X-Drive - раздатка

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: X-Drive - раздатка

Мнение от NGneer4eto » 14 Авг 2019, 9:18

Стандартни за М-пакет са 225/40/18 предни; 255/35/18 задни. Като гледам цените са доста добри в сравнение с останалите височини. Колега, това 275/35/18 звучи много високо като профил. Няма ли раздатката да се шашка?
По принцип как стои въпроса с различно износени предни и задни гуми при тези раздатки?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 200
Регистриран на: 22.09.2016
Местоположение: Враца, Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330xd e90
Мечтае да кара: John Deere

Re: X-Drive - раздатка

Мнение от Plamenv » 14 Авг 2019, 11:42

Без малко 2 сантиметра разлика в диаметрите има с 225 45 17, но пък помежду си някой калкулатори дават 0.4%, други 1% разлика. Щом на е60 карат с такива мисля че няма да има драма.. все пак другото лято ще си сложа 225 255

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 1.04.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: 335i LCI Xdrive
Мечтае да кара: каквото кара
Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd

Re: X-Drive - раздатка

Мнение от kapitanat » 14 Авг 2019, 14:38

NGneer4eto написа:
kapitanat написа:Раздатката е доста проста, ATC 300 за разлика от по големите е със зъбни колела, а не с верига и няма разтягане. Продават се абсолютно всякакви ремонтни комплекти - дискове, по издръжлива зъпчатка за моторчето, лагери и т. н.
Аз лично препоръчвам смяна на масло всеки 50хил. Км ( задължително и предния диференциал, който е слабо място). Може да си купите и инсталирате xdelete и да премахнете предното предаване (100% въртящ момент на задните гуми), като си карате колата на сухо и през лятото така, това ще удължи живота на раздатката а също така програмата има интересни опции за следене на износването и за температура на маслото). Най-разпространения проблем, който съм срещал е провисване и къса е на тампоните на раздатката.
В Х форума един колега с х3 беше направил страхотна тема с разглобяване на една раздатка, ако ви е интересно прочетете я.


Да, именно клиповете с разглобяване на раздатки ме накараха да пусна темата. На Х3, Х1, Х5 са с верига и там нещата са доста различни. Доколкото знам при тях веригата се разтраква след няма и 150 К. Но пък при смяната ѝ се обслужва и може да кара поне още толкова. Тъй като АТС300 са само със зъбчатки, без верига ми стана интересно за мнения, тъй като по клиповете, особено на братушките нещата с лагерите на вилката, която притиска дисковете изглеждат брутално. Съответно разпадащият се лагер върши всичко останало по тотализирането на частите вътре. Смяната на маслото разбира се е задължителна.
Ако се интересувах от X-delete не бих си взел X-drive и не виждам много смисъл в това. Да увеличавам живота на раздатката като не я ползвам ми звучи като да си купя кола и да не я карам, защото се амортизира. А и не съм съгласен, че лятото не върши работа, особено по завоите.


Всеки си има нужди и мнение. Определено всеки може да мине без X-delete, но си е факт че има много плюсове:
- Усещането на задно е коренно различно, в началото бях скептично настроен, защото все пак полуоските и предния диф. са си там, но когато няма прехвърляне на въртящ момент към тях усещането е на 90% за кола на чисто задно.
- Забавно е!!! X-drive има редица достойнства, но със сигурност не е забавен.
- По нисък разход на гориво, като разликата не е особенно голяма, може би - 0.5-1л.
- Предпазва раздатката и увеличава ресурса (не е най-важното, но си е факт)
- При коли с голяма мощтност предпазва предния диф, който е доста кекав
- Дрифт, за мое огромно щастие аз съм с една от 335ци с диференциал който не е заварен а е с болтове и обурудването с шпер е доста лесно
- Живи данни за: Температура на актуатора, въртящ момент предаван към предните колела, термичен стрес в/у съединителите, цялостно износване на съединителите
- Опция за предаване на определен въртящ момент към предния мост постоянно, разработчиците са направили 3 мода - Сняг, Спорт или напълно изключен, каткто и опция за индивидуална настройка.
As some already noticed, we released our Sport & Snow settings on Thursday, last week. The App & the Manual have detailed descriptions how those modes work and for what they should be used.

In general, the settings turn the characteristics of the car to be more neutral/oversteery on corner exit. xDrive does not work any longer as an at-all-cost-stabilizer but will enable you to drift out of corners while being WOT. This is very similar to what BMW has done with the recent M5 "AWD Sports mode". Oversteer is much less snappy than on a full RWD car and easier to control, while being a lot faster on corner-exit at the same time.

The descripitions below are also directly included in the App and in the Manual!

Sport

The xDrive system is setup to have a permanent low front-bias. Even if the rear wheels are spinning, the front wheels will only receive limited power to avoid understeer on wet and dry roads. This setting will shift your car to be more oversteery (compared to stock) but will still generate enough traction on corner exits to stay full on throttle, even in 1 st and 2 nd gear. Please note: This setting is NOT intended to be used for Burnouts or on 2WD-Dynos! The Transfer Case permanently monitors the relative speed between Front and Rear-Wheels and will put your car to limp mode if there is too much relative movement over extended periods. It is safe to use for normal road use, driving on racetracks and for drifting sessions. Please use our Live-Data-Feed to monitor your Clutch-Stress while experienced driving. You should never exceed 50% for extended periods.

Snow

The Snow setting works similar to the "Sport" setting but limits the max. power to the front wheels even more, to accommodate the even lower friction on Snow. The Snow setting will make your car behave mostly like an RWD vehicle on Snow, but will give you added traction, while keeping understeer to a minimum. This setting also allows small burnouts, but must not be used on 2WD-Dynos. Please use our Live-Data-Stream to monitor your clutch stress when doing so. You should never exceed 50% stress for extended periods.

Custom

You can configure your Lock-Up rate from 0-100%. 100% is similar to stock, while 0% is similar to xDrive OFF. Sport and Snow settings are in between. (approx. 20% and 50%) Please use the custom setting with caution and use our Live-Data-Feed to monitor your Clutch-Stress. Also obey the common rules, mentioned with the Snow and Sport setting. Do NOT drive staggered wheels with any setting above 0%. (this is only allowed in xDrive OFF)

xDrive OFF

Your car will drive like a RWD vehicle. The power transmitted to the front is kept at 0 Nm at all time. This means the power split between front and rear is 0/100 Front/Rear. Please note, that the xDrive clutch is submerged in oil and therefore a small amount of power will always reach the front wheels, even if the clutch is fully open. For instance, on a lift all 4 wheels will still turn, but you can easily hold the front wheels still with your bare hands. (Disclaimer: Do NOT attempt to do so…we tested it already for you. A moving wheel has a lot of inertia, you can still hurt yourself badly)


xDrive ON

Your car will drive completely stock. The maximum power transmitted to the front wheels depends on your type of Transfer Case, but usually is around 1100 – 1300 Nm (800 – 950 ftlb). xDrive is setup to maximize traction and keep the car stable at all cost.




We also added live monitoring of the transfer case, so people can see whats going on inside. The App shows 7 Items:

Torque Max. to front Wheels
Thermal Stress Clutch Pack
Temperature Actuator
Position Actuator
Vehicle Speed
Lifetime Workload Clutch Pack
Engine RPM

Each of the items will start to flash yellow/red when they go out of boundaries. Units can be switched between metric and imperial on the top right. (3-white-dots) The Live-Monitor is license-free, so can be used to check clutch-pack-wear on every car connected.

Torque Max. to Front Wheels
Shows you the actual clutch pressure, converted to the max. transferable torque. This is NOT the actual torque transmitted, this is the max. torque the clutch can forward at a given pressure. The xDrive System is not an active differential, but rather a clutch that opens/closes and transmits power to the front wheels. This is true for all BMW..there is no other system. That said, the clamping pressure of the clutch defines the maximum torque that can reach the front wheels. The actual power is defined by current torque output of the engine multiplied by the current gear ratio. If that number exceeds the max. Torque to front Wheels, the clutch will start to slip.

Thermal Stress Clutch Pack
As soon as the clutch-pack clamps above a certain pressure and slip occurs the Thermal Stress will raise. Friction between the clutch plates is converted to heat, which dissipates into the transfer case's oil. Usually this happens quickly and the thermal stress on the clutch stays at 0%. This is standard on normal road use...the Stress will stay at 0% all the time. Only during experienced driving (drifting, race-track) the thermal stress will raise. This is perfectly fine, as long as the stress stays below 50 - 75%. When the stress reaches 100% the transfer case will hop to limp mode and you get 4x4 Error on the Dash. Our presets are tested on race-track and during free-practice wet drifting sessions. We never hit limp mode, (yes, we tried hard) as the clutch pack is pretty beefy.

Temperature Actuator
The actuator temp is a representation of the current oil temp. It's a bit slow (the oil warms/cools quicker), but as the transfer case does not have an oil temp sensor, this is good as it gets.

Position Actuator
The current angle of the motor, which clamps the clutch pack

Lifetime Workload Clutch Pack
This is the total work your clutch pack has seen in it's life. Those Values do not get reset at oil change, so they actually reflect the wear state of your clutches. On normal road use a clutch pack may reach up to 10-20 kWh during 60k miles. Total lifetime is around 100 - 125 kWh. (approx.) The 3 values need to be added to get the total workload. They represent 3 different power classes (L1, L2, L3), where the wear happened. L1 values are collected during Thermal Stress 0, where L2 and L3 counters are upped when the Thermal Stress is raised. So those values can be used to judge how hard the car was driven. A high L2 and L3 indicated heavy use. L1 wear happens during normal street use.

Най-важните опции са температурата и lifetime work load мен лично много ме зарадва факта, че раздатката ми не е видяла почти никакъв зор през живота си.

С горе изброеното, мога да кажа че вече хората с X-drive, могат да имат всичко и от двата свята, аз лично съм на задно от 8-9 месеца и много рядко в сняг или дъжд съм пускал 4х4.


П.С. Не съм сигурен с какво X-drive, ти помага по завойте лятото, но при Х3 (ако не се лъжа беше с такава) и Х5, може и да има смисъл защото са по-високи, при 3ка та (в моя случай с полу-сликове), няма никакво значение и освен да ми уби удоволствието друго не се случва.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна kapitanat на 14 Авг 2019, 15:50, променена общо 1 път
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 1.04.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: 335i LCI Xdrive
Мечтае да кара: каквото кара
Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd

Re: X-Drive - раздатка

Мнение от kapitanat » 14 Авг 2019, 14:46

Ivo III написа:
kapitanat написа:аз съм около 400к.с и определено колата се жали много повече само на задно.


колега с 400 коня само на задно, как се държи?
може ли да върви в права линия .. като го сръчкаш 8)

или си с много по-големи гуми


Зависи от шофирането, първият път когато изключих 4х4, беше - 12 градуса пез зимата и колата беше вероятно и над 400к.с, защото съм я замервал лятото на 34 градуса жега. Бях изключил ДТЦ и с 80км/ч при кик-даун тръгнах настрани. Но хубавото е че при включени системи няма разлика с обикновенно бмв на задно и системите си вършат работата.
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 4.08.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330 xd E91

Re: X-Drive - раздатка

Мнение от Optrop » 05 Окт 2019, 11:11

Не знам колко са здрави ама мойта се чупи.Червяка е заминал. 200лв е часта. Маслото е сменяно на 40-50 000км.

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 21.12.2018
Пол: Мъж

Re: X-Drive - раздатка

Мнение от Vernibgs » 06 Окт 2019, 11:18

На мен ми е 1вото 4х4 в живота е91xi и не съм много запознат с раздатките и т.нат.Смятам зимата да мина на 17/50/225 при препоръчителен размер 17/45/225 с оригинален М пакет и окачване съм дали ще е натоваря и ще е шашна с 50 висока гума тая раздатка ?

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 19.05.2017
Пол: Мъж

Re: X-Drive - раздатка

Мнение от Divineshadow » 11 Юни 2020, 8:26

Привет,
Прилагам линк към e90post, където са се постарали да направят таблица с размерите на гумите при x-drive.
Кое с кое може и не може.

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1050762

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook