Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигател

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.07.2019
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 (G05) 4.0i

Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигател

Мнение от Emil_S » 30 Юли 2019, 22:31

Здрвейте колеги,

пускам нова тема тъй като никъде не открих информация за моя проблем.
Става въпрос за грешка 30E9 - Nitric oxide catalyst aging. До колкото разбрах от разни чужди форуми когато диагностиката покаже тази грешка то катализатора е за смяна. Тъй като тозо модел има цели 3 катализатора които са доста скъпи - 2100лв. за брой за 2-та които отговарят за 1-3 цилиндър и 4-6 цилиндър и 4960лв. за 3-я който дори не знам къде е и за какво служи. Цените са за оригинални катализатори от Дару Кар.

Линк за въпросната грешка - https://bimmerprofs.com/30e9-nitric-oxi ... ter-aging/ (на английски)

След като се поразрових малко в нет-а излиза, че имам няколко възможности:

1. Почистване на катализаторите в емк33 или друга фирма. Цената е около 220лв. като не дават гаранция дали ще работи след почистването. По думите на служителя 'вие си плащате за почистването и това е което ние правим'
2. Премахване на катализаторите
3. Carbon Cleaning - почистване без физическото сваляне на катализаторите. Цена около 50-70лв.


Бих искал да попитам ако някой колега е вече е минал през някоя от горе изброените стъпки да сподели мнение?
Ако се премахват катализаторите трябва ли пре-програмиране на компютъра на колата и ако да кой може да го направи?

За информация да споделя, че диагностиката показва, че NOx датчиците преди и след катализаторите работят. Прикачам файл с грешката от Carly диагностиката но правих диагностика и в BOSCH и те потвърдиха същата грешка. След изчистване на всичките грешки остава само гореспомената - 30E9.

Колата не е влезнала в авариен режим и си работи на пълна мощност но в режим на покой двигателя работи неравномерно, оборотите играят между 550-700, двигателя се тресе доста. При включен климатик оборотите се покачват малко и тогава тресенето и неравномерните обороти е по-малко! В началото нищо не светеше по таблото но след окло 3 дни каране с тези симптоми светна и check engine light-а.

Прегледах темата за смяна/премахване на катализатора/дпф но там основно се коментира ДПФ и дизеловите двигатели.

Нека ако някой колега е имал подобен проблем нека да сподели какво е направил.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от Bexim » 01 Авг 2019, 12:22

Странното е, че при мен не палеше чека, а тази грешка я имах от самото закупуване на колата.
35К км съм минал без нито един чек.

Нито физическо, нито карбон, нито никакво чистене ще ти свърши работа.

3 варианта имаш:
- караш си я така. На теория и доста изчетено колата трябва да работи в хомогенен режим. Губиш малко от икономията, но пък нямаш други драми. Физически можеш да ги махнеш, аз моите не бях, не знам дали и новият собственик ги е, но май и той си кара с тях.
- взимаш емулатора от бимерпрофс, правиш една дипломна работа от четене и програмиране, сменяш и караш без проблеми. Ако това, което казват е така. Аз си имам едно на ум от техния сайт, защото цялото изписано е само за реклама на продукта им.
- най-скъпият трети е нови кат-ове, но бяха около 5 бона, което за мен НЕ е опция на стара кола, че и на нова дори.

Щом нямаш грешка за сензора, значи той би трябвало да работи. Моят май не работеше, но пък пак казвам, никога не съм имал драми, а и разходът си ми беше мега приличен. :bchug:

Аз бих ги махнал всичките - тогава нещата ще станат меко казано прекрасни, но така и не намерих човек, който може да ги махне софтуерно. Истината е една - малко са бройките, няма пари в това и никой не се учи да го прави.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.07.2019
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 (G05) 4.0i

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от Emil_S » 01 Авг 2019, 18:24

Колега защо казваш, че никакво чистене няма да ми свърши работа? Пробвал ли си някой от методите?
Колкото до човек който може да ги изолира софтуерно но и да си запазя 3-те режима на работа на двигателя аз също не съм намерил....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от Bexim » 02 Авг 2019, 9:29

Защото четох достатъчно и просто няма да стане. Ресурсът им е свършил. :dunno: 150-200К макс.
А най-тъпото е, че Ф10 с този мотор - нямат ноксови катализатори. Не знам дали е вариант да се налее такъв софтуер в колата. Това чак сега ми хрумна, но може би си струва да прочетеш и в тази насока.

Да вметна само, че от карбон клийна аз имах доста хубав ефект.
Имах едно закъснение и приритване при подаване на газ и след карбон клийна изчезна.
Преди да правиш каквото и да било, може профилактично да почистиш - дросел, МАФ, соленоидите, карбон клийн, а също и някоя добавка за катализатори и да видиш какво ще стане.
Аз игра на обороти не съм имал, за това си мисля, че това може да идва и от другаде, а грешката ейджинг просто си е там и я асоциираш с това поведение.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.07.2019
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 (G05) 4.0i

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от Emil_S » 05 Авг 2019, 18:47

Колеги сега се появи и този шум на двигателя....
някой д някакви идей какво може да бъде? Грешката продължава да бъде само 30Е9.....[youtube]https://youtu.be/upd62perkSc[/youtube]

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от Bexim » 06 Авг 2019, 11:54

Свали капака на мотора - черния декоративния и виж масления сепаратор - намира се отзад на капака на клапаните
`n53 pcv valve` напиши това в гугъл и попрочети, че съм забравил какво точно беше, духаше ли, смучеше ли като е заминал, не помня. Игра на обороти и доста проблеми идват от него.
Ако е от там, не е задължително да се сменя целия капак на клапаните, продава се само мембраната отделно и после труд и техника. Виж в гугъл, имаше DIY. :yes:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 22.01.2019

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от Maxx_E90 » 06 Авг 2019, 14:12

Emil_S, дай малко повече детайли за колата като година/километри/история и т.н.

Както е споменато в предното мнение провери масления сепаратор. Отваряш капачката за масло докато колата работи на място - ако се отваря по-трудно от нормално и/или след като се отвори мотора изведнъж започне да работи по-неравномерно е почти сигурен знак за скъсана мембрана. В екстремни случаи може да се чува и съскане от мотора. Гугъл има повече информация по темата.

Относно катализаторите, чел си но май не е било с разбиране :). Прочети пак в бимърпрофс, там има детайлна информация за този мотор и начина му на работа. На твое място бих постъпил по следния начин:
1. Кодиране на нови Нокс катализатори през ИСТА. Това ще изтрие 30Е9 грешката и ако катализаторите не са съвсем зле, може и да се махне за по-дълго време. Но, имай в предвид че шанса за това е по-скоро малък, много по-вероятно е грешката съвсем скоро пак да се появи. Предлагам го защото е лесно и бързо да се пробва, според мен си заслужава.
2. Ако 1. не помогне, то тогава просто си вземи един емулатор, следвай описаната процедура за кодиране и реадаптация на мотора и забравяш за повече проблеми с Нокс системата.

В никакъв случай не се опитвай софтуерно да "спреш" нокс системата, шанса да стане без да се вкараш във филм е на практика 0.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.07.2019
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 (G05) 4.0i

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от Emil_S » 07 Авг 2019, 22:03

Bexim написа:Свали капака на мотора - черния декоративния и виж масления сепаратор - намира се отзад на капака на клапаните
`n53 pcv valve` напиши това в гугъл и попрочети, че съм забравил какво точно беше, духаше ли, смучеше ли като е заминал, не помня. Игра на обороти и доста проблеми идват от него.
Ако е от там, не е задължително да се сменя целия капак на клапаните, продава се само мембраната отделно и после труд и техника. Виж в гугъл, имаше DIY. :yes:


Здравей колега,

благодаря за насоката. Нямам възможност до Петък да проверя но след кратка справка с гугъла мисля, че може точно това да ми е проблема.

Ще се опитам събота или неделя да сменя мембраната и ще пиша какво е станало.

Поздрави :)

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.07.2019
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 (G05) 4.0i

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от Emil_S » 07 Авг 2019, 22:26

Maxx_E90 написа:Emil_S, дай малко повече детайли за колата като година/километри/история и т.н.

Както е споменато в предното мнение провери масления сепаратор. Отваряш капачката за масло докато колата работи на място - ако се отваря по-трудно от нормално и/или след като се отвори мотора изведнъж започне да работи по-неравномерно е почти сигурен знак за скъсана мембрана. В екстремни случаи може да се чува и съскане от мотора. Гугъл има повече информация по темата.

Относно катализаторите, чел си но май не е било с разбиране :). Прочети пак в бимърпрофс, там има детайлна информация за този мотор и начина му на работа. На твое място бих постъпил по следния начин:
1. Кодиране на нови Нокс катализатори през ИСТА. Това ще изтрие 30Е9 грешката и ако катализаторите не са съвсем зле, може и да се махне за по-дълго време. Но, имай в предвид че шанса за това е по-скоро малък, много по-вероятно е грешката съвсем скоро пак да се появи. Предлагам го защото е лесно и бързо да се пробва, според мен си заслужава.
2. Ако 1. не помогне, то тогава просто си вземи един емулатор, следвай описаната процедура за кодиране и реадаптация на мотора и забравяш за повече проблеми с Нокс системата.

В никакъв случай не се опитвай софтуерно да "спреш" нокс системата, шанса да стане без да се вкараш във филм е на практика 0.


Здравей Махх,

благодаря за отговора.

Колата е 2007г. на 162 000 реални километри. Като история 1 път ми се е налагало да сменям инжектор и ремонт на АБС модула. Заедно с инжектора съм сменил свещите и кабелите. Купил съм е преди около 3г. на 118 000км.

Както и колегата по горе ме посъветва това ще го направя. Това с капачката обаче имах възможност да го пробвам и налице са всичките симптоми за скъсана мембрана. Прочетох доста по темата и изгледах доста видеа в youtube. Видето от този линк е кажи речи на 100% с това каквото се случва с мойта кола в момента: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0f22aPacKRI[/youtube]

Колкото то поста в бимър форума - там съм изчел всичко и мисля, че го разбрах доста добре. Мога да направя процедурата с INPA но ако катализаторите са заминали колегите от форума са написали, че грешката ще се върне доста бързо и пак ще имам същите проблеми. За това и не съм се занимавал в тази насока. Относно емулатора - да това става. Описано е доста добре и дори намерих човек който твърди, че го е инсталирал и от тогава не е имал проблеми. Емулатора последно като го проверих обаче беше около 380 евро. Исках да проверя какви други опций преди да прибягна към него.

Тъй като преди колата си работеше перфектно ( и сега си работи като изключим звука който се появи и неравномерните обороти) не бях пускал диагностиката и съответно не бях забелязал грешката за катализатора. Сега започвам да си мисля, че грешката за катализатора може да си е била от доста време там а сега просто ако имам скъсана мембрана от това да са ми неравномерните обороти и звука в двигателя. Онзи ден светна EML-а. Странното е, че диагностиката не отчита други грешки. Миналият Петък минах на карбон почистването за да видя какво ще се случи но за момента няма никаква промяна. Единствено след почистването и дадох малко зор на колата да е продухам и после на диагностиката ми показа следните грешки:

2D29.jpg
2D29_mix.jpg


Ще се опитам да намеря мембраната и да е сменя през почивните дни. Ще пиша какво е станало.


Поздрави :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Emil_S на 07 Авг 2019, 23:21, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от oci » 07 Авг 2019, 23:18

Maxx_E90 написа:Emil_S, дай малко повече детайли за колата като година/километри/история и т.н.

Както е споменато в предното мнение провери масления сепаратор. Отваряш капачката за масло докато колата работи на място - ако се отваря по-трудно от нормално и/или след като се отвори мотора изведнъж започне да работи по-неравномерно е почти сигурен знак за скъсана мембрана. В екстремни случаи може да се чува и съскане от мотора. Гугъл има повече информация по темата.

Относно катализаторите, чел си но май не е било с разбиране :). Прочети пак в бимърпрофс, там има детайлна информация за този мотор и начина му на работа. На твое място бих постъпил по следния начин:
1. Кодиране на нови Нокс катализатори през ИСТА. Това ще изтрие 30Е9 грешката и ако катализаторите не са съвсем зле, може и да се махне за по-дълго време. Но, имай в предвид че шанса за това е по-скоро малък, много по-вероятно е грешката съвсем скоро пак да се появи. Предлагам го защото е лесно и бързо да се пробва, според мен си заслужава.
2. Ако 1. не помогне, то тогава просто си вземи един емулатор, следвай описаната процедура за кодиране и реадаптация на мотора и забравяш за повече проблеми с Нокс системата.

В никакъв случай не се опитвай софтуерно да "спреш" нокс системата, шанса да стане без да се вкараш във филм е на практика 0.



Колега би ли обяснил защо "не може софтуерно" да се спре nox? Правил ли си го? Правили ли са го на твоя кола? Или просто си чел нещо някъде?

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 22.01.2019

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от Maxx_E90 » 08 Авг 2019, 15:32

oci написа:Колега би ли обяснил защо "не може софтуерно" да се спре nox? Правил ли си го? Правили ли са го на твоя кола? Или просто си чел нещо някъде?


Oci, къде в мнението ми видя израза "не може софтуерно" да се спре нокс? Думите ми бяха "не се опитвай", което е доста различно. Както и да е, казвам го защото нито съм виждал, нито чувал някой успешно да го е направил и същевременно да запази пълната функционалност на двигателя - трите режима на работа и всички адаптации и измервания. Много по-лесно е просто да излъжеш DME-то че катализатора работи добре и така естествено запазваш всичко. Съдейки по мнението ти обаче изглежда имаш друга информация?

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от b00st » 08 Авг 2019, 15:51

Грешките mixture control защо ги дава тогава? Това по принцип е от ламбдите и клатенето в свободен ход е много характерно за тази грешка.
Чека свети с пълна сила от катализатори, при N53 единственото решение е смяна с нови към 5к или емулатор. Ако мапер може да махне Nox-a нека сподели тук понеже ми е интересно. Наскоро сменяхме на едно кабрио, пробега беше около 250к км релани, при тебе са подранили явно.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.07.2019
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 (G05) 4.0i

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от Emil_S » 08 Авг 2019, 17:33

b00st написа:Грешките mixture control защо ги дава тогава? Това по принцип е от ламбдите и клатенето в свободен ход е много характерно за тази грешка.
Чека свети с пълна сила от катализатори, при N53 единственото решение е смяна с нови към 5к или емулатор. Ако мапер може да махне Nox-a нека сподели тук понеже ми е интересно. Наскоро сменяхме на едно кабрио, пробега беше около 250к км релани, при тебе са подранили явно.


Здравей колега,

Грешките най-вероятно ги дава заради грешката 30E9. NOx датчика също беше заминал преди да публикувам темата. Купих нов датчик и го смених но така и не успях да нулирам STFT (Short-term fuel trim) и LTFT (Long-term fuel trim) тъй като ми се скапа INPA software заедно с лаптопа. Това ще го направя през почивните дни. Не ми се вярва след като изчистя грешките да изчезне и 30Е9 грешката но така или иначе трябва да се направи. Не съм толкова навътре в нещата и не зная дали ако имаме регистрирана 30Е9 грешка тя поражда задължително и mixture грешките. Надявам се някой който се е занимавал с това да напише нещо по въпроса.

Другата седмица се надявам да съм сменил мембраната за която стана на въпрос в предните мнения и ще пиша какъв е резлутатът.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 22.01.2019

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от Maxx_E90 » 09 Авг 2019, 7:22

b00st написа:Грешките mixture control защо ги дава тогава?


Ако е скъсана мембраната 99.9% е заради това. Паразитен въздух влиза в колектора и променя съотношението на въздух/гориво и съответно ламбда сондата връща различни от очакваните стойности. Ако дупката е достатъчно голяма, DME-то не може да компенсира напълно и набива грешките за mixture control.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от b00st » 09 Авг 2019, 14:35

Грешката на катовете няма общо със сместа и по никакъв начин не бърка в сместа това. По-скоро съм склонен да вярвам, както казва колегата че е от умрял клапан на картерните, сменяй го и виж как ще е. Сензора на NOX-а ако го смениш и се оправи има живот още в ката, мен ми се струва рано на 162к км още за да е приключил играта. Виж ми темата за чистенето на адаптациите, много важно е да се направи адаптацията на маховика първо, написал съм как се прави с ръчни и автоматик.

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook