E9x M57 информация и тунинг

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 28.05.2015
Пол: Мъж
Кара: E90 330d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от def1nity » 06 Дек 2018, 9:00

Поздравления за темата колега, доста полезна информация! :yes:

Един въпрос само имам за тези дюзи от 335 на 330... На мойта пре-фейс 330д да кажем, какви да търся, от 335 пре-фейс/фейс или от 535 фейс или и от трите стават? :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8317
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 06 Дек 2018, 10:30

def1nity написа:Поздравления за темата колега, доста полезна информация! :yes:

Един въпрос само имам за тези дюзи от 335 на 330... На мойта пре-фейс 330д да кажем, какви да търся, от 335 пре-фейс/фейс или от 535 фейс или и от трите стават? :paranoid:


най-сериозните дюзи са на 35d 286hp , е90/1/2 фейс или не, все си е с такива
You said: "Time will change!" What if it changes you?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vld » 06 Дек 2018, 14:37

vicho написа:
def1nity написа:Поздравления за темата колега, доста полезна информация! :yes:

Един въпрос само имам за тези дюзи от 335 на 330... На мойта пре-фейс 330д да кажем, какви да търся, от 335 пре-фейс/фейс или от 535 фейс или и от трите стават? :paranoid:


най-сериозните дюзи са на 35d 286hp , е90/1/2 фейс или не, все си е с такива

Или 530д фейс.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8317
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 07 Дек 2018, 9:59

You said: "Time will change!" What if it changes you?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8317
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 10 Дек 2018, 23:27

още... че замряхме с темата...

You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 400
Регистриран на: 7.11.2009
Местоположение: CA
Пол: Мъж
Кара: F82 M4

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от devent » 11 Дек 2018, 0:26

Само мен още не си ме повозил в тая кола :D само съм карал с теб.

Евала на Вичо за резултатите! Доста сериозно върви колата. Интересно ми е с автомат и stage 3 колко ли би свалил от времето ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8317
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 11 Дек 2018, 10:34

мислех оная вечер, ама стана късно... нищо , де... тия дни

трябва да измисля нещо за тунинг :mhihi: :help:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от The_Bear » 13 Дек 2018, 2:39

vld написа:Е сега вече съм още по склонен да го изключа :mhihi: 99,9%
Остава само някой с М57 да се разпише че кара с ДПФ без ЕГР и съм готов :D


Случайно попаднах на темата. Сериозно.
Случайно до преди 30 мин четях из мрежата, за ползите и вредите от EGR-а. Повече от час и половина- два часа може би чета.
Защото също толкова случайно и спонтанно днес следобяд реших да разглобя EGR-а на един VAG (PASSAT B5 имам), че нещо не ми харесва напоследък как пали и върви. Откачих го, саждици и натрупвания имаше, но свалих и колектора да почистя. Бръкнах с отвертката - наполовина задръстен... И звъннах на един приятел с въпроса има ли някакъв лесен и ефективен начин за почистване. Той каза: "С горелката и после с компресора го издухваш, става като турбо...". Аз, разбрал недоразбрал за турбото, му викам: "Е значи може и с резака..." И като го подхванах, разбрах какво е имал предвид. С резака от по-далече в отворите го подгрявам/продухвам и по някое време вътре гняста се запалва и започва да гори и бумти като от турбо. По едно време се усетих, че няма нужда и от пропан, а само подавам кислород вътре на вече разпаленото, и бумти, и изгаря, всичко изхвърча. Почисти се идеално, като нов. Не съм си представял, че може да се изчисти така за няма и 15мин! А се чудех в какво да го кисна, как да го чегъртам и т.н. Изхвърлих EGR-а.
И веднага се зачетох, защото следващия изхвърлен ще е този от БМВ-то. Чистих един път ЕГР-а и чегъртах малко и колектора, ама сега не си спомням, той дали не беше някаква черна пластмаса...?!
Та, в резюме, това което прочетох/разбрах (не претендирам да е 100% коректно) одеве е, че този ЕГР намаля емисиите на NO2, но пък генерира сажди и твърди частици и затова са измислили DPF-а, да лови тези частици и сажди, и изгарят впоследствие. За вредите, които ЕГР-а нанася на двигателя, мисля всички сме наясно. Единствено за температуата нещо попрочетох, че щяла да бъде по-голяма, ама това и вие сте го коментирали.
Поне за себе си съм решил това да го махам и да изчистя системата от тия сажди. А ДПФ-а да си остане, засега. И това пишеше, че слагаме въздушен филтър и следим за редовната му подмяна, а след него ЕГР-а осир@ всичко така глобално, че никакъв филтър не е в състояние да бъде пригоден за след ЕГР-а, защото би бил запушен почти веднага... И още, ЕГР-а (пък и ДПФ-а) повишава разхода, това означава повече емисии, защото е изгорено повече гориво, пък той после намаля от тези емисии... Някакъв омагьосан кръг се получава, май без ефект кой знае какъв. Ами колко километри съм навъртял, само за да ми загрее колата, за да регенерира скапания ДПФ? И после докато протече регенерацията, пак километри напразно и с нови емисии, които нямаше да мина, ако нямах ДПФ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от drago9205 » 13 Дек 2018, 9:55

The_Bear написа: че този ЕГР намаля емисиите на NO2, но пък генерира сажди и твърди частици и затова са измислили DPF-а, да лови тези частици и сажди, и изгарят впоследствие

Да, точно това е идеята. EGR-ът си е доста клизмарска система, но пък до колкото съм запознат NOx са в пъти по-вредни от твърдите частици. Лошото е, че колкото по-добре работи един дизелов двигател (по-ефективно изгаря горивото) толкова повече NOx се отделят...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Kurtov » 13 Дек 2018, 14:07

Според мен, ако спре да работи има смисъл от магарии, за да не даде човек някой лев, защото и без тва се чудим как да вържем двата края в тая държава.
Ама при положение, че работи, какво ви пречи примерно ЕГР ?
Той да не вкарва песък в двигателя та толкова ревете от него.
Без него колата ще загрява по-бавно най-вероятно, температурата в горивната камера се покачва и отделя повече вредни емисии.
ЕГР не спъва колата, все пак той не е постоянно отворен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от andy » 13 Дек 2018, 15:30

ЕГР-а НЕ работи когато си на пълна газ и когато си извън оборотите определени от картата на работата му.
Т.е от 600об/мин до 3000об/мин работи, но ако не си на пълна газ. (оборотите са премерни тъй като за различните мотори се различават границите)
Така че >95% от карането на повечето хора работи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8317
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 13 Дек 2018, 16:00

Малко инфо от буустметърата (Спиндерман, ти ли си)



Тук на пълна газ на 3-та или на 4-та, не си спомням... понеже на първа 2 бара не вдига... :mhihi:

Като изключим рацерските изпълнения, през 95% от времето не подминавам 0.5 бара, да не кажа, че като караш до 1500-1700 оборота на "меката" газ си с 0.3-0.4 бара налягане.

И те така... на мен лично ми беше доста интересно

п.с. Уреда е Greddy с външен Мап Сензор вързан директно на racepipe-а... налягането на живи данни е същото :yes:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 1.06.2014
Пол: Мъж

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от valentin4o5 » 19 Дек 2018, 14:25

Забравили сте да споменете и по твърдите пружини така наречените спорсти на клапаните !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8317
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 20 Дек 2018, 11:15

Не сме, ама тунерите не дават инфо... нито знаят, какви твърдости продават, нито какви са заводските... нито тайминг, нито нищо...

слагаме там нещо у маторя и сме чули, че е било за хубаво, ама до там :mhihi: :mhihi: :mhihi:

те 99.9% от МАПЕРИТЕ и тунингистите така правят, слагат нещо, знаят, че е добро за колата, ама не знаят ЗАЩО :smoke:

сложи си пружинки да ти върти дизелчето до 5.5к оборота :ok:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от chris_barnes » 20 Дек 2018, 12:52

С любезното спомоществователство на vicho и Мартин Стоименов (забравих му ника тук) изровихме номера на клапаните на M57 моторите. Не знам защо, ама тия кавали от realoem не показват на диаграмите пружинки/клапани на главата (или аз съм тъп и не знам как да търся)
Накратко: това е номера на клапаните 11342247077, еднакви са всмукателни и изпускателни. Слагат се от 318 до 335 което развенчава мита, че на 325D клапаните са по-малки (ух успокоих се). Току що попаднах на много интересна тема в щатски форум, която ще споделя тук: https://bmw.spoolstreet.com/threads/the ... cret.2632/

Говори се предимно за 335д, но тъй като пак е М57, довечера ще чета подробно и ще включа информация тук за хората, които не разбират английски.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook