E9x M57 информация и тунинг
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: E9x M57 информация и тунинг
vld написа: Не е допълнителна, така си е заводски но зависи каква е помпата на колите със сервотроник се хваща там кората, на тия с активните рейки не съм сигурен.
Ето за тази планка става въпрос:
Има още един болт (зелената точка), мисля за него ставаше дума, ама както и да е, не е болка за умиране.
Моля за малко помощ за турбото. Дали е случайно или не, не знам, може възлите и детайлите да са били на предела на силите си, но веднага след ремапа колата взе да свирука, айде смених колектора, но се оказа че с наличната пукнатина на турбото продължава да свирука, макар и по-различно. Обаждах се днес на един сервиз за турбини, обясних им за проблема, казаха ми, че корпус топла част не се предлага за тая турбина. Може да пробват да я заварят, но да им я пратя. Като чух това се насъсках да я заварявам аз, щом могло и така да се действа. Свалих, разглобих, ама като го гледам то е много лошо сцепено (през цялата стена с важни диаметри) и даже на още две места, и според мен няма смисъл да си играя, защото това за мен си е изпяло песента.
Някакви идеи за ново турбо или такъв корпус за топлата част? Някой да е сменявал? Да не взема някое ново, което да е боклук?!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E9x M57 информация и тунинг
Аз бих купил някоя строшена турбина за да и ползвам корпуса.
Рециклираш я после с нова средна част и лагери и повече не се занимаваш.
Относно планката която се хваща на ЕГР-а и при мен я няма но това исках да кажа, че при наличието на още една планка на 5 см. в дясно от нея не е проблем кората седи стабилно.
Рециклираш я после с нова средна част и лагери и повече не се занимаваш.
Относно планката която се хваща на ЕГР-а и при мен я няма но това исках да кажа, че при наличието на още една планка на 5 см. в дясно от нея не е проблем кората седи стабилно.
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: E9x M57 информация и тунинг
vld написа:Аз бих купил някоя строшена турбина за да и ползвам корпуса.
Рециклираш я после с нова средна част и лагери и повече не се занимаваш.
Относно планката която се хваща на ЕГР-а и при мен я няма но това исках да кажа, че при наличието на още една планка на 5 см. в дясно от нея не е проблем кората седи стабилно.
Колега новата средна част включва нови лагери, перки и т.н.
За милиони-няма закони.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E9x M57 информация и тунинг
don't be написа:vld написа:Аз бих купил някоя строшена турбина за да и ползвам корпуса.
Рециклираш я после с нова средна част и лагери и повече не се занимаваш.
Относно планката която се хваща на ЕГР-а и при мен я няма но това исках да кажа, че при наличието на още една планка на 5 см. в дясно от нея не е проблем кората седи стабилно.
Колега новата средна част включва нови лагери, перки и т.н.
Перките са едно цяло със средната част, но лагерите са отделно, като нищо може да се купи само тя, така, че е добре да се каже, че лагерите трябва да се сменят.
Всъщност може да си ползва и неговата средна част ако няма износвания на оста където лагерува.
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: E9x M57 информация и тунинг
vld написа:Аз бих купил някоя строшена турбина за да и ползвам корпуса.
Така и стана. Намерих една цяла турбина за 150лв , но с вакуумно управление. Имаше известни разлики дори в топлата част, която изглеждаше 1:1 на пръв поглед. Наложи се да правя нови резбови отвори за захващане на плочката с лопатките на променливата геометрия, защото иначе не пасваше към останалата част на моята турбина, по точно с мястото на лостчето, което я задвижва.
Всичко се улучи перфектно, но реших да не слагам всичките кори отдолу за теста, позасилих, и тази под горивния филтър се изпляска, посчупи се, изпрошна отворите за болтчетата, провисна, изпожули се по асфалта и т.н. Първоначално помислих, че гръмна задна лява гума от шумотевицата...
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: E9x M57 информация и тунинг
The_Bear написа:vld написа:Аз бих купил някоя строшена турбина за да и ползвам корпуса.
Така и стана. Намерих една цяла турбина за 150лв , но с вакуумно управление. Имаше известни разлики дори в топлата част, която изглеждаше 1:1 на пръв поглед. Наложи се да правя нови резбови отвори за захващане на плочката с лопатките на променливата геометрия, защото иначе не пасваше към останалата част на моята турбина, по точно с мястото на лостчето, което я задвижва.
Всичко се улучи перфектно, но реших да не слагам всичките кори отдолу за теста, позасилих, и тази под горивния филтър се изпляска, посчупи се, изпрошна отворите за болтчетата, провисна, изпожули се по асфалта и т.н. Първоначално помислих, че гръмна задна лява гума от шумотевицата...
Пак леко си минал, друго е с 300 като ти се отпорят тези кори и леко се ***
За милиони-няма закони.
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: E9x M57 информация и тунинг
Малко доста офтопик се е събрал в темата. Ще се опитам да върна първоначалния тон с малко "ъпдейт" свързан с моят опит покрай комбинизона от снощи. Най-накрая се наканих да монтирам дюзи и рейспайп на колата. Рейспайпа е като този от Рудозем, без ухо. Колата е с ел рейка и не съм чул да има дрънчене. Забелязах, обаче, че колата работи малко по-грубо на празен ход. Не е нещо фрапантно, няма вибрации, просто работата на двигателя е леко по-остра от преди. Знам, че сигурно ще ме сметнете за луд, но си познавам колата много добре и го усещам. Минимално е (и не е някаква драма) просто реших да споделя. Освен рейспайпа сложих и по-големи дюзи. Колата тръгна осезаемо без софтуерна намеса (нададох ѝ селската газ [не правете дова у дома, има риск да се счупи нещо]. Предстои настройна на динамометър (ако е рекъл господ) другата седмица и ще пусна графика в другата тема.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: E9x M57 информация и тунинг
Значи практически с дюзите си направил само plug and play и всичко си е тръгнало? И си сложил тези от 320(535 272 коня) както планираше?
Много интересно, че без да се бута нищо си усетил разлика. Ще следя какво се случва и след донастройката.
Много интересно, че без да се бута нищо си усетил разлика. Ще следя какво се случва и след донастройката.
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: E9x M57 информация и тунинг
Ами вкарахме кодовете от дюзите в софта. Не е добре да я мачкам обаче, при голям товар (на 6-та WOT (wide open throttle) се появява силна вибрация, която по усещане идва отзад, но според мен е от софтуера (и по-скоро предварението на нафтата). На лека и средна газ тегли брутално. Иначе направих 2-3 ръна до към 4600 оборота, доста мазно развърта. Доволен съм за момента.
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: E9x M57 информация и тунинг
chris_barnes написа:Малко доста офтопик се е събрал в темата. Ще се опитам да върна първоначалния тон с малко "ъпдейт" свързан с моят опит покрай комбинизона от снощи. Най-накрая се наканих да монтирам дюзи и рейспайп на колата. Рейспайпа е като този от Рудозем, без ухо. Колата е с ел рейка и не съм чул да има дрънчене. Забелязах, обаче, че колата работи малко по-грубо на празен ход. Не е нещо фрапантно, няма вибрации, просто работата на двигателя е леко по-остра от преди. Знам, че сигурно ще ме сметнете за луд, но си познавам колата много добре и го усещам. Минимално е (и не е някаква драма) просто реших да споделя. Освен рейспайпа сложих и по-големи дюзи. Колата тръгна осезаемо без софтуерна намеса (нададох ѝ селската газ [не правете дова у дома, има риск да се счупи нещо]. Предстои настройна на динамометър (ако е рекъл господ) другата седмица и ще пусна графика в другата тема.
Колега, а по шумната работа не е ли точно от дюзите? Колата ти с каква помпа на високото е ?
За милиони-няма закони.
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: E9x M57 информация и тунинг
Мотора не е по-шумен, казвам че според мен работи леко по-остро. Стандартната помпа е, не мисля да я сменям, rc70.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E9x M57 информация и тунинг
А изпушва ли повече с тия дюзи или ?
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: E9x M57 информация и тунинг
По "острата" работа е факт, при махане на ЕГР-а. Правил съм го на А4 1.9тди преди години, и настина работи по-остро на празен ход. Също съм сменял разпръсквачи без ремап, защото беше супер спряла колата и резултата беше повече от добър, въпреки че говорим за мотор с роторна помпа. С фабричните разпръсквачи, още на 3300-400 започва да тъпче, поради недостиг на гориво. След промяната им спокойнои си ходеше до над 4к. А след ремапа, все едно карах друг автомобил (не се смейте но от 90кс и има няма 210 НМ на 149 к.с и 340 нм на 1200-300 кг. кош разликата е голяма, повече от 60%). Така че е нормално въпреки, че няма ремап да се усеща "по-вървяща" колата.
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: E9x M57 информация и тунинг
Снощи в 22.00 давах газ, пропушваше като я сритам но изчиства ( според човека отзад). Това беше преди да вкараме номерата на дюзите. След вкарването мисля, че не пропушва, но не я и ръчкам много. На място не пуши грам (и не люти).
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8324
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E9x M57 информация и тунинг
тия коли с предно и 150 коня ти се струва , че излита... а то не се мести
смяната на дюзи, особено с нови такива няма как да не подобри работата на мотора, а може би и power-а
смяната на дюзи, особено с нови такива няма как да не подобри работата на мотора, а може би и power-а
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани