Дразнещ шум/стърже/ - по се чува на спрян климатроник
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Дразнещ шум/стърже/ - по се чува на спрян климатроник
Здравейте колеги, искам да попитам някой справял ли се е с шума в купето, както в това видео чува се повече при спрян климатроник и от към пасажерската страна.
https://youtu.be/w9nJ9G-nYxE
Дали е лагер или шайба действително на компресора на климатроника - звука е най-изразен при 1600 оборота и се изразява като едно циклично-равномерно престъргване с с честота от около 2 секунди при тия обороти.При включен климатроник пак се чува, но по-слабо.
Ако някой го е преборвал този проблем, гледам че е масов ще съм благодарен да сподели опит,мнение и как.
Поздрави.
https://youtu.be/w9nJ9G-nYxE
Дали е лагер или шайба действително на компресора на климатроника - звука е най-изразен при 1600 оборота и се изразява като едно циклично-равномерно престъргване с с честота от около 2 секунди при тия обороти.При включен климатроник пак се чува, но по-слабо.
Ако някой го е преборвал този проблем, гледам че е масов ще съм благодарен да сподели опит,мнение и как.
Поздрави.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1020
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Дразнещ шум/стърже/ - по се чува на спрян климатроник
Колега, първото, което трябва да направиш е да отидеш да ти прегледат по ремъка коя шайба прави мизерия. Задължително и демпфера. Предполагам ако ремъка се тресе или клати настрани щеше да си го забелязал.
Това, че при включен климатик шуми различно не означава нищо. Променя се товара върху ремъка и се променя звука. Такъв изразен ясно звук би трябвало да не е проблем да се намери точно от коя шайба/ролка идва.
Какъв е двигателя?
Това, че при включен климатик шуми различно не означава нищо. Променя се товара върху ремъка и се променя звука. Такъв изразен ясно звук би трябвало да не е проблем да се намери точно от коя шайба/ролка идва.
Какъв е двигателя?
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Дразнещ шум/стърже/ - по се чува на спрян климатроник
NGneer4eto написа:Колега, първото, което трябва да направиш е да отидеш да ти прегледат по ремъка коя шайба прави мизерия. Задължително и демпфера. Предполагам ако ремъка се тресе или клати настрани щеше да си го забелязал.
Това, че при включен климатик шуми различно не означава нищо. Променя се товара върху ремъка и се променя звука. Такъв изразен ясно звук би трябвало да не е проблем да се намери точно от коя шайба/ролка идва.
Какъв е двигателя?
320i 150 коня, мотора е N46.
Ремъка е спокоен-движи се нормално без да играе встрани, сменена е паразитната ролка,ролка обтяжна на тенционера също,и на алтернатора ролката. демфера изглежда добре без луфтове, на компресора на климатроника шайбата също на пръв поглед изглежда добре и няма луфт.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Дразнещ шум/стърже/ - по се чува на спрян климатроник
Обмислям да направя един байпас на компресора на климатроника, като го заобиколя с един по къс ремък без да минава ремъка през ролката със съединителя на компресора, и да видя дали ще млъкне този дразнещ в купето шум като стържене, и ако да ще премина към смяна на лагер на тази ролка.
https://youtu.be/XQbkzGVps-Q
https://youtu.be/XQbkzGVps-Q
- Maverikkk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 108
- Регистриран на: 12.05.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW 318i E36 M40B18
Re: Дразнещ шум/стърже/ - по се чува на спрян климатроник
И моята е със същия шум вече 50к км, сменял съм лагера на шайбата, но не е от него, според мен има някакво налягане в тръбите, което се променя като се включи компресора и шума изчезва. Тези модели компресори са постоянно зацепени... Правил съм следния експеримент, изтегляме фреона и шума изчезва.
Мерцедеса е БМВ-то на пенсионера!
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Дразнещ шум/стърже/ - по се чува на спрян климатроник
Maverikkk написа:И моята е със същия шум вече 50к км, сменял съм лагера на шайбата, но не е от него, според мен има някакво налягане в тръбите, което се променя като се включи компресора и шума изчезва. Тези модели компресори са постоянно зацепени... Правил съм следния експеримент, изтегляме фреона и шума изчезва.
В тоя ред на мисли - единственното решение да е смяна на компресора с нов ли?
Не вярвам всички Е90-ки да са с такъв шум като браздене...
Maverikkk , когато въртиш на място при паркиране примерно в крайно ляво или дясно крайно волана, хидравличната ти помпа шумна ли е на звук , защото и тя е на пътя на пистовия ремък и макар и по-малко имам съмнения и върху нея, че и водната помпа е зад нея на същата ос също.
Ако някой има наблюдения върху тези компоненти и артефактите които проявяват като шум в следствие на нещо нередно свързано с тях ,моля сподели.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Дразнещ шум/стърже/ - по се чува на спрян климатроник
Между другото като въртиш на място много шумен ми се струва и агрегата на хидравликата, на празен ход е ок - имах преди това е46 - там не беше така.
Някой да каже така шумна ли е хидравликата и на вашите е90?
Някой да каже така шумна ли е хидравликата и на вашите е90?
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1020
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Дразнещ шум/стърже/ - по се чува на спрян климатроник
Колега, при мен шум не се чува, но се усещат ситни вибрации във волана. Усеща се като от помпата някакво жужене и като въртя се усилва. Там е работата, че при две Е90-ки на познати го има същото, само че малко по-слабо. Тъпото е, че на Е46-цата нямаше такива драми с хидравликата. Въпреки всичко проблемът може и да не е в хидравликата. Тя, както и климатика при използване увеличават натоварването върху ремъка и проблемът се усеща по-силно. А проблемът може дори да не е в нито едно от двете.
Колата ми е дизел и определено вибрациите от двигателя са доста по-осезаеми, но на старото ми Е46 330 хД не се усещаше никаква вибрация нито на климатик, нито при въртене на волана. Е90-ка досега с комфортен волан не съм виждал. Странна тенденция.
Препоръчвам ти да пробваш да смениш ролката на генератора с ролка със свободен ход. От няколко места вече чувам, че изчезват всякакви шумове и вибрации по ремъка. Нямам познати, които карат бензин, но за дизелите има доста позитивни впечатления.
Колата ми е дизел и определено вибрациите от двигателя са доста по-осезаеми, но на старото ми Е46 330 хД не се усещаше никаква вибрация нито на климатик, нито при въртене на волана. Е90-ка досега с комфортен волан не съм виждал. Странна тенденция.
Препоръчвам ти да пробваш да смениш ролката на генератора с ролка със свободен ход. От няколко места вече чувам, че изчезват всякакви шумове и вибрации по ремъка. Нямам познати, които карат бензин, но за дизелите има доста позитивни впечатления.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Дразнещ шум/стърже/ - по се чува на спрян климатроник
Ролката на генератора я смених още в началото с нова, моята беше блокирала и зацепена постоянно в двете посоки на въртене и от там имаше ужасни вибрации,след смяната и нещата дръстично се укротиха и промениха.
Заедно с нея смених и тампони хидравлични и на мотора - укроти се още повече.
Вибрации във волана нямам, но като цяло ми се струва че общият шум идващ от всичко по пътя на ремъка е доста силен, и сякаш най-вече от хидравличната помпа - не зная дали всички хидравлики на всички е90 са така шумни и това е нормално.
Като казвам шумни нямам впредвид някакво чукане-лопане,стържене и така нататък - просто шум ,който осезаемо се усилва като се завърти волана.
Заедно с нея смених и тампони хидравлични и на мотора - укроти се още повече.
Вибрации във волана нямам, но като цяло ми се струва че общият шум идващ от всичко по пътя на ремъка е доста силен, и сякаш най-вече от хидравличната помпа - не зная дали всички хидравлики на всички е90 са така шумни и това е нормално.
Като казвам шумни нямам впредвид някакво чукане-лопане,стържене и така нататък - просто шум ,който осезаемо се усилва като се завърти волана.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Дразнещ шум/стърже/ - по се чува на спрян климатроник
Guberkov написа:Maverikkk написа:И моята е със същия шум вече 50к км, сменял съм лагера на шайбата, но не е от него, според мен има някакво налягане в тръбите, което се променя като се включи компресора и шума изчезва. Тези модели компресори са постоянно зацепени... Правил съм следния експеримент, изтегляме фреона и шума изчезва.
В тоя ред на мисли - единственното решение да е смяна на компресора с нов ли?
Не вярвам всички Е90-ки да са с такъв шум като браздене...
Maverikkk , когато въртиш на място при паркиране примерно в крайно ляво или дясно крайно волана, хидравличната ти помпа шумна ли е на звук , защото и тя е на пътя на пистовия ремък и макар и по-малко имам съмнения и върху нея, че и водната помпа е зад нея на същата ос също.
Ако някой има наблюдения върху тези компоненти и артефактите които проявяват като шум в следствие на нещо нередно свързано с тях ,моля сподели.
Каквото и налягане да има в тръбите,ако лагера и съединителя на копресора са изправни,дори и налягането да променя усилието в шайбата на компресора, не трябва да се чуват никакви звуци - а,ако имаш впредвид че звука е от налягането в тръбите - нищо- подобно, щеше да се чува като някакво съскане, а той звука си е чисто механичен ясно-изразен стържещ метален звук.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани