Амортисьори
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Амортисьори
Здравейте. Вчера бях на преглед на ходовата част, поради тропане, което чувам от предницата предимно сутрин, докато измина първите 2-3 километра. От прегледа се установи, че всичко по ходовата част е ОК, с изключение на предните два амортисьора, които са омаслени и според майстора са за смяна и от тях идва тропането сутрин, докато се раздвижат. Задните не били омаслени и според него били ОК. В тази връзка, искам да попитам за следното:
1. Задължително ли е щом ще сменявам предните два, да сменя и задните?
2. Има ли опасност ако сменя само предните да се получи визуален дисбаланс, т.е колата отпред да е по-повдигната, отколкото отзад?
3. Каква марка да търся /предпочитам да са хубави, т.е над средния клас/ и съответно каква е ориентировъчната им цена?
1. Задължително ли е щом ще сменявам предните два, да сменя и задните?
2. Има ли опасност ако сменя само предните да се получи визуален дисбаланс, т.е колата отпред да е по-повдигната, отколкото отзад?
3. Каква марка да търся /предпочитам да са хубави, т.е над средния клас/ и съответно каква е ориентировъчната им цена?
- streetracing12
- младши ентусиаст
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Амортисьори
surfboard написа:Здравейте. Вчера бях на преглед на ходовата част, поради тропане, което чувам от предницата предимно сутрин, докато измина първите 2-3 километра. От прегледа се установи, че всичко по ходовата част е ОК, с изключение на предните два амортисьора, които са омаслени и според майстора са за смяна и от тях идва тропането сутрин, докато се раздвижат. Задните не били омаслени и според него били ОК. В тази връзка, искам да попитам за следното:
1. Задължително ли е щом ще сменявам предните два, да сменя и задните?
2. Има ли опасност ако сменя само предните да се получи визуален дисбаланс, т.е колата отпред да е по-повдигната, отколкото отзад?
3. Каква марка да търся /предпочитам да са хубави, т.е над средния клас/ и съответно каква е ориентировъчната им цена?
2 - Не. сменяш или предни или задни.Разбира се още по-добре е предни и задни(но не е никакъв проблем само предни)
3 възможно е ако са много зле предните амортисьори и ги смениш с нови колата е напълно нормално съвсем малко да се повдигне разбира се като смениш тампоните на амортисьорите.
3. Закс е добър избор.
Последна промяна streetracing12 на 13 Окт 2019, 15:00, променена общо 1 път
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Амортисьори
Ако не са сменяни - смени и тампните на макферсъна, от тях също може да тропа. Ако смениш тампоните е възможно да се повдигне предницата малко, но това зависи от състоянието на тампоните отзад.
Ако сменяш само амортисьр - той няма никаква роля към височината и повдигането на колата отговарят пружините и тампоните.
Аз също давам моят глас за Закс - доволен съм от тях.
Ако сменяш само амортисьр - той няма никаква роля към височината и повдигането на колата отговарят пружините и тампоните.
Аз също давам моят глас за Закс - доволен съм от тях.
- brabusbg
- младши ентусиаст
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Амортисьори
Амортисьори няма как да ти повдигнат колата, те работят точно в обратната посока.
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
- apexs
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: 056
- Кара: E60 525i M54 Е91 320i N43
Re: Амортисьори
Смени 4те. Супер дразнещо, когато се сменят само задни или само предни . След това отпред или отзад я чувстваш мека а от другата страна твърда и стегната. Много често след някви км изтърва и другата двойка която не са сменени.
За това 4те .
За това 4те .
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Амортисьори
Глупости колко щеш! Сменят се само двойка с абсолютно никакъв негатив в абсолютно никой аспект!
И да, амортисьорите ИГРАЯТ роля във височината, тъй като са газови и се стремят да се разпънат, тоест надигат с около см. Проблем обаче няма да има, щото човека споменава, че задните са ок. Тоест, евентуално леко висналата предница може да се поизправи, но не да стане неестествена.
И да, амортисьорите ИГРАЯТ роля във височината, тъй като са газови и се стремят да се разпънат, тоест надигат с около см. Проблем обаче няма да има, щото човека споменава, че задните са ок. Тоест, евентуално леко висналата предница може да се поизправи, но не да стане неестествена.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Ангел ангелов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 128
- Регистриран на: 30.12.2016
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E91 330xd
Re: Амортисьори
Аз също сменях задни преди година след като изтече единия -сега мисла да смена и предните въпреки че неса изпуснали усещам малко мека предницата и на лъпки и легнали полицай стой доста мека и се събират и разпъват докрай , дали от това че е 330хд автомат и идва тежка предницата..... Ще си проличи като ги смена тия дни , и някой ако е сменял да каже разкачат ли се шарнирните болтове от главината или минава и без тази операция
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Амортисьори
ivoaudi написа:Глупости колко щеш! Сменят се само двойка с абсолютно никакъв негатив в абсолютно никой аспект!
И да, амортисьорите ИГРАЯТ роля във височината, тъй като са газови и се стремят да се разпънат, тоест надигат с около см. Проблем обаче няма да има, щото човека споменава, че задните са ок. Тоест, евентуално леко висналата предница може да се поизправи, но не да стане неестествена.
Не съм сигурен до колко оказва влияние във височината при положение, че колкото и да се разпънат сами - все можеш да ги прибереш с ръка и да ги задържиш прибрани на ръка.
За да оказва някаква роля би следвало да не можеш да ги задържиш, котаго се разпъват, а реално повечето от разпъването идва от самата пружина, докато ролята на амортисьоря е да противодействя на рязкото разпъване на пружината когато вече е "съкратена" при неравност.
- brabusbg
- младши ентусиаст
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Амортисьори
Естествено че е така. За какво вдигане на колата говорим. Чиста физика. Много пъти съм сменялсамо предни или само задни амортисьори , и не мисля е някакъв голям проблем това.
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Амортисьори
drago9205 написа:ivoaudi написа:Глупости колко щеш! Сменят се само двойка с абсолютно никакъв негатив в абсолютно никой аспект!
И да, амортисьорите ИГРАЯТ роля във височината, тъй като са газови и се стремят да се разпънат, тоест надигат с около см. Проблем обаче няма да има, щото човека споменава, че задните са ок. Тоест, евентуално леко висналата предница може да се поизправи, но не да стане неестествена.
Не съм сигурен до колко оказва влияние във височината при положение, че колкото и да се разпънат сами - все можеш да ги прибереш с ръка и да ги задържиш прибрани на ръка.
За да оказва някаква роля би следвало да не можеш да ги задържиш, котаго се разпъват, а реално повечето от разпъването идва от самата пружина, докато ролята на амортисьоря е да противодействя на рязкото разпъване на пружината когато вече е "съкратена" при неравност.
И аз така размишлявах години наред и дори изгубих спорове точно тук в този форум. Не казвам, че ти е грешна логиката, но и ти като мен подценяваш ефекта на малката сила, с която амортисьора иска да се разпъне. Всъщност можеш да си направиш сам елементарен тест като хубаво повдигнеш предницата да речем с няколко см, а после отпуснеш, оставяйки грубо сила колкото “разпъва” един газов амортисьор. Всъщност ти трябва още един човек от другата страна за да направите ефекта и за другия амортисьор иначе ще ти обърка сметките стабилизиращата щанга. Ще останеш изненадан с повдигане дори повече от сантиметър.
ПС Нещото го има описано дори в оригинална документация за ремонт на е46 и преди време някой го бе постнал в една тема.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Амортисьори
Допълнение, умишлено в отделен пост:
Предните амортисьори на бмв седят твърдо в някакво средно положение и да ги свиеш да речем се изисква МНОГО яко усилие. Поне при е46 е така и едва ли е90 са различни. Та да, дори нелогично да ви звучи на пръв поглед, амортисьорите освен, че гасят вибрации, играят роля и за височимата, та пушек се дига.
Надявам се, полезно инфо.
Предните амортисьори на бмв седят твърдо в някакво средно положение и да ги свиеш да речем се изисква МНОГО яко усилие. Поне при е46 е така и едва ли е90 са различни. Та да, дори нелогично да ви звучи на пръв поглед, амортисьорите освен, че гасят вибрации, играят роля и за височимата, та пушек се дига.
Надявам се, полезно инфо.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Амортисьори
Днес поръчах 2 броя амортисьори Sachs, заедно с тампони и прахообиратели. След смяната ще бъдат регулирани преден и заден мост. Задните амортисьори са ОК и майсторът каза, че няма никакъв смисъл да ги сменявам и да давам пари. Оказа се, че по каталог и ВИН номер, предните са газови. Като ги сменя, ще пиша.
- Ангел ангелов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 128
- Регистриран на: 30.12.2016
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E91 330xd
Re: Амортисьори
Днес смених и предните амортисиори с макферсоните предницата се повдигна с 4-5см.стана друга кола....ефекта е мн добър
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Амортисьори
Огромен ефект в клиренса и просвета оказва смяната най-вече на тампоните (и отпред и отзад). Вчера видях една е91 x-drive (уж са по-високи фабрично)... беше клекнала все едно са и срязани пружините.
П.П. Ако смените тампоните отпред и предницата ви се "вирне"... погледнете и тампоните под/над пружините отзад. Намерих ги само оригинални от BMW, но не са много пари, при мен тези под пружината бяха се сплескали много и задницата беше потънала леко спрямо предницата (след като смених предни тампони). По принцип българинът си харесват "спортната" визия на Е9Х след 300 хил. км и 15 години - като се сплескат все тампони и пружини и колата стане по-ниска с времето. Но имайте предвид, че това просто не е естествената стойка на колата. На стандартно окачване даже си е доста вдигната (което според мен е хубаво за тукашните пътища).
П.П. Ако смените тампоните отпред и предницата ви се "вирне"... погледнете и тампоните под/над пружините отзад. Намерих ги само оригинални от BMW, но не са много пари, при мен тези под пружината бяха се сплескали много и задницата беше потънала леко спрямо предницата (след като смених предни тампони). По принцип българинът си харесват "спортната" визия на Е9Х след 300 хил. км и 15 години - като се сплескат все тампони и пружини и колата стане по-ниска с времето. Но имайте предвид, че това просто не е естествената стойка на колата. На стандартно окачване даже си е доста вдигната (което според мен е хубаво за тукашните пътища).
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Амортисьори
Колеги, и аз смених предните амортисьори, прахоуловители и тампони и наистина предницата се вдигна с няколко сантиметра и сега като човек се загледа по-обстойно, е по-висока от задницата. Майсторите казаха, че това е нормално и е заради новите, все още неамортизирани тампони. Отзад не трябвало да сменявам амортисьори, понеже били ОК. Често казано тази разлика във височината отпред и отзад ме дразни, но не виждам какво мога да направя.
Иначе след смяната колата започна да вози по-добре, да не люлее толкова, да спира по-добре. Потропването не изчезна и според тях е от рейката, тъй като всичко друго по ходовата част било ОК.
Иначе след смяната колата започна да вози по-добре, да не люлее толкова, да спира по-добре. Потропването не изчезна и според тях е от рейката, тъй като всичко друго по ходовата част било ОК.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани