Грешки P0303 , P0301 , P0302 , P0300 при Е90 328 xi

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 17.08.2019

Грешки P0303 , P0301 , P0302 , P0300 при Е90 328 xi

Мнение от ivoram » 21 Авг 2019, 15:10

Здравейте , колеги отскоро карам Е90 и съответно съм новобранец при подръжката и особенностите на този двигател N52B30A . Това лято при шофиране да морето - 500 км сипах малко добавки за бензин и колата се държеше добре на пътя средна скорост 140 км . На връщане от морето също беше ок . След няколко дни имах отново извънградско каране и този път проблема се появи след 100 км каране и при малко по рязко подаване на газта. Проблема се изразяваше в тресене на двигателя и загуба на мощност , също така при подаване на газ педала на газта трепереше заедно с двигателя .... Спрях колата и двигателя все едно щеше да излезе и да се разходи извън колата такова тресене беше . Загасих колата и по някаква случайност имах отскоро купена букса за OBD - свързах я и ми отчете тези грешки misfair на 1 , 2 и 3 цилиндър . Изчистиг ги и запалих колата и тя си заработи нормално . Благополучно пристигнах до крайната си цел но без да подавам рязко газ. На връщане проблема се повтори като този път се появи при равномерно каране (със около 100км на 2500 оборота ) и колата отнова се затресе същата процедура . Оставаха ми около 100 км и започнах да карам пак лекичко с макс 2000 об и 90 км . Близо до София на 30 км бях решил директно в сервиз и леко я натиснах но не се случи нищо и така я настъпих до 160 и пак нищо вървеше перфектно. Въпреки това започнах да се интересувам живо от това какъв може да е проблема доста изчетох и изгледах в youtube. И се оказа че проблема може да е отвсичко ... Само да спомена че колата пали от раз и подържа равномерни обороти. Само когато откажат явно трите цилидъра тогава играе но след спиране и изключване на двигателя и отново палене се оправя ....Та значи смених свещи и една бобина на която и беше разкъсано гуменото уплътнени. Резултата е малко по добра работа на двигателя но пак след форсиране на 4000 оборота светва лампата check на двигателя и същите грешки . Проверих маркучите за въздух ок са не са пробити или недозатегнати . Това което подразбрах е че е възможно горивната смес да е бедна и затова да се получава това с изключването на цилидрите защото имало някаква защита която ги изключва при недобра смес. Остава да проверя горивния филтър и да го сменя но се съмнявам да се оправи проблема затова ако някой колега който е имал подобен проблем и го е разрешил моля да се включи и да ме насочи към разрешение на проблема . Благодаря :)

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 17.08.2019

Re: Грешки P0303 , P0301 , P0302 , P0300 при Е90 328 xi

Мнение от ivoram » 31 Авг 2019, 10:52

Здравейте , явно моя проблем е рядко срещан щом никой колега няма мнение по въпроса. Но да споделя моя опит до момента с откриването на проблема с цел да помогна ако на някой му се случи подобна ситуация!
След ходене по мъките от сервиз в сервиз накрая попаднах при едни момчета, които закачихга колата на диагностика прегледаха как работи известно време и след като ме изслушаха какво съм сменил ме насочиха директно към бензинова помпа. Съответно за този модел Е90 328 xi е малко по особен защото е с така наречения двоен резервоар и заедно с помпата има още едно устройство което е при нея и следи количеството бензин. Казаха ми една цена от 700 лв за оригинална помпа.
Аз се опитах да намеря друг вариант за нова но единственият за мен беше оригинален от BMW други варианти няма освен втрора ръка но на мен не ми се рискуваше. Докато търсех имаше най различни коментари от сорта на това че имам две помпи коя от тях е .... дали съм проверил филтъра дали е проверен датчика за налягане и т. н .
Само да отбележа че помпата е една в резервоара , филтъра се намира вътре в резервоара и е заедно с помпата и че датчика поне както ми обясниха не играе роля за подаването на гориво тъй като действително недостига такова , а регистрира ниското количество гориво и съответно светва грешката и отказват цилиндрите и нататък е ясно колата не работи.
Надявам се да съм бил полезен с моята история 8)

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 17.08.2019

Re: Грешки P0303 , P0301 , P0302 , P0300 при Е90 328 xi

Мнение от ivoram » 06 Сеп 2019, 10:02

Такааа... малко ще продължа с историята на проблема с мисфайра на три от цилиндрите и то само на 1 до 3 ! След замяна на бензиновата помпа нещата не се подобриха а си останаха същитите (разбира се момчетата от сервиза ми казаха че не е сигурно от какво е проблема и че може да не е от нея - един вид застраховка ако проблема остане) . И ме посъветваха да махна катализаторите като според тях двигателя ми беше за боклука . Аз доста се бях разочаровал от сервизи и от майстори които немогат да ти дадат причина за проблема а единствено СМЕНЯЙ пък то ще се види от къде е ..... за мен това е несериозно. Проверих за всеки случай колко ще ми струва махането на катализаторите и в ем комплект ми предложиха цена от 600 лв защото били 4 катализатора и след това и софтуерно премахване.. Аз не се хвърлих веднага след горчивия опит с бензиновата помпа а реших да търся сервиз в който ще могат да ми кажат какъв е проблема и след това да ремонтирам . Вярвайте ми доста трудно беше но най накрая стигнах до Дунев сервиз до където ми предложиха това което търся а именно да ми открият проблема чрез редица тестове разбира се срещу определена цена за което. И момчетата ми направиха тест на катализаторите и термо снимка , пушечни тестове , тест на двигателя за компресия и дали е ок. и т.н. И се оказа че двигателя е перфектен компресия 15 на всички цилиндри , горивопадаване ок и проблем с КАТАЛИЗАТОРИ - предните два били разтопени единия отзад запушен ииии колата не върви защото няма въздух с една дума и гаси точно опоределени цилинди защото всички цилиндри са включени по определен начин със изпускателната система но това можеше да е и симтом и за повреда и в двигателя когато са само едни и същи , затова тестовете бяха много важни. и Сега тъпите катализатори ги махнах при тези момчета защото те предлагат и тази услуга както и софтуер , както разбрах има възможност и за лек ремап с около 30 коня и сега колата е изтребител :lol: Просто незнаех до момента че тази кола може да върви с такава лекота и бързина 8) За това моят съвет колеги ако имате подобен проблем не бързаите със смяна на части . Дайте малко пари за диагностики и тестове за да не дадете много пари за замяната на здрави части и да се чудите какво и е на колата !
Надявам се да съм бил полезен ! иииии газзз :lalala:

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook