Разход на масло Е90 320д 163к.с!!!
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
Разход на масло Е90 320д 163к.с!!!
Здравейте колеги,
от около 2 година съм собственик на Е90 320д 163к.с и до сега имам две смени на маслото и сега ми предстои трета смяна.
Това което забелязвам е, че при първите 10000км жълтата лампа за нивото на маслото ми светна на около 9000км (маслото беше Мотул 5W30) и се наложи направо да го сменя, не ми се доливаше.Преди тези 10000км бяха ми наляли маслото малко над средата! След като ми светна лампата я закарах в Дару Кар и там ми смениха маслото. Видях, че е налята до максимума! Сега отново на 9000км като по часовник ми светна жълтата лампа и то на един сериозен наклон като я спрях и загасих. След това проверих маслото на равно място и беше един милиметър над минимума! Сега вече си купих един литър масло същото BMW Twin Power Turbo 5W30 и си налях до средата между минимума и максимума! Лампата повече не светна!
Та въпроса ми е трябва ли да се притеснявам с този разход на масло, който е около 1л на 10000км?
Филтъра на картерните газове не съм го сменял от както е закупена колата!
Единствено което ми направи впечатление е като проверявах оста на турбото и свалих маркуча между дебитомера и турбото от половината нататък беше омаслен, като го обърнеш към земята си капеше масло! Проверх и малкият маркуч който идва от филтъра на картерните газове и вътре имаше малко масло! Оста на турбото нямаше никакви луфтове, но ми направи впечтление, че перките са черни, все едо е нагар от масло! По турбо пътищата отвън няма никакво омасляване, всички тръби са съхи на барът!!! Като отворих маркуча към дросела и ЕГР-а имаше малко масло!
На запален двигател при премахната щека на маслото излизат едвам доловими пари и като си сложа пръста не се усеща нищо, няма налягане!
Имам съвсем малко омасляване от вътрешния О-пръстен на вакуум помпата, но е изключително малък теч! Другото което забелязвам е леко омасляване около единия ръб на гарнитурата на картера, забърсвам го и след известно време пак е омаслен! Това е което съм забелязал относно маслото!
Според вас налага ли се да сменям филтъра на картерните газове и ако да, трябва ли задължително да е оригинален или има и читави афтърмаркет и ако да на коя марка са читавите?
Ще съм много благодарен на всички които споделят мнение!
от около 2 година съм собственик на Е90 320д 163к.с и до сега имам две смени на маслото и сега ми предстои трета смяна.
Това което забелязвам е, че при първите 10000км жълтата лампа за нивото на маслото ми светна на около 9000км (маслото беше Мотул 5W30) и се наложи направо да го сменя, не ми се доливаше.Преди тези 10000км бяха ми наляли маслото малко над средата! След като ми светна лампата я закарах в Дару Кар и там ми смениха маслото. Видях, че е налята до максимума! Сега отново на 9000км като по часовник ми светна жълтата лампа и то на един сериозен наклон като я спрях и загасих. След това проверих маслото на равно място и беше един милиметър над минимума! Сега вече си купих един литър масло същото BMW Twin Power Turbo 5W30 и си налях до средата между минимума и максимума! Лампата повече не светна!
Та въпроса ми е трябва ли да се притеснявам с този разход на масло, който е около 1л на 10000км?
Филтъра на картерните газове не съм го сменял от както е закупена колата!
Единствено което ми направи впечатление е като проверявах оста на турбото и свалих маркуча между дебитомера и турбото от половината нататък беше омаслен, като го обърнеш към земята си капеше масло! Проверх и малкият маркуч който идва от филтъра на картерните газове и вътре имаше малко масло! Оста на турбото нямаше никакви луфтове, но ми направи впечтление, че перките са черни, все едо е нагар от масло! По турбо пътищата отвън няма никакво омасляване, всички тръби са съхи на барът!!! Като отворих маркуча към дросела и ЕГР-а имаше малко масло!
На запален двигател при премахната щека на маслото излизат едвам доловими пари и като си сложа пръста не се усеща нищо, няма налягане!
Имам съвсем малко омасляване от вътрешния О-пръстен на вакуум помпата, но е изключително малък теч! Другото което забелязвам е леко омасляване около единия ръб на гарнитурата на картера, забърсвам го и след известно време пак е омаслен! Това е което съм забелязал относно маслото!
Според вас налага ли се да сменям филтъра на картерните газове и ако да, трябва ли задължително да е оригинален или има и читави афтърмаркет и ако да на коя марка са читавите?
Ще съм много благодарен на всички които споделят мнение!
Последна промяна Fulgrum на 15 Юли 2019, 13:16, променена общо 1 път
Re: Разход на масло Е90 320д 163к.с!!!
Смени си филтъра за картерните газове.
Няма проблем, че е изгоряла 1 литър за тези километри не се притеснявай, пък и имаш течове.
Може на следващата смяна да сложиш 5/0w40.
Няма проблем, че е изгоряла 1 литър за тези километри не се притеснявай, пък и имаш течове.
Може на следващата смяна да сложиш 5/0w40.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Разход на масло Е90 320д 163к.с!!!
Ако е само литър на 10к, е ок!!! Няма да е лошо да пестим препинателните знаци!!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Разход на масло Е90 320д 163к.с!!!
С какво масло е карана?
С кастрол дава най-малък разход на масло.
С кастрол дава най-малък разход на масло.
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Разход на масло Е90 320д 163к.с!!!
SpeedyMan написа:С какво масло е карана?
С кастрол дава най-малък разход на масло.
Ако е кофти Кастрола, ще харчи повече от други масла.
Re: Разход на масло Е90 320д 163к.с!!!
Колеги някой знае ли как се тества изправността на филтъра за картерните газове?
За да съм сигурен в изправността му и да не сменям нещо което работи, защото не е много евтин!
За да съм сигурен в изправността му и да не сменям нещо което работи, защото не е много евтин!
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Разход на масло Е90 320д 163к.с!!!
Fulgrum написа:Колеги някой знае ли как се тества изправността на филтъра за картерните газове?
За да съм сигурен в изправността му и да не сменям нещо което работи, защото не е много евтин!
Колега, този филтър е една от най-евтините части в този автомобил, за пример ти давам астра-н -600лв.
...сигурен ли си, че си си купил автомобил по твоя джоб преди 2 години?
...плюс това, че в твоята кола е със сепаратор и като го смениш веднъж, няма нужда да го пипаш. За мен този литър е напълно нормален, все пак зависи и от режима на шофиране.
Погледни си турбото за теч
Re: Разход на масло Е90 320д 163к.с!!!
Тук става въпрос да не се сменя нещо което си работи, а не за парите, защото е смешно да се сменя работеща част просто така за спорта!
Течове от турбото няма никакви, турбото е сухо на барут както и всички турбо пътища!
Някой знае ли как се тества този филтър или какви са симтомите за заминал такъв?
Течове от турбото няма никакви, турбото е сухо на барут както и всички турбо пътища!
Някой знае ли как се тества този филтър или какви са симтомите за заминал такъв?
- Щурми
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 147
- Регистриран на: 2.11.2014
- Местоположение: София-Враца
- Пол: Мъж
- Кара: е92 335i
- Мечтае да кара: е92 335i 500 коня
Re: Разход на масло Е90 320д 163к.с!!!
Ако ти гори литър на 10к си е за хвалене работата.
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Разход на масло Е90 320д 163к.с!!!
Fulgrum написа:Тук става въпрос да не се сменя нещо което си работи, а не за парите, защото е смешно да се сменя работеща част просто така за спорта!
Течове от турбото няма никакви, турбото е сухо на барут както и всички турбо пътища!
Някой знае ли как се тества този филтър или какви са симтомите за заминал такъв?
“Спорта” ти сам си си го започнал, като търсиш “диагностика” в социалните мрежи по неясни доводи с оскъдна информация.. Нормалните хора, когато не знаят, ходят на майстор.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Разход на масло Е90 320д 163к.с!!!
Литър за 10000 км е нищо за турбо мотор.
Пак казвам - с добро масло това дори пада на 300 мл.
Пак казвам - с добро масло това дори пада на 300 мл.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Разход на масло Е90 320д 163к.с!!!
Има си някои неща, които се сменят просто след определено време или като вземеш кола на незнайни километри. Не взимаш нов автомобил все пак, та специално масленият сепаратор си е част от стандартното обслужване - сменяш го и забравяш.
- NeRoX
- младши ентусиаст
- Мнения: 270
- Регистриран на: 17.01.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: '07 E91 320d
- Мечтае да кара: Ferrari
- Детайли за колата: M47D20 6MT
Re: Разход на масло Е90 320д 163к.с!!!
И аз имах разход на масло. Около 1.5л за около 11к километра. Имам и лек теч на масло около турбото. Кората под мотора под турбото си е омаслена. Смених маслото сега и ще видим какъв ще е резултата.
Какво представлява този маслен сепаратор?
drago9205 написа:Има си някои неща, които се сменят просто след определено време или като вземеш кола на незнайни километри. Не взимаш нов автомобил все пак, та специално масленият сепаратор си е част от стандартното обслужване - сменяш го и забравяш.
Какво представлява този маслен сепаратор?
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Разход на масло Е90 320д 163к.с!!!
Маслен сепаратор или още познат като филтър/клапан на картерни газове.
Re: Разход на масло Е90 320д 163к.с!!!
Филтър/клапан картерни газове както повечето знаят на Е90 е сепаратор, който много трудно може да се запуши, но тук не е важен той, а клапана който се намира на капака.
Когато този клапан не работи, поради скъсана мембрана примерно, тогава е опасно.
Всеки един може да си провери този клапан и ако му е здрав, няма никакъв смисъл да се сменя филтъра/клапан картерни газове.
Вероятноста да попаднете на лош афтърмаркет е доста голяма!
Публикувам едно клипче на един руснак, който много нагледно е показал как се проверява изправността на клапан картерни газове!
https://www.youtube.com/watch?v=02u0xyq5Tfk
И ако след проверката ви е здрав, то по-добре си оставете оригиналния, ще издържи повече от афтърмаркета.
Аз моят го проверих без да го свалям, а директно на щуцера на клапана с един вакуумен маркуч се нахлузва и надува леко и ако връща, т.е не пропуска въздух значи мембраната е здрава и клапана също.
Когато този клапан не работи, поради скъсана мембрана примерно, тогава е опасно.
Всеки един може да си провери този клапан и ако му е здрав, няма никакъв смисъл да се сменя филтъра/клапан картерни газове.
Вероятноста да попаднете на лош афтърмаркет е доста голяма!
Публикувам едно клипче на един руснак, който много нагледно е показал как се проверява изправността на клапан картерни газове!
https://www.youtube.com/watch?v=02u0xyq5Tfk
И ако след проверката ви е здрав, то по-добре си оставете оригиналния, ще издържи повече от афтърмаркета.
Аз моят го проверих без да го свалям, а директно на щуцера на клапана с един вакуумен маркуч се нахлузва и надува леко и ако връща, т.е не пропуска въздух значи мембраната е здрава и клапана също.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани