Е90 335д - счупена голяма турбина

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Е90 335д - счупена голяма турбина

Мнение от surfboard » 28 Дек 2018, 14:30

Здравейте, колеги. Имам странен казус. До вчера с колата всичко беше наред. Карам я често на диагностика /за мое успокоение/ и винаги показателите на всичко, което може да се установи софтуерно, са били в норма.
Вчера пътувах извънградско и след като се прибрах я вкарах в гаража. След 1 час ми се наложи да изляза отново и изкарвайки я, забелязах петно от масло под нея. Вдигнах щеката на маслото, но си беше в норма - около средата. Около 30 секунди след запалването, колата започна да пуши много наситен синкав дим и да мирише на изгоряло масло. Помислих, че причината е в това, че има теч и сега изгаря долу по ауспусите. Покарах я така 200-300 метра и видях, че пуши много от ауспусите и я изгасих. Обадих се в първия сервиз и ми казаха да я закарам дотам, тъй като е много близо от нас /на по-малко от 1 километър/. Закарах я дотам и забелязах, че няма никаква промяна в поведението й - нито в ускорение, нито в работа на място, нито в палене/гасене, т.е държи се все едно нищо не е станало. Обясних на майстора какво се е случило и 2 часа след това той ми се обади и каза, че е счупена голямата турбина и е "тотал щета". В момента я сваля и ще я кара на турбо сервиз за рециклиране, а при свалянето от нея се леело масло. А петното от масло под колата било от това, че при последната смяна на маслото и филтрите /преди 1000 километра/, майсторът пренавил резбата и затова оттам капело масло.
Интересното тук е, че откакто имам колата досега, не е имала никакви симптоми на понижена мощност, свирене на турбото, шумове, висок разход на масло и т.н. До последно /преди да я загася/ също нямаше никакви симптоми и си вървеше чудесно. Как така тази турбина се счупи при самото запалване /1 час след гасенето/ и вече стана тотал щета?
Имам доверие на майстора, понеже ми го препоръчаха, а и бях в условия на спешност - нямаше как да се движа по този начин, а той беше най-близо и затова я оставих там. Просто се опасявам дали първопричината за "чупенето" на тази турбина не е друга, т.е това да е просто следствие от друг проблем? Освен това, ако турбината се е счупила, защо не усетих понижаване на мощността като я карах до сервиза?
Какво ще ме посъветвате? Намират ли се такива турбини втора ръка и колко пари вървят? Да рециклирам моята или да търся друга, вече рециклирана? На вас как ви звучи целият този казус с това внезапно чупене на турбина?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Е90 335д - счупена голяма турбина

Мнение от choio » 28 Дек 2018, 14:44

surfboard написа:Здравейте, колеги. Имам странен казус. До вчера с колата всичко беше наред. Карам я често на диагностика /за мое успокоение/ и винаги показателите на всичко, което може да се установи софтуерно, са били в норма.
Вчера пътувах извънградско и след като се прибрах я вкарах в гаража. След 1 час ми се наложи да изляза отново и изкарвайки я, забелязах петно от масло под нея. Вдигнах щеката на маслото, но си беше в норма - около средата. Около 30 секунди след запалването, колата започна да пуши много наситен синкав дим и да мирише на изгоряло масло. Помислих, че причината е в това, че има теч и сега изгаря долу по ауспусите. Покарах я така 200-300 метра и видях, че пуши много от ауспусите и я изгасих. Обадих се в първия сервиз и ми казаха да я закарам дотам, тъй като е много близо от нас /на по-малко от 1 километър/. Закарах я дотам и забелязах, че няма никаква промяна в поведението й - нито в ускорение, нито в работа на място, нито в палене/гасене, т.е държи се все едно нищо не е станало. Обясних на майстора какво се е случило и 2 часа след това той ми се обади и каза, че е счупена голямата турбина и е "тотал щета". В момента я сваля и ще я кара на турбо сервиз за рециклиране, а при свалянето от нея се леело масло. А петното от масло под колата било от това, че при последната смяна на маслото и филтрите /преди 1000 километра/, майсторът пренавил резбата и затова оттам капело масло.
Интересното тук е, че откакто имам колата досега, не е имала никакви симптоми на понижена мощност, свирене на турбото, шумове, висок разход на масло и т.н. До последно /преди да я загася/ също нямаше никакви симптоми и си вървеше чудесно. Как така тази турбина се счупи при самото запалване /1 час след гасенето/ и вече стана тотал щета?
Имам доверие на майстора, понеже ми го препоръчаха, а и бях в условия на спешност - нямаше как да се движа по този начин, а той беше най-близо и затова я оставих там. Просто се опасявам дали първопричината за "чупенето" на тази турбина не е друга, т.е това да е просто следствие от друг проблем? Освен това, ако турбината се е счупила, защо не усетих понижаване на мощността като я карах до сервиза?
Какво ще ме посъветвате? Намират ли се такива турбини втора ръка и колко пари вървят? Да рециклирам моята или да търся друга, вече рециклирана? На вас как ви звучи целият този казус с това внезапно чупене на турбина?



Възможно е да е свързано с предишната ти тема за грубата работа и липсата на мощност....може би е било въпрос на време и турбината още тогава си е била зле....само предполагам,не го твърдя...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Е90 335д - счупена голяма турбина

Мнение от surfboard » 28 Дек 2018, 14:46

Възможно е, но на диагностика показа, че надува в норми, а по-грубата работа на празен ход мисля, че няма общо с турбото.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Е90 335д - счупена голяма турбина

Мнение от choio » 28 Дек 2018, 14:51

surfboard написа:Възможно е, но на диагностика показа, че надува в норми, а по-грубата работа на празен ход мисля, че няма общо с турбото.


То може да е счупена и пак да си надува в норми...какво и е счупено на турбината,казаха ли ти? Понякога проблем в турбината се изразява в разход на масло и вкарването му в цилиндрите, зависи кое е счупено в турбината...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Е90 335д - счупена голяма турбина

Мнение от surfboard » 28 Дек 2018, 15:01

Звънях, но казаха, че като имат повече информация, ще ми кажат какво точно е било засегнато в нея. Ако приемем, че голямата е счупена, тогава има ли опасност малката също да е допринесла с нещо за това, или пък да се прецака и тя, тъй като те са свързани?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 23.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Е90 335д - счупена голяма турбина

Мнение от streetracing12 » 28 Дек 2018, 15:42

Мога да ти дам съвет относно рециклирането.

Имам рециклирана турбина в Турбо Хюс(стария адреса беше на Военна рампа) около 650лв ми взеха за 3.0д Е46.

Вече е на 72000км с много агресивно каране и тунинг и не се е предала още :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: Е90 335д - счупена голяма турбина

Мнение от chris_barnes » 28 Дек 2018, 19:24

Тука ми мирише на доста скъп ремонт. Цената която ти дава стрийт рацинг е далече от това, което ще поискат на теб, защото голямата ти турбина е доста по-голяма от на е46 3.0. Обърни сериозно внимание на твърдението за пренавитата резба. Като се сменя масло се развива 1 резба - на картера. Ако имаш проблеми, се сменя самия картер, ремонт там не може да се направи. Ако знаеш кой е майстора, пренатегнал резбата го потърси за отговорност и да ти поеме цената по ремонта (около 250-300лв).

п.с. СЯ ти е момента за тунинг (хибридна турбина). Мога да препоръчам https://www.facebook.com/turbomotors.bg/
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Е90 335д - счупена голяма турбина

Мнение от surfboard » 28 Дек 2018, 22:02

chris_barnes написа:Тука ми мирише на доста скъп ремонт. Цената която ти дава стрийт рацинг е далече от това, което ще поискат на теб, защото голямата ти турбина е доста по-голяма от на е46 3.0. Обърни сериозно внимание на твърдението за пренавитата резба. Като се сменя масло се развива 1 резба - на картера. Ако имаш проблеми, се сменя самия картер, ремонт там не може да се направи. Ако знаеш кой е майстора, пренатегнал резбата го потърси за отговорност и да ти поеме цената по ремонта (около 250-300лв).

п.с. СЯ ти е момента за тунинг (хибридна турбина). Мога да препоръчам https://www.facebook.com/turbomotors.bg/


Самият картер го сменявах преди 1 година, понеже въпреки че внимавах, ударих стария в един легнал полицай. Оттогава течове не е имало. Маслото е сменявано няколко пъти, при различни майстори. Имам подозрения кой може да е пренатегнал резбата, но не мога да го докажа.
Това, което най-много ме притеснява, е да не се сложи нова/рециклирана турбина и нещо да я счупи пак. Т.е страхувам се да не би повреждането на турбината да е следствие, а не първопричина.
Засега планът ми е да сменя интеркулера и да рециклирам голямата и малката турбина. Майсторът каза, че ще ги занесе и двете, а в сервиза, в който рециклират, щели да преценят дали малката въобще има нужда.
Някой може ли да ми каже какъв точно е моделът на голямата ми турбина, за да мога да я потърся в интернет?
Според теб, колега, щом турбината е по-голяма от на 330д, колко по-висока цена биха обявили?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: Е90 335д - счупена голяма турбина

Мнение от chris_barnes » 28 Дек 2018, 23:00

Щом ще сменяш кулер и ще рециклираш турбини, на твое място ДИРЕКТНО правя и двете хибрид, слагам китайска реплика на Wagner кулера и съм на коня. С такива bolt ons & правилна настройка 400кс не са мираж.
За рециклажа зависи от степента на увреждане и сервиза. Моделите на турбините ти ги има в темата за М57 тунинг в 1 вия ми пост.
Успех!

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: Е90 335д - счупена голяма турбина

Мнение от don't be » 28 Дек 2018, 23:16

chris_barnes написа:Щом ще сменяш кулер и ще рециклираш турбини, на твое място ДИРЕКТНО правя и двете хибрид, слагам китайска реплика на Wagner кулера и съм на коня. С такива bolt ons & правилна настройка 400кс не са мираж.
За рециклажа зависи от степента на увреждане и сервиза. Моделите на турбините ти ги има в темата за М57 тунинг в 1 вия ми пост.
Успех!

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk


Колега, моята е 400 коня с напълно заводски карантии вече 10 000 км. С тия хибриди си скача човека на 450-470 к.с
За милиони-няма закони.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: Е90 335д - счупена голяма турбина

Мнение от chris_barnes » 28 Дек 2018, 23:17

Знам аз, че стигат такава мощност, аз говорех за по-сейфти на по-ниско налягане. Кулера особено даже и да не правиш нищо по мотора пак оказва много благоприятно влияние :)

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 470
Регистриран на: 4.04.2011
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: 4.0 TFSI

Re: Е90 335д - счупена голяма турбина

Мнение от surfboard » 29 Дек 2018, 16:56

chris_barnes написа:Моделите на турбините ти ги има в темата за М57 тунинг в 1 вия ми пост.
Успех!

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk


Колега, съжалявам, не можах да открия тази тема с моделите на турбините ми. Намерих подобна тема само за бензиновите 335и, но за 335д не се ориентирам. Може ли да ми съдействаш?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Е90 335д - счупена голяма турбина

Мнение от choio » 29 Дек 2018, 17:23

viewtopic.php?f=112&t=431989

Това е темата....но не мисля, че пишеше конкрвтния модел на турбината..
Сега конкретно колко ще струва, щв ти кажат тея от сервиза...щом си решил да караш този модел дет се вика трябват топки да го подържаш...тва в кръга на шегата...пари се изкарват,здраве да има :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: Е90 335д - счупена голяма турбина

Мнение от chris_barnes » 29 Дек 2018, 17:48

'Производителя е Borg Warner, а турбините са KP39 & K26.'

В 1вия пост е.

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Е90 335д - счупена голяма турбина

Мнение от racing_team_vidin » 29 Дек 2018, 18:49

Има ли вариант да не е счупило турбина, а да е напълнило от отдушника масло?
И майстора ти просто да не е обърнал внимание.

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook