Е90 325d проблем с ръчната скоростна кутия или?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 17.06.2018
Пол: Мъж

Е90 325d проблем с ръчната скоростна кутия или?

Мнение от andrian.georgiev » 13 Дек 2018, 14:51

Здравейте , малко пред история... Взех колата НОВ ВНОС от Франция с проблем в маховика ( при отпускане на педала и отделяне на съединителя направо СКЪРЦАШЕ адски много ) ,съединителя беше нормален. Взехме нов LUK демферен маховик и съединител комплект LUK , поставихме ги на колата (всичко се случва в Сервиз) след пробег около 9000 км забелязах проблем ,който е нехарактерен и изостри доста сетивата ми...
А ето го и него... При отпускане на съединителя без да се подава газ и след това веднага изключване от скорост - колата се движи с около 5-10км/ч започва едно тресене и метален звук ( като биене и разклащане на мотора) прави го на Първа предавка при отделяне на съединителя без газ ,както и на задна при същите условия отделяне без газ. Натисна ли обаче педала на съединителя всичко отихва и спира,при пускането му обратно явлението не започва отново.Прави го единствено когато автомобила се движи с 5-10км/ч , същото се случва и когато натисна леко педала на спирачката -въпросното явление утихва и спира. Другото което ми направи впечатление , е че при движение в градски условия на кратки разстояния и при не добре загрят двигател въпросното явление го няма. :shock: :banghead: Като допълнение ще дам ,че не виждам и усещам разлика и биене при потегляне и отделяне на съединителя ( както беше със стария дефектирал маховик ) - не улавям и шум на място. Реалният проблем без да съм направил теста с потегляне без газ и веднага изключване от скорост ,след което съответно се появява проблема. А реално ако е студена колата не загрял ДВГ и може би масло в кутията или иначе казано при първо палене и потегляне няколко кратно правене на горе споменатият тест - проблем НЯМА. Проблема се появява горе долу съм засякъл при достигане на работна температура. Колата работи равномерно и меко ,без играене на оборотите и тн. :dunno: Върви прекрасно и дава отличен разход извън градско...но това ме притеснява... Посетих майстори единя даде мнение ,че е дефектирал Маховик, другият след като му показах нагледно какво прави автомобила каза ,че според него проблема е в скоростната кутия - първичен вал - проблемни синхронизатори и лагери дис-баланс в оборотите между кутия и мотор и започване да тресе и да дрънчи и че в момента в който натисна съединителя кутията се отделя и спира да се върти и се върти само кардан и диф-а . Друг пък ме посъветва да сменя маслото в кутията и да видим как ще се държи при загрят мотор. Друг пък ми каза ,че е възможно да има проблем с някоя дюза ,но му зададох въпрос защо тогава при натискане на съединителя или спирачка явлението ще спира. Някой друг да му се е случвало подобно нещо... Защото смяната на още един Маховик ей така за пробата или една скоростна кутия ей така за пробата ще е доста БОЛЕЗНЕНА финансово... А никой не е категоричен... А реално използвам колата доста - поне за мен - около 25 000 годишно и имам нужда да е в перфектно здраве...А и се старая... HELP... :help: :banghead: :dunno:

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 17.06.2018
Пол: Мъж

Re: Е90 325d проблем с ръчната скоростна кутия или?

Мнение от andrian.georgiev » 13 Дек 2018, 18:54

Пиша допълнение.

След проби отново вече обаче прави по същия начин дори и след като натиснеш и пуснеш отново , което ме навява на мисълта за маховик.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: Е90 325d проблем с ръчната скоростна кутия или?

Мнение от Infinity_bg » 14 Дек 2018, 9:15

Здравей, маслото на скоростната кутия сменяно ли е? Правено ли е нещо по задвижването след скоростната кутия, - кардана, висящ лагер, диференциал? Може да имаш износени карета, или проблеми в диференциала и неговите лагери например. При износени лагери на диференциала, това се усеща като непрекъснато виене последвано с увеличени вибрации, но те се пораждат само при по високи скорости или при ускорение, по инерция в повечето случаи изчезват, изчезват и с намаляване на скоростта на колата. При теб случва ли се нещо подобно? :?:

Много вероятно и да има проблем с монтажа на съединителя или фабричен дефект на някоя част. Не е изключено дори кофти партида на резервните части. Случвало се е чисто нови съединители просто да са кофти. :confused:

Сещам се единствено за следния тест... отиваш в сервиз, качвате колата на подемник и на запален двигател, някой качен в нея започва да прави тестове, а друг седи под нея и се ослушва, гледа къде и какво... така най-лесно може да се локализира евентуалния проблем. :roll: И най-добре е да отидеш в друг сервиз, а не същия в който са ти правили последно ремонта!
BMW 325i M3 look.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Е90 325d проблем с ръчната скоростна кутия или?

Мнение от vld » 14 Дек 2018, 9:28

С 5-10 км/ч. първичния вал на кутията се върти с много малко обороти, както и всички части в кутията, единственото нещо което се върти с оборотите на мотора е маховика.
За мен проблема е или в него или в огледалния притискателн диск, а може и в феродовия да е.
Щом проблема с вибрациите се появява на топъл мотор много вероятно е да е се получава изкривяване поради неравномерно прегряване на контактните площи на маховик фородов и притискателен диск.
Ако можеш прави рекламация.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 17.06.2018
Пол: Мъж

Re: Е90 325d проблем с ръчната скоростна кутия или?

Мнение от andrian.georgiev » 14 Дек 2018, 10:58

Infinity_bg написа:Здравей, маслото на скоростната кутия сменяно ли е? Правено ли е нещо по задвижването след скоростната кутия, - кардана, висящ лагер, диференциал? Може да имаш износени карета, или проблеми в диференциала и неговите лагери например. При износени лагери на диференциала, това се усеща като непрекъснато виене последвано с увеличени вибрации, но те се пораждат само при по високи скорости или при ускорение, по инерция в повечето случаи изчезват, изчезват и с намаляване на скоростта на колата. При теб случва ли се нещо подобно? :?:

Много вероятно и да има проблем с монтажа на съединителя или фабричен дефект на някоя част. Не е изключено дори кофти партида на резервните части. Случвало се е чисто нови съединители просто да са кофти. :confused:

Сещам се единствено за следния тест... отиваш в сервиз, качвате колата на подемник и на запален двигател, някой качен в нея започва да прави тестове, а друг седи под нея и се ослушва, гледа къде и какво... така най-лесно може да се локализира евентуалния проблем. :roll: И най-добре е да отидеш в друг сервиз, а не същия в който са ти правили последно ремонта!


Маслото в кутията не е сменяно , поне не и от мен , единственото което видяхме след неколкократни прегледи в различни сервизи по задвижващата система преди появата на този проблем ,беше едно гумено каре на кардана от към диференциала, съответно поръчах и SWAG и LEMFORDER и ще бъдат подменени ,има го и характерната вибрация при скорости околу 170 и нагоре под натоварване в ускорението И ТО само над тези км... По принцип не карам така освен на магистрала и то рядко ( заради тея тъпите камери и глоби ) ,отделно каретата са проверени движат се свободно без луфтове , дочувам единствено леко звънтене от висящия лагер при по рязко отпускане " сецане " на съединителя на задна и първа , НО и него поръчахме SWAG от чужбина АУГСБУРГ ( работя в една от водещите фирми за авточасти на пазара ) , Диф-а не се чува грам... Проверени са и тампонит на моста и диф-а мислех да сменям всичко - профилактично, но ме спряха " Тези са 500 пъти по здрави от афтърмаркета " сиреч подменяни с оригинални може би от предния собственик в чужбина ( колата я взех от частно лице с историята в БМВ Франция и смея да вярвам.... естествено проверих я - сменяни Дюзи 2 пъти и разни козметични проблеми по пасажерска врата и инсталацията и ,както и крушки на фарове и стопове разни и обслужванета масла и тн ). За майсторите мисля ,че наистина мога да и имам пълно доверие ,понеже са едни от малкото понеже пак казвам работя в фирма за доставка на Авточасти и консумативи и след като се появя ненадейно и без да знаят не ги бърка и си работят и пред мен по колата ми,а и съм виждал доста сложни интервенций... Освен това главния механик е оторизиран за Субару и със 5 или 6 годишен стаж в София и какви магий открива дето не би се досетил никой... Има и необходимата измервателна техника... Абе не е гаражен сервиз с две думи...


До колегата vld - ДА ! На същото мнение съм! ДОРИ мога да допълня според МЕН ,че ако има такива "луфтове" ,че да създават това тресене и да се клати цялата кола в тая кутия отдавна всичко би било на СОЛ вътре ,а и скорости нямаше да имам отдавна или поне НЯКОЙ от тях. Разглабял съм кутия в училище и там всичко опира до микрончета и ако няма масло или пък е малко ще е блокаж - завършил съм Автотранспорт и не съм с ръцете в г*за ,но нямам условията... Иначе както повечето казват " и сам мога ".... А и до колкото ЧЕТОХ по чуждите форуми , както обичат да казват в София " батееее" тая кутия държи на 1000 нютона.... А тука става въпрос за 325d 197 hp без чип...... ВЪЙ..................

Относно рекламацията - спора е между "ШЕФ" и "СЛУЖИТЕЛ" в лицето на служителя съм аз, а на шефа не му се ще да пише обяснения ,заради мен може би, понеже взимам частите с ОГРОМНА отстъпка. А бях сложил едни Феродо дискове по времето когато сменихме и маховика и за 4 КМ толкова биене не бях видял при спиране .. таблото искаше да падне... ,след качване на струг на часовници и тн и тн и тн и тн ми приеха рекламацията и поръчах Цимерман Спорт двойно винтилирани .... Та тука за маховика според мен няма да е по малка мъка....

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Е90 325d проблем с ръчната скоростна кутия или?

Мнение от vld » 14 Дек 2018, 12:03

Аз на моята 325д като сменях съединител и маховик съединителя го взех закс, маховика само LUK имаше.
Можеш да пробваш само със смяна на комплект съединител, по вероятно е в него да е проблема.
Маховика като цяло е от по масивна стомана и трудно ще се изкриви, там дефектира обикновенно лагера който е излят в корпуса и не подлежи на смяна или демпфера вътре.
Освен това все си мисля, че ако е кривнал маховика ще имаш силни вибрации дори при работа на мотора на обороти.
Общо взето малко вероятно е проблема да е в него.
Кутията е трудно да я счупиш точно на тоя мотор, освен това гуменото каре и висящия лагер се въртят пак с много малко обороти при тази ниска скорост, не е там проблема.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 17.06.2018
Пол: Мъж

Re: Е90 325d проблем с ръчната скоростна кутия или?

Мнение от andrian.georgiev » 14 Дек 2018, 12:25

Във вторник ще сваляме кутията долу.... Дано има видими белези.... Има ли някъде в БГ стенд за маховици? За измерване на луфтове и допуски в тях , знам че има специализиран уред с който се мери градусите на странично биене - нали заради това му казват демферен понеже обира луфтовете и не трябва да са повече от 14 градуса по техническа литература ,но никъде не намирам уред с който да го измерим ,поне не и в Плевен ?А съединителя ще покаже как контактува и дали има нещо нередно по него. Има логика и в него да търсим проблем.Лошото е че ,ще е неприятно упражнение да сваляме и качваме кутия и да отхвърляме варианти...НО .... като няма яснота... ЩЕ ГО МЪЧИМ и ще си плащам и туй то. Ще питам за комплексно сваляне и качване колко ще ми вземат хаха ,а мисля ,че след 2-3 тия път ще я качват и свалят за по 10 минути. :lol:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Е90 325d проблем с ръчната скоростна кутия или?

Мнение от vld » 14 Дек 2018, 12:35

Не съм чувал за такъв стенд.
На притискателя обаче ако са му омекнали ламелите които контактуват с лагера пак се получава същото.
Ако си пазиш стария комплект го монтирай него за пробата едва ли е бил износен, по скоро заради маховика си го сменил.
Колата на какви километри е?
Маховика при мен го смених на към 340 000км.
Съединителя беше сменян преди това но маховика не.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 17.06.2018
Пол: Мъж

Re: Е90 325d проблем с ръчната скоростна кутия или?

Мнение от andrian.georgiev » 15 Дек 2018, 19:15

Колата е на 250 600 вече , взех я на 240 200 , старият маховик само скърцаше при отделяне - стържеше по скоро и се получаваше скърцащ шум,съединителя беше добър,но решихме така и така сменяме...ЛОШОТО е ,че изхвърлих старите....... НЕ смятах ,че ще ми трябват.... И на предните си автомобили съм сменял такива неща... И никога не ми се е случвало да повтарям такъв ремонт 2 пъти..... :kuku: :banghead: За това и не ги запазих... Дори имах тунинг проект с един Ситроен Ц4 купе 2007 година 109кс мотор , стигнахме до към 180 и го продадох - минахме през по голямо турбо ,по големи дюзи ,маховик твърд с кован съединител ,генерация ... и тн.... НО.... си казах да взема по мощна кола за да не се разправям с глупости.. И въЙ какво нещо ми се случи... Или частите са дефектни или аз съм най-големия карък на света :mhihi: :mhihi: (което близките ми са доказали :lol: ) и за тоя проблем ми казаха , цитирам " Спокойно , при теб нещата никога не стават от първият път :lol: " и ми се смеят.... Във Вторник сваляме кутията ... И започваме да умуваме на място... и да гледаме за неправилно износени лагерчета и детайли.... Взел съм тампоните на кардана - двата и висящ лагер ,заедно с 2 та тампона на кутията задните.... И ще сменям всичко ,че ми дотегна... Дайте идея за масло на кутията вискозитета го видях в REALOem.com 75w80 ама се чудя дали SWAG , FUCHS или нещо друго , във всички полужения не желая оригиналното масло BMW ,защото вътре съдържанието е SHELL :kuku: :kuku: :kuku: А SHELL пакетирват и в ТУРЦИЯ... Отдавна ОЕМ продуктите не са каквото бяха....... :censored: ( Бачкам в една от водещите фирми за авточасти в БГ и.... мога да го твърдя спокойно... )

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10445
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Е90 325d проблем с ръчната скоростна кутия или?

Мнение от Leon » 16 Дек 2018, 16:09

Според мен е трябвало да смениш и комплекта съединител с маховика и нямаше да има проблеми. Аз самият съм имал проблем с Е36-та при смяна само на една част от съединителя, а и форума е пълен с подобни теми от години. Това което си направил е малко като да смениш спирачни дискове и да оставиш старите накладки, защото не са напълно износени. На теория е ОК, но на практика е кофти. При БМВ-та все така се получва, никога не става да минеш тънко. Или поне при мен не става, като теб съм, винаги е скъпия вариант.
Never mistake motion for action...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Е90 325d проблем с ръчната скоростна кутия или?

Мнение от vld » 17 Дек 2018, 19:22

Е той е сменил всичко комплект колегата.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 17.06.2018
Пол: Мъж

Re: Е90 325d проблем с ръчната скоростна кутия или?

Мнение от andrian.georgiev » 18 Дек 2018, 18:55

Да , сменени са маховик и съединител комплект. Така развитие от днес, кутията с всичко е долу. Проблема се оказа луфт във втулката на лагера на махоикаа...... Сега остава само да го подменят... Обаче ! Имам лек луфт в опашката на кутията ? Нормално ли е ? В една авто морга имаше кутий от различни БМВ-та Е46 различни мотори ,Е60 различни мотори - автомат и ръчка ,но като моята същата не открихме, НО ВСИЧКИТЕ до една имаха същият като моя лек луфт - нагоре надолу като си срещу ост-та. На вътре на вънка - дърпаш и буташ кутията навътре луфт няма. :paranoid: Странно ,но се допитах и до други хора ,казаха ,че е нормално да има ,НО странното е ,че при други автомобили независимо от марката и модела ,такъв луфт или "хлабина" няма. Кутията е БРУТАЛНО суха ,нито течове нито следи от течове. Мисля ,все пак да сменя едно масло за всеки случай ей тъй.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Е90 325d проблем с ръчната скоростна кутия или?

Мнение от vld » 19 Дек 2018, 10:45

andrian.georgiev написа:Да , сменени са маховик и съединител комплект. Така развитие от днес, кутията с всичко е долу. Проблема се оказа луфт във втулката на лагера на махоикаа...... Сега остава само да го подменят... Обаче ! Имам лек луфт в опашката на кутията ? Нормално ли е ? В една авто морга имаше кутий от различни БМВ-та Е46 различни мотори ,Е60 различни мотори - автомат и ръчка ,но като моята същата не открихме, НО ВСИЧКИТЕ до една имаха същият като моя лек луфт - нагоре надолу като си срещу ост-та. На вътре на вънка - дърпаш и буташ кутията навътре луфт няма. :paranoid: Странно ,но се допитах и до други хора ,казаха ,че е нормално да има ,НО странното е ,че при други автомобили независимо от марката и модела ,такъв луфт или "хлабина" няма. Кутията е БРУТАЛНО суха ,нито течове нито следи от течове. Мисля ,все пак да сменя едно масло за всеки случай ей тъй.

Смени и трите семеринга на кутията докато е свалена, че е по лесно, един на опашката, един от зад на опашката където се закача кардана и един има на избирача на скоростите.
Маслото много внимавай да не го объркаш защото има няколко вида, виж какво пише на кутията и вземи точно такова иначе ще почне да включва тежко и трудно.
Не разбрах луфта аксиален ли е или радиален?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1530
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Е90 325d проблем с ръчната скоростна кутия или?

Мнение от ildivvy » 19 Дек 2018, 15:57

Така,както го описва е радиален...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 17.06.2018
Пол: Мъж

Re: Е90 325d проблем с ръчната скоростна кутия или?

Мнение от andrian.georgiev » 20 Дек 2018, 10:54

Ъпдейт на темата, след смяната на маховика снощи всичко си дойде на мястото,сменихме и маслото на кутията, единственото което ми направи впечатление ,че беше поне според мен една идея по гъсто от това което наляхме ,а именно 75w80 ,препоръчаха ми Motul MOTYLGEAR 75W-80 ,събра малко под 2 литра и преля на пробката , другото обаче което ми направи впечатление е ,че сутринта на студен старт абе скоростите на място влизат лесно ама в движение всякаш запъват при изключване ,докато се постопли маслото,а не е като да не дадох 40лв за умрялото масло. :mhihi: ММммм със смесени чувства съм ,при топла кутия влизат много меко и безшумно ама на студено между 2-ракъм 3-та дори чух " прехъркване" :shock: А до сега не съм го имал това със старото масло и в предвид това ,че беше леко но не тотално потъмняло леко съжалявам всякаш... :paranoid: Възможно ли е да не се е обезвъздушила кутията или пък дедазнам да не са се напаснали частите и автоматичното регулиране на съединитела да не е още в час. Иначе колата при гасене особено ми направи впечатление НИКАКЪВ БУКВАЛНО НИКАКЪВ шум преди леко изтропваше - метално изтропване, сега ми "допада" ,но незнам дали си внушавам или не ,но ми се струва по тиха колата ,НО пък имам чувството ,че има една лека вибрация колата и се усеща на лоста съвсем леко , в движение я няма и преди я имаше, тампоните на кутията тия отзад ги купих ама не ги сменихме ,понеже не изглеждаха нито нацепени нито разтегнати - състоянието и беше като на новите :dunno: Ама с това трудно по трудно включване на 1-2-3 та се изнервям.... Сменени са каретата на карданите и двете - масло на кутията и маховика....What`s next .... :banghead: Кутията ми беше със син лейбъл на нея ако ви говори нещо , никъде в ауто дати и тек док не пише колко точно масло събира ,пишеше 1.3 - 1.6 - 2.2 в зависимост дали има някъв оил нещо си. Не успях да прочета много добре... 2 та литра събра може би 50-100 тина грама по малко останаха в шприца... Ако има идей споделяйте.

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook