Е90 335д - счупена голяма турбина
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
Снощи се чух с майстора и продължава работа по колата. Според него малката турбина е счупила голямата, но това е следствие, т.е според него турбините са били здрави и те не са виновни. Счупени са осите им, а цената за рециклиране е по 600 на турбина, т.е 1200 за двете. Подозира, че е възможно да са останали без мазане и това да ги е счупило, като възможна причина могло да бъде маслена помпа, която не е качвала масло. В момента и двете са дадени за рециклиране, но по-важно е да продължава да търси първопричината, защото ако тя не се премахне, турбините ще се счупят отново. Това обяснява и факта, че нямах никакви симптоми на заминаващи турбини. Яд ме е, че са си били здрави и са се счупили поради други фактори. Ще смени всички гарнитури, ще прегледа вакуумите, ще смени маслото на двигателя и кулера и ще тества дали колата качва масло постоянно.
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
Малко неправдиво ми се вижда твърдението,за маслена помпа ....не мисля че имаш проблем с налягането на маслото,най малкото колата щеше да го отрази а и доста неща биха заминали от ниско налягане на маслото...проверете да няма нвкакво запушване на маслопровода към турбината,ако трябва го заменете...
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
И аз така смятам. Маслената помпа ако е с проблем вероятно ще затегне нещо, или най-малкото вече щеше да си хвърлил лагери. Вероятно е ако някой е мацал със силикон някъде да има запушване.
С какъв кулер ще го сменяш? Цената за рециклаж е добра.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
С какъв кулер ще го сменяш? Цената за рециклаж е добра.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
Да, по принцип била по-висока, но моят майстор ползвал преференции и затова ще е 2 х 600. Трябвало да се смени почти всичко на турбините вътре, понеже нищо не ставало от тях, иначе могло и да е по-евтино.
Относно кулера - бил сцепен и от него "дишало". Не знам какъв ще сложи, но предполагам, че ще сложи втора ръка оригинален, който не е пукнат. Каза, че ще смени и някакви гарнитури.
А възможно ли е от спукан кулер да губи налягане или масло и да не върви добре?
Относно кулера - бил сцепен и от него "дишало". Не знам какъв ще сложи, но предполагам, че ще сложи втора ръка оригинален, който не е пукнат. Каза, че ще смени и някакви гарнитури.
А възможно ли е от спукан кулер да губи налягане или масло и да не върви добре?
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
surfboard написа:Да, по принцип била по-висока, но моят майстор ползвал преференции и затова ще е 2 х 600. Трябвало да се смени почти всичко на турбините вътре, понеже нищо не ставало от тях, иначе могло и да е по-евтино.
Относно кулера - бил сцепен и от него "дишало". Не знам какъв ще сложи, но предполагам, че ще сложи втора ръка оригинален, който не е пукнат. Каза, че ще смени и някакви гарнитури.
А възможно ли е от спукан кулер да губи налягане или масло и да не върви добре?
Възможно е да губи налягане, масло не би трябвало да губи от кулера, но може и масло да е губило щом турбините са били адиос мучачос.
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
От сцепен кулер губиш налягане, няма как от там да губиш масло. Масло може да губи от доста други места (гарнитури, да го гори). Втора ръка кулер не е оферта, най-малкото защото е зацапан/затлачен а не знам майстора ти до колко ще се занимава да го измие основно. Нов кулер за 335Д е под 300лв с остъпка, на старо им искат по 150-200. Иначе гарнитури, нормално е да купи комплект гарнитурите покрай турбините
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
Колеги, взех колата и съм малко превъзбуден, понеже досега я карах и ми е много кеф и никога досега не е вървяла толкова силно. Работи гладко на празен ход, надува като змей, върви яко и лепи за седалката брутално. По мое мнение преди ремонта тази кола е била не повече от 150-160 коня, вместо 286. Аз се чудех защо когато я давах на мои приятели да я тестват, никой не беше особено впечатлен, въпреки че като чуеха, че е 580 нютона, казваха, че това е много.
В момента колата върви буквално от 1000 оборота, няма почти никакъв турбо лаг, а когато надуе голямата турбина губи сцепление, откача и върви брутално до края на оборотомера, без да умира след 3500 оборота. Катери баири на 3,4,5 скорост с 1100-1200 оборота и тегли като локомотив. Няма никакво пушене, а докато си дадеш сметка, вече си навил големите скорости. За пръв път видях как на сух път, със 120 км/ч и натисната газ до долу, мига блокажът и гумите превъртат. Според майстора на турбините им е дошло време и преди също не са работили добре и затова не съм бил особено впечатлен от вървежа на колата. Сменил е интеркулера, който е бил цепнат и оттам е губила налягане, гарнитури, нещо, свързано с картера /не разбрах какво/, почистил е ЕГР, рециклирани са и двете турбини, сменено е маслото. Били са счупени осите им и перките също не били ОК.
В момента колата върви буквално от 1000 оборота, няма почти никакъв турбо лаг, а когато надуе голямата турбина губи сцепление, откача и върви брутално до края на оборотомера, без да умира след 3500 оборота. Катери баири на 3,4,5 скорост с 1100-1200 оборота и тегли като локомотив. Няма никакво пушене, а докато си дадеш сметка, вече си навил големите скорости. За пръв път видях как на сух път, със 120 км/ч и натисната газ до долу, мига блокажът и гумите превъртат. Според майстора на турбините им е дошло време и преди също не са работили добре и затова не съм бил особено впечатлен от вървежа на колата. Сменил е интеркулера, който е бил цепнат и оттам е губила налягане, гарнитури, нещо, свързано с картера /не разбрах какво/, почистил е ЕГР, рециклирани са и двете турбини, сменено е маслото. Били са счупени осите им и перките също не били ОК.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
Колега, в крайна сметка ценово колко излезе ремонта по различните компоненти?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
1200+ лева някъде излиза това удоволствие, до към 1500. Естествено и под 1000 може да се вмъкнеш вероятно, но мисля, че е добре и маслото да се смени с рециклираните/нови турбини. Мисля, че е добре и маркучите за вакуумните да се сменят ако не са, както и гарнитурите на самите турбини към колектора.dextuar написа:Колега, в крайна сметка ценово колко излезе ремонта по различните компоненти?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
Ако за 1200 лв си рециклирал 2 турбини + гарнитурите, интеркулер и 8л масло + маслен филтър, направо си капитан. Майстора ти е много голям приятел ;]
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
Общата сметка беше 2600 лева. 1200 лева е рециклирането само на турбините. Останалото е за труд, масло, кулер, гарнитури и т.н.
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
surfboard написа:Общата сметка беше 2600 лева. 1200 лева е рециклирането само на турбините. Останалото е за труд, масло, кулер, гарнитури и т.н.
Честито, колега, дано да нямаш проблеми след рециклирането.
А в кой сервиз беше самото рециклиране и колко години гаранция дадоха?
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
Още не съм го правил това, но предвид, че нови сърцевини Мелет са към 700лв от УК, колко да се връзват 2 турбини с маслото? Това е много груба сметка вярно, но към 1200лв с труд и масло ми се струва реално.chris_barnes написа:Ако за 1200 лв си рециклирал 2 турбини + гарнитурите, интеркулер и 8л масло + маслен филтър, направо си капитан. Майстора ти е много голям приятел ;]
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
Колега, предполагам имаш право за себе си, НО трябва да вземем следните неща предвид:
1) Не всеки може сам да си разглоби турбините (особено на 335д) и да им сменя средните части. Не познавам сервиз, който би се хванал на това хоро за под 250-300лв труд (монтаж/демонтаж само).
2) Тия сърцевини за мен са пача геометрия. Ако беше толкова лесно, турбо сервизите щяха да умрат гладни. Уви, не става така. Читавите сервизи имат стендове за баланс на турбините, настройка на актуаторите и тн.
3) Човека е сменил и комплект гарнитури покрай турбините, които са минимум 100тина лв.
4) Кулера не е без пари, и не му е стъпил под 300лв в никакъв случай.
1) Не всеки може сам да си разглоби турбините (особено на 335д) и да им сменя средните части. Не познавам сервиз, който би се хванал на това хоро за под 250-300лв труд (монтаж/демонтаж само).
2) Тия сърцевини за мен са пача геометрия. Ако беше толкова лесно, турбо сервизите щяха да умрат гладни. Уви, не става така. Читавите сервизи имат стендове за баланс на турбините, настройка на актуаторите и тн.
3) Човека е сменил и комплект гарнитури покрай турбините, които са минимум 100тина лв.
4) Кулера не е без пари, и не му е стъпил под 300лв в никакъв случай.
29 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани