E9x M57 информация и тунинг

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от The_Bear » 11 Фев 2019, 12:04

Сега се връщам от Човека, малко взе да му идва нагорно с мен, ама... Пак ми казва, че тези неща не са ми проблем, по принцип знае къде са техните карти, но няма смисъл да си играе да ги ръчка, при положение, че нищо не променят. Каза ми пак че ДПФ-а се спира с някакви switch-ове, че с това, което е направил няма как да ми се пусне регенерация и щом не ми излизал "чека, червения" нямало повод за притеснение. Почти беше тръгнал да ми прави всичко да ми показва нула, но аз се отказах и само нещо направи, за да не ми се появяват трите грешки, близкото бъдеще ще покаже дали е успешна процедурата. Взе да ме набира страх, защото ми каза едва ли не, че може всичко така да се направи, че да не ми излизат никакви грешки, пък нещата съвсем да не са в ред. Каза, не съм направил 1 и 2 беемвета, на курове съм ходил за тая работа, не знам кой ти ги приказва тези неща и с какъв софтуер работят, имало някакви които триели целите таблици ли рече, какво ли... Не знам. Лично не съм в час с тези неща, а ми се иска поне малко с малко да разбирам... Ама трябва да се намери някакъв източник за четене/ограмотяване.
Споменах му за проблема с "изчезването" на турбото, каза че може да е заради спукания колектор. Тези дни ще го сменя с чугунен, че и мен ме дразни свиренето, а и да не взема да се възпламеня. Преди ремапа го нямаше този проблем :mhihi: .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Dextuar » 11 Фев 2019, 12:33

Говорил ти е за триене на таблицата за грешките.

За съжаление това, което искаш да научиш, въобще го няма свободно в нета, еле пък като уроци със стъпка 1, 2 и т.н


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 9.06.2011
Кара: E92 335d, e30

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от darklight » 11 Фев 2019, 15:55

Здравейте, карам вече почти година ремапнато 335д със стокова генерация, наличен ДПФ и ЕГР и до сега не съм имал никакви проблеми, но преди около месец ми даде грешка за запушен ДПФ. Мощността намаля и беше така 2-3 дни, но я издухах извънградско и се оправи, и до ден днешен не е имало проблем. Но все пак съм наясно, че е въпрос на време, та да премина по същество. Искам да премахна ЕГР и ДПФ, и да сложа даунпайп. Въпросът ми е трябва ли колата да се настройва (ремапва) наново след манипулацията, тъй като в момента е мапната доста добре.. и евентуално кой би могъл да ми свърши работа кадърно (премахване на ЕГР, ДПФ и слагане на даунпайп), може и на ЛС, цената е без значение.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vld » 11 Фев 2019, 16:26

Трябва разбира се, егр-а и дпф-а са част от картата на ДДЕ, след като ги махнеш трябва да се изключат като процес от работата на двг.
Отделно като ги няма можеш да постигнеш доста по добър резултат като коне.
Но смръднята която ще се разнася след теб няма да ти хареса със сигурност ако си паркираш колата в гараж.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от The_Bear » 11 Фев 2019, 17:34

vicho написа:
klintan66 написа:Конкретно някой занимава ли се с изработката на downpipe в България?
На мястото на дпф ме интересува какъвто е правил колегата The_Bear .


+1 за Кошмара... заварките с аргон ги прави, като нарисувани!!! :bowdown:


Ползвате ли задното гърне (шумозаглушителя), когато правите такива нови тръби или карате без него?

Питам, защото като бях откачил всичко след катализатора (виждаше се питата) реших да пална да видя за какъв рев ще стане въпрос... Оказа се обаче, че колата беше изключително тиха, даже така отидох за софтуерното премахване на ДПФ-а, за разни части из града и т.н. Като не натискаш силно, бучи леко, но си е поносимо, чува се ясно специфичния звук на турбото. Като закачих отново задното 20 килограмово гърне всичко си стана както преди, когато имаше и ДПФ.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 4.06.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: DBS

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Alek_SV » 11 Фев 2019, 19:56

Хем запушва , хем тежи - махай .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 11 Фев 2019, 21:44

аз имам сериозен опит ...

само с избушен дпф (стоковото гърне веднага след турбото което държи питата), разлика във звука НЯМА ... колата е тиха, като тролей

само даунпайп + средно гърне + крайно - колата е една идея шумна и то в много високи обороти и то на затворени пространства, например тунел, иначе ако си караш нормално разлика няма

даунпай + тръба на 76мм до крайното гърне (т.е. от турбото назад само с крайно гърне) - това за мен е най-добрия вариант колата е шумна, бучи, но няма резонанс... чува се разтоварването на турбото много отчетливо, което е яко

от турбото до отзад на 76мм без никакви гърнета - колата е брутална - на тихи обороти бучи та е леле... като караш с вдигнати прозорци бучи като бензинова 330-ска особено около 2,000рпм, нагоре почва на трещи... има гърмежи сериозни, ако влезеш в прекъсвач на 1-ва и 2-ра си е като лаунч контрол на s3-ка.. резонанс ИМА... около 1800-2000 оборота е доста кофти за поддържане на скорост... нагоре изчиства, надолу бучи, но по-леко...
разтоварването не се чува... :dunno: :censored: :censored: :censored: :conf:

и те така... минах през всичко...
You said: "Time will change!" What if it changes you?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от The_Bear » 11 Фев 2019, 22:06

vicho написа:аз имам сериозен опит ...
и те така... минах през всичко...


Е добре де, ама на кое точно викате даунпайп? Даунпайп синоним ли е на премахнат или избушен катализатор?

При мен в момента си има катализатор, който фабрично си е в отделен корпус от ДПФ. После имаше ДПФ, който сега го няма и тръбата мисля си е стокова 76мм чак до крайното гърне.

Ето, да се не скара някой, гугнах:
differences-between-s550-ecoboost-downpipes.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 499
Регистриран на: 4.06.2013
Пол: Мъж
Мечтае да кара: DBS

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Alek_SV » 11 Фев 2019, 22:36

Downpipe-а ти е ТЪЪЪРБАТА излизаща от двигател и стигаща до хоризонталната част на генерацията.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 12 Фев 2019, 10:30

това което закачаш на турбото

Изображение
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от don't be » 12 Фев 2019, 19:34

Някой колега има ли опит с перките на 335д.
Какъв е примерно разумния вариант перка за студената част на голямата турбина ?
За милиони-няма закони.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от chris_barnes » 13 Фев 2019, 21:42

Екстремния е 75

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от don't be » 14 Фев 2019, 10:47

chris_barnes написа:Екстремния е 75

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk


А другия колега ? 50 или на 54 се преминава ?
За милиони-няма закони.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от chris_barnes » 14 Фев 2019, 11:09

Информация за Borg Warner K26 - https://agpturbo.com/borg-warner-k26/. Според сайта, диаметъра на перката фабрично е 64. Смятам, че до 70 си носи без никакъв проблем, НО това трябва да ти каже сервиза който ще извърши манипулацията :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vicho » 14 Фев 2019, 14:41

You said: "Time will change!" What if it changes you?

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook