Е90 335д - счупена голяма турбина
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Е90 335д - счупена голяма турбина
Здравейте, колеги. Имам странен казус. До вчера с колата всичко беше наред. Карам я често на диагностика /за мое успокоение/ и винаги показателите на всичко, което може да се установи софтуерно, са били в норма.
Вчера пътувах извънградско и след като се прибрах я вкарах в гаража. След 1 час ми се наложи да изляза отново и изкарвайки я, забелязах петно от масло под нея. Вдигнах щеката на маслото, но си беше в норма - около средата. Около 30 секунди след запалването, колата започна да пуши много наситен синкав дим и да мирише на изгоряло масло. Помислих, че причината е в това, че има теч и сега изгаря долу по ауспусите. Покарах я така 200-300 метра и видях, че пуши много от ауспусите и я изгасих. Обадих се в първия сервиз и ми казаха да я закарам дотам, тъй като е много близо от нас /на по-малко от 1 километър/. Закарах я дотам и забелязах, че няма никаква промяна в поведението й - нито в ускорение, нито в работа на място, нито в палене/гасене, т.е държи се все едно нищо не е станало. Обясних на майстора какво се е случило и 2 часа след това той ми се обади и каза, че е счупена голямата турбина и е "тотал щета". В момента я сваля и ще я кара на турбо сервиз за рециклиране, а при свалянето от нея се леело масло. А петното от масло под колата било от това, че при последната смяна на маслото и филтрите /преди 1000 километра/, майсторът пренавил резбата и затова оттам капело масло.
Интересното тук е, че откакто имам колата досега, не е имала никакви симптоми на понижена мощност, свирене на турбото, шумове, висок разход на масло и т.н. До последно /преди да я загася/ също нямаше никакви симптоми и си вървеше чудесно. Как така тази турбина се счупи при самото запалване /1 час след гасенето/ и вече стана тотал щета?
Имам доверие на майстора, понеже ми го препоръчаха, а и бях в условия на спешност - нямаше как да се движа по този начин, а той беше най-близо и затова я оставих там. Просто се опасявам дали първопричината за "чупенето" на тази турбина не е друга, т.е това да е просто следствие от друг проблем? Освен това, ако турбината се е счупила, защо не усетих понижаване на мощността като я карах до сервиза?
Какво ще ме посъветвате? Намират ли се такива турбини втора ръка и колко пари вървят? Да рециклирам моята или да търся друга, вече рециклирана? На вас как ви звучи целият този казус с това внезапно чупене на турбина?
Вчера пътувах извънградско и след като се прибрах я вкарах в гаража. След 1 час ми се наложи да изляза отново и изкарвайки я, забелязах петно от масло под нея. Вдигнах щеката на маслото, но си беше в норма - около средата. Около 30 секунди след запалването, колата започна да пуши много наситен синкав дим и да мирише на изгоряло масло. Помислих, че причината е в това, че има теч и сега изгаря долу по ауспусите. Покарах я така 200-300 метра и видях, че пуши много от ауспусите и я изгасих. Обадих се в първия сервиз и ми казаха да я закарам дотам, тъй като е много близо от нас /на по-малко от 1 километър/. Закарах я дотам и забелязах, че няма никаква промяна в поведението й - нито в ускорение, нито в работа на място, нито в палене/гасене, т.е държи се все едно нищо не е станало. Обясних на майстора какво се е случило и 2 часа след това той ми се обади и каза, че е счупена голямата турбина и е "тотал щета". В момента я сваля и ще я кара на турбо сервиз за рециклиране, а при свалянето от нея се леело масло. А петното от масло под колата било от това, че при последната смяна на маслото и филтрите /преди 1000 километра/, майсторът пренавил резбата и затова оттам капело масло.
Интересното тук е, че откакто имам колата досега, не е имала никакви симптоми на понижена мощност, свирене на турбото, шумове, висок разход на масло и т.н. До последно /преди да я загася/ също нямаше никакви симптоми и си вървеше чудесно. Как така тази турбина се счупи при самото запалване /1 час след гасенето/ и вече стана тотал щета?
Имам доверие на майстора, понеже ми го препоръчаха, а и бях в условия на спешност - нямаше как да се движа по този начин, а той беше най-близо и затова я оставих там. Просто се опасявам дали първопричината за "чупенето" на тази турбина не е друга, т.е това да е просто следствие от друг проблем? Освен това, ако турбината се е счупила, защо не усетих понижаване на мощността като я карах до сервиза?
Какво ще ме посъветвате? Намират ли се такива турбини втора ръка и колко пари вървят? Да рециклирам моята или да търся друга, вече рециклирана? На вас как ви звучи целият този казус с това внезапно чупене на турбина?
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
surfboard написа:Здравейте, колеги. Имам странен казус. До вчера с колата всичко беше наред. Карам я често на диагностика /за мое успокоение/ и винаги показателите на всичко, което може да се установи софтуерно, са били в норма.
Вчера пътувах извънградско и след като се прибрах я вкарах в гаража. След 1 час ми се наложи да изляза отново и изкарвайки я, забелязах петно от масло под нея. Вдигнах щеката на маслото, но си беше в норма - около средата. Около 30 секунди след запалването, колата започна да пуши много наситен синкав дим и да мирише на изгоряло масло. Помислих, че причината е в това, че има теч и сега изгаря долу по ауспусите. Покарах я така 200-300 метра и видях, че пуши много от ауспусите и я изгасих. Обадих се в първия сервиз и ми казаха да я закарам дотам, тъй като е много близо от нас /на по-малко от 1 километър/. Закарах я дотам и забелязах, че няма никаква промяна в поведението й - нито в ускорение, нито в работа на място, нито в палене/гасене, т.е държи се все едно нищо не е станало. Обясних на майстора какво се е случило и 2 часа след това той ми се обади и каза, че е счупена голямата турбина и е "тотал щета". В момента я сваля и ще я кара на турбо сервиз за рециклиране, а при свалянето от нея се леело масло. А петното от масло под колата било от това, че при последната смяна на маслото и филтрите /преди 1000 километра/, майсторът пренавил резбата и затова оттам капело масло.
Интересното тук е, че откакто имам колата досега, не е имала никакви симптоми на понижена мощност, свирене на турбото, шумове, висок разход на масло и т.н. До последно /преди да я загася/ също нямаше никакви симптоми и си вървеше чудесно. Как така тази турбина се счупи при самото запалване /1 час след гасенето/ и вече стана тотал щета?
Имам доверие на майстора, понеже ми го препоръчаха, а и бях в условия на спешност - нямаше как да се движа по този начин, а той беше най-близо и затова я оставих там. Просто се опасявам дали първопричината за "чупенето" на тази турбина не е друга, т.е това да е просто следствие от друг проблем? Освен това, ако турбината се е счупила, защо не усетих понижаване на мощността като я карах до сервиза?
Какво ще ме посъветвате? Намират ли се такива турбини втора ръка и колко пари вървят? Да рециклирам моята или да търся друга, вече рециклирана? На вас как ви звучи целият този казус с това внезапно чупене на турбина?
Възможно е да е свързано с предишната ти тема за грубата работа и липсата на мощност....може би е било въпрос на време и турбината още тогава си е била зле....само предполагам,не го твърдя...
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
Възможно е, но на диагностика показа, че надува в норми, а по-грубата работа на празен ход мисля, че няма общо с турбото.
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
surfboard написа:Възможно е, но на диагностика показа, че надува в норми, а по-грубата работа на празен ход мисля, че няма общо с турбото.
То може да е счупена и пак да си надува в норми...какво и е счупено на турбината,казаха ли ти? Понякога проблем в турбината се изразява в разход на масло и вкарването му в цилиндрите, зависи кое е счупено в турбината...
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
Звънях, но казаха, че като имат повече информация, ще ми кажат какво точно е било засегнато в нея. Ако приемем, че голямата е счупена, тогава има ли опасност малката също да е допринесла с нещо за това, или пък да се прецака и тя, тъй като те са свързани?
- streetracing12
- младши ентусиаст
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
Мога да ти дам съвет относно рециклирането.
Имам рециклирана турбина в Турбо Хюс(стария адреса беше на Военна рампа) около 650лв ми взеха за 3.0д Е46.
Вече е на 72000км с много агресивно каране и тунинг и не се е предала още
Имам рециклирана турбина в Турбо Хюс(стария адреса беше на Военна рампа) около 650лв ми взеха за 3.0д Е46.
Вече е на 72000км с много агресивно каране и тунинг и не се е предала още
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
Тука ми мирише на доста скъп ремонт. Цената която ти дава стрийт рацинг е далече от това, което ще поискат на теб, защото голямата ти турбина е доста по-голяма от на е46 3.0. Обърни сериозно внимание на твърдението за пренавитата резба. Като се сменя масло се развива 1 резба - на картера. Ако имаш проблеми, се сменя самия картер, ремонт там не може да се направи. Ако знаеш кой е майстора, пренатегнал резбата го потърси за отговорност и да ти поеме цената по ремонта (около 250-300лв).
п.с. СЯ ти е момента за тунинг (хибридна турбина). Мога да препоръчам https://www.facebook.com/turbomotors.bg/
п.с. СЯ ти е момента за тунинг (хибридна турбина). Мога да препоръчам https://www.facebook.com/turbomotors.bg/
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
chris_barnes написа:Тука ми мирише на доста скъп ремонт. Цената която ти дава стрийт рацинг е далече от това, което ще поискат на теб, защото голямата ти турбина е доста по-голяма от на е46 3.0. Обърни сериозно внимание на твърдението за пренавитата резба. Като се сменя масло се развива 1 резба - на картера. Ако имаш проблеми, се сменя самия картер, ремонт там не може да се направи. Ако знаеш кой е майстора, пренатегнал резбата го потърси за отговорност и да ти поеме цената по ремонта (около 250-300лв).
п.с. СЯ ти е момента за тунинг (хибридна турбина). Мога да препоръчам https://www.facebook.com/turbomotors.bg/
Самият картер го сменявах преди 1 година, понеже въпреки че внимавах, ударих стария в един легнал полицай. Оттогава течове не е имало. Маслото е сменявано няколко пъти, при различни майстори. Имам подозрения кой може да е пренатегнал резбата, но не мога да го докажа.
Това, което най-много ме притеснява, е да не се сложи нова/рециклирана турбина и нещо да я счупи пак. Т.е страхувам се да не би повреждането на турбината да е следствие, а не първопричина.
Засега планът ми е да сменя интеркулера и да рециклирам голямата и малката турбина. Майсторът каза, че ще ги занесе и двете, а в сервиза, в който рециклират, щели да преценят дали малката въобще има нужда.
Някой може ли да ми каже какъв точно е моделът на голямата ми турбина, за да мога да я потърся в интернет?
Според теб, колега, щом турбината е по-голяма от на 330д, колко по-висока цена биха обявили?
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
Щом ще сменяш кулер и ще рециклираш турбини, на твое място ДИРЕКТНО правя и двете хибрид, слагам китайска реплика на Wagner кулера и съм на коня. С такива bolt ons & правилна настройка 400кс не са мираж.
За рециклажа зависи от степента на увреждане и сервиза. Моделите на турбините ти ги има в темата за М57 тунинг в 1 вия ми пост.
Успех!
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
За рециклажа зависи от степента на увреждане и сервиза. Моделите на турбините ти ги има в темата за М57 тунинг в 1 вия ми пост.
Успех!
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
chris_barnes написа:Щом ще сменяш кулер и ще рециклираш турбини, на твое място ДИРЕКТНО правя и двете хибрид, слагам китайска реплика на Wagner кулера и съм на коня. С такива bolt ons & правилна настройка 400кс не са мираж.
За рециклажа зависи от степента на увреждане и сервиза. Моделите на турбините ти ги има в темата за М57 тунинг в 1 вия ми пост.
Успех!
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Колега, моята е 400 коня с напълно заводски карантии вече 10 000 км. С тия хибриди си скача човека на 450-470 к.с
За милиони-няма закони.
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
Знам аз, че стигат такава мощност, аз говорех за по-сейфти на по-ниско налягане. Кулера особено даже и да не правиш нищо по мотора пак оказва много благоприятно влияние
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
chris_barnes написа:Моделите на турбините ти ги има в темата за М57 тунинг в 1 вия ми пост.
Успех!
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Колега, съжалявам, не можах да открия тази тема с моделите на турбините ми. Намерих подобна тема само за бензиновите 335и, но за 335д не се ориентирам. Може ли да ми съдействаш?
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
viewtopic.php?f=112&t=431989
Това е темата....но не мисля, че пишеше конкрвтния модел на турбината..
Сега конкретно колко ще струва, щв ти кажат тея от сервиза...щом си решил да караш този модел дет се вика трябват топки да го подържаш...тва в кръга на шегата...пари се изкарват,здраве да има
Това е темата....но не мисля, че пишеше конкрвтния модел на турбината..
Сега конкретно колко ще струва, щв ти кажат тея от сервиза...щом си решил да караш този модел дет се вика трябват топки да го подържаш...тва в кръга на шегата...пари се изкарват,здраве да има
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
'Производителя е Borg Warner, а турбините са KP39 & K26.'
В 1вия пост е.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
В 1вия пост е.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Е90 335д - счупена голяма турбина
Има ли вариант да не е счупило турбина, а да е напълнило от отдушника масло?
И майстора ти просто да не е обърнал внимание.
И майстора ти просто да не е обърнал внимание.
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани