E9x M57 информация и тунинг
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
Re: E9x M57 информация и тунинг
Поздравления за темата колега, доста полезна информация!
Един въпрос само имам за тези дюзи от 335 на 330... На мойта пре-фейс 330д да кажем, какви да търся, от 335 пре-фейс/фейс или от 535 фейс или и от трите стават?
Един въпрос само имам за тези дюзи от 335 на 330... На мойта пре-фейс 330д да кажем, какви да търся, от 335 пре-фейс/фейс или от 535 фейс или и от трите стават?
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8317
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E9x M57 информация и тунинг
def1nity написа:Поздравления за темата колега, доста полезна информация!
Един въпрос само имам за тези дюзи от 335 на 330... На мойта пре-фейс 330д да кажем, какви да търся, от 335 пре-фейс/фейс или от 535 фейс или и от трите стават?
най-сериозните дюзи са на 35d 286hp , е90/1/2 фейс или не, все си е с такива
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12757
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: E9x M57 информация и тунинг
vicho написа:def1nity написа:Поздравления за темата колега, доста полезна информация!
Един въпрос само имам за тези дюзи от 335 на 330... На мойта пре-фейс 330д да кажем, какви да търся, от 335 пре-фейс/фейс или от 535 фейс или и от трите стават?
най-сериозните дюзи са на 35d 286hp , е90/1/2 фейс или не, все си е с такива
Или 530д фейс.
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8317
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E9x M57 информация и тунинг
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8317
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E9x M57 информация и тунинг
още... че замряхме с темата...
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- devent
- младши ентусиаст
- Мнения: 400
- Регистриран на: 7.11.2009
- Местоположение: CA
- Пол: Мъж
- Кара: F82 M4
Re: E9x M57 информация и тунинг
Само мен още не си ме повозил в тая кола само съм карал с теб.
Евала на Вичо за резултатите! Доста сериозно върви колата. Интересно ми е с автомат и stage 3 колко ли би свалил от времето ?
Евала на Вичо за резултатите! Доста сериозно върви колата. Интересно ми е с автомат и stage 3 колко ли би свалил от времето ?
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8317
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E9x M57 информация и тунинг
мислех оная вечер, ама стана късно... нищо , де... тия дни
трябва да измисля нещо за тунинг
трябва да измисля нещо за тунинг
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: E9x M57 информация и тунинг
vld написа:Е сега вече съм още по склонен да го изключа 99,9%
Остава само някой с М57 да се разпише че кара с ДПФ без ЕГР и съм готов
Случайно попаднах на темата. Сериозно.
Случайно до преди 30 мин четях из мрежата, за ползите и вредите от EGR-а. Повече от час и половина- два часа може би чета.
Защото също толкова случайно и спонтанно днес следобяд реших да разглобя EGR-а на един VAG (PASSAT B5 имам), че нещо не ми харесва напоследък как пали и върви. Откачих го, саждици и натрупвания имаше, но свалих и колектора да почистя. Бръкнах с отвертката - наполовина задръстен... И звъннах на един приятел с въпроса има ли някакъв лесен и ефективен начин за почистване. Той каза: "С горелката и после с компресора го издухваш, става като турбо...". Аз, разбрал недоразбрал за турбото, му викам: "Е значи може и с резака..." И като го подхванах, разбрах какво е имал предвид. С резака от по-далече в отворите го подгрявам/продухвам и по някое време вътре гняста се запалва и започва да гори и бумти като от турбо. По едно време се усетих, че няма нужда и от пропан, а само подавам кислород вътре на вече разпаленото, и бумти, и изгаря, всичко изхвърча. Почисти се идеално, като нов. Не съм си представял, че може да се изчисти така за няма и 15мин! А се чудех в какво да го кисна, как да го чегъртам и т.н. Изхвърлих EGR-а.
И веднага се зачетох, защото следващия изхвърлен ще е този от БМВ-то. Чистих един път ЕГР-а и чегъртах малко и колектора, ама сега не си спомням, той дали не беше някаква черна пластмаса...?!
Та, в резюме, това което прочетох/разбрах (не претендирам да е 100% коректно) одеве е, че този ЕГР намаля емисиите на NO2, но пък генерира сажди и твърди частици и затова са измислили DPF-а, да лови тези частици и сажди, и изгарят впоследствие. За вредите, които ЕГР-а нанася на двигателя, мисля всички сме наясно. Единствено за температуата нещо попрочетох, че щяла да бъде по-голяма, ама това и вие сте го коментирали.
Поне за себе си съм решил това да го махам и да изчистя системата от тия сажди. А ДПФ-а да си остане, засега. И това пишеше, че слагаме въздушен филтър и следим за редовната му подмяна, а след него ЕГР-а осир@ всичко така глобално, че никакъв филтър не е в състояние да бъде пригоден за след ЕГР-а, защото би бил запушен почти веднага... И още, ЕГР-а (пък и ДПФ-а) повишава разхода, това означава повече емисии, защото е изгорено повече гориво, пък той после намаля от тези емисии... Някакъв омагьосан кръг се получава, май без ефект кой знае какъв. Ами колко километри съм навъртял, само за да ми загрее колата, за да регенерира скапания ДПФ? И после докато протече регенерацията, пак километри напразно и с нови емисии, които нямаше да мина, ако нямах ДПФ...
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: E9x M57 информация и тунинг
The_Bear написа: че този ЕГР намаля емисиите на NO2, но пък генерира сажди и твърди частици и затова са измислили DPF-а, да лови тези частици и сажди, и изгарят впоследствие
Да, точно това е идеята. EGR-ът си е доста клизмарска система, но пък до колкото съм запознат NOx са в пъти по-вредни от твърдите частици. Лошото е, че колкото по-добре работи един дизелов двигател (по-ефективно изгаря горивото) толкова повече NOx се отделят...
Re: E9x M57 информация и тунинг
Според мен, ако спре да работи има смисъл от магарии, за да не даде човек някой лев, защото и без тва се чудим как да вържем двата края в тая държава.
Ама при положение, че работи, какво ви пречи примерно ЕГР ?
Той да не вкарва песък в двигателя та толкова ревете от него.
Без него колата ще загрява по-бавно най-вероятно, температурата в горивната камера се покачва и отделя повече вредни емисии.
ЕГР не спъва колата, все пак той не е постоянно отворен.
Ама при положение, че работи, какво ви пречи примерно ЕГР ?
Той да не вкарва песък в двигателя та толкова ревете от него.
Без него колата ще загрява по-бавно най-вероятно, температурата в горивната камера се покачва и отделя повече вредни емисии.
ЕГР не спъва колата, все пак той не е постоянно отворен.
Re: E9x M57 информация и тунинг
ЕГР-а НЕ работи когато си на пълна газ и когато си извън оборотите определени от картата на работата му.
Т.е от 600об/мин до 3000об/мин работи, но ако не си на пълна газ. (оборотите са премерни тъй като за различните мотори се различават границите)
Така че >95% от карането на повечето хора работи.
Т.е от 600об/мин до 3000об/мин работи, но ако не си на пълна газ. (оборотите са премерни тъй като за различните мотори се различават границите)
Така че >95% от карането на повечето хора работи.
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8317
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E9x M57 информация и тунинг
Малко инфо от буустметърата (Спиндерман, ти ли си)
Тук на пълна газ на 3-та или на 4-та, не си спомням... понеже на първа 2 бара не вдига...
Като изключим рацерските изпълнения, през 95% от времето не подминавам 0.5 бара, да не кажа, че като караш до 1500-1700 оборота на "меката" газ си с 0.3-0.4 бара налягане.
И те така... на мен лично ми беше доста интересно
п.с. Уреда е Greddy с външен Мап Сензор вързан директно на racepipe-а... налягането на живи данни е същото
Тук на пълна газ на 3-та или на 4-та, не си спомням... понеже на първа 2 бара не вдига...
Като изключим рацерските изпълнения, през 95% от времето не подминавам 0.5 бара, да не кажа, че като караш до 1500-1700 оборота на "меката" газ си с 0.3-0.4 бара налягане.
И те така... на мен лично ми беше доста интересно
п.с. Уреда е Greddy с външен Мап Сензор вързан директно на racepipe-а... налягането на живи данни е същото
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- valentin4o5
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 1.06.2014
- Пол: Мъж
Re: E9x M57 информация и тунинг
Забравили сте да споменете и по твърдите пружини така наречените спорсти на клапаните !
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8317
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E9x M57 информация и тунинг
Не сме, ама тунерите не дават инфо... нито знаят, какви твърдости продават, нито какви са заводските... нито тайминг, нито нищо...
слагаме там нещо у маторя и сме чули, че е било за хубаво, ама до там
те 99.9% от МАПЕРИТЕ и тунингистите така правят, слагат нещо, знаят, че е добро за колата, ама не знаят ЗАЩО
сложи си пружинки да ти върти дизелчето до 5.5к оборота
слагаме там нещо у маторя и сме чули, че е било за хубаво, ама до там
те 99.9% от МАПЕРИТЕ и тунингистите така правят, слагат нещо, знаят, че е добро за колата, ама не знаят ЗАЩО
сложи си пружинки да ти върти дизелчето до 5.5к оборота
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: E9x M57 информация и тунинг
С любезното спомоществователство на vicho и Мартин Стоименов (забравих му ника тук) изровихме номера на клапаните на M57 моторите. Не знам защо, ама тия кавали от realoem не показват на диаграмите пружинки/клапани на главата (или аз съм тъп и не знам как да търся)
Накратко: това е номера на клапаните 11342247077, еднакви са всмукателни и изпускателни. Слагат се от 318 до 335 което развенчава мита, че на 325D клапаните са по-малки (ух успокоих се). Току що попаднах на много интересна тема в щатски форум, която ще споделя тук: https://bmw.spoolstreet.com/threads/the ... cret.2632/
Говори се предимно за 335д, но тъй като пак е М57, довечера ще чета подробно и ще включа информация тук за хората, които не разбират английски.
Накратко: това е номера на клапаните 11342247077, еднакви са всмукателни и изпускателни. Слагат се от 318 до 335 което развенчава мита, че на 325D клапаните са по-малки (ух успокоих се). Току що попаднах на много интересна тема в щатски форум, която ще споделя тук: https://bmw.spoolstreet.com/threads/the ... cret.2632/
Говори се предимно за 335д, но тъй като пак е М57, довечера ще чета подробно и ще включа информация тук за хората, които не разбират английски.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани