E91 320D M47 - Не загрява + ДПФ проблем
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- tengambg
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 22.08.2017
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 320D
- Мечтае да кара: E92 M3, E60 M5
- Детайли за колата: 2007 M47TU2 163к.с. Manual DPF Stock
E91 320D M47 - Не загрява + ДПФ проблем
Здравейте колеги,
Пиша със следния проблем:
E91 320D M47 163 кс. Ръчна
Автомобила при сегашните температури (-1 / +4*) загрява до 65* по маршрута "бул. Бъкстон - Околовръстен път - бул. А. Малинов - бул. Цариградско" сутрин. От Бъкстон до околовръстното в рамките на 5-10 минути е загряла колата на 50-55* и парно вече има. В момента в който изляза на околовръстното колата качва до към 60-62* и спира до там при постоянна скорост ~90 км/ч на 6-та. При спускането от околовръстното към младост колата изстива до към 56-57* и след това в сутрешния трафик по А. Малинов достига до 65* максимум.
При работа на място автомобила успява да загрее до към 87-90* и ги поддържа, но в движение изстива.
В следствие на проблема:
DPF-a се запушва, защото колата никога не влиза в режим на регенерация, поради ниската температура и се вдига обратното налягане. Втора зима се получава това. През лятото колата работи и регенерира нормално.
Какво съм правил до момента:
Големия термостат е сменян 3 пъти в рамките на година и половина - последната смяна е преди месец с оригинален - проблема остана.
Малкия (ЕГР) термостат е сменян 1 път, миналият месец (с оригинален) заедно с големия - проблема остана.
Разлика имаше определено - основно в първоначалното загряване на автомобила. Когато е толно навън (+20*) автомобила вдига бързо 75-80*, но когато е студено стига само до към 65.
Колата се ремонтира в сервиз при мой познат, на когото имам пълно доверие.
Колата беше за диагностика в ДаруКар и становището от тях е, че няма проблем с термостатите (сложени са оригинални) и няма връзка с ДПФ-а, който просто е изадал багажа. Приемчика каза, че регенерацията започва от 40* и няма нужда да загрява автомобила (по мое мнение това са пълни глупости).
При топло време автомобила не записва грешки за ДПФ и регенерира на всеки 1000 - 1300 км. Обратното налягане е много ниско и далече от горните граници.
Имам възможност да кача графики на живи данни на скорост и температура и корелацията между тях, на когото му е интересно.
Въпроси:
Според вас това поведение нормално ли е за този двигател в тези условия?
Издал ли е багажа ДПФ-а или автомобила не може да го регенерира заради повреда в охладителната система?
Пиша със следния проблем:
E91 320D M47 163 кс. Ръчна
Автомобила при сегашните температури (-1 / +4*) загрява до 65* по маршрута "бул. Бъкстон - Околовръстен път - бул. А. Малинов - бул. Цариградско" сутрин. От Бъкстон до околовръстното в рамките на 5-10 минути е загряла колата на 50-55* и парно вече има. В момента в който изляза на околовръстното колата качва до към 60-62* и спира до там при постоянна скорост ~90 км/ч на 6-та. При спускането от околовръстното към младост колата изстива до към 56-57* и след това в сутрешния трафик по А. Малинов достига до 65* максимум.
При работа на място автомобила успява да загрее до към 87-90* и ги поддържа, но в движение изстива.
В следствие на проблема:
DPF-a се запушва, защото колата никога не влиза в режим на регенерация, поради ниската температура и се вдига обратното налягане. Втора зима се получава това. През лятото колата работи и регенерира нормално.
Какво съм правил до момента:
Големия термостат е сменян 3 пъти в рамките на година и половина - последната смяна е преди месец с оригинален - проблема остана.
Малкия (ЕГР) термостат е сменян 1 път, миналият месец (с оригинален) заедно с големия - проблема остана.
Разлика имаше определено - основно в първоначалното загряване на автомобила. Когато е толно навън (+20*) автомобила вдига бързо 75-80*, но когато е студено стига само до към 65.
Колата се ремонтира в сервиз при мой познат, на когото имам пълно доверие.
Колата беше за диагностика в ДаруКар и становището от тях е, че няма проблем с термостатите (сложени са оригинални) и няма връзка с ДПФ-а, който просто е изадал багажа. Приемчика каза, че регенерацията започва от 40* и няма нужда да загрява автомобила (по мое мнение това са пълни глупости).
При топло време автомобила не записва грешки за ДПФ и регенерира на всеки 1000 - 1300 км. Обратното налягане е много ниско и далече от горните граници.
Имам възможност да кача графики на живи данни на скорост и температура и корелацията между тях, на когото му е интересно.
Въпроси:
Според вас това поведение нормално ли е за този двигател в тези условия?
Издал ли е багажа ДПФ-а или автомобила не може да го регенерира заради повреда в охладителната система?
Последна промяна tengambg на 07 Дек 2018, 17:38, променена общо 1 път
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12762
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E91 320D M47 - Не загрява + ДПФ проблем
Няма вариант да изтива като спускаш по малинов, та това са 500 метра без газ...
100% термостатите не затварят.
И оригиналните дават проблем по някога.
Закарай я в дару кар да ти ги сменят поне ще ти дадър 2 години гаранция.
Ако колата е автоматик може да има трети термостат в топлообменника на автомата
ДПФ-а на моята почва да регенерира и на 65 градуса на антифриза когато има нужда.
Но на 40 градуса няма никакъв шанс да се пусне регенерация, само пасивна ако и даваш много газ по някой баир иначе не.
100% термостатите не затварят.
И оригиналните дават проблем по някога.
Закарай я в дару кар да ти ги сменят поне ще ти дадър 2 години гаранция.
Ако колата е автоматик може да има трети термостат в топлообменника на автомата
ДПФ-а на моята почва да регенерира и на 65 градуса на антифриза когато има нужда.
Но на 40 градуса няма никакъв шанс да се пусне регенерация, само пасивна ако и даваш много газ по някой баир иначе не.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: E91 320D M47 - Не загрява + ДПФ проблем
Регенерацията започва след 75*. Колата с автоматична скоростна кутия ли е.
- tengambg
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 22.08.2017
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 320D
- Мечтае да кара: E92 M3, E60 M5
- Детайли за колата: 2007 M47TU2 163к.с. Manual DPF Stock
Re: E91 320D M47 - Не загрява + ДПФ проблем
Извинявам се, ръчна е.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12762
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E91 320D M47 - Не загрява + ДПФ проблем
tengambg написа:Извинявам се, ръчна е.
Просто си попаднал на дефектни термостати, случва се дори с оригиналните.
Лесно можеш да изолираш малкия термостат и да установиш дали причината не е в него.
За целта можеш да откачиш малкия маркуч който влиза в него и да мушнеш вътре метална тапа с вътрешния размер на маркуча, да я вкараш навътре в маркуча и да сложиш една скоба да я стиска. После слагаш маркуча на място и стягаш скобата към термостата.
По този начин ще изолираш малкия термостат който по принцип трябва да отваря на 70 градуса.
Ако след тази процедура колата започне да загрява по бързи и държи 86/88 градуса в движение значи в него е проблема.
Ако няма подобрение, то големия термостат е виновен за проблемите ти.
- UBAH5
- ентусиаст
- Мнения: 1120
- Регистриран на: 4.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio
Re: E91 320D M47 - Не загрява + ДПФ проблем
Пипни маркуча на големия кръг и ще хванеш дали има проблем с големия термостат. Ако не е студен, значи термостатът отваря, въпреки, че не достигнал 88градуса. В неделя я пробвах моята по околовръстното с пуснато скрито меню (сменил съм малкия и големия термостати с BEHR) и ми показва 90градуса. Другото, което ми идва на ум, да не би датчика ти за температурата да не показва коректно (щом имаш и парно).
When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: E91 320D M47 - Не загрява + ДПФ проблем
Парно имам при мен и на 50 градуса, това не е показател.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: E91 320D M47 - Не загрява + ДПФ проблем
По въпроса: Не са нормални тези градуси. Май често има дефектни орогинални термостати , даже декстъра от дару май беше попадъл на такъв. Пробвай с на vld съвета или ако имаш приятел с същия мотор, преди да купуваш опитай с неговите ако работят коректно.
Sent from my Lenovo A2020a40 using Tapatalk
Sent from my Lenovo A2020a40 using Tapatalk
Re: E91 320D M47 - Не загрява + ДПФ проблем
Ако имаш подгревна свещ/свещи за смяна, няма да пусне регенерация.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12762
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E91 320D M47 - Не загрява + ДПФ проблем
naskoG написа:Ако имаш подгревна свещ/свещи за смяна, няма да пусне регенерация.
Това не е съвсем вярно, колата пуска регенерации, но не прави саморегенериране.
Двата процеса са различни.
При единия процес когато релето и свещите работят колата сама си чисти филтъра с лекота на температури около 400 градуса на ДПФ-а.
Докато при неработещи по бързо трупа SOOT и се налага да прави пълна регенерация на 600 градуса, за която трудно се изпълняват условията в градска серда.
Освен това тези процеси са различни за различните версии на ДДЕ, при 320д с М47 е едно, при М57 е друго, както и при Н47 и Н57.
Просто картите за регенерация са с различни условия.
На е60 фейслифт например с неработещо реле и с достатъчно SOOT за регенерация, процеса се активира дори на 65 градуса на антифриза, друг е въпроса, че се случва доста на често което не е добре за самия ДПФ.
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани