на катализатора /там е един основен назад/ започнаха проблемите. Ламбдата се намира точно пред него, при тоя мотор е назад на генерацията. След загряване - задавяне, тресене, нестабилни обороти на празен ход, липса на тяга. Три нови ламбди прекарах, а проблемите си оставаха. На живи данни изкарваха някакви миливолти, около 0.1, освен това умираха скоропостижно. Не съм си играл с местене и увиване, преминах на заводския безламбдов софт и нещата си дойдоха на мястото.
Преди години съм го ял тоя с добрия стар М50. След избиване на катализатора /там е един основен назад/ започнаха проблемите. Ламбдата се намира точно пред него, при тоя мотор е назад на генерацията. След загряване - задавяне, тресене, нестабилни обороти на празен ход, липса на тяга. Три нови ламбди прекарах, а проблемите си оставаха. На живи данни изкарваха някакви миливолти, около 0.1, освен това умираха скоропостижно. Не съм си играл с местене и увиване, преминах на заводския безламбдов софт и нещата си дойдоха на мястото.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: n52b30 спортни изпускателни колектори проблем с оборотит
Аз имах доста проблеми след премахването на катализаторите на същия мотор. Пробвах много неща, но единсвеното което реши проблема беше софтуено изключване на вторите ламбди и ремап. Ако искаш пиши на Л.С. за почече инфо.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани