Струва ми се доста мудна

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Струва ми се доста мудна

Мнение от stoqnov23 » 27 Апр 2019, 17:07

Здравейте колеги..Последният месец,месец и половина съм пощурял по колата.Н52/25 на 220к е чист бензин,автомат.Не знам дали си въобразявам,но просто имам чувството,че я няма никаква в по-ниските скорости/обороти.Сякаш това не е потенциал за 218 коня.Колата си вдига скорост,ако натисна до доло,но когато поддържам една скорост примерно 40-50-60 седи на 2к оборота, и искам да тръгне почти не реагира като натисна педала,като натисна малко по-силно бута оборотите направо на 3к,и така тръгва леко леко пак без почти никаква тяга.Качвал съм се в печка 105 коня,която на втора имам чувството,че има по голяма тяга от моята просто не мога да приема този факт.Дали самата кутия е по-бавна,и не е най удобна за пълния потенциал на толкова коне,или нещо не е наред.Наскоро също на една по-скоростна отсечка със 1 приятел се засичаме (той е със е34 2.0 бензин без доработки).И реши,че иска да се пробваме натиска я здраво,и си викам защо ли се пробва изобщо,като през това време пускам спорт режима, и натискам педала до доло с очакване,че ми трябват 3-4 секунди да му кажа чао,но оставам шашнат като виждам,че ускоряваме почти еднакво със малко предимство от мен.Смятам че няма нужда да се коментира разликата във двигателя и възрастта на двете коли,но определено този случей ме разтревожи доста.След малко, и със една 46-ца 2.0 дизел пак така почти наравно се движим дори, и след 120-130км,където очаквам вече да стъпя много по напред.Преди 2 месеца бях в М кар на диагностика,и беше сменен маркуча на картерните газове,и уж нямаше други места със дупки,и си казаха,че колата е добре.Дебитомера е чисто нов също преди 1300км е сменян.Не знам дали му се рестартират адаптациите, до колкото се информирах сам се настройвал.Преди 2 седмици чистих и соленоидите на ваноса.Като цяло на диагностика (последно е закачана преди 3 дни) излизат грешки само на двата катализатора,които си ги изписва от както съмв зел колата,но за сега ги пренебрегвам защото на този етап,не ми се струват толкова сериозни понеже не съм единствения със тях,чел съм за колеги на по 60-70к пробег със същите грешки.След известно време ще стигна,и до решение със тях.Мисля просто профилактично да ги дам за почистване със машина,въпреки че доста хора ми казаха че тези не се запушвали.Проблемите като цяло на колата са при студеното палене играят оборотите,и леко се притриса колата,ако изфорсирам докрай на място ( пак като е студена ) между 2 и 3 к направо зацепва.В движение забива муцуната при по рязкото натискане,преди да тръгне като хората.За там процедурата която съм подготвил е добавка на bardhal 6/1 injector cleaner,и 100 октанов бензин за профилкатика по горивната система и дюзите,но не мисля,че ще има кой знае какъв осъзаем ефект.Variable intake system ми е излизала само 1 път за 4 месеца,като съм почти сигурен,че на тези километри е по-добре да си сменя 2-те диса клапи.Като цяло постоянно виждам вариатни,заради които може да има проблеми колата,и доста лошо се вманиачих.Първоначално бях на мнение сменяй всички детски болести,и всичко друго което може да окаже влияние на вървежа,и после не се занимавай много дълго време,но все пак това са си средства,и то доста,и не мога да работя всеки месец заради колата, особено пък да сменям здрави неща заради съмнения.От Варна съм,и искам да намеря някой който наистина знае как да се занимава със барникането на живи данни за да си спестя една камара пари.Поне така мисля,че имам по голям шанс да видя,ако нещо не работи да сменя само него,а не всичко.Иначе като за начало със сигурност искам да сменя свещите.Първоначално бях на мнение за НГК после ми казаха задължително иридиум премиум трябвали да са.Бобинките пък също са си по сериозна цена,и не мога да разбера дали е заминала някоя,или не работи както трябва.Като е топла колата оборотите си зацепват,но се усещат едни супер леки вибрации,за които даже трябва да си подпреш крака на вратата,за да усетиш.Но като отворя капака двигателя си тресе здравичко.Иначе нещата,които ме съмняват и до ден днешен искам да сменя,но ще ми излезе доста скъпо :D (Датчик колянов вал, другия датчик,които мисля че беше към изпускателния колектор,мап сензора,ламбда сонди,диса клапи,свещи бобини) Няма записани грешки за misfire,но признаците като е студена,и със тресящия мотор на място според мен са свещи/бобини/дюзи.И като цяло дилемата е дали от горивната система идва тази мудност,или във въздушната,а знам че бмв-то си е капризно от към тези неща,и трябва всичко да е изрядно да ме слуша дълго време.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 1.03.2018

Re: Струва ми се доста мудна

Мнение от Vaioo » 29 Апр 2019, 14:13

При мен за същите симптоми излезе малка диса. Просто колата на ниските беше мъртвец. Осезамо се усеща към 100-120 като натиснеш докато не върне надолу една, две не отлепя. Над 4000об.си вървеше екстра.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: Струва ми се доста мудна

Мнение от stoqnov23 » 29 Апр 2019, 18:05

Точно като върне само една предавка си е пълен мъртвец.Даже по някога със 50-60 като натисна до доло връща само една, и въобще никаква тяга само като върне две тогава вече отлепя здраво.Иначе сега пък прясна случка от преди малко като е на място,и до сега никога нямаше проблем с оборотите,като е топла,а сега започнаха (в малък диапазон ,и уж без вибрации ама доста бързо играят).И при супер леко плавно подаване на газта до 1200-300 оборота все едно нещо седи на пътя на форсирането,и преминава през него като дупка,и като пусна педала се усеща леко разтрисане,и някакъв шум от двигателя пак наподобяващ на някакво притрисане, не мога да го опиша.Това ставаше само като отпусна педала,докато се върне на 750 до 550 оборота,и пак само играеха доста бързо.Някакви симптоми?Последната операция,която направих беше с бардал за дюзите и горивната система за почистване,и 100 октанов бензин,и здраво каране, докато изгоря 20-те литра

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 22.01.2019

Re: Струва ми се доста мудна

Мнение от Maxx_E90 » 29 Апр 2019, 20:21

Колега, с твоите симптоми във форум няма как да ти се даде точен отговор какво и е на колата, просто започни да проверяваш една по една възможните причини докато намериш проблема. Добре си се ориентирал за началото - свещи. Ако е на 220к и не знаеш кога/дали са били сменяни задължително ги провери. ОЕМ-ските са NGK ILZFR6D11 (иридиеви), не виждам причина при смяна да се използват други.

ДИСА - грешките, които набиват при проблем са:
"Variable intake system, self-diagnosis" за голямата
"Variable intake system 2, self-diagnosis" за малката
Ако си имал някоя от тези грешки сваляй съответната клапа за инспекция. Голямата е с много лесен достъп, при малката трябва да се демонтира колектора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Струва ми се доста мудна

Мнение от zaharia » 02 Май 2019, 19:04

Колега, писаха ти вече, първо провери малката ДИСА, тя може да се каже е консуматив, доста колеги са се оплаквали, при мен си отиде на около 157К км. Ако не е тя, търси другаде, не се занимавай с добавки, проблемът както се вижда е сериозен и няма как да се реши с тях.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: Струва ми се доста мудна

Мнение от stoqnov23 » 03 Май 2019, 20:58

Както казах за 4 месеца, откакто взех колата само 1 път е набивала 2AAB т,е за голяма диса,но щом в ниските я няма никаква е по логично да е малката.Но за тези км,ако не се са смянани изобщо е по - добре да се сменят двете направо.Въпросът е да намеря някой,който разбира добре от диагностика с инпа/иста поне да се види дали всички сензори,датчици,които изброих в първото мнение са наред, за да започна направо с дисите.Друга е,и работата да разбера дали бобините са наред,понеже всичките идват към 500лв,а за 600 с отстъпките,мога да взема направо две нови диси,и да не се занимавам повече,но все пак както казах,искам да знам,откъде точно да започна вместо да сменям здрави ОЕМ неща напразно.Иначе днес я следих - като върне една предавка ускорението в началото,е доста мудно.Следя обортомера след 4к стрелката започва доста по - бързо да движи.А грешка за малката диса не е излизала,което е странно.А голямата явно ту работи,ту не работи.Ще ви кача едно видео от преди 2 месеца,където я натискам с ръчните скорости.Рев има голям,но още на 120 км нагоре сякаш я няма изобщо.Съжелявам,че е на една страна. А да и много добре се вижда как забива в началото муцуната,преди старта,въпреки че е топла.

Линк към видеото - https://dox.abv.bg/download?id=184437bf8b

https://dox.abv.bg/download?id=88402cee42 - Това е друго видео,само че е надолнище (не много стръмно,но все пак достатъчно),и според мен колата горе долу трябва така да ускорява на прав път,като разликата между баир надоло,и прав път е голяма

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: Струва ми се доста мудна

Мнение от stoqnov23 » 02 Юли 2019, 12:26

Здравейте колеги. Мина време,но да не отварям нова тема ще пиша пак тук.Значи за последните 2 месеца се захванах сериозно със тази кола,защото наистина ставаше болка за умиране вече.Започнах със смяната на свещи,и 2-3 седмици след това сигурно никой няма да предположи, как е станало,но голямата диса външната и част ( със модула ) беше изхвърчала.Колата преди това не биеше никакви грешки за нея,но тя си беше направо забила,и самата клапа отвътре беше откачена отгоре.Много главоблия беше понеже ме хвана на път, започна да гасне, да работи като на 4 цилиндъра,и звучеше като трактор.Така де поръчах нова ОЕМ, и след монтажа даже спряха да играят оборотите като е студена.Веднага се усети разлика,но има къде къде още работа.До 1 седмица ще махна катализаторите (или ако е възможно да се почистят,което за мен е по-добрият вариант,защото ще пуши много синьо отзад). Поръчвам,и малката диса + двата соленоида на ваноса пак ОЕМ,и бобини делфи (Четох по чуждите форуми относно Бош и Делфи бобините) имаше доста разногласия.Но знам че на 335,и по нагоре вече се слагат ОЕМ бобини Делфи,че колата се държала много по-добре със тях,и че на по новото им производство били оправени всички бъгове.Но прочетох и коментар,че ЕКУ-то на колата било програмирано на работа със бобините на бош.И тук още се чудя,кои да избера.След всички тези смени задължително ще отида в М кар,да ми рестартират всички адаптации на еку-то.Надявам се че правят тази операция,защото аз нямам тази възможност.За бобините някой казват слагаш, и палиш,други че трябва да се пипа еку,но смятам че така или иначе след триене на всички адаптации всичко ново сменено,ще си работи както трябва.

И тук да спомена още нещо важно,което не съм сигурен,че всички го знаят става дума за Адаптивния Дросел,който играе голяма роля при респонса на педала,и специално за хората,които обичат да карат по екстремно.Аз го усетих веднага след смяната на голямата клапа,защото трябваше да го разкача за повече място.След това колата беше тотално различна,нищо общо със предната мудност.И се чудех тази клапа чак такава ли роля играе,но за жалост този кеф беше само до следващото палене.Чел съм по разни форуми,че се получава този ефект,но точно до следващото палене пак,и колата е същата.Това е от друг форум,който описва процедурата.
1. Never touch the break pedal & key remains inserted the entire time
2. Insert key and push START Button
3. Press and HOLD accelerator pedal for 30 seconds (some say 5, some say 25 seconds - I did 30 to be sure).
4. WITHOUT RELEASING THE ACCELERATOR PEDAL, push the START Button
5. Release accelerator pedal
6. Wait full 2 minutes
7. Start car normally
Ако някой го е правил по някой от тези начини нека сподели точно дали наистина работи това,и дали дава постоянен ефект.Всеки пише,че след това колата е като нова,и има огромна разлика.Препоръчано е да се прави на поне 2 седмици до месец,за да може колата да си върви повече от адаптацията за бавно каране.Аз не искам да го правя още защото искам първо да сменя всички тези компоненти,които спъват колата,за да може после да видя истниската мощ на колата,и кефът да е по голям.И дали изобщо има смисъл да го правя това,или от дилъра,чрез ИСТА ще рестартират тази адаптация напълно.А да и ще сменям,и маслото на кутията,и се чудех там пълното рестартиране на адаптациите,май беше пак подобно със натискане на педала 30 секунди (става дума за автоматика),и не съвпада ли със това на дросела,или е различно.Искам да знам,за да не ходя всеки месец при дилъра да ми трият адаптациите на дросела,ами сам да си го правя.Но да знаете всеки който не е пробвал го направи,и ще види разликата в респонса е голяма.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook