Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигател

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 22.02.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E91

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от xdrive » 09 Авг 2019, 21:16

Аз мога ли да попитам какво трябва да направя като махна моите катализатори моторът е N46B20 с два катализатора и 4 ламбда сонди, задните две май се спирали софтуерно и как а предните се лъжели с фтулки обаче фтулката повдигаща или вътрешна която обгръща сондата???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от oci » 10 Авг 2019, 10:05

b00st написа:Грешките mixture control защо ги дава тогава? Това по принцип е от ламбдите и клатенето в свободен ход е много характерно за тази грешка.
Чека свети с пълна сила от катализатори, при N53 единственото решение е смяна с нови към 5к или емулатор. Ако мапер може да махне Nox-a нека сподели тук понеже ми е интересно. Наскоро сменяхме на едно кабрио, пробега беше около 250к км релани, при тебе са подранили явно.


Да това ми беше идеята, има доста коли вече със софтуерно махнат nox и сонди и колите си работят перфектно, но сега ако очаквате тук да се напише един роман как се прави това няма стане....
Чудно ми е как пишете не препоръчвам, това, онова без да сте минали лично по пъпя или пък да сте видяли качествено свършена една работа, а не при бай Пешо с емулаторчето....
Ако не вярвате, че това се прави дори и в София, четете има и фирми в чужбина, пращаш дъмпа, или моторната електроника и ти я връщат настроена.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 22.01.2019

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от Maxx_E90 » 11 Авг 2019, 18:09

Ако някой успешно е махнал нокс системата разбира се че не би описал как става в публичен форум, но не това е въпроса. Метода на бай Пешо с емулаторчето е изпробван и работещ, който запазва пълната функционалност на двигателя без никакви негативни ефекти. Проблема при бай Пацо мапера е че няма и една дума, никъде. Както и да е, без конкретна информация тая дискусия е безсмислена.

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 27.11.2013
Пол: Мъж
Кара: 5 series 525i LCI

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от igra4a8710 » 17 Авг 2019, 17:23

Изчетох повечето мнения ,в темата ,аз от известна време имам проблем с nox sensora преди катализатора ,колата работи общо взето добре ,ходил съм в доста сервизи и накрая ,намерих едни поляци (колата е в Англия ),по горе посочените грешки ги имах и дори грешките за горивната смес (fuel mixture 1/2,съща и грешката за остарял /подпушен катализатор).Грешките изчезнаха след като сметих следните :
1 :смените ижектори 6 на брой 2400£ ,като изрично казах на механиците ,инжекторите за провелка ,течаха (като пре дота си сменях свещите и забелязах че три от свещите бяха влажни и миреха на бензин .След смяната ,грешките за горивната смес изчезнаха + misfire който забравих да спомена по горе .
2: След това се появи и друга грешка с помпата за ниско налягане ,(low pressure fuel pump plausibility),като в повечето случай конкретната грешка се получава при проблем с налягането от помпата за ниско налягане по малка от 5 бара или сензора на помпата за високо налягане е чао ,при мен което направих е , че смених филтъра в резервоара плюс помпата за ниско налягане защото при отваряне на резервоара видях че имам стужки от самата помпа :ако някой се е интересувал този тип мотори и по конкретно бмв изрично казват колата да не не остава без бензин и да не се кара на резерва и по точно при предупреждение за 31 мили оставащо количество бензин (при мен е в мили затова пиша мили ) всичко стана като трябва ,и след известно време каране ,колата изчисти грешката за остарял катализатор .
3:за 2 години и полувина смених 4 пъти свещите ,и направени 60000 мили или 100000 км ,като попринцип руснаците дори казват сменя на не повече от 6000 мили или 10000 км .според мен проверете си инжекторите ,защото в повечето случаи текат инжекторите износват свещите ,цилиндрите се палнят с бензин и накрай и бутала ще се обадят а тези мотири n53b30 и n53b30 ,както и по новите н54 и т.н са капризни. При мен от 6 инжектора ,3 от които аз открих бяха за смяна ,1до 3 цилиндър ,грешки съответно на 1 и 2 за прекъсване а всъщност всичките бяха за смяна .аз често казано предпочитам да сменя сензира (NOX SENSOR,или както някой го наричат широколентова ламбда сонда )да струва 1000 лв но предвид че инжекторите са 1/6 от колата няма смисъл да се побългарява колата .надявам се да съм помогнал на някой ,ако някой иска повече информация на лични .


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 30.07.2019
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 (G05) 4.0i

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от Emil_S » 31 Авг 2019, 18:22

Здравейте колеги,

малко се позабавих с информацията с това къде е проблема.

Първо да изкажа специални благодарности на Bexim и на Maxx_E90 - и 2-мата колеги ме насочиха в правилната посока и се оказа, че въпросната мембрана е леко скъсана и от там ми идват проблемите. Това с катализаторите така или иначе си остава но те явно за момента поне не ми оказват влияние на колата.

След като се убедих, че проблема е въпросната мембрана се започна едно търсена само на мембраната или капака с мембраната и пружината вътре. Оказа се, че в БГ (поне аз) не намерих за моя двигател и можеше да се поръча отвън - Германия, Англия и т.н. Въпросната мембрана с капака и пружинта е средно 50-70лв. с доставката. Тъй като тя е залепена/капсолована или с една е направена да не се сменя само капака с мембраната и след няколко клипчета в youtube как след сменени само капачето с мембраната и пружината проблема си остава реших да сменя целия капак. За N53 двигателя не открих ОЕМ капак на клапаните и трябваше да закупя оригинален - 860лв. Смяната ми излезна 100лв. Вчера взех колата и до момента нямам проблеми, единствено от време на време двигателя като, че сменя някакви режими на работа но оборотите за момента не играят. Казаха ми, че понеже са изчистили адаптацийте трябва да покарам 200-300 км. за да се насторят наново. Качвам малко снимки от стария капак с мембраната ако някой има проблем и иска да види какво представлява да си има на представа. Механика който след като е махнал капака е искал и да види дали може да да мхане само капачето на мембраната така, че да смени само нея се изрази, че си е пипкава работа и би го правил само ако колата си е негова но не и на клиентска кола поради това, че не е сигурен как ще се залепи новото капаче и дали след 1000км примерно няма да има пак проблеми. Освен това добави, че е доста трудно да се свали капачето без да се повреди. На снимките за загледайте кои детайли са повредени при свалянето. Мембраната също се вижда колко е разкъсана.

Още веднъж благодаря на колети за това, че ме насочиха в правилната посока.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 22.01.2019

Re: Проблем с катализатора на E93 330i 272коня с N53 двигате

Мнение от Maxx_E90 » 05 Сеп 2019, 12:27

Съдейки по снимките мембраната не е скъсана никак леко :)

Катализатора разбира се можеш да го игнорираш, но погледни ситуацията от следната точка. БМВ разработват Н53 с една единствена идея - да работи в lean burn режим когато условията позволяват, пестейки гориво. Без него на практика мотора е еквивалентен на Н52 с директно впръскване и без валвтроник, но и с добавения бонус на потенциални скъпи ремонти. Дори да не ти се дават пари за емулатор, опцията с кодиране на нови катализатори остава. Да, шанса да стане не е голям, но отнема няколко минути и не губиш нищо...

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook