М - техник окачване
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- shopa_bs
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 22.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e46 330ci
- Мечтае да кара: e92 m3
- Детайли за колата: Добра е , но има някои пропуски!
М - техник окачване
Здравейте колеги,
можете ли да споделите опит с м - техник окачване(при седан, ако има някакво значение). Интересува ме много ниска ли става колата и много ли е твърда возията?
можете ли да споделите опит с м - техник окачване(при седан, ако има някакво значение). Интересува ме много ниска ли става колата и много ли е твърда возията?
ASC off -> FUN on
- devent
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 7.11.2009
- Местоположение: CA
- Пол: Мъж
- Кара: F82 M4
Re: М - техник окачване
според мен и двете понятия - твърдост и височина са субективни. Още повече, че в тази тема може да ти пише някой на 17-ки не-рънфлат гуми и да ти каже "супер е" и ти да го сложиш на 19-ки рънфлат и да се чудиш какво става и защо ти е твърдо.
Конкретно по темата - аз съм с такова окачване и за мен колата не е прекалено твърда, нито достатъчно ниска. Т.е. според мен ще ти допадне, ако търсиш някакви средни стойности, но както вече написах доста е субективно.
Конкретно по темата - аз съм с такова окачване и за мен колата не е прекалено твърда, нито достатъчно ниска. Т.е. според мен ще ти допадне, ако търсиш някакви средни стойности, но както вече написах доста е субективно.
- Щурми
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 147
- Регистриран на: 2.11.2014
- Местоположение: София-Враца
- Пол: Мъж
- Кара: е92 335i
- Мечтае да кара: е92 335i 500 коня
Re: М - техник окачване
На моята кола се казва m sport окачване, но трябва да е едно и също. Общо взето на хубав път е уникално, но на кърпен път и с бабуни е ужас. Това с 19ки. Коли от по няколко хиляди лева возят доста по комфортно. Иначе като височина е супер.
- shopa_bs
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 22.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e46 330ci
- Мечтае да кара: e92 m3
- Детайли за колата: Добра е , но има някои пропуски!
Re: М - техник окачване
Смятам да карам максимум с 18-ки НЕрънфлат. Идеята ми беше някакво сравнение със стоковото окачване (примерно по-ниска е с 2-3 см и возията е една идея по-твърда или вози като с JOM )
ASC off -> FUN on
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: М - техник окачване
Височината на стари коли е субективно понятие. Пружините омекват, амовете изпускат, тампоните се сплескват. Да речем, че вземеш всичко ново - ОК, но не очаквай амовете да издържат като нови - 150-200К км.. Няма такъв филм..
Като возия, твърдо е, но се живее. Достатъчно съм покарал точно на 18-ки НЕрънфлет.
Аз лично ако трябва да ретрофитвам - не бих се занимавал с това.
H&R/Eibach пружини на про кит и Билщайн от реномиран доставчик.
ОЕМът е ОЕМ, ако е НОВ или оригинален, но там НЕ СИ СТРУВА парите грам.
Аз смених на моята с ОЕМ Закс за М-техник, но не бях доволен. Или по-скоро започнах да усещам някакви досадни неща доста рано след смяната - поскръцване, по-меко тук-там. Взех ги от официален вносител, ама гаранция - йок. За малко отгоре си с пружини нови и Билщайн.
И това при все, че ти се дават 1.5-2 за окачване на коли, които вече тръгват от 7 бона и то за нашите пътища.
Друг вариант - М-тех втора ръка от кола с ясен малък пробег.
Аз се родих, откакто съм с нормално окачване, ама честно... Явно годините си казват думата... Да, карат ми се спортни коли, но не евридей..
Като возия, твърдо е, но се живее. Достатъчно съм покарал точно на 18-ки НЕрънфлет.
Аз лично ако трябва да ретрофитвам - не бих се занимавал с това.
H&R/Eibach пружини на про кит и Билщайн от реномиран доставчик.
ОЕМът е ОЕМ, ако е НОВ или оригинален, но там НЕ СИ СТРУВА парите грам.
Аз смених на моята с ОЕМ Закс за М-техник, но не бях доволен. Или по-скоро започнах да усещам някакви досадни неща доста рано след смяната - поскръцване, по-меко тук-там. Взех ги от официален вносител, ама гаранция - йок. За малко отгоре си с пружини нови и Билщайн.
И това при все, че ти се дават 1.5-2 за окачване на коли, които вече тръгват от 7 бона и то за нашите пътища.
Друг вариант - М-тех втора ръка от кола с ясен малък пробег.
Аз се родих, откакто съм с нормално окачване, ама честно... Явно годините си казват думата... Да, карат ми се спортни коли, но не евридей..
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- shopa_bs
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 22.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e46 330ci
- Мечтае да кара: e92 m3
- Детайли за колата: Добра е , но има някои пропуски!
Re: М - техник окачване
Bexim написа:Височината на стари коли е субективно понятие. Пружините омекват, амовете изпускат, тампоните се сплескват. Да речем, че вземеш всичко ново - ОК, но не очаквай амовете да издържат като нови - 150-200К км.. Няма такъв филм..
Като возия, твърдо е, но се живее. Достатъчно съм покарал точно на 18-ки НЕрънфлет.
Аз лично ако трябва да ретрофитвам - не бих се занимавал с това.
H&R/Eibach пружини на про кит и Билщайн от реномиран доставчик.
ОЕМът е ОЕМ, ако е НОВ или оригинален, но там НЕ СИ СТРУВА парите грам.
Аз смених на моята с ОЕМ Закс за М-техник, но не бях доволен. Или по-скоро започнах да усещам някакви досадни неща доста рано след смяната - поскръцване, по-меко тук-там. Взех ги от официален вносител, ама гаранция - йок. За малко отгоре си с пружини нови и Билщайн.
И това при все, че ти се дават 1.5-2 за окачване на коли, които вече тръгват от 7 бона и то за нашите пътища.
Друг вариант - М-тех втора ръка от кола с ясен малък пробег.
Аз се родих, откакто съм с нормално окачване, ама честно... Явно годините си казват думата... Да, карат ми се спортни коли, но не евридей..
Здравей, благодаря за изчерпателния отговор. Идеята ми по-скоро беше да разбера, дали да търся или да избягвам кола с м-техник окачване. От мнението ти разбирам, че по-скоро няма смисъл да се плаща допълнително за тази "екстра" .
ASC off -> FUN on
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: М - техник окачване
То допълнително по принцип никой не взима. Екстрите си идват като бонус едва ли не при кола втора ръка.
Едно време се водеше, че М-техник окачването е по-здраво.
Може би има резон, от гледна точка на това, че самото то има по-малко движение от стандартното.
При моята на 225К км я продадох всичко беше оригинално без - амове, опорни тампони и тампони стаб щанга. И поне аз не виждах да има някъде луфт, а съм доста придирчив.
Ако е за покупка на кола - не го мисли толкова, каквото изпадне читаво и с история! Успех!
Едно време се водеше, че М-техник окачването е по-здраво.
Може би има резон, от гледна точка на това, че самото то има по-малко движение от стандартното.
При моята на 225К км я продадох всичко беше оригинално без - амове, опорни тампони и тампони стаб щанга. И поне аз не виждах да има някъде луфт, а съм доста придирчив.
Ако е за покупка на кола - не го мисли толкова, каквото изпадне читаво и с история! Успех!
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Mikenc
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 3.05.2016
- Пол: Мъж
- Кара: 330D E90
- Мечтае да кара: //M
Re: М - техник окачване
от 8 години карам М-техник на 330д ,сега имаме и 325и е91 със нормално окачване .. Та на 100% М-техника е по-добро дори и по-комфортно. Карал съм го със 17,18 ки с рънфлат и без. Много по-добро е бих казал ,естествено във височината има разлика,но не е фатална .За сметка на това М-теник винаги въври и с по-големите спирачки, които спират осезаемо по-добре,само дето по-малко от 17 цола не влизат.То на М-техник и би било грозно ! Другото което е за 8 години имам 2 тампона на задния мост за смяна ,отпред не е пипано нищо . Вярно през повечето време колата е карана извънградско и то доста в Германия и Европа ,но и тук има навъртяни км... За нормалното не мога да споделя опит относно здравината,надявам се и то да е здраво ,но в пряко сръвнение М-техник е много по-добро. Дори комфорта както казах вече е по-добър понеже клати и люлее по-малко,а в никакъв случай не бих го нарекъл твърдо... За стабилноста предполагам няма смисъл да споменавам. Надявам се да съм бил полезен..
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12762
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: М - техник окачване
Всичко М е по добро от обикновенното, дали интериор или екстериор или окачване няма значение.
Поведението на кола с М техник окачване е много по добро от това на кола с стандартно.
Да малко по "твърдо" е, но твърдостта е субективно понятие.
Поведението на кола с М техник окачване е много по добро от това на кола с стандартно.
Да малко по "твърдо" е, но твърдостта е субективно понятие.
Re: М - техник окачване
Mikenc написа:от 8 години карам М-техник на 330д ,сега имаме и 325и е91 със нормално окачване .. Та на 100% М-техника е по-добро дори и по-комфортно. Карал съм го със 17,18 ки с рънфлат и без. Много по-добро е бих казал ,естествено във височината има разлика,но не е фатална .За сметка на това М-теник винаги въври и с по-големите спирачки, които спират осезаемо по-добре,само дето по-малко от 17 цола не влизат.То на М-техник и би било грозно ! Другото което е за 8 години имам 2 тампона на задния мост за смяна ,отпред не е пипано нищо . Вярно през повечето време колата е карана извънградско и то доста в Германия и Европа ,но и тук има навъртяни км... За нормалното не мога да споделя опит относно здравината,надявам се и то да е здраво ,но в пряко сръвнение М-техник е много по-добро. Дори комфорта както казах вече е по-добър понеже клати и люлее по-малко,а в никакъв случай не бих го нарекъл твърдо... За стабилноста предполагам няма смисъл да споменавам. Надявам се да съм бил полезен..
Само едно уточнение - М окачването няма нищо общо с големите спирачки, поне при Е9Х.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: М - техник окачване
+ за М тех окачването. С купето бях с такова и 40 000 км из БГ, супер здраво е окачвнаето и не е некомфортно, не клати с него по завоите, което е задължително за мен. Не съм сменил нищо по него, освен едни тампони отзад и си беше идеално до продажбата на колата. X5-цата също ми е със спортно окачване, от което също съм супер доволен от към комфорт и липса на боди рол.
Оригинал амортисьорите М спорт карат без проблем до пробег около 300к, след което трябва да се сменят.
Оригинал амортисьорите М спорт карат без проблем до пробег около 300к, след което трябва да се сменят.
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: М - техник окачване
b00st написа: около 300к, след което трябва да се сменят.
Цътки, толкоз само магистрално, нали точно с теб го обсъждахме
Под 200 изчезват.. Или ако не са, точно като се започне каране по нашите пътища - заминават. То не, че се намират 90-ки на под 200 де...
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Mikenc
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 3.05.2016
- Пол: Мъж
- Кара: 330D E90
- Мечтае да кара: //M
Re: М - техник окачване
Моето го продадох преди 1 седмица на 290к и си бяха ок ...по какво разбирате че са свършили до последно не забелязах да има промяна в поведението на окачването..На е91 със стандартно окачване са сменяни на 256к само предни. Проверявах я преди да я купя.Но като гледам малко и виси задницата май и задни ще се сменят, поне не са скъпи.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: М - техник окачване
shopa_bs написа:Смятам да карам максимум с 18-ки НЕрънфлат. Идеята ми беше някакво сравнение със стоковото окачване (примерно по-ниска е с 2-3 см и возията е една идея по-твърда или вози като с JOM )
Колега, от няколко месеца карам Е90 с М-спорт окачване и честно казано не става за България. Доколкото разбирам M-technik и M-sport е едно и също. Като цяло колата е зверски стабилна и прощава много по завоите, но почти всяко излизане на междуградски/междуселски пътища оставя много негаивни емоции. Самото окачване не е натрапчиво твърдо и на малките неравности с държи супер добре. Даже има някои малки дупки, които изобщо не се усещат. Но дотук доброто. Ходът на окачването е супер малък и на всяка по-рязка бабуна или вдлъбнатина на пътя звукът от към окачването наподобява, когато майсторът ти избива шарнира. На едно ходене Стара Загора-Хасково има около 4-5 такива моменти, в които след псуването ти се ще да спреш и да провериш дали не си изгубил някой чарк по пътя. Това е при условие, че съм със 17-ки нерънфлат. Най-грозното е както си караш спокойно по някой път и колелото ти издумтява от нищото и те мята нагоре. И всичкия ти кеф отива на кино. Даже се замисляш дали да не се отбиеш на връщане през някоя баба дето лее куршуми. Лошото е, че даже не можеш да изпънеш колата като хората, защото такива ямички дебнат навсякъде по нашите пътища. Старата Е46-ца е 330 XD и ми се струваше твърдичка, но е песен в сравнение с това.
Окачването ми е гледано от различни хора и е наред. Казват, че така си вози. При мен има и една особеност, че съм с X-drive и доколкото разбрах може да е допълнително намален хода, но не вярвам разликата да е голяма.
Иначе на магистрала усещането е изключително и прави много кеф. 180 изобщо не се усеща. Автомобилът спира брутално и е като залепен на пътя при маневри.
За рънфлат не си и помисляй, освен ако не караш само София-Пловдив. Ако ходиш на някоя вила извън града всеки ден - определено си остави Е-46-цата за тая цел. Аз купих автомобила с рънфлат 18-ки и честно имаше моменти в които ми идваше да се гръмна. Задницата ми на една неравност буквално подскочи и се отлепи от асфалта. И това на 90км/ч при участък, който минавам със старата със 110 без напрежение. Рънфлата си е брутално издевателство към окачването и купето. Добре, че бързо сложих 17-ките, че работата замяза.
Изводите - ако искаш ежедневна кола, караш много извънградско, обичаш да обикаляш из България и не живееш в Западна Европа, по-добре вземи нормално окачване. Ако си маниак и караш по писти, магистрали и само по познати пътища или пък си германец си вземи спортно.
За често пътуване на дълги разстояния не го препоръчвам, защото си изморява значително повече.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12762
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: М - техник окачване
Чета си аз и през цялото време се чудя кое точно не е наред с окачването ли имаш проблем ти ли си проблема и накрая прочитам че си с хДрайв ! Шок и ужас, ми то за хДрайв няма М техник окачване!
От къде ли идва проблема ти в такъв случай? Странна работа да пишеш че нещо е лошо и не става а всъщност дори да го нямаш на колата си.....
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
От къде ли идва проблема ти в такъв случай? Странна работа да пишеш че нещо е лошо и не става а всъщност дори да го нямаш на колата си.....
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани