Тресе при потегляне bmw e90 320d 163 k.с.

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1120
Регистриран на: 4.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio

Re: Тресе при потегляне bmw e90 320d 163 k.с.

Мнение от UBAH5 » 31 Май 2019, 17:35

Имаше и други колеги във форума с рекламации за LUK, но не ми се търси :) И още нещо, маховика на Sachs е по-скъп, но в комплекта има и нови болтове за монтаж :)
Изображение
When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Тресе при потегляне bmw e90 320d 163 k.с.

Мнение от NGneer4eto » 31 Май 2019, 21:29

Колеги, на старата Е46-ца 204 к.с. мотор бях сложил Sachs, който се оказа в всъщност Luk, брандиран с емблема Sachs. Реално излиза, че е същият маховик. Разлика обаче излиза, че имаше, тъй като като бях взел колата смених маховика с Luk, но след около 40 000 км имах проблем с друг елемент и трябваше да се сваля кутията. Маховикът вече беше тръгнал от към лагерчето. При смяната сложих въпросния Sachs и като, че ли превключването стана далеч по-добро. Въпреки, че пак се усеща леко тресене при тръгване по нагорнище, определено е по-добре от LUk. Тъй като при мен ги слага един и същ човек изключвам проблемът да е бил в монтажа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 6.08.2016
Пол: Мъж

Re: Тресе при потегляне bmw e90 320d 163 k.с.

Мнение от ozon-t » 01 Юни 2019, 11:18

Благодаря на всички за мненията.В понеделник или вторник ще го купувам,но още съм в размисли кой да е.Като закса е по скъп около 130лв в сравнение с Лук.Което не е малко,това е горе долу повече от половината пари за ремонта.Иначе гледах едни клипове,където разоопаковат съединител на закс.И на феродовия диск има щампа лук,а кутията е закс.При притискатела същата работа има щампа на лук но и има надпис закс.Как става това немога да си го обясна?Да си купиш закс а да пише лук.Явно съединителите са еднакви.Търсих и за маховиците някой да го разопакова от кутията обаче за тях нищо не намерих.И така сега съм пред огромна дилема ама каквото стане в крайна сметка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1120
Регистриран на: 4.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio

Re: Тресе при потегляне bmw e90 320d 163 k.с.

Мнение от UBAH5 » 01 Юни 2019, 12:54

Изображение
When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Тресе при потегляне bmw e90 320d 163 k.с.

Мнение от nikola59 » 01 Юни 2019, 13:20

ozon-t написа:Благодаря на всички за мненията.В понеделник или вторник ще го купувам,но още съм в размисли кой да е.Като закса е по скъп около 130лв в сравнение с Лук.Което не е малко,това е горе долу повече от половината пари за ремонта.Иначе гледах едни клипове,където разоопаковат съединител на закс.И на феродовия диск има щампа лук,а кутията е закс.При притискатела същата работа има щампа на лук но и има надпис закс.Как става това немога да си го обясна?Да си купиш закс а да пише лук.Явно съединителите са еднакви.Търсих и за маховиците някой да го разопакова от кутията обаче за тях нищо не намерих.И така сега съм пред огромна дилема ама каквото стане в крайна сметка.

Дали закса е по-скъп от лук-а е относително понятие и това от къде ще го взимаш. Само да ти спомена че в личен разговор при дилър впредвид цената на оригиналния препоръчаха лук, а избора си го направи сам. А е имало случаи се спомена между другото в този разговор и оригинални маховици да дават "фира" още в гаранционният срок, така че....
Имай впредвид че и следните неща се сменяват с чисто нови:
- за маховика : 8 броя болтове М12x1,5x26 (оригиналните са по 6лв. бройката) И закс и лук се продават със или без коплекта болтове! Зависи от къде се купува.
- за комплекта съединител: в комплекта поне при лук съдържа вилката и аксиалният лагер. Задължително се сменяват със нови и - болтове 6 броя M8x18 (по около 2лв. бройката оригинални), опора сферична вилка съединтител 1 брой (около 20лв. е броя оригинален) и пружина съединител 1 бройка ( около 5-6лв. оригинална)
В realoem ще видиш конкретно за твоята кола точните ОЕ номера.
:idea: И внимавай къде ще ти го сменяват...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 6.08.2016
Пол: Мъж

Re: Тресе при потегляне bmw e90 320d 163 k.с.

Мнение от ozon-t » 01 Юни 2019, 14:21

Тези 130лв. разлика идва от това че на закс могат да направят 20% отстъпка а на Luk можело и повече.И като го сметнаха там излезе че закса комплект е по скъп със 130лв но има вилка,а при люк няма.Но както и да е което ми дойде на момента това ще е!Само ми беше любопитно защо съединител на закс на него има щампа люк?Нали са различни марки.
Благодаря на всички за мненията!!!
Ще пиша другата седмица за резултата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Тресе при потегляне bmw e90 320d 163 k.с.

Мнение от NGneer4eto » 01 Юни 2019, 23:38

Относно ОЕМ частите и мита, че са върха на сладоледа, прилагам справка за твоя съединител от МКар:

Номенклатурен номер 21207575556
Описание АТ-съединител к-т /с връщане на стария/ SS.21207626561
Ед. цена с ДДС 1037.63 лв
склад Пловдив няма наличност
склад Ст. Загора няма наличност

Именно това "връщане на стария" подсказва, че получаваш ОЕМ рециклаж, както е масовата практика с не-ОЕМ части. Демек, пак е боклук, ама по-марков. Същата работа е и с турбината, на която оригинална с връщане цената е повече от двойна на "нова" Garett. Но при турбините обикновено рециклаж означава по-добро от ново неоригинал. Но за маховици и съединители не ми звучи добре рециклаж, въпреки, че едва ли реално се предлага чисто ново на пазара. :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Тресе при потегляне bmw e90 320d 163 k.с.

Мнение от drago9205 » 03 Юни 2019, 8:17

В друга тема дискутирахме, че има паразитно претрисане на полусъединител, което не е причинено от маховик и е по-скоро някаква детска болест при е90.
Аз съм със сменен маховик и от време на време се появява това тресене при потегляне на полусуединител (най-често при наклон), доста неконсистентно е, скоро не помня да се е случвало.

Моите симптоми на заминал маховик не бяха свързани толкова с тресене, олкото със тракане/чукане на полусъединител и то не само при потегляне, но и на свободна.

П.П. Най-неприятното е, че за да се разбере до колко наистина е заминал маховикът трябва да се свали кутията и да се измери със специализиран инструмент. И в този момент като претеглим, чее на незнайни километри, а кутията е свалена - по-добре за спокойствие да се стиснат зъби и да се дадат тия 800 лева за целия комплект и още 100-200 за труд за смяната.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 6.08.2016
Пол: Мъж

Re: Тресе при потегляне bmw e90 320d 163 k.с.

Мнение от ozon-t » 08 Юни 2019, 23:33

Колеги заложих на luk комплект всичко!Пък ще видим колко ще кара.Само да споделя и че ще сменявам семеринг на коленовия вал отзад откъм скоростите.Още като махнах кората видях че е текло по нея и като се свалих ме скоростите се видя че е от него.Поръчал съм и го изобщо не е евтин сигурно защото е върви с нещо като алуминиева черупка не се продава само гумения пръстен но както и да е.Благодаря на всички за мненията...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Тресе при потегляне bmw e90 320d 163 k.с.

Мнение от NGneer4eto » 09 Юли 2019, 23:37

ozon-t написа:Колеги заложих на luk комплект всичко!Пък ще видим колко ще кара.Само да споделя и че ще сменявам семеринг на коленовия вал отзад откъм скоростите.Още като махнах кората видях че е текло по нея и като се свалих ме скоростите се видя че е от него.Поръчал съм и го изобщо не е евтин сигурно защото е върви с нещо като алуминиева черупка не се продава само гумения пръстен но както и да е.Благодаря на всички за мненията...


Колега, сподели после впечатленията! Има ли пак претрисане при тръгване по нагорнище? Скоростите по-леко ли влизат? По-мазно ли работи на свободни обороти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 6.08.2016
Пол: Мъж

Re: Тресе при потегляне bmw e90 320d 163 k.с.

Мнение от ozon-t » 10 Юли 2019, 12:12

Колега да ти кажа придръпването на полусъединител изчезна(не тресе при тръгване).Педала стана много мек и вече отделя по долу.Иначе колата си работи по същия начин,не работи по меко.Но при мен си беше за смяна съединителя и маховика.

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook