Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
65 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Тъй като виждам, че има интерес към въпроса, правя отделна тема за дискусия. Ако е възможно нека модераторите да прехвърлят свързаните постинги от темата за полезните сайтове, защото там не им е мястото.
Не знам дали вече не е пускано във форума, аз сега попадам на него. Става въпрос за анонимно писмо от инженер работещ в БМВ, в което доколкото разбирам се говори за производството и особеностите на моделите M47/M57 und N47/N57.
Не знам дали вече не е пускано във форума, аз сега попадам на него. Става въпрос за анонимно писмо от инженер работещ в БМВ, в което доколкото разбирам се говори за производството и особеностите на моделите M47/M57 und N47/N57.
BMW Diesel-Motoren – Ein offener Brief
https://autodrom-magazin.de/offener-bri ... l-motoren/
Vor etwa einem Jahr kursierte ein offener Brief eines anonymen BMW-Ingenieurs über das Chiptuning an BMW Diesel-Fahrzeugen im Internet. Unabhängig davon, wie viel Wahres in diesem Brief steht, enthält er doch einige Informationen, die man auf nahezu jeden Motor übertragen kann. Die Fakten in diesem Brief sind bis Dato unbestätigt. Dennoch ist der Brief lesenswert.
BMW Diesel M47/M57 und N47/N57
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Доста интересно четиво, хареса ми!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
vladobate написа:Немско говорящи ли приканваш към дискусия , колега ?
Които не знаят немски, но имат интерес могат да ползват преводача на гугъл. Английският му превод по принцип е много добър.
https://translate.google.com/translate? ... motoren%2F
- vanko242
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Mallorca
- Пол: Мъж
- Кара: трактор шестак
- Детайли за колата: m57tu2d30 OL
Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Хубава тема върху, която да размисли гаражния тунер, обаче надали някой тук ще се наеме да я дискутира .........Браво!
Последна промяна vanko242 на 04 Май 2019, 17:04, променена общо 1 път
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
На мен ми звучеше доста логично всичко от написаното...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Който има желание и на добра воля, и разбира Немския , нека споде какво се казва с 2-3 реда
Последна промяна don't be на 04 Май 2019, 19:26, променена общо 1 път
За милиони-няма закони.
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
а
Последна промяна Вуйчо на 31 Май 2020, 11:31, променена общо 2 пъти
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Вуйчо написа:Накратко - ако искаш бегачка дизел, която да не загуби надеждността си, си вземи топ модел 35/40/50, а не 16-ка или 18-ка и 'ръгайки чип да си мислиш, че вече си станал бърз и надежден също като топ моделите. Ремапа прави мотора по-силен, за сметка на неговата издръжливост.
В статията си обяснява, защо топ моделите дизели от типа на *35/*40/*50 са... топ модели. Макар на теория моторите да унифицирани, да са същите като кубатура и уж с еднакви части и според много хора само софтуерно са различни, всъщност разликите са в детайлите, в буталата, биелите...разликите са в материалите и начина по който са произведени (през какви и колко производствени етапа минават). Тези тънки детайли различават базовия от топ модела и има защо една 16-ка да си е базов и по-евтин, спрямо една 35-ца.
Евала колега, все повече всеотдайни на форума хора, като теб да има!
Лошото е че тук и топ моделите като 3.5 ги зобаме много и не издържат
За милиони-няма закони.
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
а
Последна промяна Вуйчо на 31 Май 2020, 11:31, променена общо 1 път
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Най-важното - ако искате да правите 16-ката бегачка, сменете първо буталата от 35-ца.
Остава въпроса с коляновия вал, там нЕма да пасне
Остава въпроса с коляновия вал, там нЕма да пасне
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
В добавка още нещо от писмото. Ефектът от тюнинга се проявявал обиковено след 50-80К км пробег, когато започват да излизат от строя различни компоненти по двигателя, и обикновено това се случва при следващият му собственик.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
- Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Светльо от Хиподил пееше едно много хубаво "това ний всички много добре го знаем" или нещо такова в песента Скакауец. По-нататък...уесно нема...
Та благодаря и аз на колегата Вуйчо, чудесно е някой Немски говорящ да каже с две думи за какво става въпрос, а не да ползваме "точни" превод на Гугъл на Английски и ние, които сме без фиология(най-малко)да си донагалсяме и него.
По темата, от ясно по ясно е, че няма как 20-да двигател да е еднакъв като материали с 30-ка, с 35-ца, да не говорим за 5.0д. Някой наивен да е мислил нещо подобно? Аз съм се чудел на някой с 320д като ми каже, че като го понадуе и ставал като 30-ка. И тук изобщо не говоря, че можеш да надуеш и 30-ката, това също е ясно, ама първо и най-елементарно е, че обема си е обем и не може да го докараш с нищо, понеже и на обема може да му сложиш още духане. Най-много са ми любими тия в обявите, които слагат 325д в раздела с 330-ките и пишат евентуално някъде из обявата(някои наглеци дори не го споменават и сам ще научиш като видиш талона или усетиш колата)че е 2.5д, ама то било същи обем и само софтуера го различавал и бла-бла. Колкото и уеднаквен на теория за слепеца да е един двигател, няма как компоненти направени да издържат едно голямо налагане да ги шляпнат на малкия мотор. Пред 20-30 години сигурно е било възможно, но с фалитите, които излезнаха някои производители, а други едвам се спасиха(като Мини и Ролс Ройс, които ние взехме и поради тази причина)просто няма начин. Икономически неоправдано е това и никой "счетоводител"(защото все ги казваме, че са счетоводители, ама реално други хора правят точно тия сметки)няма да го позволи.
Най-малкото дами и господа се заглеждаш в теглото на 3.0д и 3.5д и виждаш, че нещо не е както трябва за да се различават тия двигатели само по софт и евентуално една мъничка турбинка отгоре.
Но мечтата на някои гаражни тунери е да си купят 335д/и и да слагат части от 320, ама не става мама.
Та благодаря и аз на колегата Вуйчо, чудесно е някой Немски говорящ да каже с две думи за какво става въпрос, а не да ползваме "точни" превод на Гугъл на Английски и ние, които сме без фиология(най-малко)да си донагалсяме и него.
По темата, от ясно по ясно е, че няма как 20-да двигател да е еднакъв като материали с 30-ка, с 35-ца, да не говорим за 5.0д. Някой наивен да е мислил нещо подобно? Аз съм се чудел на някой с 320д като ми каже, че като го понадуе и ставал като 30-ка. И тук изобщо не говоря, че можеш да надуеш и 30-ката, това също е ясно, ама първо и най-елементарно е, че обема си е обем и не може да го докараш с нищо, понеже и на обема може да му сложиш още духане. Най-много са ми любими тия в обявите, които слагат 325д в раздела с 330-ките и пишат евентуално някъде из обявата(някои наглеци дори не го споменават и сам ще научиш като видиш талона или усетиш колата)че е 2.5д, ама то било същи обем и само софтуера го различавал и бла-бла. Колкото и уеднаквен на теория за слепеца да е един двигател, няма как компоненти направени да издържат едно голямо налагане да ги шляпнат на малкия мотор. Пред 20-30 години сигурно е било възможно, но с фалитите, които излезнаха някои производители, а други едвам се спасиха(като Мини и Ролс Ройс, които ние взехме и поради тази причина)просто няма начин. Икономически неоправдано е това и никой "счетоводител"(защото все ги казваме, че са счетоводители, ама реално други хора правят точно тия сметки)няма да го позволи.
Най-малкото дами и господа се заглеждаш в теглото на 3.0д и 3.5д и виждаш, че нещо не е както трябва за да се различават тия двигатели само по софт и евентуално една мъничка турбинка отгоре.
Но мечтата на някои гаражни тунери е да си купят 335д/и и да слагат части от 320, ама не става мама.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
- wishy35
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 72
- Регистриран на: 22.09.2018
- Кара: e92 335d
- Мечтае да кара: F32 435d
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Аз при все че съм с 35д, така и не съм се хващал да я мапвам още. Пък и като има гаранция ..
Re: Дизелови мотори BMW - едно отворено писмо
Интересно писмо, но според мен пропуска да спомене друг съществен детайл - никоя сериозна инженерна компания (или поне аз не знам такава) не прави дизайна на продуктите си така, че теоретичното и реално постижимото максимално натоварване да съвпадат точно. Винаги има малко или много "safety margin". При умерен и кадърен тунинг едва ли ще има проблеми, вече при нафтовите извращения, които някои правят нормално да има изгърмели мотори.
Нищо не се споменава за бензините, интересно ми е дали същото важи и за тях. Например N53B30 в 325i и 330i, N52B30 във европейските 330i и американските 328i, N52B25 в европейските 325i и канадските 323i...
Нищо не се споменава за бензините, интересно ми е дали същото важи и за тях. Например N53B30 в 325i и 330i, N52B30 във европейските 330i и американските 328i, N52B25 в европейските 325i и канадските 323i...
65 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: xapubg