Мнение за ГИ на е90 N46B20

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Свети Влас
Пол: Мъж
Кара: E90 320i N46 седан
Мечтае да кара: чисто ново BMW
Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46

Мнение за ГИ на е90 N46B20

Мнение от silverstone » 14 Апр 2019, 18:59

Здравейте,
вече навъртях някакви километри на колата, усетих я че е моята, стегнах каквото имаше, обслужена е, замислям се за ГИ. Карах M52B20 4г с ГИ, грижи не съм видял с него. Тъй като този мотор е малко по -различен, моля нека колеги с такъв мотор и монтиран ГИ да споделят мнение. Как е като разход, на ЛС мога да приема и препоръка за добър сервиз за монтаж в рамките на София. Но не толкова очаквам оферти и насоки, колкото мнение за разход, вървеж, възникнали проблеми, препоръчани марки ГИ. Инвестицията не е малка, за това ще съм благдоарен на мненията Ви. Обръщам внимание, че темата не е ЗА и Против ГИ, тъй като нямам планове да се женя за тази кола :)
:smoke:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: Мнение за ГИ на е90 N46B20

Мнение от pinko_23 » 14 Апр 2019, 20:57

Слагай смело без да го мислиш, само гледай да е висок клас и майстор1ето да разбира. В крайна сметка икономията ти е към 1200 лв на 10 000 км. Имам Е36 вече 100 000 на газ и е пушка колата. Имам и Е60 там съм навъртял към 60 000 само изпарител съм сменил. Сестра ми е с Е90 320 и тя мина 30 000 на газ и е доволан. :bchug:
Няма начин да няма начин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Мнение за ГИ на е90 N46B20

Мнение от ivoaudi » 15 Апр 2019, 1:23

Аз имам 400 000км с газ на н42, който си е същия мотор. Проблеми с газовото абсолютно никакви, а разхода ми е 7,5 извънградско, спокойно каране. Каква ще е уредбата според мен значение буквално никакво. Виж настройките са повече от важни, монтажа също!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 15.10.2011
Местоположение: ПЛЕВЕН
Пол: Мъж
Кара: Е 91 318I
Мечтае да кара: НОВ автомобил

Re: Мнение за ГИ на е90 N46B20

Мнение от kali76 » 15 Апр 2019, 13:30

И аз съм привърженик на газта. Със същия мотор съм като твоя, извън града ми дава около 10.5 ,което е много. ГИ е КМЕ монтиран от Найден в Плевен срещу Мизия. Според мен трябва да се донастрои още нещо. Иначе върви като на бензин , държи малките обороти стабилно....ама.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Мнение за ГИ на е90 N46B20

Мнение от Guberkov » 19 Апр 2019, 13:00

Защо никой не светне човека, че всички мотори с Валвтроник без изключение и без значение 4 или 6 цилиндъра , си имат своите проблеми само на бензин с тая високата температура от 110-115 градуса в резултат на което се опича цялата периферия по мотора - като гумички на клапаните,о-пръстени,гарнитурки,полиеританови уплътнения и така нататък,следват горене на масло,течове и какво ли не още...

На ГАЗ какво би следвало с тия мотори, при положение че газта има по-висока температура на изгаряне от бензина
, и ако натискаме да ни върви щот все-пак сме си купили BMW да караме яко и да се кефим - айде,отидохме на 118-120 градуса лятото.

Пестим от бензин и получаваме куп неприятни екстри нагарчета по клапаните,по буталцата,главата - все ефтинки нещица за ремонт,които са неизбежни след 60-80хил км:)

Имах E46 320ci 118 коня с мотор m43b19 до миналото лято,слагах му газ всичко-точно с моето динамично каране и все не ми стигаше както аз искам да върви - гореше 12/100 и газ и бензин, като на газ няма тази мощ но този мотор съвсем друга бира.

Сега имам E90 320i n46b20 , гори ми пак бензин 10-12/100км , но върви осезаемо с повече тяга от m43b19 , и за нищо на света няма да и сложа газ - защото бензина си е бензин :) - не е нафта,не е газ и вървенето и тягата са други,нищо че мотора е атмосверен без никакви турбини.

Пенсионерската с 90км/ч ,на 2000 оборота ,на 6-та скорост - 5/100 е разхода на бензин, който няма да настъпва яко не зная въобще защо му е да слага газ - вероятно за да изминава 100 километра за 5 а не за 10лв. и да си изпържва мотора.
Последна промяна Guberkov на 19 Апр 2019, 13:34, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 524
Регистриран на: 27.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каручки

Re: Мнение за ГИ на е90 N46B20

Мнение от horhef » 19 Апр 2019, 13:31

Guberkov написа:Защо никой не светне човека, че всички мотори с Валвтроник без изключение и без значение 4 или 6 цилиндъра , си имат своите проблеми само на бензин с тая високата температура от 110-115 градуса в резултат на което се опича цялата периферия по мотора - като гумички на клапаните,о-пръстени,гарнитурки,полиеританови уплътнения и така нататък,следват горене на масло,течове и какво ли не още...

На ГАЗ какво би следвало с тия мотори, при положение че газта има по-висока температура на изгаряне от бензина
, и ако натискаме да ни върви щот все-пак сме си купили BMW да караме яко и да се кефим - айде,отидохме на 118-120 градуса лятото.

Пестим от бензин и получаваме куп неприятни екстри нагарчета по клапаните,по буталцата,главата - все ефтинки нещица за ремонт,които са неизбежни след 60-80хил км:)

Имах E46 320ci 118 коня с мотор m43b19 до миналото лято,слагах му газ всичко-точно с моето динамично каране и все не ми стигаше както аз искам да върви - гореше 12/100 и газ и бензин, като на газ няма тази мощ но този мотор съвсем друга бира.

Сега имам E90 320i n46b20 , гори ми пак бензин 10-12/100км , но върви осезаемо с повече тяга от m43b19 , и за нищо на света няма да и сложа газ - защото бензина си е бензин :) - не е нафта,не е газ и вървенето и тягата са други,нищо че мотора е атмосверен без никакви турбини.

Пенсионерската с 90км/ч ,на 2000 оборота ,на 6-та скорост - 5/100 е разхода на бензин, който няма да настъпва яко не зная въобще защо му е да слага газ - вероятно да минава 100 километра за 2,50 а не за 5лв. и да си изпържва мотора.



Ако пък слънцето като напече предния капак и отидоха на 130 градуса :mhihi: Колега, темперетурата е 108макс. (Не, че е малка де) ако е над тази значи има проблем.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: Мнение за ГИ на е90 N46B20

Мнение от Guberkov » 19 Апр 2019, 13:38

horhef написа:
Guberkov написа:Защо никой не светне човека, че всички мотори с Валвтроник без изключение и без значение 4 или 6 цилиндъра , си имат своите проблеми само на бензин с тая високата температура от 110-115 градуса в резултат на което се опича цялата периферия по мотора - като гумички на клапаните,о-пръстени,гарнитурки,полиеританови уплътнения и така нататък,следват горене на масло,течове и какво ли не още...

На ГАЗ какво би следвало с тия мотори, при положение че газта има по-висока температура на изгаряне от бензина
, и ако натискаме да ни върви щот все-пак сме си купили BMW да караме яко и да се кефим - айде,отидохме на 118-120 градуса лятото.

Пестим от бензин и получаваме куп неприятни екстри нагарчета по клапаните,по буталцата,главата - все ефтинки нещица за ремонт,които са неизбежни след 60-80хил км:)

Имах E46 320ci 118 коня с мотор m43b19 до миналото лято,слагах му газ всичко-точно с моето динамично каране и все не ми стигаше както аз искам да върви - гореше 12/100 и газ и бензин, като на газ няма тази мощ но този мотор съвсем друга бира.

Сега имам E90 320i n46b20 , гори ми пак бензин 10-12/100км , но върви осезаемо с повече тяга от m43b19 , и за нищо на света няма да и сложа газ - защото бензина си е бензин :) - не е нафта,не е газ и вървенето и тягата са други,нищо че мотора е атмосверен без никакви турбини.

Пенсионерската с 90км/ч ,на 2000 оборота ,на 6-та скорост - 5/100 е разхода на бензин, който няма да настъпва яко не зная въобще защо му е да слага газ - вероятно да минава 100 километра за 2,50 а не за 5лв. и да си изпържва мотора.



Ако пък слънцето като напече предния капак и отидоха на 130 градуса :mhihi: Колега, темперетурата е 108макс. (Не, че е малка де) ако е над тази значи има проблем.


На празен ход на място,след 10-тата минута на загрял мотор и то при температура на околната среда 15 градуса може и то на бензин, не на газ 109-112 :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Мнение за ГИ на е90 N46B20

Мнение от ivoaudi » 19 Апр 2019, 13:50

Правилно ни светва колегата guberkov, всичките му твърдения до едно са верни(а те не са никак малко), ама трябва само да се обърнат на 180 градуса. Криптирал ги е човека :mrgreen: За мен поне това е единственото обяснение как се е справил с такъв голям труд, щото ако беше писал наслуки все щеше да целне някое правилно твърдение. Ей така поне, без да иска.
Иначе ако правилно разбирам основната идея, то тя може да се перефразира така - ако ви греят колите е безсмислено и вредно да търсите проблеми по охл. с-ма, просто си деинсталирайте газовото!!

….а колегата отворил поста изрично помоли да не се превръща темата в ЗА И ПРОТИВ газта, че и се е постарал да удебели шрифта.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 1.10.2012
Местоположение: Свети Влас
Пол: Мъж
Кара: E90 320i N46 седан
Мечтае да кара: чисто ново BMW
Детайли за колата: E 36 седан 9/1997г т.син 320i M52B20
Е 36 кабриолет 7/1996 сив M52B23
Е 90 седан 7.2006 сив 320i N46

Re: Мнение за ГИ на е90 N46B20

Мнение от silverstone » 29 Апр 2019, 23:54

малка равносметка за кратките 4 почивни дни . София- Монтана- Връшка Чука - Парачин - Белград и малко там и обратно 1155 км. С пускан тук- там климатик , 3 човека и не много багаж среден разход ми даде 7.8/100 бензин. Разходът за това бързо пътешествие само за гориво / бензин/ при цена 2.22 е около 200 лв .
При същата ситуация на Газ , при разход 10/100 и цена 1лв ,следва да е 115 лв. Разликата е ~~80 лв. само за тия няколко дни. А сега като започнат ласт минът уикенд офертите за Слънчака :) ...70 лв. на уикенд по-евтин път, защо не :mrgreen:
Въпросът е така и така бутилката ще заеме място в багажника, какъв обем да избера.
:smoke:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 16.03.2019
Местоположение: Пловдив (за момента)
Пол: Мъж
Кара: пенсионерската
Мечтае да кара: самолети и лодки
Детайли за колата: E91 320d М47

Re: Мнение за ГИ на е90 N46B20

Мнение от zzafirov » 03 Май 2019, 17:07

silverstone написа:...Въпросът е така и така бутилката ще заеме място в багажника, какъв обем да избера.


До сега имах 3 коли на газ, едната карана с БРЦ 300 000км. (и още се кара в семейството), втората сбирщайн около 40 000 и третата също сбирщайн 20 000 (продадох я бързо последната, заради здравословни проблеми и минах на автоматик). От опитът ми с газ научих следното - читаво запалване, добри компоненти на газовата система и най-вече кадърен майстор за настройка на различните режими (тримовете), и на газ ще работи съпоставимо с бензин, а разхода ще те изкефи.
ПП На последната тримовете, гледани live, бяха от -1,6 до +1,6 :mrgreen:

Относно бутилката - трябва да направиш компромис заради:
1. колко километра пробег искаш с едно зареждане (повече е по-добре)
2. дали задните пружини ще понесат допълнителното тегло (по-малко е по-добре, ако не се сменят)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 19.07.2016
Пол: Мъж
Кара: Лагерница
Мечтае да кара: M4 G82
Детайли за колата: Бърза без спирачки

Re: Мнение за ГИ на е90 N46B20

Мнение от ceko88 » 16 Май 2019, 17:50

Колега "'ZZAFIROV"' може ли едно пояснение за какво точно иде реч с тия настройка на различните режими "тримовете" :dunno: с каква цел се прави това .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: Мнение за ГИ на е90 N46B20

Мнение от Infinity_bg » 17 Май 2019, 9:22

silverstone написа:малка равносметка за кратките 4 почивни дни . София- Монтана- Връшка Чука - Парачин - Белград и малко там и обратно 1155 км. С пускан тук- там климатик , 3 човека и не много багаж среден разход ми даде 7.8/100 бензин. Разходът за това бързо пътешествие само за гориво / бензин/ при цена 2.22 е около 200 лв .
При същата ситуация на Газ , при разход 10/100 и цена 1лв ,следва да е 115 лв. Разликата е ~~80 лв. само за тия няколко дни. А сега като започнат ласт минът уикенд офертите за Слънчака :) ...70 лв. на уикенд по-евтин път, защо не :mrgreen:
Въпросът е така и така бутилката ще заеме място в багажника, какъв обем да избера.


Аз съм с 50 литрова... и си е бая голяма, бутилката, заема цялата ниша и няма никакво място ни отстрани ни над нея, само под бутилката имам малък процеп, където може да вкараш нещо сравнително тънко. Като се има и в предвид че Е90 е без резервна гума, дори нормална патерица не може да влезе легнала, което си е мега гадно. Остава ти да си мъкнеш компресор, плюс гумени фитили и шиш с който недай си боже да спукаш гума ще трябва на място да ремонтираш. Така че, мисля една по-малка бутилка тип пура, би ти свършила работа. Е да ще зареждаш по-често, но ако караш нормално и не ти е много тежък крака, едва ли ще имаш чак такива проблеми. Хем няма да заеме прекалено много място в багажника, хем може и да събереш и още нещо в него. Като добавим и това, че задните седалки си падат напред, би могъл да вкараш и нещо дълго през багажника и да мине над бутилката примерно... Но това е само хубаво няма на този свят, щом искаш да минеш по-евтино, губиш други неща.

Относно компютъра и инжекторите, аз съм съм с OPTIMA PRO-TEC (има и OBD поддръжката) и Баракуда инжектори, които ги водят за най-доброто в момента на пазара, защото са най-бързите и здравите. Друго важно е да купиш добър изпарител, който да е за повече коне да има резерв така да се каже. От там нанатък идва настройката която е ще трябва да я направи добър газаджия, защото вануса си има специфики.
BMW 325i M3 look.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 27.05.2016
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
Мечтае да кара: G32 640d

Re: Мнение за ГИ на е90 N46B20

Мнение от asent1977 » 17 Май 2019, 12:27

Има ли някой на МЕТАН ? За един приятел питам

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 77
Регистриран на: 16.03.2019
Местоположение: Пловдив (за момента)
Пол: Мъж
Кара: пенсионерската
Мечтае да кара: самолети и лодки
Детайли за колата: E91 320d М47

Re: Мнение за ГИ на е90 N46B20

Мнение от zzafirov » 19 Май 2019, 13:29

ceko88 написа:Колега "'ZZAFIROV"' може ли едно пояснение за какво точно иде реч с тия настройка на различните режими "тримовете" :dunno: с каква цел се прави това .


При бензиновите автомобили тримовете са времето, което се добавя или отнема от времената на отваряне на инжекторите в един работен цикъл (оборот). Целта е да се коригира количеството подавано гориво, за да се постигне зададеното отношение в картата на гориво-въздушната смес.

Относно режимите, имам предвид различните натоварвания на мотора, например при каране градско, извънградско, по магистрала, изкачване на планина, каране с повече или по-малко хора в колата, с или без климатизация и т.н. - всичко това влияе на количеството подавано гориво.


Запознат съм с два типа тримове - дълъг (Long Term Fuel Trim) и къс (Short Term Fuel Trim), като мисля при всяко загасяне на колата късия се нулира, а дългия остава запаметен.

Промяната на дългия трим е бавна, в зависимост от измененията на късия във времето на работа на мотора. Зависимоста е право-пропорционална и когато късия спре да превишава дадени параметри, дългия остава на запаметената стойност, а когато ги превишава - дългия трим се коригира с някаква стъпка в същата посока. Процеса на корекция, ако дългия трим не е зануляван с компютър, може да даде добра представа за състоянието на мотора и настройката* на газова система. За добри показания на дългия трим се приема, по време на шофиране да не превишава корекция от 4% нагоре или надолу спрямо 0.

Промяната на късия трим е бърза и се влияе от картата на гориво-въздушната смес за моментния режим т.е. ако е зададено 14.7, а в момента показанията на ламбда-та са за бедна смес, корекцията на трима ще е нагоре. За нормите на този трим (пикови стойности) не съм запознат колко трябва са, само знам, че ако сумата на двата трима е повече от 25%, светва чек енджин и грешка за смес.

*Забележка: тъй като при работа на газ работи и бензиновия компютър, а газовите ЕКУ-та ползват сигнал от бензиновите инжектори, корекциите на дългия трим се променят спрямо настройката и на газовата смес. Ако газовата не е настроена добре, корекцията на дългия трим може да стане голяма, например 6-7%, което може да не се усети при работа на мотора, но при палене например, колата ще се дави и ще пали трудно.

ПП Уточнявам, че това е плод на моето разбиране, четене и експерименти с предната ми кола. Не съм учил, обаче, нищо свързано с двигатели и е много възможно да греша и/или да не се изразявам правилно - моля да ме поправите в такъв случай. И надявам се да съм бил полезен :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 6.04.2014

Re: Мнение за ГИ на е90 N46B20

Мнение от LUBObe » 29 Май 2022, 7:43

Темата е старичка, но да я вдигна малко.

На Н46 съм с BRC max с Хана дюзи и не знам какъв изпарител, но не е кофти.
Вече 2 години никой, повтарям - никой не може да ми настрои газовата.
Уж я настройват, уж тръгва и всичко после си е*ава мамата.
Редовно светва чека на колата и после изгасва (мисфайъри бие).
Газта е слагана от Тони (Динамик арт), настройвана минимум 15-20 пъти от него. След като спря да ми вдига телефона отидох при Краси (до Бриколажа на окръжна).
Той я настройваше няколко пъти и резултатът е същия.
Накрая отидох в БРЦ. Първият път я настройваха и ги уверих, че нищо няма да стане, което ми издейства безплатно следващо посещение. Така и стана. Един, два дена по-късно им звъннах и закарах колата отново.
Гледаха, чудиха се, накрая казаха, че този път са я направили. Мда, ама за не повече от няколко дни...
Разхода на газ градско ми е ~21/100, извънградско със 115 на темпомат е 11/100.
Газта все си губи настройките.
Краси ме уверяваше, че това е заради валвтроника, понеже в софтуера на Брц няма отметка за валвтроник, както на полските ГИ.

Някой има ли някакви идеи, препоръки, предложения, каквото и да е?

Колата е Е87 с автомат, не Е90.
Двигателя е от Е90.
Миналата година е сложен в колата, като по колата е сменено и обслужено всичко от-до.

Благодаря на отзовалите се.

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook