N52B25 - играят оборотите и притриса сериозно
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
N52B25 - играят оборотите и притриса сериозно
Здравейте колеги.. От известно време много ме мъчи проблем с колата - значи още като я запаля студена започват да играят оборотите, като влезе в малко по-работен режим,и като паднат още малко започва да притрисва за няколко секунди,и оборотите продължават да играят.Като си влезе в пълния работен режим - 550 оборота през няколко минути падат под 500 и притрисва доста по-здраво даже и угасва някой път.Като спирам по светофари, по баири надоло е ужасно започват да падат много рязко и тресе зраво.Разхода е завишен много при каквото и да е каране, дори по магистрала под 16 не пада.Пълен резервоар със 100 октанов бензин ги изгори за 300 км.Естествено всичко това клони към дебитомер - така и си излиза на диагностиката.От дебитомера излизаха естествено грешки за двата катализатора,и Mixture 1 и Mixture 2.Смених дебитомера със VDO Siemens с надеждата,че всички тези мъки ще изчезнат,но не се промени нищо.Веднага след смяната отидох да изтрият грешките,но положението беше същото.Даже 2 пъти след триенето на грешката, колата започва да гасне няколко пъти подред при всяко спиране.До колкото разбрах адаптация за тези модели не се изисква питах и няколко човека,които потвърдиха.След изтриване на грешката след малко време каране (и пак няколко поредни огасвания при всяко спиране) излезе само дебитомер (вече със новия), още една излезе,която при стария дебитомер не излизаше , но не сещам как точно беше нещо със maf sensor light,или sygnal.Много малко са случеите,във които мотора работеше точно както трябва без да мърдат оборотите, и да притриса като е на празен ход.Откачих дебитомера понеже много хора казват,че оборотите спират да играят като е разкачен,но нямаше промяна освен че стана много мудна.Иначе като е включен си върви добре,или поне аз не разпознавам мощността на мотора,че може и повече.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: N52B25 - играят оборотите и притриса сериозно
Колега, защо не провериш като начало бобини, свещи, дюзи ... Дебитомера може да излиза като грешка, защото двигателя не работи добре поради друга причина.
- masterdealer
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 2.06.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: през просото.
- Мечтае да кара: за без пари
- Детайли за колата: F07 535хd
Re: N52B25 - играят оборотите и притриса сериозно
Симптоми на паразитен въздух. Колега, провери си или ако не си го сменял сменяй клапана за картерната вентилация и всички свързани маркучи. Грешките за горивната смес са точно от това. Провери си и всмукателните маркучи, както и състоянието на диса клапите.
(oOO \ [||] [||] / OOo)
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: N52B25 - играят оборотите и притриса сериозно
Тестваш диса клапите и си прегледай маркуча към дросела и колектора. Нещо от там бяга. Адаптация се прави на този двигател през INPA, но в случая надали това е проблема.
viewtopic.php?f=112&t=430437
viewtopic.php?f=112&t=430437
Re: N52B25 - играят оборотите и притриса сериозно
Значи да възродя малко тази тема, за да не правя нова - ходих директно в м кар за диагностика,и целият проблем с оборотите,грешките за дебитомер,и смес се оказа заради разцепен маркуч на картерните газове.Всичко си заспа след смяната,но чекът си остана само с 2 грешки 29f4 и 29f5 - catalytic conversion 1 # 2. От бмв ми предложиха единствено почистване със спрей,което струвало около 550лв,но без гаранция.За това и не бих рискувал.Казаха ми,че уж били запушени около 75%,и че вариантът е да ги махна.Четох теми по чуджестранните форуми за тези грешки на коли на по малко км,на които излизали,и на много места отговорът е за издухани ламбди.Въпреки всичко няколко пъти им казах,ако може да прегледат сондите на живи данни,за да знам дали да сменям,те ми отговориха,че ако не излизало на диагностиката грешка за сонда всичко било ок, и нямали причина да гледат.Може и аз да се филмирам не знам.Само да допълня че колата я взех от първи собственик в България на 219к. реални,и тук идва все пак фактът,че за 219к с български горива,е напълно възможно катализаторите да си дадът фира.Иначе за 1к навъртяни аз и сипвам само 100 октана (расинг или другите скъпи).Предложете ми какво да правя мислех си вариант със махане на катализаторите,и софт изключване на долната сонда да се отърва от чека.Отделно ме притеснява сега,и разходът - колата е автомат,но дори след изчезване на грешките за смес 1 и 2,като го рестартираха зацепи около и над 15л,/100км (ПО БОРД),и не иска да пада повече,и то говорим за 100 октанов бензин в почти извънградски условия без светофари,а в града дори съм карал 30 мин през нощта без движение, светофари,завои, и пада едвам едвам с 0,3,4 литра при 40-50 макс 60км,а при най малкото натискане веднага се вдига до старите стойности,и после не мога да го мръдна пак надоло.Дали всичко това се свежда от запушени катализатори (или лошо работещи сонди,въпреки че няма грешки за тях и смесите.)Може да пробвам със смяна на бобини свещи горивен филтър,но от какво друго може да е завишен разходът? Гумите са 16-ки,а преди историята с маркуча разходът беше между 16.3 и 16.8,а сега е само с литър по-малко,което не е много успокояваща разлика.Във много клиове иначе,които съм гледал на е60/90 на 330 и 325 на автомат разходът по борд,не е повече от 12/13,което е малко по приемливо от 15/16,и то без никаква стъпка
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: N52B25 - играят оборотите и притриса сериозно
stoqnov23 написа:Значи да възродя малко тази тема, за да не правя нова - ходих директно в м кар за диагностика,и целият проблем с оборотите,грешките за дебитомер,и смес се оказа заради разцепен маркуч на картерните газове.Всичко си заспа след смяната,но чекът си остана само с 2 грешки 29f4 и 29f5 - catalytic conversion 1 # 2. От бмв ми предложиха единствено почистване със спрей,което струвало около 550лв,но без гаранция.За това и не бих рискувал.Казаха ми,че уж били запушени около 75%,и че вариантът е да ги махна.Четох теми по чуджестранните форуми за тези грешки на коли на по малко км,на които излизали,и на много места отговорът е за издухани ламбди.Въпреки всичко няколко пъти им казах,ако може да прегледат сондите на живи данни,за да знам дали да сменям,те ми отговориха,че ако не излизало на диагностиката грешка за сонда всичко било ок, и нямали причина да гледат.Може и аз да се филмирам не знам.Само да допълня че колата я взех от първи собственик в България на 219к. реални,и тук идва все пак фактът,че за 219к с български горива,е напълно възможно катализаторите да си дадът фира.Иначе за 1к навъртяни аз и сипвам само 100 октана (расинг или другите скъпи).Предложете ми какво да правя мислех си вариант със махане на катализаторите,и софт изключване на долната сонда да се отърва от чека.Отделно ме притеснява сега,и разходът - колата е автомат,но дори след изчезване на грешките за смес 1 и 2,като го рестартираха зацепи около и над 15л,/100км (ПО БОРД),и не иска да пада повече,и то говорим за 100 октанов бензин в почти извънградски условия без светофари,а в града дори съм карал 30 мин през нощта без движение, светофари,завои, и пада едвам едвам с 0,3,4 литра при 40-50 макс 60км,а при най малкото натискане веднага се вдига до старите стойности,и после не мога да го мръдна пак надоло.Дали всичко това се свежда от запушени катализатори (или лошо работещи сонди,въпреки че няма грешки за тях и смесите.)Може да пробвам със смяна на бобини свещи горивен филтър,но от какво друго може да е завишен разходът? Гумите са 16-ки,а преди историята с маркуча разходът беше между 16.3 и 16.8,а сега е само с литър по-малко,което не е много успокояваща разлика.Във много клиове иначе,които съм гледал на е60/90 на 330 и 325 на автомат разходът по борд,не е повече от 12/13,което е малко по приемливо от 15/16,и то без никаква стъпка
От тия двете грешки 249F4 и 29F5 няма да се отървеш. Записва ги, щото мотора гори масло. Катализаторите на тези бензини НЕ се запушват, който и каквото да ти обеснява. Нито се стапят понеже са керамика, това са пълни и абсолютни глупости, кооито са ти наговорили в М Кар. Ламбдите и да ги смениш пак ще ти ги набие и ще ти светне чека. Мойте катове съм ги свалял и са гледани с ЛЕД светлина вътре, чисто бели бяха и пак палеше чека, така че изхвърлиш оригиналните катализатори ще си отвориш мноого работа и то абсолютно ненужно. Карай си колата, нищо ѝ няма, тая грешка по никакъв начин не влияе на разхода, а той е такъв щото колата ти е автомат. Ако искаш да спреш чека да не те дразни на таблото си поръчай два отдалечващи адаптера, които се навиват на ламбда сондите, газаджиите ги знаят и грешка няма да има.
- tuporashko
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 164
- Регистриран на: 14.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 320d
- Мечтае да кара: 330xd
Re: N52B25 - играят оборотите и притриса сериозно
Извинявам се,че пиша в темата ,но аз сложил втулки за изкарване на сондите от каталиузатора но грешката пак я набива,значи ли това че проблема не е там?Масло гори нормално 1л на 10000.Главата е след ревизия
- StaKo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 78
- Регистриран на: 20.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 118 hp / 1998
- Мечтае да кара: по Pikes Peak
Re: N52B25 - играят оборотите и притриса сериозно
Искам да попитам за N53B30, който също е с директно впръскване. Харесал съм едно Е91 325xi автомат 218 коня от Швейцария. Ако всичко му е наред, а сигурно ще има някоя и друга бомба, то стига смяната на електрическата водната помпа, бих го взел, въпреки че не е от евтините. Колата е средата на 2010 и е на малко над 200К км. Та колко харчи един такъв автомат с 4х4 ? Говорим за извънграда нормално, магистрално със 110 - 130 км/ч, без ръчкане.
Re: N52B25 - играят оборотите и притриса сериозно
Аз карам n52b25 218hp automat xi,среден разход (предимно градско в Бургас,не е мн интензивен трафика зимно време) ми дава 14.3 по борд комп
- StaKo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 78
- Регистриран на: 20.08.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318 118 hp / 1998
- Мечтае да кара: по Pikes Peak
Re: N52B25 - играят оборотите и притриса сериозно
Благодаря колега. Надявам се, че с N53, с директното впръскване, ако нещо не му е наред, докато му боря проблемите няма да удари някакви рекорди.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: N52B25 - играят оборотите и притриса сериозно
tuporashko написа:Извинявам се,че пиша в темата ,но аз сложил втулки за изкарване на сондите от каталиузатора но грешката пак я набива,значи ли това че проблема не е там?Масло гори нормално 1л на 10000.Главата е след ревизия
Колко втулки си сложил и на кои сонди си ги сложил, преди катовете на двете или след катовете?
- tuporashko
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 164
- Регистриран на: 14.12.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 320d
- Мечтае да кара: 330xd
Re: N52B25 - играят оборотите и притриса сериозно
след катализаторите,На всеки по една от най малките като дължина,4 см цялата втулка,изкарва сондата с 3 см
- Infinity_bg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 186
- Регистриран на: 5.07.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 325i
- Мечтае да кара: M3 e46
- Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.
Re: N52B25 - играят оборотите и притриса сериозно
tuporashko написа:след катализаторите,На всеки по една от най малките като дължина,4 см цялата втулка,изкарва сондата с 3 см
Защо след катализаторите? Не трябва ли на тези пред катализаторите, те се зацапват най-лесно, температурата там е и най-голяма. Тези отзад, газовете вече са пречистени, не би трябвало да дава отражение...
Ето аз например си ги смених и двата, тези пред катализаорите. Карал съм с новите сигурно няма 500 км и то на бензин (газта имам съмнение, че някъде имам теч в двигателния отсек), имам светеща лампа и съм убеден, че ако включа INPA ще видя и грешка за катализаторите. Не съм сигурен дали това има оправяне, на бензин или ако караш на газ. Явно ламдите се зацапват от изгорялото масло и почват да дават грешни сигнали. Чудя се и аз какво да правя... да махам катализаторите, значи да почне да пуши отзад синкаво, а и скъпо да инвестирам в разплетен колектор. Вариант е да махна само питите, ама това пак тегаво, на единия КАТ може лесно да се издупчи, ама другия е по назад и тръбата е огъната и няма как да пъхнеш остро нещо и да го изкъртиш. Иначе има и други варианти, но пак струват пари, на едно място в нета гледах не много скъпи спортни катове от един немски сайт, които са точно за тунинг проекти и могат да се сложат някъде надолу по изпускателната система, но пак си седи въпроса, някой да ти оправя сотфуера после. Изобщо всичко си опира до парите накрая.
BMW 325i M3 look.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: N52B25 - играят оборотите и притриса сериозно
Принципно не е добра идея да буташ ламбдите преди катализаторите, понеже нема да има кой да ти прави сместа после, но може да пробваш
Re: N52B25 - играят оборотите и притриса сериозно
Грешките са следствие, а не причина. Вижте си моторчетона празния ход. свалят се две кори и е зад входящия колектор. Сменя се моторче, като е възможно да е дал фира и дебитомера.
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани