E9x M57 информация и тунинг
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8324
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E9x M57 информация и тунинг
я , моите любимци - Бургера са пуснали JB4 за дизелче
http://www.burgertuning.com/BMW_JBD_die ... _chip.html
http://www.burgertuning.com/BMW_JBD_die ... _chip.html
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- k.milanov
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: E9x M57 информация и тунинг
Супер тема, много благодаря за обобщената информация !
Предполагам, че е писано по други теми, но може би е редно да се хвърли малко светлина и в тази, по въпроса с кутиите.
До какви коне и нютони нямат проблеми различните кутии?
Например сток съединител до колко се очаква да държи? След това вече какви са вариантите за пърформънс такъв?
Също така автоматика до какви нютони няма да му става лошо?
Евентуално дифове, раздатка и тн. при ХД колите, какви са им лимитите.
Поздрави!
Предполагам, че е писано по други теми, но може би е редно да се хвърли малко светлина и в тази, по въпроса с кутиите.
До какви коне и нютони нямат проблеми различните кутии?
Например сток съединител до колко се очаква да държи? След това вече какви са вариантите за пърформънс такъв?
Също така автоматика до какви нютони няма да му става лошо?
Евентуално дифове, раздатка и тн. при ХД колите, какви са им лимитите.
Поздрави!
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E9x M57 информация и тунинг
Аз мога да споделя моите наблюдения за префейслифт кутиите на шест цилиндровите дизели, на 650Nm почват да боксуват при кикдаун, дори със софтуер който уж би трябвало да дига лимитите.
Проблема се решава с къстъм настройка, ама си е доста пипкава работа.
На фейслифтовите не съм срещал подобен проблем, но и не съм виждал коли с повече от 300-320кс. на мотора.
Определено фейсовоте се държат по добре, доста по бързи и стегнати превключвания в сравнение с пре фейсовите.
На 320д LCI с ремап на 220кс. кутията се държи вече повече от 50 000км перфектно, като е минала всички стейджове, никакви проблеми, никакво боксуване и прочие.
Колата скоро подмина 300 000км. кутията е обслужвана редовно с масло и филтър.
Общо взето трудно може да се каже кое колко ще държи, защото има много голямо значение как е карана колата, колко често е обслужвана, раздавано ли е газ докато е било студено маслото в кутията и прочие.
Автоматиците като цяло страдат от загуба на налягане на масло, или им се повреждат соленоидите или се запушват, или просто уплътненията на мехатроника здават багажа. Поради загуба на налягане се получават приплъзвания и груба смяна. Торк конвертора се поврежда най много от така нареченото "боксуване" в отключено състояние колкото по често е в това състояние, толкова по бързо се износва.
По рядко има проблем с износени пакети на предавките, поне това са моите наблюдения.
Проблема се решава с къстъм настройка, ама си е доста пипкава работа.
На фейслифтовите не съм срещал подобен проблем, но и не съм виждал коли с повече от 300-320кс. на мотора.
Определено фейсовоте се държат по добре, доста по бързи и стегнати превключвания в сравнение с пре фейсовите.
На 320д LCI с ремап на 220кс. кутията се държи вече повече от 50 000км перфектно, като е минала всички стейджове, никакви проблеми, никакво боксуване и прочие.
Колата скоро подмина 300 000км. кутията е обслужвана редовно с масло и филтър.
Общо взето трудно може да се каже кое колко ще държи, защото има много голямо значение как е карана колата, колко често е обслужвана, раздавано ли е газ докато е било студено маслото в кутията и прочие.
Автоматиците като цяло страдат от загуба на налягане на масло, или им се повреждат соленоидите или се запушват, или просто уплътненията на мехатроника здават багажа. Поради загуба на налягане се получават приплъзвания и груба смяна. Торк конвертора се поврежда най много от така нареченото "боксуване" в отключено състояние колкото по често е в това състояние, толкова по бързо се износва.
По рядко има проблем с износени пакети на предавките, поне това са моите наблюдения.
Re: E9x M57 информация и тунинг
vld написа:Аз мога да споделя моите наблюдения за префейслифт кутиите на шест цилиндровите дизели, на 650Nm почват да боксуват при кикдаун, дори със софтуер който уж би трябвало да дига лимитите.
Проблема се решава с къстъм настройка, ама си е доста пипкава работа.
Вдигането на лимитерите не предотвратява буксуването, което няма как да се избегне софтуерно, освен ако се ореже въртящия момент, с което се обезмисля ремапването.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E9x M57 информация и тунинг
andy написа:vld написа:Аз мога да споделя моите наблюдения за префейслифт кутиите на шест цилиндровите дизели, на 650Nm почват да боксуват при кикдаун, дори със софтуер който уж би трябвало да дига лимитите.
Проблема се решава с къстъм настройка, ама си е доста пипкава работа.
Вдигането на лимитерите не предотвратява буксуването, което няма как да се избегне софтуерно, освен ако се ореже въртящия момент, с което се обезмисля ремапването.
Решението е друго и аз това написах, не става само с повишаване на лимитърите, но пак софтуерно се променя работата на кутията и проблема се елиминира.
Re: E9x M57 информация и тунинг
С две думи буксували след ремап - ремонт на кутията или продължава сток докато издържи.
другото е замазване на съществуващия проблем
другото е замазване на съществуващия проблем
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: E9x M57 информация и тунинг
Ganchev__ написа:Човека който ремапна семейната е61-ца също каза, че при премахване на ЕГР, ДПФ-а заминава много бързо.Забравих да попитам защо реално става така, но му се доверихме и го оставихме да функционира.Бях задал същия въпрос преди време в Е60 раздела, но никой не отговори.Някой беше споменал, че и премахването на вихровите клапи оказва влияние на живота на ДПФ-а.
Това не е ВАГ и не е верно Напротив даже, колата се справя по-лесно и с пасивните регенерации. Колкото по-малко л@йна отиват в ДПФ, толкова по-дълго ще живее...Аз съм с изчистен колектор и премахнат ЕГР барабар с охладителя...Колата ми е на почти 200 000км и ДПФ щял да стигне до 360 000км вместо стандартните според БМВ 250 000км
Браво за темата Кало
"Чемодан, вокзал, Москва"
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: E9x M57 информация и тунинг
bai_ILIA написа:Ganchev__ написа:Човека който ремапна семейната е61-ца също каза, че при премахване на ЕГР, ДПФ-а заминава много бързо.Забравих да попитам защо реално става така, но му се доверихме и го оставихме да функционира.Бях задал същия въпрос преди време в Е60 раздела, но никой не отговори.Някой беше споменал, че и премахването на вихровите клапи оказва влияние на живота на ДПФ-а.
Това не е ВАГ и не е верно Напротив даже, колата прави по-добре и пасивни регенерации. Колкото по-малко л@йна отиват в ДПФ, толкова по-дълго ще живее...Аз съм с изчистен колектор и премахнат ЕГР барабар с охладителя...Колата ми е на почти 200 000км и ДПФ щял да стигне до 360 000км вместо стандартните според БМВ 250 000км
Браво за темата Кало
Евала колега, най-накрая да има някой с личен опит на премахнат ЕГР, но оставен ДПФ. От много време насам в доста теми се опитвах да обясня, че от научна гледна точка при липса на ЕГР животът на DPF-ът би следвало да се удължи (за съжаление отнесох немалко упреци и критики ).
П.П. Съжалявам за офтопика.
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: E9x M57 информация и тунинг
Аз съм коментирал темата с БГ мапери и както и с такива от Англия. ЕГР има една единствена функция - намаляване на вредните емисии. Всичко останало са само негативи за двигателя. Аз имам ДПФ и никога няма да го премахна. Всъщност ЕГР клапана и охладителя в Н57 са най-големият проблем на този иначе страхотен 6 цилиндров дизелов двигател
И пак казвам - ТОВА НЕ Е ВАГ
И пак казвам - ТОВА НЕ Е ВАГ
"Чемодан, вокзал, Москва"
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8324
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E9x M57 информация и тунинг
а сложи ли рейспайп или си ползваш ЕГР тръбата с клапана
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E9x M57 информация и тунинг
Е сега вече съм още по склонен да го изключа 99,9%
Остава само някой с М57 да се разпише че кара с ДПФ без ЕГР и съм готов
Остава само някой с М57 да се разпише че кара с ДПФ без ЕГР и съм готов
- Evgeni
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 177
- Регистриран на: 3.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d LCI
Re: E9x M57 информация и тунинг
Много скоро го махам моя, рейспайпа дойде тапите за охладителя също само да остане малко свободно време го изхвърлям и го изключвам софтуерно. Не знам защо цяла седмица каране Егр не ми работеше колата сама си го изключи и вчера взе че се пусна.
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: E9x M57 информация и тунинг
bai_ILIA написа:Аз имам ДПФ и никога няма да го премахна.
RESPECT!
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: E9x M57 информация и тунинг
Bexim написа:bai_ILIA написа:Аз имам ДПФ и никога няма да го премахна.
RESPECT!
Докато работи !
- Ganchev__
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 213
- Регистриран на: 25.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW
Re: E9x M57 информация и тунинг
bai_ILIA написа:...Ganchev__ написа:...
И моята логика е същата.Без изгорели газове -> по-малко боклуци в ДПФ-а.
Колата е със стейдж 1 на кутията и ремап, като ДПФ и ЕГР са си по-местата по съвет на мапера(О.Е Моторспорт).
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани