X-Drive - раздатка
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
X-Drive - раздатка
Колеги, търсих с търсачката, но не намерих особено много писано за раздатките на Е90. Виждам че независимо от двигателя или фейса на всички Е90 се слага ATC 300 раздатка.
Има ли някакви типични болести по тях и някой от вас сблъсквал ли се е с нещо по-сериозно? Вече прочетох за сервомоторчето и там работата е сравнително ясна.
Попаднах на това видео:
https://www.youtube.com/watch?v=2OPy9mtkB5Q
Има и още няколко видеа от братушките, където пак се виждат изпечени аксиални лагери, фрикционни дискове и сплескани пружинни дискове. Интересно, че на повечето коли се говори за 140-150 000 км, което изглежда много малко.
Въпросът ми е има ли хора сблъсквали се с подобни проблеми? Знам, че има хора с коли по над 200 000 км. Какви са симптомите на загиваща раздатка? Появява ли се шум, тракане, тресене?
При евентуална повреда като във видеото има ли хора в България, които да могат да ги ремонтират качествено? Гледам, че братушките купуват нови фрикционни дискове, шайби, лагери и правят пълен рециклаж. Тук възможно ли е това? Не виждам да се предлагат ОЕМ чаркалъци.
Разбрах вече, че маслото трябва да се сменя на всеки 50-60000 км, което естествено не е правено на италианка на 160 000 "реални". Дали вече фаталното се е случило при такива автомобили?
Смятам, че информацията по тези въпроси би била полезна на всеки с Х-драйв.
Има ли някакви типични болести по тях и някой от вас сблъсквал ли се е с нещо по-сериозно? Вече прочетох за сервомоторчето и там работата е сравнително ясна.
Попаднах на това видео:
https://www.youtube.com/watch?v=2OPy9mtkB5Q
Има и още няколко видеа от братушките, където пак се виждат изпечени аксиални лагери, фрикционни дискове и сплескани пружинни дискове. Интересно, че на повечето коли се говори за 140-150 000 км, което изглежда много малко.
Въпросът ми е има ли хора сблъсквали се с подобни проблеми? Знам, че има хора с коли по над 200 000 км. Какви са симптомите на загиваща раздатка? Появява ли се шум, тракане, тресене?
При евентуална повреда като във видеото има ли хора в България, които да могат да ги ремонтират качествено? Гледам, че братушките купуват нови фрикционни дискове, шайби, лагери и правят пълен рециклаж. Тук възможно ли е това? Не виждам да се предлагат ОЕМ чаркалъци.
Разбрах вече, че маслото трябва да се сменя на всеки 50-60000 км, което естествено не е правено на италианка на 160 000 "реални". Дали вече фаталното се е случило при такива автомобили?
Смятам, че информацията по тези въпроси би била полезна на всеки с Х-драйв.
- Plamenv
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 200
- Регистриран на: 22.09.2016
- Местоположение: Враца, Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd e90
- Мечтае да кара: John Deere
Re: X-Drive - раздатка
Мисля, че всички проблеми идват от не смяна на масло. Моята като я взех щракаше и пукаше много. Карал съм я така доста време след което смених маслото и заспа. Преди 2 3 седмици и смених пак маслото, че започнах да усещам някакви звуци и вибрации(много слаби) пък и и врътнах 70к от предния път.. май пак млъкна. Части за тях гледам че има в някакви сайтове ама са бая цифра. Знам хора с по над 300 коня хд и си държат. За дефект не знам дали има ама маслото по някакъв начин доста се скапва и намалява.
Re: X-Drive - раздатка
много добра тема
какво масло слагате? все пак сме в България и тук ментето на ментето е топ
и на колко км го сменяте в БГ условия
какво масло слагате? все пак сме в България и тук ментето на ментето е топ
и на колко км го сменяте в БГ условия
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
- Plamenv
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 200
- Регистриран на: 22.09.2016
- Местоположение: Враца, Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd e90
- Мечтае да кара: John Deere
Re: X-Drive - раздатка
Бмв масло на 60 70к
- Nikolay VT
- Потребител
- Мнения: 36
- Регистриран на: 19.01.2012
- Местоположение: V.Tarnovo
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd avtomat
Re: X-Drive - раздатка
Здравейте.Преди време имах такова преживяване. Като за начало писах във форума,но нямаше никакви конкретни отговори.Може би никой не е ремонтирал .След това ходих на едно място и ми обявиха 2к за ремонт. Човека все пак каза да пробваме смяна на масло и нови адаптации.За мое учудване 90% от симптомите изчезнаха.Съвета му беше честа смяна на масло около 30 000 км. и без много кикове ще кара още дълго.Скоро видях,че МиД авто Варна правят такива ремонти но не съм правил запитване.А иначе симптомите бяха- едно тресене при газ все едно,че прескачат зъбни колела.При спокойно каране не се усеща.
- Plamenv
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 200
- Регистриран на: 22.09.2016
- Местоположение: Враца, Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd e90
- Мечтае да кара: John Deere
Re: X-Drive - раздатка
Като цяло мисля че няма да е супер сложна за ремонт.. та ако се чувстваш технически грамотен според мен може и сам да си я направиш. Намираш части от нета и действаш.. може би като за начало фрикционите
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: X-Drive - раздатка
Това като цяло са добри новини. Щом няма много хора патили от това, значи ситуацията не е толкова зле. Смяна на маслото го планувам в най-скоро време. Вероятно ще бъде от МКар или друг дилър. Не трябва да се правят компромиси, че като гледам клиповете какъв леш става. А някой знае ли подробности за симптомите? Някой имал ли е шум, освен тракане?
Nikolay VT спомена адаптации. Раздатката като автоматик ли се адаптира? Има ли някакъв режим за адаптация? При ръчна скоростна кутия пак ли се адаптира раздатката?
Благодаря за отговорите!
Nikolay VT спомена адаптации. Раздатката като автоматик ли се адаптира? Има ли някакъв режим за адаптация? При ръчна скоростна кутия пак ли се адаптира раздатката?
Благодаря за отговорите!
- Plamenv
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 200
- Регистриран на: 22.09.2016
- Местоположение: Враца, Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd e90
- Мечтае да кара: John Deere
Re: X-Drive - раздатка
За симптоми има пукане, щракане, вибрации при ускорение(много специфични), при каране с бавна скорост и като завиеш рязко пак може да пука. Преди време имах едно клипче където на хлъзгаво като превърти и щракаше нещо.. и тн и тн.. всичко това изчезна след смяната на маслото. Като цяло повечето форумни разбирачи не ги слушайте, не са толкова кекави. 100 пъти повече проблеми ще имаш с дъртия им автомат отколкото с нея. Сменяш маслото и газ. Важно е и с гумите да се съобразяваме, макар че сега малко си правя експерименти с моята на доста големи гуми.
- kapitanat
- младши ентусиаст
- Мнения: 263
- Регистриран на: 1.04.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 335i LCI Xdrive
- Мечтае да кара: каквото кара
- Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd
Re: X-Drive - раздатка
Раздатката е доста проста, ATC 300 за разлика от по големите е със зъбни колела, а не с верига и няма разтягане. Продават се абсолютно всякакви ремонтни комплекти - дискове, по издръжлива зъпчатка за моторчето, лагери и т. н.
Аз лично препоръчвам смяна на масло всеки 50хил. Км ( задължително и предния диференциал, който е слабо място). Може да си купите и инсталирате xdelete и да премахнете предното предаване (100% въртящ момент на задните гуми), като си карате колата на сухо и през лятото така, това ще удължи живота на раздатката а също така програмата има интересни опции за следене на износването и за температура на маслото). Най-разпространения проблем, който съм срещал е провисване и къса тампоните на раздатката. За колите с по висока мощност обикновено предния дифф умира преди раздатката, ако се правят ексцесии горещо препоръчвам хdelete, аз съм около 400к.с и определено колата се жали много повече само на задно.
В Х форума един колега с х3 беше направил страхотна тема с разглобяване на една раздатка, ако ви е интересно прочетете я.
Аз лично препоръчвам смяна на масло всеки 50хил. Км ( задължително и предния диференциал, който е слабо място). Може да си купите и инсталирате xdelete и да премахнете предното предаване (100% въртящ момент на задните гуми), като си карате колата на сухо и през лятото така, това ще удължи живота на раздатката а също така програмата има интересни опции за следене на износването и за температура на маслото). Най-разпространения проблем, който съм срещал е провисване и къса тампоните на раздатката. За колите с по висока мощност обикновено предния дифф умира преди раздатката, ако се правят ексцесии горещо препоръчвам хdelete, аз съм около 400к.с и определено колата се жали много повече само на задно.
В Х форума един колега с х3 беше направил страхотна тема с разглобяване на една раздатка, ако ви е интересно прочетете я.
Последна промяна kapitanat на 13 Авг 2019, 11:55, променена общо 1 път
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996
- Plamenv
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 200
- Регистриран на: 22.09.2016
- Местоположение: Враца, Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd e90
- Мечтае да кара: John Deere
Re: X-Drive - раздатка
Х делийта го гледах в гугал плей, но май се плаща нещо. Ако някой знае как стават нещата с него да каже защото се каня от 100 години
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: X-Drive - раздатка
kapitanat написа:Раздатката е доста проста, ATC 300 за разлика от по големите е със зъбни колела, а не с верига и няма разтягане. Продават се абсолютно всякакви ремонтни комплекти - дискове, по издръжлива зъпчатка за моторчето, лагери и т. н.
Аз лично препоръчвам смяна на масло всеки 50хил. Км ( задължително и предния диференциал, който е слабо място). Може да си купите и инсталирате xdelete и да премахнете предното предаване (100% въртящ момент на задните гуми), като си карате колата на сухо и през лятото така, това ще удължи живота на раздатката а също така програмата има интересни опции за следене на износването и за температура на маслото). Най-разпространения проблем, който съм срещал е провисване и къса е на тампоните на раздатката.
В Х форума един колега с х3 беше направил страхотна тема с разглобяване на една раздатка, ако ви е интересно прочетете я.
Да, именно клиповете с разглобяване на раздатки ме накараха да пусна темата. На Х3, Х1, Х5 са с верига и там нещата са доста различни. Доколкото знам при тях веригата се разтраква след няма и 150 К. Но пък при смяната ѝ се обслужва и може да кара поне още толкова. Тъй като АТС300 са само със зъбчатки, без верига ми стана интересно за мнения, тъй като по клиповете, особено на братушките нещата с лагерите на вилката, която притиска дисковете изглеждат брутално. Съответно разпадащият се лагер върши всичко останало по тотализирането на частите вътре. Смяната на маслото разбира се е задължителна.
Ако се интересувах от X-delete не бих си взел X-drive и не виждам много смисъл в това. Да увеличавам живота на раздатката като не я ползвам ми звучи като да си купя кола и да не я карам, защото се амортизира. А и не съм съгласен, че лятото не върши работа, особено по завоите.
Re: X-Drive - раздатка
kapitanat написа:аз съм около 400к.с и определено колата се жали много повече само на задно.
колега с 400 коня само на задно, как се държи?
може ли да върви в права линия .. като го сръчкаш
или си с много по-големи гуми
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: X-Drive - раздатка
Колеги, някой може ли да каже колко масло събира раздатката - АТС300?
Дали се налива докато потече от отвора за наливане или има някое строго количество, което трябва да се спазва?
Дали се налива докато потече от отвора за наливане или има някое строго количество, което трябва да се спазва?
- Plamenv
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 200
- Регистриран на: 22.09.2016
- Местоположение: Враца, Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd e90
- Мечтае да кара: John Deere
Re: X-Drive - раздатка
Налива се докато потече. Към 600мл побира. Относно гумитите май няма много писано, та може и за тях да кажете на какви карате. Доста неща изчетох за тях на скоро и гледам че 235 265 е доста честа комбинация без никакви проблеми, естествено като спазиш изискванията. Аз съм от скоро на 245 40 275 35 18
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани