Е90 Прекъсване на 1-ви цилиндър
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
Е90 Прекъсване на 1-ви цилиндър
Здравейте, притежавам Е90 (2006г.) 320I (двулитров мотор 150к.с. на 100 000км.) без газ. От известно време се появи едно прекъсване на около 2000 – 2500 оборота при студен двигател, което в последствие започна да се появява и при топъл двигател, но само при рязко подаване на газ. Отначало лампата на чека не светеше, но в момента в който започна да го прави и на топъл мотор започна да присветва и чек лампата. Веднага я закарах на диагностика, която показа, че се записват грешки с номера 0029D0 и 0029CD Misfire съответна на 4-ти и 1-ви цилиндър, решихме да проверим бобините, дюзите и свещите, но всичко се оказа наред. Закарах колата в оторизиран сервиз на BMW за допълнителна диагностика и евентуално мнение, но те извадиха същите грешки на същите цилиндри и препоръчаха да се сменят бобините и свещите на 1-ви и 4-ти цилиндри. Направихме го с чисто нови. Проблемът обаче се реши само наполовина, т.е. 4-ти цилиндър спря да дава грешки, но 1-ви продължи да записва същата грешка. Решихме да продължим с проверка на останалата част от ел. системата, при което се оказа, че дебитомера не работи както трябва, подменихме го с чисто нов, пак никаква промяна с 1-ви цилиндър. Продължихме с размяна на бобини дюзи и свещи, за да видим дали няма да запише грешка на друг цилиндър, но не все така, на 1-ви. След това отворихме капака на клапаните, при което се оказа, че Valvetronic motor-a не работи, подменихме и него с нов, този път работата на мотора наистина се промени, но за съжаление проблема с 1-ви цилиндър си остана.
Момчетата които свършиха всичката тази работа изразиха мнение, че вече няма какво друго да е освен механичен проблем, и че за решението му трябва да се отвори двигателя. Предполагат, че би могло да има крив разпределителен вал, клапан, повдигач или пък нещо от сорта. Признавам, че не разбирам от такива неща, но ми се струва, че за да има такова нещо, мотора би трябвало да е претърпял сериозен инцидент, като прегряване, късане на верига или нещо подобно, но от както аз я карам, вече две години, такъв инцидент не е имало. А и все си мисля, че мотор на BMW само на 100 000км. трудно би дал толкова сериозен дефект.
Проблемът е, че такъв ремонт би струвал доста пари, а и никой не може да даде гаранция, че проблемът ще се реши, затова бих се радвал, ако някой може да предложи някакво друго решение. Благодаря предварително!!!
Момчетата които свършиха всичката тази работа изразиха мнение, че вече няма какво друго да е освен механичен проблем, и че за решението му трябва да се отвори двигателя. Предполагат, че би могло да има крив разпределителен вал, клапан, повдигач или пък нещо от сорта. Признавам, че не разбирам от такива неща, но ми се струва, че за да има такова нещо, мотора би трябвало да е претърпял сериозен инцидент, като прегряване, късане на верига или нещо подобно, но от както аз я карам, вече две години, такъв инцидент не е имало. А и все си мисля, че мотор на BMW само на 100 000км. трудно би дал толкова сериозен дефект.
Проблемът е, че такъв ремонт би струвал доста пари, а и никой не може да даде гаранция, че проблемът ще се реши, затова бих се радвал, ако някой може да предложи някакво друго решение. Благодаря предварително!!!
- amd
- клавиатурен мунингист
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: Е90 Прекъсване на 1-ви цилиндър
Аз не съм експерт, но можеше да се измери компресията на първи цилиндър, за да се види да няма счупен сегмент/надран цилиндър и заради това да не работи. Макар, че казваш като подаваш постепенно газ се форсира нормално? Или вече си прекъсва постоянно? На празен ход работи ли нормално мотора, тресе ли?
BMW only!
Re: Е90 Прекъсване на 1-ви цилиндър
Сменяли са свещи и бубини?!? Никой ли не се светна да провери компресията? То си става за две минути и оттам се почват хамалогиите и мисленето.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Е90 Прекъсване на 1-ви цилиндър
Замерете компресията на този цилиндър и ако е в ред - остава компютъра. Имах такъв случай с М50.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: Е90 Прекъсване на 1-ви цилиндър
А да, забравих да спомена, че измерихме и компресията още в началото. На 1-ви, 2-ри и 3-ти цилиндър е еднаква, а на 4-ти с по-малко от единица (или нещо такова) по-висока, но отново в нормите. Т.е. и в компресията не е проблема.
Re: Е90 Прекъсване на 1-ви цилиндър
amd написа:Аз не съм експерт, но можеше да се измери компресията на първи цилиндър, за да се види да няма счупен сегмент/надран цилиндър и заради това да не работи. Макар, че казваш като подаваш постепенно газ се форсира нормално? Или вече си прекъсва постоянно? На празен ход работи ли нормално мотора, тресе ли?
Да да забравих да спомена, че още в началото измерихме компресията и на 1-ви, 2-ри и 3-ти цилиндър е еднаква а, на 4-ти с под единица по висока, но отново в нормите, и въпреки това проблема е в 1-ви цилиндър а не в 4-ти.
Да точно така, когато се подава плавно газ няма проблем и се форсира нормално. На празен ход също работи нормално без да тресе или да мени обороти, без значение дали е студена или топла.
Тези дни обаче ми направи впечатление нещо друго, в движение при освобождаване от скорост, стрелката на оборите веднага се връща на под 1000 и стои там без да се мести, докато тази на моментния разход се разхожда м/у 10 и 20, задържа се на около 10 за няколко секунди пак отива до 20 и чак тогава се връща на 0-1.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12762
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Е90 Прекъсване на 1-ви цилиндър
Щом компресия има не са много другите варианти, бобина лула, свещ.
Пробвай да ги разместиш тези неща да видиш дали ще се пренесе проблема.
Пробвай да ги разместиш тези неща да видиш дали ще се пренесе проблема.
- amd
- клавиатурен мунингист
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: Е90 Прекъсване на 1-ви цилиндър
При мен M50B20 наскоро правеше проблем с прекъсване при рязко подаване на газ - първо прекъсваше всякак, след измиване на мотора. Свалихме шестте бубини, лули и свещи - почистих влагата, която се беше събрала в тунелите за свещите, сложих 6 нови свещи и работата се подобри, но пак прекъсваше при рязко подаване на газ. Установих, че датчика за позиция на дроселовата клапа не показва верни стойности и го смених - това реши проблема. Странно беше, защото не се държеше всякаш присецва във вида, в който съм срещал проблем с този датчик преди, а прекъсваше всякаш губи цилиндър, но след безкрайно слагане и махане на бубини, все не можех да хвана кой цилиндър е.
При теб обаче инжекциона е доста по-интелигентен и едва ли ще е нещо такова - тя и газта е електронна, и дроселовата клапа предполагам е с моторче, а не на жило (макар, че не знам дали е така). Отделно, че си имаш записана грешка за misfire на конкретния цилиндър и щеше да имаш грешка и за датчик, ако има такъв проблемен?
Учуден съм, че оторизиран сервиз на марката не може да го оправи
При теб обаче инжекциона е доста по-интелигентен и едва ли ще е нещо такова - тя и газта е електронна, и дроселовата клапа предполагам е с моторче, а не на жило (макар, че не знам дали е така). Отделно, че си имаш записана грешка за misfire на конкретния цилиндър и щеше да имаш грешка и за датчик, ако има такъв проблемен?
Учуден съм, че оторизиран сервиз на марката не може да го оправи
BMW only!
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани