E9x M57 информация и тунинг

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от chris_barnes » 24 Окт 2019, 10:09

Добре де, нали като ти загрява мотора загряват и маслото и водата? Ти как искаш - антифриза горещ, маслото студено?

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от andy » 24 Окт 2019, 10:10

Но особено при динамично каране маслото и водата се различават значително. Няма как да се еднакви.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от drago9205 » 24 Окт 2019, 10:13

Също можеш да си вземеш и 1 блутут обд и да си закачиш телефона на удобно място и да си гледаш каквото ти е кеф вместо да кодираш само 1 температура или да се лишаваш от духалка за сметка на дисплейче.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 24 Окт 2019, 10:14

andy написа:Но особено при динамично каране маслото и водата се различават значително. Няма как да се еднакви.


с 15-20 градуса макс се различават...

водата стига до 110, маслото 125-130 :yes:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от chris_barnes » 24 Окт 2019, 10:16

Andy, той казва че се движат заедно, не че са еднакви.

Като цяло, ако не си състезател който постоянно трябва да гледа тия показатели (разбирай ако не тумбиш колата нон-стоп) е напълно безсмислено да слагаш такъв уред. Хубав блутут адаптер със стойка за андроид устройтво и спИ градО. Специално с Carly можеш да си гледаш каквито искаш показатели.

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 24 Окт 2019, 10:21

chris_barnes написа:Andy, той казва че се движат заедно, не че са еднакви.
Като цяло, ако не си състезател който постоянно трябва да гледа тия показатели (разбирай ако не тумбиш колата нон-стоп) е напълно безсмислено да слагаш такъв уред. Хубав блутут адаптер със стойка за андроид устройтво и спИ градО. Специално с Carly можеш да си гледаш каквито искаш показатели.


абсолютно вярно...

по-скоро е да видиш дали колата е загряла или не... :yes:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 452
Регистриран на: 7.04.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E91'07 325d
Мечтае да кара: М3

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от hus0 » 24 Окт 2019, 10:52

Двете температури на дисплейчето са винаги абсолютно еднакви. Снимката която съм постнал е примерна. Няма как според мен температурата на маслото да е еднакво с това на антифриза.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от chris_barnes » 24 Окт 2019, 10:53

Няма, да. Явно толкова работи тая джаджа. Ако си я купил в рамките на 30 дни им я връщай, купи си 1 карли адаптер ии не се занимавай повече :)

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 452
Регистриран на: 7.04.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E91'07 325d
Мечтае да кара: М3

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от hus0 » 24 Окт 2019, 11:07

То си работи много добре даже. Показва налягане на турбото, коне, нютони, температура на изгорелите газове, температурата на въздуха след интеркулера. Има още доста неща даже мога с него да си блокирам обд2 буксата да не могат да се свързват с компютър или да се прави нещо нередно. Много съм доволен и визията е много добра. То си го пише в сайта че на някои дизелови мотори не чете температура на маслото и трябвало допулнителен сензор.

Иначе си имам оригиналния универсален карли адаптер но сякаш така ми е по добре. Всеки път включи изключи не е работа.

Сега гкедах с карли и температурата на маслото ми го показва 114 градуса пти студен двигател. Запалих колара и нищо не се променя. Но забелязах че температурата на охлаждането и температурата на двигателя са сходни. Явно това ми мери дисплейчето. Иначе и карли последната верскя не знам що не работи хубаво. При диагностика не ми вади кодовете на грешките.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от The_Bear » 05 Дек 2019, 13:36

Извинявам се, ако това не е за тук, но ще се радвам ако имате някаква информация.

Имам следния проблем. При каране на предела (изкачване по планински път с цялата възможна газ, дрифтове по завоите и т.н.) от време на време турбото ми спира и ми изкарва грешка:

3F25 Ladeluftschlauch-Ueberwachung (boost air hose monitoring)

Като я изчистя, пак тръгва. Понякога аз я чистя, тя пак се появява, чистя, появява се. Друг път Само като усетя че съм без турбо, спря на място, потеглям, и има турбо, без да чистя грешката. Трети път, оставам без турбо, чистя грешката в движение, изчиства се и колата си тръгва пак. Ей такива разновидности.

Четох по чужди форуми, срещнах на едно място, че проблема бил решен след подмяна на дебитомера.
Снощи пробвах без дебитомер (откачена букса). Веднага се усеща в работата на мотора, че нещо не е баш наред. Има едно тракане, по твърда работа (като как чука аванс) в ниските обороти. Във високите не намирам разлика. Докато беше с извадена букса, нямаше нито един отказ на турбото. При същите условия на каране и терен, натоварване. Вървежа си е все един и същ, но заради тракането, е по-приятно с включен дебитомер. Като закачвах буксата, пак ми изчезваше турбото от време на време.

Мисля, че ми го направи един път и при движение по магистрала с над 200. Иначе при нормално "натискане" не прави проблем. Но като повъртя по завоите, напоследък зачестява.

Може би трябва да продължа с опитите да карам с откачена букса, за да се уверя, че наистина никога не отказва. Да не е било съвпадение, въпреки че доста покарах с откачена.
И ме е страх при това високо натоварване да карам с откачената букса, да не прецакам нещо с това тракане. Някой имал ли е подобен проблем?

Струва ли си да купувам нов дебитомер, като явно този работи? Или може само "отчасти" да е изправен?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 05 Дек 2019, 14:27

The_Bear написа:...


чипвал ли си колата? :idea:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от The_Bear » 05 Дек 2019, 16:52

vicho написа:
The_Bear написа:...


чипвал ли си колата? :idea:


Да, на 270 коня е. Махнат е ЕГР и ДПФ. И има по-голям кулер, от китайските Вагнери.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 05 Дек 2019, 17:22

The_Bear написа:
vicho написа:
The_Bear написа:...


чипвал ли си колата? :idea:


Да, на 270 коня е. Махнат е ЕГР и ДПФ. И има по-голям кулер, от китайските Вагнери.


при кой, ако не е тайна... да не би да са омазали MAP-а нещо...

най-хубаво е да се изключи дебитомера (остава да мери само температура) :dunno:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от The_Bear » 06 Дек 2019, 3:48

При Андрей от Враца. Само той си знае какво е направил. :mhihi:
Ще сменя уплътнението на входа на турбото, студената част, да видим.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Ivo III » 06 Дек 2019, 4:17

In_Memoriam написа:
Ivo III написа:също така .. незнам колко е законно да се кара с метанол, поради отровите

Цялата тема е супер законна и чиста като светена водичка :mhihi:

Аз карам с метанол, но на бензинов мотор. Да, отровен е ако му вдишваш парите продължително и не препоръчвам да го пиеш и да си сипваш в очите.

Плюсове - подпомага охлаждането на интейка, намалява шанса от детонации и дава пауър.

Друго какво точно те интересува?


Колега, как е защитена колата, от воден удар?
четох че, се случвало да изливат водата сами и да става сериозна беля

с метанол ли караш или с етанолова смес (спирт и вода)

интересно ми е М4-ката оригинално с какво и дават да се налива :)
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook