E91 M47 не духа топло като загрее
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- dogo_stz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 12.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91 2007 M47
- Мечтае да кара: BMW F3x
E91 M47 не духа топло като загрее
Привет колеги! От известно време карам със следния проблем - след като колата загрее топлото изчезва : )). Какво ще рече това:
1. Колата фабрично има допълнителен подгрев на антифриза ( не съм сигурен дали е серийно или е екстра ), и съответно при температури под 5° топлото идва буквално 30 секунди след като запаля. В рамките на 7-10мин всичко е супер, колата духа равномерно топло от всички страни. След това някакво реле ( предполагам ) изключва подгрева и идилията приключва.
2. След като мине първоначалното време на приятна топлина започват драмите - от левите духалки започва да духа "свеж пролетен въздух", докато от дясната страна си духа буквално студено.
3. Дори при температура 0 градуса се "чува" включване на компресора на климатика. Това нормално ли е?
Така, при нормална ситуация бих се осъмнил, че дясното моторче на климатроника е останало в "студено" положение, но описаното в 1) отхвърля тази теория. Колата е с добри термостати и си загравя нормално до 90+ градуса. Физически всички маркучи са горещи и поне на теория системата е обезвуздушена. За капак на всичко на диагностика също не излиза нищо. Идеи? Съвети?
1. Колата фабрично има допълнителен подгрев на антифриза ( не съм сигурен дали е серийно или е екстра ), и съответно при температури под 5° топлото идва буквално 30 секунди след като запаля. В рамките на 7-10мин всичко е супер, колата духа равномерно топло от всички страни. След това някакво реле ( предполагам ) изключва подгрева и идилията приключва.
2. След като мине първоначалното време на приятна топлина започват драмите - от левите духалки започва да духа "свеж пролетен въздух", докато от дясната страна си духа буквално студено.
3. Дори при температура 0 градуса се "чува" включване на компресора на климатика. Това нормално ли е?
Така, при нормална ситуация бих се осъмнил, че дясното моторче на климатроника е останало в "студено" положение, но описаното в 1) отхвърля тази теория. Колата е с добри термостати и си загравя нормално до 90+ градуса. Физически всички маркучи са горещи и поне на теория системата е обезвуздушена. За капак на всичко на диагностика също не излиза нищо. Идеи? Съвети?
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: E91 M47 не духа топло като загрее
За 30сек топлообменик с размерите на тухла да загрее 8 литра антифриз до топло... Дори на котлон от 2000W една тенджера с 3-4 литра вода загрява за 10-на минути. Може би ще стане, ако нагревателя е дал на късо...
И при 90+ градуса пак ли духа студено?
Компресора на климатика е нормално да се включа и при 0 градуса- прави се с цел да се суши въздуха в купето, за да няма конденз по стъклата.
И при 90+ градуса пак ли духа студено?
Компресора на климатика е нормално да се включа и при 0 градуса- прави се с цел да се суши въздуха в купето, за да няма конденз по стъклата.
- dogo_stz
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 84
- Регистриран на: 12.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91 2007 M47
- Мечтае да кара: BMW F3x
Re: E91 M47 не духа топло като загрее
Колега, E9x са с два термостата - съответно има малък и голям кръг. Предполагам, че когато е много студено върти само малкия кръг и стопля по-бързо. А иначе да, колата духа студено и при 90+ градуса.
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани